Keďže neustále pribúdajú pripomienky typu statický kontrolér na cab 263,napíšem to sem ešte raz a naposledy.
Dôvod prečo zostal kontrolér statický je nasledovný.
Rušňovodičom asi nemusím vysvetlovať ako sa vlastne jazdí v automatike na rušňoch radu 163,263 a 363. Ale preto,že je tu vela nerušňovodičov sa to pokúsím úplne jednoducho vysvetliť. Spomínané rušne majú takzvanú klávesnicu kde si majster navolí požadovanú rýchlosť,ktorá je potom automaticky udržiavaná. Na rozjazd používa majster prepínač na pravo od kontroléru a to prepnutím do polohy súhlas(S) a podržaním v tejto polohe do približne 5-až 7 km/h.Pri tejto rýchlosti majster prepínač pustí,ktorí sa samovratne prestaví do polohy J (jazda). Pri zastavení,alebo znížení rýchlosti
rušňovodič prepne spomínaný prepínač do polohy V (výbeh) kde vlastne zíde z výkonu a pomocou BSE si vlak pribrzdí na požadovanú rýchlosť.Potom pri opätovnom zrýchlení sa prepínač z polohy V(výbeh) prestaví zas do polohy J (jazda) a rušeň nabehne do výkonu podla predvolenej rýchlosti a predvoleného pomerového ťahu.Pri úplnom zastavení si majster dobrzdí na potrebnú rýchlosť pomocou BSE a pri optimálnej rýchlosti (je potrebné mať v tom prax.) majster odbrzdí a prepne prepínač do polohy P(parking) kde dôjde k odbrzdeniu súpravy a zabrzdeniu loko na 2 bary.Toto sa dá aj bez odbrzdenia BSE-čkom priamo do polohy parking,kde si automatika sama odbrzdí súpravu a zabrzdí loko na 2 bary. Teraz prosím všetkých ktorí sa dožadujú animovaného kontroléru aby spočítali koľkokrát sa majster pri takomto spôsobe jazdy dotkol kontroléru. Ďalší spôsob jazdy je na ruku,kde už sa toho kontroléru majster musí dotýkať,lebo tým priamo ovplivňuje výkon a rýchlosť. Toto sa používa pri posune,alebo pri poruche automatiky. Ďalší spôsob je núdzová jazda to keď už nič iné nefunguje a to majster takisto kontrolér neobsluhuje.Dole vedla kúrenia stanovišťa prepne jeden spínač do núdzového režimu a vyberie spínač a preložího do núdzového režimu hore na pulte na lavo od voliča smeru.Tam pomocou polôh tuším od 0 po 12 ovláda majster výkon a rýchlosť vlaku.Takisto sa kontrolér neobsluhuje.
Ďalší dôvod je animovanie v MSTS. Nijako sa nedá naanimovať reálna a ani približne reálna podoba chovania kontroléru na cab 263. Ale o tomto probléme by vedel napísať viac Miro. Tuším že asi všetci narážate na animovaný kontrolér 362 od Dejva. Tak s týmto je problém jedine ten, že chovanie tochto kontroléru plne zodpovedá v realite ovládaniu loko 754. To čo po nás chcete je aby sme cab 263 preladili na chovanie r.754. To sa nám aspoň zatial nechce. Miro dúfam,že sa zapojíš aj ty a že priblížiš aspoň trochu problematiku animovania čo sa MSTS týka.