EDB a pneumatická brzda

Stav
nelze přidat další příspěvky.
G

Guest

Host
Dodnes jsem nepochopil jaký je rozdíl mezi elektromagnetickou a pneumatickou brzdou. Mohli byste mi to vysvětlit. Já když jezdím tak akorát ovládám lokomotivní brzdu a vlakovou brzdu, ale v MSTS jsem ty elektromagnetické a pneumatické brzdy nenašel. Nebo že by to byl nějaký odborný výraz ?

Podle defult nastavení viz česká klávesnice se vlaková brzda ovládá klávesami " ů(odbrzit ), § (brzdit ) " a lokomotivní brzda se ovládá klávesami " ú(odbrzdit), ) (brzdit ) "
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Poplietol si si hrušky s jablkami..... Elektromagnetickú ( koľajovú ) brzdu nájdeš tak na električkách a ešte tuším na motorákoch 820 určených na ozubnicovú trať. Vlaková a lokomotívna brzda sú pneumatické. Elektro Dynamická Brzda je brzdenie pomocou trakčných motorov lokomotívy.
 
G

Guest

Host
nebulus napsal:
Poplietol si si hrušky s jablkami..... Elektromagnetickú ( koľajovú ) brzdu nájdeš tak na električkách a ešte tuším na motorákoch 820 určených na ozubnicovú trať. Vlaková a lokomotívna brzda sú pneumatické. Elektro Dynamická Brzda je brzdenie pomocou trakčných motorov lokomotívy.

Není to něco podobného u žabotlamy či pantografu 460 ? Tedy kdy zvyšuji výkon pomocí kláves " d" a snižuji výkon ( v procentech ) klávesa " a", tak vlastně pak jdu do záporných hodnot, není to ta EDB ? Jako u té žabotlamy, když stisknu klávesu "D", tak zvyšuji výkon, na 44, 65, 85 a 100 % a když snižuji výkon klávesou "A", tak se mi snižuje výkon až se mi zobrazí IDLE a pak vlastně se mi zobrazí hodnoty 29% a 100%.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
To je ve už vec konkrétneho vozidla. Sú vozidlá kde sú všetky systémy ovládania výkonu, EDB a pneumatickej brzdy ovládané samostatne. Ale napríklad u 471 je na to iba jedna "páčka". ( dúfam že je to správny príklad ).
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Jiří napsal:
nebulus napsal:
Poplietol si si hrušky s jablkami..... Elektromagnetickú ( koľajovú ) brzdu nájdeš tak na električkách a ešte tuším na motorákoch 820 určených na ozubnicovú trať. Vlaková a lokomotívna brzda sú pneumatické. Elektro Dynamická Brzda je brzdenie pomocou trakčných motorov lokomotívy.

Není to něco podobného u žabotlamy či pantografu 460 ? Tedy kdy zvyšuji výkon pomocí kláves " d" a snižuji výkon ( v procentech ) klávesa " a", tak vlastně pak jdu do záporných hodnot, není to ta EDB ? Jako u té žabotlamy, když stisknu klávesu "D", tak zvyšuji výkon, na 44, 65, 85 a 100 % a když snižuji výkon klávesou "A", tak se mi snižuje výkon až se mi zobrazí IDLE a pak vlastně se mi zobrazí hodnoty 29% a 100%.

Pokud pomineš rozdíly ve způsobu ovládání, tak je to přesně ono.....v režimu EDB brzdí hnací vozidlo tak, že se - jednoduše řečeno - z motoru vlastně stane generátor, který se zatíží brzdovými odporníky a tím se brzdí....v reálu se tím šetří brzdové špalky na hnacím vozidle.....

U tramvají moderní kontrukce pak ještě můžeš najít tzv. rekuperační brzdu.....podmínkou pro použítí rekuperace tuším bylo, že v nějakém okruhu od vozidla se muselo nacházet jiný odběr - takže tato brzda nebyla používána ve velké míře u železnice a nejdčastěji jinajdeš v MHD nebo v metru....Bobe, je to tak?
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
V podstate pri rekuperácii ide o dodávanie prúdu naspäť do troleja. Teoreticky to nie je nič zložitého, prakticky sa to nevyužíva ( nutná prítomnosť vozidla, ktoré využije energiu dodávanú rekuperačne brzdeným vozidlom a nutné sú aj úpravy meniarní). Takže väčšinou sa energia "páli" v brzdových odporníkoch. EDB nie je účinná pri nízkych rýchlostiach, preto sa na úplné zastavenie používa pneumatická brzda.
 

