Nízkopolygonové modely

Stav
nelze přidat další příspěvky.

T

Posunovač
#21
Jednotné značení a podobné utopie

Nerad se míchám mezi kapacity jako je Zbyněk a bob57_cz.

Zmínka o mé maličkosti mne donutila k této reakci.To ,že v otázkách trainsetu a záležitostí okolo značení nekomunikuji a dokonce to vypadá tak,že i má snaha ve spolupráci s Karlem vyjde naprázdno je způsobena zejména skutečností,že NEEXISTUJE jakákoliv chuť k JAKÝMKOLIV změnám a k JEDNOTNOSTI.

Pouze nekteří nepochopili,že snahy o jednotnost zůstanou vždy jen snahou a v této komunitě se podle mého názoru nikdy jednotného značení trainsetu nedocílí.

A to zejména z těchto důvodů:

1.

Zbyněk vs aktivity a jeho trainset BP

Některé vozy vyladěné,ale značení přes veškeré úpravy zůstává nejednotné viz.třeba složka zssk_Bdt_2,zssk_Bdt_3 a podobně.Úpravy vlastností sice Zbyněk provedl,včetně úprav některých názvů,nicméně vše kvůli aktivitám zůstává téměř v totožné podobě jako předtím.

2.bod

Zmiňovaný Ppooolll jde svou cestou.....

3.bod

Já jsem sice trainset na pokraji šílenství celý komplet překopal,ale vzhledem k tomu,že dle názoru mám v trainsetu vykopávky,které nemají dle nejnovějších trendů upravené vlastnosti není můj trainset hoden k používání.

4.

Aktivní autoři a nebudu je zde jmenovat stejně jdou svou cestou a někteří nejsou ochotni přijmout jakoukoliv jednotnost.

Předpokládám,že všichni po tomto pochopí,že cíl jednotnosti a používání jednoho trainsetu je jen UTOPIÍ.
 
#22
Názor T nesdílím, v tomhle jsem optimista, protože s BP to většinou už funguje a autoři aktivit, kteří dodržují použitá vozidla, zde není problém, aby to fungovalo většině, kteří nejdou svou cestou.
Problém je jen v komunikaci, aby eventuelní přeznačení jistých vozidel se konzultovalo. Většina nově vzniklých modelů i skinů jede dle systému, všem těmto modelářům a skinařům děkuji. Najde se několik odpůrců, kteří na just model označí jinak nebo mají své důvody a k přeznačení do systému nemají výhrad, ale takový je už život.
Ke kompletnímu přeznačení na vyšší úroveň se nebudu bránit, pokud se nebude jednat jen o kosmetickou záležitost, ale bude to funkčně zdůvodněno. A samozřejmě, vše se přeznačí automaticky nějakým prográmkem.
Ale takto závažné zásahy do Trainsetu jsou výhradně o osobním jednání,
 

Martens

Strojvedoucí
#23
bob57_cz napsal:
A jsme zase u značení trainsetu a přehlednosti. Tohle mělo být řešeno už na 2.slezině, ale už předem bylo oznámeno, že právě toto se tam řešit nebude. Škoda.
Moje vize pro zpřehlednění je asi takováto:
pro lp a tr tyto "indexy" dopředu
Name ( "lp_csd_Aza_001" ) lp_csd_Aza_001.wag
Name ( "tr_csd_Aza_001" ) tr_csd_Aza_001.wag
pro "plné" modely s plným označením a určením
Name ( "csd_Aza_001" ) csd_Aza_001.wag
Name ( "csd_Aza_001_int" ) csd_Aza_001_int.wag
Name ( "CSD363074-6" ) csd_363074.eng (eng: vl.správa ANO kontrolNo NE)
Name ( "CSD363074-6postrk" ) csd_363074pk.eng
Name ( "CD 731.006-3" ) cd_731006.eng (mezera)
Name ( "CD 731.006-3 obracena" ) cd_731006.eng (dlouhé)
Name ( "CD731.006obracena" ) cd_731006rv.eng (zkrácené)
Name ( "CD151001" ) cd_151001.eng
nebo
Name ( "ZSSK 350 015-4" ) zssk350015.eng ( ! mezery ! )
Name ( "ZSSK-350-015-4" ) zssk350015.eng ( bez mezery )
Name ( "ZSSK350015-4" ) zssk350015.eng ( bez mezery )
Name ( "ZSR350011" ) zsr350011.eng
Podtržítka, pomlčky, tečky, bez - hlavně maximálně zkracovat !
Prázdné mezery raději nepoužívat.
Název by neměl v žádném případě překročit 28liter(včetně mezer) - pak to editor zvorá,
doporučuji zkrátit do 18liter pro zobrazení v editoru bez "ořezu".
Při dodržení rozumných "zásad" je šance na přehlednost.
Hlavně by to chtělo v Name mít taky tak trošku jednotnost Bobe.....zkus si upravit třeba všechny 350 (parametr Name) a u každé použij jiný oddělovač....uvidíš, jaký bordel Ti to udělá v CB .... co já se nahledal ZSSK 350.015-4 (na kontrolní číslici kašlu), když ono to je ZSSK 350 015-4.....a našel jsem ji jako první před všemi 350......a to jich mám jenom 8......nechci vidět ten chaos třeba mezi 363....

