Tramvaje Hradec

Dan J.

Strojvedoucí
JiříkTK napsal:
Pokud bude potřeba odstavná kolej na vlečňák, tak je ve smyčce na sídlišti. Jinak "nákladní" tramvaj přiveze od města vagony určené pro železnici a vjede do areálu nádraží. Odpojí vozy a přejede na sousední kolej, kde eventuelně budou nachystány vozy pro fabriku. "Vytlačí" je před nádraží a projede se s nimi přes smyčku na sídlišti do fabriky eventuelně do vozovny.
Jasně, to o nákladní dopravě je mi jasné, já myslel, že ten "cancour" koleje zůstane kusý a proto jsem mluvil o osobní přepravě, kdy před nádrem stojí odstavené vlečné vozy pro případ použití. Jinak ještě malinko odbočím, chybí nám jedno důležité servisní vozidlo a tím je auto dispečinku dopravního podniku.:D V Ostravě jezdívala Škoda 120 tuším, červená s bílým pruhem a nápisem Dopravní podnik...
Dan
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Dan J. napsal:
...... chybí nám jedno důležité servisní vozidlo a tím je auto dispečinku dopravního podniku.:D V Ostravě jezdívala Škoda 120 tuším, červená s bílým pruhem a nápisem Dopravní podnik...
Na Š120 je to příliš brzo, jsme cca v roce 1975 a to ještě ani nejezdily ty Ondrovy 105ky s obdélníkovým reflektorem. Mohu udělat Trabanta či Žigulíka, co na to. Jakou barvu? A když už jsme u toho, v olomoucké síti je i Liazka dopravního podniku, mohu udělat hradeckou verzi.
 

Dan J.

Strojvedoucí
JiříkTK napsal:
Dan J. napsal:
...... chybí nám jedno důležité servisní vozidlo a tím je auto dispečinku dopravního podniku.:D V Ostravě jezdívala Škoda 120 tuším, červená s bílým pruhem a nápisem Dopravní podnik...
Na Š120 je to příliš brzo, jsme cca v roce 1975 a to ještě ani nejezdily ty Ondrovy 105ky s obdélníkovým reflektorem. Mohu udělat Trabanta či Žigulíka, co na to. Jakou barvu? A když už jsme u toho, v olomoucké síti je i Liazka dopravního podniku, mohu udělat hradeckou verzi.
Tak Liazka dorazila, vyzkouším večer, teď mažu na zkoušku. Než Trabanta, tak to spíš toho Žigula, přeci jen Dopravní podnik má na lepší vozy. :) Co se týká barvy, tak v těch letech by měla být barva čarvenobílá, krémová. V létech 1975 byl i nátěr vozového parku ve všech městech přibližně stejný tj. např. tramvaje červenokrémový nátěr. Brno mělo například jen ten rozdíl od Ostravy, že tramvaje měly hnědé nárazníky a u T3 byla paráda v Brně potkat vozy s půleným čelním sklem a koženkovými sedadly. Ty jezdily v Brně ještě v roce 1986 tuším, kdyžtak, ať mne Brňáci opraví.:D V Ostravě byl hodně rozmanitý vozový park ještě kolem roku 1985, kdy mohl člověk potkat jak vozy Královopolské s vlečňákama Brňák (muzejní souprava v Ostrave MV 50 + vlek 219, poté vozy T1, jak rekonstruované, s laminátovými sedadly, tak i původní s kasou pro průvodčího. No a na závěr T2, taktéž ve 2 verzích a pár jich jezdilo i s krytem náprav na bocích (viděl jsem nedávno v Praze na T3 moderní úpravu a dost jsem zaczpomínal). T3 však už jezdívaly jen s laminátovými sedadly a T3 s Tirystorovou výzbrojí pamatuji s mohutný dělěním oken na bocích a pár jich mělo na čele písmenko T. To jen tak na okraj.
S pozdravem Dan.;)
 