Roman

Pokladník
Ještě pro doplnění:
Nově dodávaná vozidla mají ještě navíc EP brzdu ( elektropneumatická ) . Její výhoda spočívá v eliminaci podélných sil při brzdění vlaku způsobených průrazností vzduchu která se u většiny souprav projevuje v řádu několika vteřin. Vozy režimu 73 ( Ampz, Bmz...) jsou ji sice vybaveny , ale nepoužívá se. Funkční je např. na jednotkách 680.
 
G

Guest

Host
Aby bola EP brzda funkčná, tak ňou musí byť vybavená aj mašina a brzda sa ovláda pomocou EPVentilov vo vozňoch a tie musia byť spojené s mašinou na kábel. Naše mašiny toto zatial nepoznajú. Ale u Jiřího, mám taký pocit, je elektromagnetická a elektrodynamická brzda jeden pojem, takže to bude tažšie.
 
G

Guest

Host
No já jsem v tom obyčejný laik a vůbec se v tom nevyznám. Tak teďka například jsem jel 471čkou z Prahy do Kolína a všiml jsem si, že se akorát dá ovládat lokomotivní brzda, ale vlaková nikoliv, a pouze u té páčky, kde přidávám rychlost, tedy plyn mohu tou samou páčkou brzdit soupravu tím, že snížím plyn na ( mám český MSTS ) IDLE a pak už jenom přestavim páčku do polohy NASTAVENO, a dál do polohy ZAVERNA POLOHA a pak uz ZACHRANNA BRZDA. Takže jestli to mám pochopit, tenhle styl ovládání je EDB ?
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Jiří napsal:
No já jsem v tom obyčejný laik a vůbec se v tom nevyznám. Tak teďka například jsem jel 471čkou z Prahy do Kolína a všiml jsem si, že se akorát dá ovládat lokomotivní brzda, ale vlaková nikoliv, a pouze u té páčky, kde přidávám rychlost, tedy plyn mohu tou samou páčkou brzdit soupravu tím, že snížím plyn na ( mám český MSTS ) IDLE a pak už jenom přestavim páčku do polohy NASTAVENO, a dál do polohy ZAVERNA POLOHA a pak uz ZACHRANNA BRZDA. Takže jestli to mám pochopit, tenhle styl ovládání je EDB ?

Nee, nerozlišuj EDB podle stylu ovládání, protože třeba u řady 240 se EDB ovládá zase jinak, u řady 151 a 350 zase jinak, 714 ji má zase jinak.....

To co vidíš je v podstatě kombinovaný ovladač, který sdružuje kontroler a brzdič DAKO BSE - jak dlouho máš páku v poloze ZÁVĚRNÁ, tak moc se poklesne v průběžném potrubí soupravy tlak vzduchu.....díky převodníkům pak začíná zjednodušeně řečeno působit i EDB na hnacím vozidle.....

Více si opravdu k EDB přečti na http://www.atlaslokomotiv.cz
 

JOHNZ

Průvodčí
Skúsim ja:

Elektomagnetická brzda: Medi kolesami je elektromagnet ktorý je nad koľajnicami a keď sa doň pustí prúd začne pôsobiť príťažlivá sila medzi tým magnetom a koľajnicami a to brzdí vlak

Elektrodynamická brzda: Ak sa elektromotoru dodá elektrika, vyrobí z nej mechanickú energiu. Ale vždy to funguje aj naopak - teda ak sa elektromotoru dodá mechanická energia vyrobí z nej elektrickú ... a táto mechanická energia sa z pohybovej energie vlaku, teda z toho že vlak spomaľuje ... a teda sa brzdí ...
 
Stav
nelze přidat další příspěvky.
Nahoře