Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jak projíždím testovací jízdy v OR, kde se mi to trochu místy chvěje až škube, myslel jsem, že jsem to s tou vegetací až přehnal. Ale v MSTS fps je OK až ke 40 a jízda je plynulá. Asi mám OR nesprávně nastavené. Ale zajímavé je, že se hra škube jen z kabiny. Externí pohledy jsou v OR naprosto plynulé. Že by to dělala kabina ? Ale nechápu jednu anomálii. V Mošnově v OR vše OK mohu jet až na zarážedlo, ale v MSTS asi 2 metry před zarážedlem projedu návěstidlo (s červeným Railjetem), které má izolačku v dostatečné vzdálenosti, tedy nechápu proč . Asi budu muset pod nástupiště udělat skrytou prodlouženou kolej a izolačku posunout ještě dál. Dál je zajímavé, že v OR, když v aktivitě jedu do stanice, kde mám pobyt a na odjezdu má být na stůj, tak je návěstidlo zhaslé. Ale jakmile zastavím, návěstidlo se správně postaví a když odjíždím a šlápnu si, tak naskočí správně červená. Tohle se děje v každé stanici. Ale jinak všechna návěstidla v OR všechny znaky ukazují správně.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Zbyňku netřeba nic předělávat, pokud jedu (bavím se o MSTS) v Mošnově k zarážedlu, mám trasu úplně do konce, tak jen při dojezdu zmčknu kl. Tab. a hotovo, pokud pojedu jako prase, vykolejím, bohužel. :) Pokud chceš so Mosšnova poslat traffic, musíš dát u konce reversní bod a malý cancour trasy zpět, tedy pokud křižuješ, hráč z Mošnova a traffic čeká ve výhybně Sedlnice, jinak do Mošnova neodjede, alespoň v mé aktivitě. Jinak jsem žádné potíže nezaznamenal.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nastavení stůj na odjezdu, pokud zastavuji zatrženo mám z testovacích důvodů, proto očekávám červenou a ne zhaslé návěstidlo. Musím pochválit Deteria, jak vymyslel to zavěšené bílé světlo pod vlaštovkami v Ostravě na hlavním. Pokud je na odjezdu stůj, nesvítí a jakmile je postaveno, rozsvítí se. Tohle ve volné jízdě neuvidím, ani když v aktivitě budu mít před sebou zelenou ulici.
Dane, já mám před zarážedlem velký respekt a když tam dojíždím, vždy si vzpomenu na Masaryčku ala Elefant, jak to tam celé zrušil. Navíc s Railjetem se stále učím brzdit. Zastavil jsem asi 10m před zarážedlem a pomalu jsem popotahoval k zarážedlu. Stále byla ještě rezerva a najednou bum a hláška o projetí návěstidla. Jako by před vlakem byl nějaký neviditelný vagon, například ze servisů. Nebudu nikoho trápit. Přidám 10m kolejí a izolačku návěstidla posunu nakonec. Kolej bude schovaná pod dlažbou. Tady se určitě bude hodně často jezdit až k zarážedlu a nechat se vyhodit ze hry a přitom nic neporušit musí být hodně k nas***.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jak chceš, há to vždy do šturců šéfuju písemnou zprávou o stisknutí kl. Tab., ale pokud to protáhneš, může se nasimulovat výjmečná událost s vlakem v dlažbě. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už je dokonáno. Koleje pod dlažbou nejsou vidět a podobně je bod návěstidla natažený i na odjezdové straně. O tohle se mi jednalo nejvíc. Nepatrně couvneš, aby jsi viděl na návěstidlo a vzadu to projedeš i když ještě nebudeš na zarážedle. Nyní to už snad nehrozí.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, ještě jedna novinka. Na mapy.cz jsou konečně aktuální letecké mapy Mošnova z novou tratí. Tak jsem přeměřil vzdálenosti peronů a návěstidel od srdcovky výměny a tím je peron v Mošnově asi o 15 metrů delší a asi o tolik jsou posunutá odjezdová návěstidla. Takže Railjet se tam už vejde mnohem lépe. Jak tady psal nedávno Mikulda, kilometrovníky na sloupech TV jsou hodně zaokrouhlené a já se podle toho orientoval. Také jsem si přeměřil, že hala je dlouhá 205m. A ani nechtěj vědět z čeho jsem to poskládal. O víkendu natočím video, protože zastavěná krajinka by už mohla být konečně hotová. Pak už bude zbývat k dokončení úsek Studénka - Polom. Snad už tento úsek půjde rychleji.