Taky proč vypisuješ obracena, když se v Name i v eng souborech už ujala zkratka rv.......mimochodem dohodnutá z 1.sleziny.....

Co se týče textur na low-polys modely....chtěl bych vidět hi-res texturu na modelu o 200 polys (viz. kebarkovy modely)......chlapi, u těch low-polys modelů je zcela ale opravdu zcela zbytečné rozlišovat takové detaily jako je třeba železniční správa.....ten bílý flek na skříni bude furt stejný.....

P.S.: A to jsem se mohl v řiť uhryzť, když jsem toto vlákno zakládál, že budu kamenován, proč zakládám nové téma....no a vidím po 2 dnech, že to byl šťastný krok....
 

Martens

Strojvedoucí
#24
Ještě jednu doušku bych si dovolil......a měl jsem to napsat hned na začátku...
Zkusme si nejdřív ujasnit co chceme navrhovaným značením low-polys dosáhnout....

Chceme dělat značení pro značení nebo kvalitní volbou pojmenování a názvů low-polys modelů "značně usnadnit" práci autorům aktivit?

Stále se píše ( a s tím souhlasím), že by měli autoři aktivit používat vozy, které jsou značeny dle nějakých dohodnutých pravidel tak, aby se aktivita dala rozbalit kdekoliv, kde se dodržuje stav trainsetu.....

Ale už se někdo zamyslel nad tím, jak usnadnit práci autorům aktivit?
Tož asi tolik.....
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#25
ad Martens: "obracena" se nachazi přímo v NAME souboru cd_731006rv.eng, jehož já nejsem autorem. Já pouze doladil některé vlastnosti spolu s Pavlem. Texty jsme neměnili, je to Jirkovo.
Výše uvedené jsou jen příklady, nikoliv konečné řešení. Po jednotnosti a přehlednosti tu voláme už hezky dlouho. Komu to má sloužit především - no přece všem uživatelům/stavitelům aktivit a tím může být kdokoli.
Co dělají různé oddělovače za binec vím a proto je tam taky tolik příkladů, aby se mohlo vybrat jednotné řešení. Které to ale bude?
Nejsnadněji se za sebou uspořádá/seřadí databáze bez všech oddělovačů, ale zase se to špatně čte a lehce se přehlédne jeden znak. Jak takové jméno pak vypadá ve výběru v simulátoru? Nic moc.

