Trainset a jeho značení

D

Dejv

Host
Když už se tu znova otevřela problematika označování vozidel v trainsetu, tak navrhuju převzít systém označování podle p. Šemory, tj. adresáře vozidel označovat jako CD_xxx, ZSSK_xxx, DB_xxx, DNT_xxx, MAV_xxx atd. (podle společnosti, pod kterou vozidlo patří). Eng a wag soubory nechat tak, jak je autoři vytvoří, toto se měnit nemusí (zbytečně by v tom byl zmatek). Čili po stažení vozidla stačí jen adresář s ním přejmenovat podle tohoto systému a žádné jiné názvy souborů v adresáři neměnit a pak by to všichni mohli mít stejně a snad by nebyly problémy. Dále pak není od věci umístit zvuky a kabiny do adresářů Trainset/common.snd resp. Trainset/common.cab, přičemž je potřeba udělat v eng patřičné odkazy. Názvy adresářů v těchto skupinách ale taktéž musí mít nějaký systém, v tomto případě sndxxx a cabxxx, kde xxx je číselné označení řady.
Co vy na to? Chci znát názor ostatních, protože nechci, aby se tu prosazovalo něco, co by většina odmítala.

P.S.: taky jsem dřív používal uplně jiný systém, ale okolnosti mě donutily to udělat takhle. A můžu říct, že to opravdu NENÍ PROBLÉM předělat to. Dělat odkazy na cab a snd soubory je sice pěkný opruz, ale zvládnout se to dá, a je to aspoň přehledné.

Jo a ještě DOPORUČUJU (pouze doporučuju) zvuky VŠECH odporových elektrických lokomotiv (jen lokomotiv, ne jednotek) hodit do adresáře /common.snd/el_odpor/; zvuky všech tyristorových elektrických lokomotiv hodit do /common.snd/el_tyristor/. Sice to odporuje tomu, co jsem napsal v předchozím odstavci o označování typu sndxxx, ale tohle je z mého pohledu (z pohledu tvůrce odpovídajících zvuků) potřebná výjimka. Samozřejmě NIKOHO NENUTÍM, ale za několik týdnů se vám to může hodit kvůli docela dobré úspoře místa na disku (připravovaná vychytávka bude samozřejmě funkční i při označení zvukových adresářů stylem sndxxx)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
...možná bych to zjednodušil na snd.odpor a snd.tyristor, ale otázka je které zvuky to zahrnuje, kam zařadit 230, 240, S489, S499? potom bych to nazval
snd.tyristor a snd.kontroler pak v těchhle adresářích by mohly být všechny zvuky a rozlišily by se pouze směrováním sms souborů jednotlivých řad. Možná by potom stačilo i jeden soubor snd.elok a tam by byly úplně všechny kombinace. Úspora by byla ve sdílených waf souborech, které jsou stejné pro různé typy lokomotiv. Potom by mohl být i snd.dlok a snd.dampflok a tím by vznikly pouze tři adresáře, které by zahrnovaly veškeré varianty zvuků. Pak by nebyl problém přidávat další nové zvuky s novým sms souborem. Byly by svaté pouze tři veliké adresáře, které by se doplňovaly o novinky, ale kdo by si stáhnul z netu novou např 363 s nejnovějšími zvuky a uživatel by měl odkaz sms na starou verzi, tak by to fungovalo také. Tedy je nutné dodržet i tvar sms souborů.
 
D

Dejv

Host
Ono co se týče toho el_odpor a el_tyristor (to je podle mě to samé jako snd.odpor a snd.tyristor, jen jinak napsané), tak toto je nejúspornější efektivní řešení. Další kombinace typu snd.kontroler atd. by už situaci spíše zkomplikovaly a uspořené místo by tomu neodpovídalo, spíš naopak. Leda že by byly všechny elektriky v jednom adresáři, to by šlo.
Nad možností umístit všechny diesely do jednoho adresáře už jsem taky přemýšlel. Problém ale je v tom, že tady jsou ve zvucích větší rozdíly, sdílených zvuků moc není, rozdílných je moře. Opravdu nevim jestli ano či ne, hlavně mě hlodá otázka, zda by při nakopírování všech těchto zvuků do jednoho adresáře nevznikly kolize s některými stejně pojmenovanými wav soubory. Je zase fakt, že pouhé 3 adresáře by situaci zejdnodušily.