Jenda

Skladník
Si tak říkám, že do tratě by byly parádní taky T2 jky že ;) Mě se tyto tramvaje vždycky líbily, hlavně to jejich "zamračené" čelo, které je tolik odlišovalo od T3 :D
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pánové zdravím.
O kousek výše jsem se zmiňoval o nákladní dopravě a rozmanitosti vozového parku v Ostravě a tak mi nedalo na baráku prošmejdit půdu (Železničáře 84 - 89 hold nemohu nejít), ale našel jsem nádhernou brožůrku 60 let údoolím Porubky 1925 - 1985, která byla neprodejná a já ji dostal v Kroužku přátel MHD v těchto letech. A nejde mi se nepodělit o pár nádherných obrázků, tramvaje, která jezdila na původním železničním svršku místní dráhy Svinov - Kyjovice.:D
Takže zde pár obrázků:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img4.imageshack.us/img4/4886/tramov001.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img27.imageshack.us/img27/372/tramov002.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img25.imageshack.us/img25/963/tramov003.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img23.imageshack.us/img23/9656/tramov004.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img22.imageshack.us/img22/8597/tramov005.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img25.imageshack.us/img25/235/tramov006.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img19.imageshack.us/img19/2350/tramov007.jpg
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img18.imageshack.us/img18/2828/tramov008.jpg
S pozdravem Dan.;)
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Dane, nejezdily na té Kyjovické trati dost dlouho T2 spřažené zadním spřáhlem k sobě - do doby, než se dalo zase obracet na smyčce v Kyjovicích ?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Martens napsal:
Dane, nejezdily na té Kyjovické trati dost dlouho T2 spřažené zadním spřáhlem k sobě - do doby, než se dalo zase obracet na smyčce v Kyjovicích ?
Ahoj.
Přesně tak. A nejen to, ty T2 měly označení tuším T2R a měly i širší ráfky kol, z důvodu "rozhrkanosti" tratě, ty koleje místy vyoadaly opravdu zajímavě. Avšak tuto romantiku této tratě vzal bohužel čas, po rekonstrukci už je to takové jiné, ale je to furt jednokolejná tramvajová tarť a těch není v republice mnoho. Jako kluk ji mám snad 100 projitou v celé dělce, i přes Starou Porubu, kde už trať nevede a za mne ani nevedla, ale bylo zde spoustu pozůstatků. Bohužel fotku T2-jek zadkama k sobě nemám. Jen tak pro zajímavost, když se předělávaly koleje na Ruské ul. v OV Vítkovicích, tak jezdily v určitém úseku i tam.:D
S přáním hezkého dne Dan.

Ps: Takže mi to nedalo, hledaljsem a hledal a našel jsem je, alespoň při výluce na té Ruské ulici.:D
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img25.imageshack.us/img25/4286/tramvajeoststni001.jpg
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Dan J. mne přesvědčuje, abych zprovoznil pro traffic i některé železniční koleje v Hradci. Že by byly aktivity zajímavější a hráč by mohl potkat třeba nákladní vlak tažený Štokrem. A tak bych se chtěl zeptat fandů tramvajové dopravy, zda vůbec mají ve svém trainsetu vozidla ČSD a jestli jim tato úprava nebude z tohoto pohledu, jak se říká, proti srsti. Moje původní koncepce provozu v Hradci totiž spočívala v tom, že si vystačíme s hradeckými Ringhoffery a postupně doplníme hradecký vozový park jen o několik dalších (přeskinovaných) vozidel, jako např T200, kolejový jeřáb a podobně, aby se obohatily možnosti provozu.
 
D

Dominik

Host
JiříkTK napsal:
Dan J. mne přesvědčuje, abych zprovoznil pro traffic i některé železniční koleje v Hradci. Že by byly aktivity zajímavější a hráč by mohl potkat třeba nákladní vlak tažený Štokrem. A tak bych se chtěl zeptat fandů tramvajové dopravy, zda vůbec mají ve svém trainsetu vozidla ČSD a jestli jim tato úprava nebude z tohoto pohledu, jak se říká, proti srsti. Moje původní koncepce provozu v Hradci totiž spočívala v tom, že si vystačíme s hradeckými Ringhoffery a postupně doplníme hradecký vozový park jen o několik dalších (přeskinovaných) vozidel, jako např T200, kolejový jeřáb a podobně, aby se obohatily možnosti provozu.
Ahoj Jirko, já bych byl pro :). Pokud myslíš něco jako je v Olomouci, pak rozhodně ;).
 