ad Zbyněk: Nebudu exportovat na web ihned vozidlo, u nějž vím, že vzhledem k nově "objeveným" schopnostem msts budu v brzké době muset dělat jeho update. Bylo by to vydáno Ppoollllovým systémem - jeden archiv vozidlo, druhý vlastnosti, třetí kabina a čtvrtý zvuky. Momentálně mám rozpracovaných 5 "projektů" a každému něco malinko do zveřejnění chybí. S těmi chybějícími detajly jsem závislý na "externích dodavatelích"- zvukům nehovím a ten, kdo tomu hoví zase nemá tolik času, kolik bych od něj potřeboval. Nehodlám vypustit něco polovičatého. To si naši příznivci nezaslouží.
Další překážkou jsou "licence" autorů - naladím původní vozidlo do nového kabátku vlastností, ale je od původního autora značeno jinak než podle "dohody" a souhlas nedostanu. Co pak s tím ? Co zůstane uživateli ? Původní hezký perfektně vypadající model s nereálnými vlastnostmi. A když udělám jen update vlastností s původním značením autora, zase to nebude v pořádku a ještě budu popotahován, ikdyž to uploadnu do Číny či Ruska.
Co se týká těch rad, kdo má co dělat, tak s tím jsi začal ty, ne já.
Co to obnáší pro "velký třesk" víme víceméně všichni, kdo se orientujeme v práci s nějakými editory a zkusili jsme si přeladit a přejmenovat potřebné položky v souborech vozidel. Nicméně nevidím veliký rozdíl mezi značeními trainsetů BP , T , Pp , v podstatě se vychází z toho stejného základu a liší se jen "drobnosti". I Pp již ví (a co vím i uznává od 2.sleziny) nutnost krácení. Kdybys z jeho serveru narychlo nepostahoval a nepřejmenoval vozidla, udělal by to stejně později sám . Takto vlastně nemá důvod to prozatím předělávat a v klidu vyčká, jak to dopadne. Nemysli si, že se mu tvůj počin dvakrát líbil, ale nedělá z toho zásadní skandál jako jiný.
Ač ti to bude třeba proti srsti či ne, s názorem T bohužel souhlasím (mimo bod 2 - Pp viz výše o pár řádek).
 

Martens

Strojvedoucí
#26
No to je sice všechno krásné, ale opět jsme od konkrétního problému low-polys a jejich smysluplné zařazení skončili u obecného povídání a vzájemného skoronapadání ....

Takže opět zásadní otázky :
1) Mít low-polys modely vždy v adresáři s odpovídajícími hi-polys modely a značit je tak, že budou rozházené po celém trainsetu? Podotýkám, že s hi-polys modely nemají společné ani to pověstné "ň"

2) Mít pro low-polys jediný sdílený adresář, kde se nebude rozlišovat vlastnická správa....na co taky,že ....které bystré oko rozliší na vzdálenost 100 a více metrů nebo u protijedoucí soupravy, že zrovna daný vůz je té či oné správy......

3) Jak tedy pojmenovat wag a eng soubory pro low-polys modely a vyplnit jejich položku Name tak, aby to pokud možno co nejvíce usnadnilo práci autorům aktivit při sestavování low-polys consistů - přece jenom nikdo z nás nechce, aby byly aktivity napěchovány až po strop jednotnými ucelenými soupravami z low-polys modelů..nebo snad ano?


Z toho vyjděme.....

P.S.: Pokud budete mít opět tendenci sklouznout k oblíbenému tématu, tak prosím mimo Nízkopolygonové vozy, pokud se jich to nebude přímo týkat.....
Uvědomme si, že low-polys vozy od Kebarka jsou prvním počinem v našem trainsetu, dá se říci, že i novinkou, tak si to nepokažme ještě na startovní čáře.....Děkuji
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#27
Martens napsal:
No to je sice všechno krásné, ale opět jsme od konkrétního problému low-polys a jejich smysluplné zařazení skončili u obecného povídání a vzájemného značení....
2) souhlasím,právě jsi položil základní kámen.
3) žeby třeba příklad (?):
low-polys/lp_Aza_ke.wag Name ( "lov_Aza_ke" )
DIR/file=určení_řada_autor.wag Name ( "určení_řada_autor" )
to by mohlo stačit, nedělám si nárok na patent, co na to autoři modelů ?
 

Tax

Moderátor
Správce
#28
bob57_cz napsal:
2) souhlasím,právě jsi položil základní kámen.
3) žeby třeba příklad (?):
low-polys/lp_Aza_ke.wag Name ( "lov_Aza_ke" )
DIR/file=určení_řada_autor.wag Name ( "určení_řada_autor" )
to by mohlo stačit, nedělám si nárok na patent, co na to autoři modelů ?
Bobe, a takto bude to značenie dobré???
Zložka/adresár: historicka_dieselelektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958
Eng: historicka_dieselelektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958.eng a historicka_dieselelektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958_rv.eng

Name: CSD T658.001 a CSD T658.001 rv ???? ;)