Dále by to chtělo sjednotit názvy cvf a sms souborů. U cvf bych se přece jen přimlouval k tomu navrhnutému xxx.cvf, protože by to mohlo být společné jak pro ČD a ZSSK, tak i pro DNT, Viamont a ostatní společnosti. U sms by to vlastně mohlo být taky tak .Tady je problém hlavně v tom, že by se musely přepsat skoro všechny sms soubory (u kabin je přece jen těch ve tvaru xxx. cvf víc, zvuků ve tvaru xxxcab.sms resp. xxxeng.sms je minimálně - většina je ve tvaru cdxxxeng...).

Hlavně by to chtělo, aby se do diskuze zapojilo a svůj názor/návrh řeklo více lidí...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
...mám otázku, jaké zvuky lokomotiv bude zahrnovat el_odpor a jaké el_tyristor. Je to dost důležité tyhle názvy přesně specifikovat. Pokud si budete chtít přepsat cdXXX na cd_XXX, to je otázka chvilky, ale dopsat do všech lokomotiv místo snd.XXX název jiný, to vyžaduje otevřít eng soubory, vyhledat všechny soundy, většinou jsou někde pod světly a pak téměř dole a přepsat, tedy práce velmi zdlouhavá. Mne je proti logice, aby 240 byla pod el_odpor. Pikku už delší dobu používá v common.snd složku "ELok" Co tak do této složky nakopírovat všechny zvuky el. lokomotiv. Název je stručný a výstižný a už se používá.

Jinak mne mrzí, že si tu povídáme sami s Dejvem a nikdo jiný se nepřidá.
 

train.msts

Pokladník
trainset

Pokud budou všechny soubory jednotné, tak nebude problém vytvořené mise i na jiných tratích provozovat bez chybových hlášek.
 

JOHNZ

Průvodčí
No ešte jedna malá vec. Ja keď mám kabíny nahrané v extra adresári a odkazujem na ne tam, tak sa tá kabína nezobrazí. Navrhujem preto, aby bolikabíny umiesntené v samotných adresároch s loko
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
...ale zobrazí, jen je třeba to správně napsat, viz moje poslední downloady 560 a 850....

v engu:
CabView ( ../../common.cab/cab754/cd754.cvf )

a v cvf (adrsář commo.cab):