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Po roce mohu konečně dát ven první video z nového úseku tratě. Měl jsem nějaké technické problémy. Fraps totálně sežere FPS, tak opět kamera, chtěl jsem OpenRails, ale to se mi na velkém počítači hrozně škube, dříve tomu tak nebylo. MSTS chodí stejný úsek normálně, ale OpenRails je mnohem pěknější. Stíny, trolej, pohupování vozů, atd. A jelikož můj notebook byť jen s ultrabookovým procesorem, ale SSD diskem to zvládá mnohem lépe, tak jsem video udělal z něj a napojil na externí monitor, velkou televizi.
Aktualizace bude nejpozději koncem března. Sice to vypadá, že mám téměř hotovo, ale stále ze Studénky do Polomu je to jako po III. světové. Když to zvládnu dřív, bude to dřív. Doufám, že Deterio zvládne do té doby dokončit nástupiště v Ostravě. Jestli budou další modely, budu jen rád. Jinak v OR se Railjet příšerně ovládá a brzda nabíha hrozně pomalu. V pěti km/h, kdy si brzda, aby zareagovala, dávala hodně na čas, jsem zrušil na Mošnově nárazníky lokomotivy. Beton zarážedla vydržel. :)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Máte to pěkné pane Šemora! Náspy, keře, stromy a modely tak, jak by to bylo v reálu možné.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku parádní kus práce, smekám, i ten improvizovanej Mošnov je super, jednu chybičku to ovšem má, jedeš na špatnej smeták a servisman od Siemens ti to dá k náhradě. :D :p
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Nevadí, ale vadí nám že takovej trotl jako ty kterej neumí nic, tady poučuje ostatní co mají dělat. Běž si uklidit pokojíček máš rozházený plyšáky a zítra se jde do školy tak šup na úkoly. A ještě můžeš poučit maminku jak má dělat oběd. :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku parádní kus práce, smekám, i ten improvizovanej Mošnov je super, jednu chybičku to ovšem má, jedeš na špatnej smeták a servisman od Siemens ti to dá k náhradě. :D :p
Servisman od Siemens mi asi dá k úhradě spíš ty nárazníky. :) Ale to kopyto, čemu říká brzda, to bych mu omlátil o hlavu. Naštěstí v MSTS to reaguje lépe, určitě bude nutné pro OR vše přeladit a doladit.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na videu jsem si všiml v čase 33.33 velkého lomu koleje. Že to opravím, jdu do editoru, ale vše je OK. Žádný lom. Asi to bude nějaká chyba OR, když se začínají naklápět koleje. Kolikrát to udělá nějaké schodky. Tak aby mi to někdo nepsal do hlášení o chybách :)
142studenka.JPG
Dane, ty jsi přeci zkušený fíra, ale já už jen sváteční jezdec.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, ty jsi přeci zkušený fíra, ale já už jen sváteční jezdec.
Těší mne pochvala od profíka, ale za reálného fírau se fakt nepovažuji :) , ve skutečnosti bych se asi divil, spíš bych to definoval zkušenější hráč simulátoru. I ten však dokáže občas překvapit. :)
Tak vám to asi nevadí když pojede z Prahy po starým spojení a přijede do nové stranice do Mošnova
Hele nach si kecy na koledu, někteří jsou za starou Choceň, Olomouc, Přerov a jiné úseky rádi. Je velice dobře, že je trať jaká je, naopak je fajn, jet po dvou tratích, ve stejných úsecích a sledovat jak se daná místa měnila. Konkrétně já jsem trať Ostrava - Praha znal v tom hezčím provedení, kdy měla každá stanice svůj osobitý vzhled a né jen nástupiště po stranách, nebo uprostřed s betonovýmí stěnami alá koridor.... A jak to vypadá fajně, když pod vítkovem, nebo starou chocní profičí Rail Jet, takový obrázek můžem vidět jen v MSTS. :) :)
Dan
 

stefek200

Cestující
Vypadá to libově,určitě to muselo dát hodně zabrat,ale taková otázečka.Slyšel jsem,že v nové verzi budou jiná návěstidla,které prý nejsou kompatibilní s OR.Co je na tom pravdy?
 
Nahoře