To aby prípadní skinári vedeli, čo tá zložka obsahuje :D
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
#29
Tax napsal:
bob57_cz napsal:
2) souhlasím,právě jsi položil základní kámen.
3) žeby třeba příklad (?):
low-polys/lp_Aza_ke.wag Name ( "lov_Aza_ke" )
DIR/file=určení_řada_autor.wag Name ( "určení_řada_autor" )
to by mohlo stačit, nedělám si nárok na patent, co na to autoři modelů ?
Bobe, a takto to bude dobré???
Zložka: historicka_dieseleektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958
Eng: historicka_dieseleektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958.eng a historicka_dieseleektricka_lokomotiva_T658_001_CSD_prototyp_CKD_Praha_1958_rv.eng

Name CSD T658.001 a CSD T658.001 rv ???? ;)

To aby prípadní skinári vedeli, čo tá zložka obsahuje :D
No pokud k tomu chceš Taxi přistupovat takhle, tak proč ne, ale v tom případě bych nějraději celou tuto diskusi dal do Hyde Parku - protože tohle je na kočku....

Low polys modely přece speciální modely stvořené pro jistý účel....stejně jako servisy....tak proč k nim nepřistupovat tedy stejně.....nebo někomu z vás chybí zssk_servis1 nebo mav_servis4? V čem se liší cd_servis od pkp_servis?

Stejně tak na dálku nikdo nepozná, jestli ta hranatá krabice je ZSSK Es nebo PKP Es nebo CD Es....

Bobe, proč název autora v názvu low-polys ? Zcela zbytečné a bezpředmětné....nebo si snad myslíš, že je cílem mít více verzí low-polys modelů téže řady? Obávám se, že tomu tak vůbec není......

BTW co se vám vlastně nelíbí na tom Kebarkově systému? Stále podotýkám, že low-poly modely nejsou klasické modely, které by si někdo dal do consistu a kochal se pohledem na ně .....a mají jediný účel, ke kterému byly stvořeny.....naplnit prázdné stanice.....
 
Naposled editoval moderátor:

bob57_cz

Učitel češtiny
#30
Tax musí mít zase extrabuřty. Asi nepochopil,že formát htm/html/php/... polyká mezery a 10mezer sloučí do jediné.Taky se mi to nelíbí,že nedoplňuje automaticky " "( & n b s p ; ). Vpisuji do textového pole, tak to mám psát ručně?!

Proti Kebakovu dělení nemám ani to nejmenší, není snad jasné z mého glosování, že s ním souhlasím? V editoru musí být ihned na první pohled vidět, ve které skupině vozidel se pohybuji.
Editor rozlišuje parní, elektro,motor,osobní,nákladní - ale nerozlišuje další skupiny, které si tu vytváříme a proto by měly být vidět pospolu právě začátečním indexem lp_ / tr_ .

Autor : pár LP jsme tu už dostali, ty se zase nebudou líbit Taxovi, tak si vyrobí svoje stejné ale "lepší" a protože budou mít stejné řady, odliší se právě tím indexem autora, aby měla dušička pokoj.
Taxi:
DIR = adresář = [low-polys] = alternativa k common.x - proč ne,že?
v tomto adresáři
file = soubor = lp_Aza_tax.wag - jasné jak cez papulu
v souboru zápis
Name ( "lov_Aza_Tax" ) - oproti ke má něco navíc = +1 písmenko

Takto je to už pochopitelné? Svůj názor jsem vyjádřil. Odhlasujte si co chcete. Na sestavování hlasování jsou tu jiní odborníci.
Co mám pořád pod čarou?
 

Tax

Moderátor
Správce
#31
Martens napsal:
Low polys modely přece speciální modely stvořené pro jistý účel....stejně jako servisy....tak proč k nim nepřistupovat tedy stejně.....nebo někomu z vás chybí zssk_servis1 nebo mav_servis4? V čem se liší cd_servis od pkp_servis?

Stejně tak na dálku nikdo nepozná, jestli ta hranatá krabice je ZSSK Es nebo PKP Es nebo CD Es....

Bobe, proč název autora v názvu low-polys ? Zcela zbytečné a bezpředmětné....nebo si snad myslíš, že je cílem mít více verzí low-polys modelů téže řady? Obávám se, že tomu tak vůbec není......