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0h0t______

Tr_CabViewFile (
CabViewType ( 2 )
CabViewFile ( ../../common.cab/cab754/cd754frnt.ace )
CabViewWindow ( 0 0 640 480 )
CabViewWindowFile ( "" )
Position ( 0.75 3.2 6.3 )
Direction ( 11 0 0 )
CabViewFile ( ../../common.cab/cab754/cd754left.ace )
CabViewWindow ( 0 0 640 480 )
CabViewWindowFile ( "" )
Position ( 0.75 3.2 6.3 )
Direction ( 13 -60 0 )
CabViewFile ( ../../common.cab/cab754/cd754right.ace )
CabViewWindow ( 0 0 640 480 )
CabViewWindowFile ( "" )
Position ( 0.75 3.2 6.3 )
Direction ( -2 70 0 )
EngineData ( 754 )
CabViewControls ( 16
Dial (
Type ( SPEEDOMETER DIAL )
Position ( 143 263 5 32 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/rychlomer.ace )
Style ( NEEDLE )
ScaleRange ( 0 150 )
ScalePos ( 239 120 )
Units ( KM_PER_HOUR )
Pivot ( 23 )
DirIncrease ( 0 )
)
MultiStateDisplay (
Type ( WHEELSLIP MULTI_STATE_DISPLAY )
Position ( 407 327 19 15 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/prokluz.ace )
States ( 2 2 1
State (
Style ( 0 )
SwitchVal ( 0 )
)
State (
Style ( 0 )
SwitchVal ( 1 )
)
)
)
Lever (
Type ( THROTTLE LEVER )
Position ( 378 328 65 84 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/kontrol.ace )
Style ( SPRUNG )
MouseControl ( 1 )
NumFrames ( 9 3 3 )
NumPositions ( 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 )
NumValues ( 9 0 0.125 0.25 0.375 0.5 0.625 0.75 0.875 1 )
Orientation ( 0 )
DirIncrease ( 0 )
ScaleRange ( 0 1 )
)
TriState (
Type ( DIRECTION TRI_STATE )
Position ( 265 338 33 76 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/reverser.ace )
NumFrames ( 3 3 1 )
Style ( NONE )
MouseControl ( 1 )
Orientation ( 0 )
DirIncrease ( 0 )
)
TriState (
Type ( FRONT_HLIGHT TRI_STATE )
Position ( 80 412 160 37 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/svetla.ace )
NumFrames ( 3 1 3 )
Style ( NONE )
MouseControl ( 1 )
Orientation ( 0 )
DirIncrease ( 0 )
)
TwoState (
Type ( SANDERS TWO_STATE )
Position ( 464 418 18 14 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/piskovac.ace )
NumFrames ( 2 2 1 )
Style ( WHILE_PRESSED )
MouseControl ( 1 )
)
Dial (
Type ( BRAKE_CYL DIAL )
Position ( 441 257 4 16 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/brzdy.ACE )
Style ( NEEDLE )
ScaleRange ( 0 16 )
ScalePos ( 220 150 )
Units ( BAR )
Pivot ( 10 )
DirIncrease ( 0 )
)
Dial (
Type ( MAIN_RES DIAL )
Position ( 404 257 4 16 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/brzdyc.ACE )
Style ( NEEDLE )
ScaleRange ( 0 16 )
ScalePos ( 220 150 )
Units ( BAR )
Pivot ( 10 )
DirIncrease ( 0 )
)
Dial (
Type ( EQ_RES DIAL )
Position ( 404 257 4 16 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/brzdy.ACE )
Style ( NEEDLE )
ScaleRange ( 0 16 )
ScalePos ( 220 150 )
Units ( BAR )
Pivot ( 10 )
DirIncrease ( 0 )
)
Dial (
Type ( AMMETER DIAL )
Position ( 261 256 4 16 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/amperm.ace )
Style ( NEEDLE )
ScaleRange ( 0 1000 )
ScalePos ( 240 150 )
Units ( AMPS )
Pivot ( 10 )
DirIncrease ( 0 )
)
TwoState (
Type ( HORN TWO_STATE )
Position ( 0 0 0 0 )
NumFrames ( 2 2 1 )
Style ( WHILE_PRESSED )
MouseControl ( 1 )
)
Lever (
Type ( TRAIN_BRAKE LEVER )
Position ( 504 391 93 68 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/vlakbrzda.ace )
Style ( SPRUNG )
MouseControl ( 1 )
NumFrames ( 6 2 3 )
NumPositions ( 0 )
NumValues ( 0 )
Orientation ( 0 )
DirIncrease ( 0 )
ScaleRange ( 0 1 )
)
Lever (
Type ( ENGINE_BRAKE LEVER )
Position ( 488 316 65 44 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/lokbrzda.ACE )
Style ( SPRUNG )
MouseControl ( 1 )
NumFrames ( 10 2 5 )
NumPositions ( 1 0 )
NumValues ( 1 0 )
Orientation ( 0 )
DirIncrease ( 0 )
ScaleRange ( 0 1 )
)
TwoState (
Type ( BELL TWO_STATE )
Position ( 598 446 26 22 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/pistala.ace )
NumFrames ( 2 2 1 )
Style ( WHILE_PRESSED )
MouseControl ( 1 )
)
TwoState (
Type ( RESET TWO_STATE )
Position ( 411 415 26 22 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/zivak.ace )
NumFrames ( 2 2 1 )
Style ( PRESSED )
MouseControl ( 1 )
)
CabSignalDisplay (
Type ( ASPECT_DISPLAY CAB_SIGNAL_DISPLAY )
Position ( 487 268 22 54 )
Graphic ( ../../common.cab/cab754/NO.ace )
)
)
)
 
D

Dejv

Host
Kdyby byly všechny zvuky pod Elok, tak by byl jednoduchý systém směrování, ale zas by v tom adresáři bylo hafou souborů (už teď je jich cca 300, další budou pravděpodobně přibývat).

V případě El_tyristor a El_odpor by bylo následující rozřazení (podle regulace výkonu): 111, 162, 163, 169 (tady si jist nejsem), 184, 263, 362, 363. Vše ostatní do odporů.

Vidím, že se to bude stejně přeznačovat, tak už bych zrovna změnil názvy sms souborů ve tvaru xxxcab.sms, xxxeng.sms, xxxwagex.sms a xxxwagint.sms, kde xxx je číselné označení řady (protože to k tomuto stejně směřuje).
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
....halóóóóó, je tu někdo?????

