Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Způsoby brždění soupravy v reálu (PajaVlaky)
#1
Tak se mi konečně podařilo svézt se na mašině, konkrétně na 240 Big Grin . Zajímala by mne jedna věc. Strojvedoucí zastavoval tímto stylem. Přijížděli jsme do Zlivi rychlostí 40 km/h. Strojvedoucí nejprve trochu utáhl brzdič, pak ho rychle přesunul do závěrné polohy a během asi 2 vteřin odbrzdil. To jsme mohli jet tak 25 - 30 km/h. Pak už na brzdu nesáhl a vlak krásně, čistě zastavil. Když to chci ale udělat v MSTS s kompletně vyladěnou soupravou 240 + 3 x ZSSK Bdt, vlak bleskurychle odbrzdí. Dokonce pokud použiju tuto podle mne výhodnou techniku i z rychlosti 5-10 km/h, vlak hned odbrzdí a dál si to vesele jede za tabulku rychlostí 2-3 km/h Big Grin . Vůbec se v nastavování brzd nevyznám, ale bylo by možné toto nějak nasimulovat? Pokud je to otázka jednoho parametru, který by v případě již vylazené 240 a vylazených vozů neovlivňoval další parametry. Myslím, že v MSTS se stejně dá REÁLNĚ jezdit jen se 451, 240, 230, protože ostatní ( 242 ) dělají ze simulátoru větší arkádu než jakou ji vydali tvůrci z Microsoftu. Slyšel jsem něco o tom, že to pomalé napouštění a vypouštění nelze nastavit kvůli zvukům, ale já bych ty zvuky klidně oželel. Ty alespoň neovlivňují jízdu Big Grin .
Jinak vše co jsem zde popsal je k dispozici zde <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zliv.MOV">http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zliv.MOV</a><!-- m --> , přehrává to Quick Time. Má to necelých 8 Mb.
Také by mne zajímalo, co na tuto techniku říkají skuteční strojvedoucí a jak brzdí ( brzdili ) oni.
Reply
#2
Na videu neni vidieť nič, ale podla zvuku zastavil takým štýlom, že mu to už nevychádzalo a tak použil rýchlobrzdu (to bolo to odfúknutie). Stáva sa to bežne, kým začnú brzdy účinkovať (pri BS2 to trvá), tak sa prejde určitá dráha a keď táto dráha je väčšia než majster predpokladal, tak ide na radu rýchlobrzda.
Reply
#3
Udělal to ale i o zastávku dál. Ve Zbudově.
Reply
#4
A jak brzdíte vy jako strojvedoucí? Na kolik % může být brzdič utažen, aniž by cestující popadali? Big Grin
Reply
#5
Ako Dráčik napísal, BS2 je riadny slimák. Mal som tú možnosť brzdiť BS2 a vždy som zabrzdil buď skoro (nepomohlo ani odbrzdenie samotnej mašiny), alebo neskoro. Dvakrát nepoviem, že ľudia museli aj hromžiť, že čo je to za blbca :lol:
Reply
#6
Takže další odchyka od reálu. V MSTS člověk veme ve 240 za BS2 a ta reaguje ihned. Některý věci asi prostě nasimulovat nejdou... Sad
Reply
#7
Jinak koho by to zajímalo může si zde stáhnout ještě to zastavení ve Zbudově <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zbudov.MOV">http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zbudov.MOV</a><!-- m --> . Máto zhruba 5 Mb. Bohužel nešlo současně zabírat ruce strojvedoucího a to, co se děje před mašinou. Snad někdo zkušený podle zvuků pozná, jak přesně ten člověk zastavil a jak zastavuje on Big Grin.
Reply
#8
bob57_cz Wrote:
Robo Wrote:Ako Dráčik napísal, BS2 je riadny slimák. Mal som tú možnosť brzdiť BS2 a vždy som zabrzdil buď skoro (nepomohlo ani odbrzdenie samotnej mašiny), alebo neskoro. Dvakrát nepoviem, že ľudia museli aj hromžiť, že čo je to za blbca :lol:
My jsme si BS2ku lehce upravovali na osobních mašinách: vyšroubovat převlečnou matici na spodku brzdiče od trubičky k řídící jímce, vložit pod těsnění desetník jako ucpávku a zase zašroubovat zpátky. Pak to bylo perfektně rychlé a citlivé jako Božič nebo Š-N/O.