BTW co se vám vlastně nelíbí na tom Kebarkově systému? Stále podotýkám, že low-poly modely nejsou klasické modely, které by si někdo dal do consistu a kochal se pohledem na ně .....a mají jediný účel, ke kterému byly stvořeny.....naplnit prázdné stanice.....
No vidíš, tu si to nádherne vystihol. Len zdá sa, že kopa ľudí to nemôže pochopiť, alebo to nemôže stráviť. Lenže načo si komplikovať život tam, kde netreba?
Low Poly modely sú určené ako kulisa do traffikov a servisov a naozaj nikto sa nebude kochať ich výzorom a zložením. Z vlaku, ktorý ide rýchlosťou 60 - 100 km/h nikto nespočíta, či má vagón na protiidúcom vlaku 9, 10, 11 alebo 12 okien, takisto nikto nebude v tej rýchlosti skúmať, či ten Eas je ČD, ZSSK, PKP alebo Máv. Na lowpoly sú úplne zbytočné textúry 2048x2048, 1024x1024 pix, bohate stačia 512x512 ale u nákladných vagónov aj 256x256 pix. Takisto statické modely na vzialených staničných či vlečkových kolajach nemusia byť ani špičkovo detailné, ani nemusia mať zbytočne podrobnú textúru. To má potom ešte ďalší efekt - textúra 512x512 je 4x menšia než 1024x1024 a to je dosť veľká úspora miesta na disku, druhotný efekt je, že PC nenačítava zbytočne velikú textúru a tým ju načíta o nejaký čas rýchlejšie. Keď dám na traffik zelenošedý A, AB, B a Bc do jedného vlaku, systém musí načítať 4x viac dát, než keď dám do vlaku 4x obligátny vagón B. V tej rýchlosti je to celkom jedno.
Ak dáme LowPoly modely do jedného samostatného adresára, prinesie to ďalšie výhody: 1 textúra 256x256 ( 4x menšia, než 512x512 ) obsahuje podvozok spoločný pre všetky nákladné alebo aj osobné vagóny, a jedna textúra 256x256 pre Eas, 1 textúra 256x256 pre Gags, 1 textúra 256x256 pre Zas ... a tak ďalej ... myslím, že nemusím ďalej pokračovať ...
 

Tax

Moderátor
Správce
#32
bob57_cz napsal:
Taxi:
DIR = adresář = [low-polys] = alternativa k common.x - proč ne,že?
v tomto adresáři
file = soubor = lp_Aza_tax.wag - jasné jak cez papulu
v souboru zápis
Name ( "lov_Aza_Tax" ) - oproti ke má něco navíc = +1 písmenko
Takto je to už pochopitelné? Svůj názor jsem vyjádřil. Odhlasujte si co chcete. Na sestavování hlasování jsou tu jiní odborníci.
Co mám pořád pod čarou?
Neboj, Bobe, do LowPoly modelov sa prezatiaľ nemienim púšťať. Úplne mi stačia tie Kebarkove, ja ostanem pri mojich veteránoch.
Takisto dodržím v Name logické a výstižné označenie.
PS: prečítaj si môj "neodborný" názor modelára o príspevok vyššie
 