Konec legrace, opravdu je potřeba, aby se k této problematice vyjádřili i ostatní. Podle ankety všichni toužíte po novém, přehledném jednotném systému. Pokud se nikdo neozve, tak se alespoň s Dejvem dohodneme na nějakém značení a potom tak to bude a komu se to nebude líbit, tak...raději ať se vyjádří ihned. Jedná se hlavně o to, že nové zveřejňované lokomotivy už budou mít tvar eng souboru pro přesměrování do adresářů se zvuky i kabinami. Pokud se někdo nepřizpůsobí, bude si to muset stále upravovat podle svého systému. (viz moje poslední downloady 560, atd)
 
P

PRCH

Host
Ja bych navrhoval znaceni pro adresar CDxxx-xxx, tedy pro kazdou loko zvlast.
Dale nazvy souboru
CDxxx-xxx.eng
CDxxx-xxx.s
CDxxx-xxx.sd

Pripadne dvou a vice variant jedné a teze loko (stejne cislo, nátery z ruznych obdobi provozu)
CDxxx-xxxa.eng
CDxxx-xxxb.eng
CDxxx-xxxa.s
CDxxx-xxxb.s
CDxxx-xxxa.sd
CDxxx-xxxb.sd

Predelat to bude pakarna (vim co mluvim uz jsem to dvakrat absolvoval), ale nemely by nastat zadne problemy.
Např. typu
CD163-001
163.eng
163.s
163.sd
CD163-071
163.eng
163.s
163.sd
Nevim :?: jak by si MSTS poradil s temito loko v jednom CON
 
Naposled editoval moderátor:

ZdeNov

Začátečník
Přebral jsem označení pana Šemory, odkazy do common.cab a common.snd přímo z *.eng souboru, soubor *.cvf v common.cab nemusí obsahovat cestu, ale stačí původní soubor. Naše a slovenské modely označuji cabXXX; sndXXX, zahraniční podle dráhy OEBBXXX, DRXXX, DBXXX, atd. U rakouských modelů bych panu Šemorovi doporučil přeznačit OBB_XXX na OEBBXXX, protože většina rakouských modelů je značena takto.
 

JOHNZ

Průvodčí
Zbyněk Šemora napsal:
...ale zobrazí, jen je třeba to správně napsat, viz moje poslední downloady 560 a 850....

Netreba to vypisovať celé, stačí len povedať, že to treba odkazovať na adresár aj z .cvf ( pri zvukoch to netreba )
 
G

Guest

Host
Spřáhla

a když už jednotný Trainset tak i jednotná spřáhla u vozů a lokomotiv (chain,automatic atd..) to je myslim taky důležitá věc
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
...spřáhla jsou samozřejmost. V Evropě se používají šroubovky, tak nechápu používání spřáhla "automatic" u Českých i jiných Evropských vozidel. Vše mám už dávno přepsané na "chain" . Automatické spřáhlo mají pouze jednotky 451/2 a už vyřazená jednotka Ganz M298, která jezdila jako Hungaria.
 
P

PRCH

Host
Co kdyby se sebraly všechny (bez problémů funkční) návrhy na označování adresářů s loko a příslušných souborů. Následně by se na nějakých stránkách s tematikou MSTS "vyvěsila" anketa s navrženými variantami a na základě výsledků této ankety by se mohl zavést jednotný systém označování loko. Pro zvíšení návštěvnoti ankety by ostatní vlastníci stránek o MSTS mohli na své stránky dát upozornění případně i odkaz na tuto anketu.

Že by se daný problém dal vyřešit v této diskusi už moc nevěřím :(
 
G

Guest

Host
Značení

Abych se teda taky připojil s názorem: OBECNĚ si myslím, že by bylo nejlepší použít značení, které už načal pan Šemora, protože dohadovat se tu dá donekonečna, ale značení pana Šemory není špatné a hlavně už JE V PROVOZU, protože tuto trat má snad každý, takže každý víceméně používá toto značení alespon u vlaků týkajících se tratě Kúty - Brno. Ale co se týče konkrétně mě, tak já už zůstanu u toho "bordelu" co tam mám,
protože u tak velkého množství vlaků a doslova stovkám consistů bych se nikdy nedopracoval k bezchybnému předělání a musel bych se z toho zbláznit. Navíc českých tratí nevzniká tolik, takže je pro mě snazší si vždy jenom upravit consisty té dané tratě k obrazu svému a tradá. Vlaků už taky není tolik, co by se ještě dalo vytvořit, takže já už zůstanu u toho, co mám............toť můj názor.
 
G

Guest

Host
No ja minuly vikend predelaval cely trainset vcetne kabin a zvuku (usetril jsem 2,5 G, 400 loko a 500 vozu), prace to byla desna, navic neslo jen o eng soubory, ale o celkove cisteni a navic predelani vetsiny cest u vetsiny kabin pri presunu do commonu, nicmene se to vyplatilo, mam ted jednoty system, vsechny vozy a loko maji stejny system znaceni, stovky constistu predelane a byl bych nerad kdybych to mel zas predelavat :) Ale zdaleka to neni konec prace ...
 
Nahoře