Nie som fíra, ale obyčajný fanda vlakov, akurát mi vyššia sila dopriala "riadiť" mašinku. :lol: Takže vôbec si nedokážem predstaviť, ako táto zmena mohla vyzerať.
Reply
#9
Pajavlaky Wrote:Jinak koho by to zajímalo může si zde stáhnout ještě to zastavení ve Zbudově <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zbudov.MOV">http://www.pajavlaky.webz.cz/video_zbudov.MOV</a><!-- m --> . Máto zhruba 5 Mb. Bohužel nešlo současně zabírat ruce strojvedoucího a to, co se děje před mašinou. Snad někdo zkušený podle zvuků pozná, jak přesně ten člověk zastavil a jak zastavuje on Big Grin.

Aj tu je to to isté, na začiatku peróna zníženie tlaku pomocou rýchlobrzdy a na konci to isté. Malá podotázka, kolko ste mali vozňov a kolko z nich mali kotúčové brzdy? Inak ja sa to bežne snažím robiť tak, že brzdič potiahnem o 3-4 "zuby" v prevádzkovom brzdení (to odpovedá zníženiu tlaku o 0,5 baru) tak, že na začiatku peróna by som mal mať cca 60km/h, ale už to musí brzdiť, pri asi 20km/h prestavím brzdič do jazdnej polohy a na konci peróna by som mal hladko zastaviť. Závisí to ovšem od kopy faktorov, ako je súprava a jej brzdné vlastnosti, typu zastávky atď. Velakrát to proste nevyjde.
Reply
#10
Mám za to, že jsme měli 4 vozy - 3xBdt279 a 1xB.

Ostatní je tady <!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.msts.cz/viewtopic.php?p=33454#33454">http://forum.msts.cz/viewtopic.php?p=33454#33454</a><!-- m -->
Reply
#11
Chci se zeptat zkušenějších, jak a kdy se správně používá dynamická brzda? Za odpověď děkuji.
Reply
#12
Richard Wrote:Chci se zeptat zkušenějších, jak a kdy se správně používá dynamická brzda? Za odpověď děkuji.
Dynamickou brzdu používá strojvedoucí při přibržďování - její účinnost je zhruba do 30 km/h... Používá se jen se zdviženým sběračem vyjma některých lokomotiv u kterých dočasně funguje i při shozenym smetáku.
Reply
#13
Vasek Wrote:
Richard Wrote:Chci se zeptat zkušenějších, jak a kdy se správně používá dynamická brzda? Za odpověď děkuji.
Dynamickou brzdu používá strojvedoucí při přibržďování - její účinnost je zhruba do 30 km/h... Používá se jen se zdviženým sběračem vyjma některých lokomotiv u kterých dočasně funguje i při shozenym smetáku.
U několika dieselelektrických lokokomotiv funguje EDB až téměř do zastavení (cca 2-3 km/h), kdy je potom vystřídána pneumatickou brzdou
Reply
#14
Vasek Wrote:
Richard Wrote:Chci se zeptat zkušenějších, jak a kdy se správně používá dynamická brzda? Za odpověď děkuji.
Dynamickou brzdu používá strojvedoucí při přibržďování - její účinnost je zhruba do 30 km/h... Používá se jen se zdviženým sběračem vyjma některých lokomotiv u kterých dočasně funguje i při shozenym smetáku.

Jak to myslíš dočasně? Docela by mě zajímalo o jakou řadu jde. Moc lokomotiv s započitatelnou ( nezavislou na napětí v troleji ) EDB není.
Reply
#15
350 po reko majú. Ale ten čas pokial to funguje by ma zaujímal.
Reply
#16
Dráčik Wrote:350 po reko majú. Ale ten čas pokial to funguje by ma zaujímal.

Mě by zajímalo u 350 po reko, kdy vypíná EDB. Jestli je to okolo 60 km/h nebo to stáhli např jako u 150 ze 45 na 15 km/h
Reply
#17
Je to pri 25 km/h. Pri 60km/h teraz dojde k ďalšiemu vykráteniu odporníka a EDB fachčí ďalej. Niektoré kusy (001, 015, 020) už majú ďalšiu reko, pri ktorej už nedochádza k trhnutiu pri tej 60km/h, ale brzdia plynule do tej 25km/h. Ako, už nám nechcú prezradiť.
Reply
#18
Kvůli V-11 mám cestu za klukama do depa, tak se mohu pozeptat. Ale dá se to odsledovat podle budíků budících proudů a podle ukazatele stupňů. Je možné že kvůli rázům dali ještě jeden odporový stupeň nebo přizkratují přes tyristor
Reply
#19
Je tam celá nová skriňa pre EDB, jediné, čo nám tam dovolili, je napísať, keď to nejde. Inak zaujímalo by ma to. Na budíkoch to ide pekne plynule až do tej 25km/h.
Reply
#20
Hmmm... Pokud do té skříně nejde silovina, tak velké změny tam nebudou, pokud jo a je tam ještě vlastní chlazení, tak to bude něco "velkýho". Hodím s klukama info ( pokud budou vědět ) a uvidíme.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)