#33
bob57_cz napsal:
ad Zbyněk: Nebudu exportovat na web ihned vozidlo, u nějž vím, že vzhledem k nově "objeveným" schopnostem msts budu v brzké době muset dělat jeho update. Bylo by to vydáno Ppoollllovým systémem - jeden archiv vozidlo, druhý vlastnosti, třetí kabina a čtvrtý zvuky. Momentálně mám rozpracovaných 5 "projektů" a každému něco malinko do zveřejnění chybí. S těmi chybějícími detajly jsem závislý na "externích dodavatelích"- zvukům nehovím a ten, kdo tomu hoví zase nemá tolik času, kolik bych od něj potřeboval. Nehodlám vypustit něco polovičatého. To si naši příznivci nezaslouží.
Další překážkou jsou "licence" autorů - naladím původní vozidlo do nového kabátku vlastností, ale je od původního autora značeno jinak než podle "dohody" a souhlas nedostanu. Co pak s tím ? Co zůstane uživateli ? Původní hezký perfektně vypadající model s nereálnými vlastnostmi. A když udělám jen update vlastností s původním značením autora, zase to nebude v pořádku a ještě budu popotahován, ikdyž to uploadnu do Číny či Ruska.
Co se týká těch rad, kdo má co dělat, tak s tím jsi začal ty, ne já.
Co to obnáší pro "velký třesk" víme víceméně všichni, kdo se orientujeme v práci s nějakými editory a zkusili jsme si přeladit a přejmenovat potřebné položky v souborech vozidel. Nicméně nevidím veliký rozdíl mezi značeními trainsetů BP , T , Pp , v podstatě se vychází z toho stejného základu a liší se jen "drobnosti". I Pp již ví (a co vím i uznává od 2.sleziny) nutnost krácení. Kdybys z jeho serveru narychlo nepostahoval a nepřejmenoval vozidla, udělal by to stejně později sám . Takto vlastně nemá důvod to prozatím předělávat a v klidu vyčká, jak to dopadne. Nemysli si, že se mu tvůj počin dvakrát líbil, ale nedělá z toho zásadní skandál jako jiný.
Ač ti to bude třeba proti srsti či ne, s názorem T bohužel souhlasím (mimo bod 2 - Pp viz výše o pár řádek).
Zatím se zde vyjádřilo jen pár jednotlivců, takže zatím žádný závěr.
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici. Asi nebude stačit jen pár kousků, ale opravdu zástupce každé řady. Jen by mne zajímalo, jestli už LP vozy někdo otestoval (náhrada za LC), jestli aktivity, které padaly už nepadají. Pak se můžeme bavit dál.
Bobe57, už jsem Tě nekolikrát žádal, aby jsi vůči mne mírnil slova a nedělal zde ve foru ze mne hlupáka. Moje otázka na Tvou činnost ohledně dokončené práce od ledna 06 byla směrována k úvaze, za kolik let bychom se dočkali kompletního vyladěného Trainsetu, Ohledně Ppoollllových vozidel neříkáš pravdu, protože Pavel mi vše poslal na DVD s poznámkou, že záleží na mě, jak s tím naložím. Jestli to přeznačím dle BP nebo to nechám jak je. (update jsou na Pavlovo upozornění stažena s webu)
Mezi trainsetem BP a Tvými návrhy značení je jeden rozdíl. Já mám 100% zodpovědnost za funkčnost, protože mám dejme tomu 100vky uživatelů, kteří Trainset BP vyžadují kvůli kompatibilitám aktivit. Proto tolik svou práci chráním. Svolení od autorů k distribuci na DVD jsem dostal. Ohledně přeznačení, od toho tady byla první slezina. Pokud se zařazují nová vozidla nebo varianty jako LP, chci několi rozumných návrhů. Ale jak zde psal Martens, asi někteří myslíme vozidla pro traffic ale LP jsou jen dozadu do kopřiv. Takže je třeba značení pro obojí.
 

Jacek

Průvodčí
#34
Zbyněk Šemora napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici.
Tak tady už bude na autorovi aktivity, aby v takovém případě použil normální vozy. Low-poly by měly být jak se tu psalo hlavně k obsazení prázdných kolejí stanic.
Jinak nechápu, proč by v návzu mělo být jmého autora.
 

Tax

Moderátor
Správce
#35
Jacek napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici.
Tak tady už bude na autorovi aktivity, aby v takovém případě použil normální vozy. Low-poly by měly být jak se tu psalo hlavně k obsazení prázdných kolejí stanic ...
To je zas parketa pre autorov, aby tvorili modely s LOD a tam zas použili čo najúspornejšie riešenie. Pre II. a III. stupeň LOD neni potrebná textúra 1024x1024 alebo 2048x2048 ( ktorú my štandardne nepoužívame ), tu postačí tých obligátnych 512x512 ... vedlajší efekt je rýchlejšie načítanie menších súborov ... ... ... ale to už sa opakujem.
 
#36
Jacek napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici.
Tak tady už bude na autorovi aktivity, aby v takovém případě použil normální vozy. Low-poly by měly být jak se tu psalo hlavně k obsazení prázdných kolejí stanic.
Jinak nechápu, proč by v návzu mělo být jmého autora.
Jacku, souhlasím s Tebou, jméno autora nemá co dělat v názvu souboru, ale patří do readme.
 

Kebarko

Provozní technik
#37
Zbyněk Šemora napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici. Asi nebude stačit jen pár kousků, ale opravdu zástupce každé řady.
Na to predsa slúžia vozidlá v kvalite TRAFFIC (viď. niekoľko príspevkov hore - rozdelenie vozidiel). TRAFFIC môže byť varianta ku každému vozidlu. Toto je téma o Low_poly a tie slúžia na iný účel, a tých stačí len niekoľko kúskov.

Zbyněk Šemora napsal:
Jen by mne zajímalo, jestli už LP vozy někdo otestoval (náhrada za LC), jestli aktivity, které padaly už nepadají. Pak se můžeme bavit dál.
Low_poly predsa neslúžia ako náhrada za LC (Loose consist). S LC predsa v aktivite manipulujeme, a teda by mali mať primeranú kvalitu vyhotovenia. K Low_poly by sa vlak hráča ani nemal moc priblížiť aby sa nepokazil celkový dojem z aktivity.
 

Kank

Provozní technik
#38
Děti, nehádejte se :)!
Tohle je na dlouho a nikam to nevede... nechť si národ demokraticky zvolí vítězný systém značení v hlasování a to snad pohřbí další rozepře.
Přikládám další názor jedince:
Osobně jsem pro systém dát lp před název vozu (vozy budou v CB hezky pohromadě), takže například jeden z nejdelších možných názvů by byl:

lp_CD_Habbillns (15 znaků)

- slovo vuz vypuštěno, je zbytečné (seznam vozidel je stejně tříděn na lokomotivy a vozy)
- dodatek prazdny/lozeny vypuštěn - u lowpoly nemá smysl, hráč soupravu řídít nebude a tedy nezáleží na fyz. vlastnostech)

textura: určitě 512*512
umístění: Psalo se, že větší počet modelů v jedné složce dělá binec... netestoval jsem a nemůžu soudit...
low-poly osobních vozů: ano, ale udělat např. 1 zelenobílý vagon ČD typu Y, který by zastupoval řady A,AB,B - ty pak dávat na koleje v nádraží dál od hráče. Stojící soupravu rychlíku, u které hráč ve stanici zastaví o kolej vedle bych dělal z normálních modelů.

To je tak vše. Jen doufám, že se celá tato problematika rychle vyřeší, trainset BP bude obsahovat lp vozy a ty pak snad přispějí k větší stabilitě a reálnosti MSTS ve větších stanicích....
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#39
Zbyněk Šemora napsal:
Jacek napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že ten nečitelný traffic se kolem Vás jen nemihne velkou rychlostí, ale i zastaví vedle Vás ve stanici.
Tak tady už bude na autorovi aktivity, aby v takovém případě použil normální vozy. Low-poly by měly být jak se tu psalo hlavně k obsazení prázdných kolejí stanic.
Jinak nechápu, proč by v návzu mělo být jmého autora.
Jacku, souhlasím s Tebou, jméno autora nemá co dělat v názvu souboru, ale patří do readme.
Protože readme není navzdory licenčním přáním neoddělitelný od WAG/ENG a ztrácí se ( viz - čí je Istropolitan ? ),
comment sice poví o autorovi, ale v editoru nic neukáže a co se zobrazí/nezobrazí ve výběru při dvou stejných NAME už taky víme.
Vidím tedy spíše důvod pro jeho uvedení než neuvedení.
 

Jacek

Průvodčí
#40
bob57_cz napsal:
Protože readme není navzdory licenčním přáním neoddělitelný od WAG/ENG a ztrácí se ( viz - čí je Istropolitan ? ),
comment sice poví o autorovi, ale v editoru nic neukáže a co se zobrazí/nezobrazí ve výběru při dvou stejných NAME už taky víme.
Vidím tedy spíše důvod pro jeho uvedení než neuvedení.
Nevím, ale jako uživatele a případného tvůrce aktivity mě zajímá co to je a ne čí to je. U normálních vozidel taky není jméno autora v názvu. Nebo by to mělo vypadat třeba takto?:
Dejv_CD 842.035-8
Stary_CD 163.046-6
Janis_CD 742.274-4
To pak bude opravdu praktické.

Nevím, stále nechápu.
A proč by tam mělo být stejné NAME? stačí přece v názvu lp_ nebo tak něco.

Mimochodem - ten soubor readme se neztrácí, ale holt skinaři dali do složky jen to co uznali za vhodné. Za F. Havla se na tyto detaily nehledělo.
 
Stav
nelze přidat další příspěvky.
Nahoře