radekedar

Pokladník
Zdravím, měl bych jeden dotaz ohledně toho, co si můžu dovolit při tvorbě trasy (path), aby se MSTS nebránil. Zkusil jsem si vytvořit jednoduchou aktivitu, kde hráč začíná v tramvajové vozovně a zase v ní končí. Hráč vyjede z vozovny po přímé, trasa vede přes zastávky Vozovna, ..., Palackého, (odbočení vpravo), Stínadla, na Sídliště Lány, kde je smyčka projeta po vnější koleji, za zastávkou Dobrovského odbočení vlevo, Palackého vlevo, Vozovna, odbočení vpravo do vozovny (opět po přímé). Trasa se tedy nikde nekříží ani necyklí. Přesto po vyjetí z vozovny, tipl bych to zhruba tak, když opustím výhybku na hlavní trati, MSTS zamrzne (nepošlě mě k Billovi, prostě se nic nehýbe). Proč protestuje, co se mu nelíbí?

detail path u vozovny - http://img201.imageshack.us/img201/7371/vozovna.jpg
detail path na smyčce - http://img201.imageshack.us/img201/2088/smycka.jpg
.PAT soubor - http://vlakyunas.ic.cz/radek/test.pat

Předem díky za jakékoliv rady.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
MSTS je velký šoumen. Zjistil jsem dokonce, že když je určité místo neprůjezdné pod jedním globalem, může být průjezdné pod druhým. S tímto jsem se v mých železničních tratích nesetkal a důvod zatím nevím. V Hradci funguju (=jezdím a dělám aktivity) pod Jendovým olomouckým globalem, který je dost univerzální. Zkus to pokusně natrasovat z Dělnické místo z vozovny, co to udělá.

Každopádně to z výše uvedeného důvodu vypadá tak, že pokud budeme dělat aktivity i pro ostatní zájemce, tak raději pro jistotu jeďme v jedné aktivitě tam a v druhé zpět. Tím "tam" myslím třeba trasu vozovna - sídliště - přehrada.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pánové hezký večer. Takže už se rýsuje 1. aktivitka v mé dílně s Názvem Fotbalové utkání. Je pravda, že jsem musel trochu laborovat s absencí návěstidel :D, ale jakž takž to zatím jde. Zde jsou 2 screeny z aktivity.
Vozovna, před připojením vleků:
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img22.imageshack.us/img22/9224/tram1h.jpg
Místo o kterém je o kousek výše řeč. Fotograf zde zachytil vůz Ringhoffer s 2 vleky, v Hradci vyjímka, právě kvůli fotbalu, souprava jede služebně na snyčku Sídliště Lány, odkud bude nabírat cestující k místnímu stadionu. Škoda jen, že přes viadukt nejede Štokr s naloženými Wapkami. To by bylo něco.:D:D:D
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://img23.imageshack.us/img23/1290/tram2l.jpg
S pozdravem Dan;)
 

Šnek

Vlakvedoucí
Moooc pěkný,jenom mi to zatím vždycky po pár minutách padlo do černé tmy.Vůbec nevím,čím by to mohlo být.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Šnek napsal:
....jenom mi to zatím vždycky po pár minutách padlo do černé tmy......
Když jsem zkoušel, jak vysoko nad terénem zobrazují různé globaly silnice, stávalo se mi občas právě toto. Takže zkus jiný global, třeba global olomoucké tramvajové sítě či global 240. Na ty si zatím nikdo nestěžoval.
 

Gajdma

Provozní technik
Já jsem teda dnes konečně zprovoznil Global 240, takže jsem konečně zahájil tvorbu aktivity. Screeny pošlu, až to bude publikovatelné. Zatím je zde jen velmi málo trafficů, jelikož bych chtěl ještě počkat na Ringhoffery.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Šnek napsal:
Moooc pěkný,jenom mi to zatím vždycky po pár minutách padlo do černé tmy.Vůbec nevím,čím by to mohlo být.
Ahoj, bezpečbě ti to pojede pod Globalem olomouckých tramvají. Mě to samé dělalo pod global 321.
S pozdravem Dan.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Měl bych jeden návrh pro aktivitáře. Pokud nebudete dělat aktivitu s linkou, ale například zkušební jízdu, zácvik nového řidiče, kropení tratě, rozvoz jízdních řádů, vysypávání odpadkových košů na zastávkách a podobně a v budoucnu i nákladní doprava mezi fabrikou a nádražím, zkuste udělat trasu hráče jen cca 50 metrů dlouhou, a pak ho po městě navádět jen hlášeními, co má dělat a kam má jet. I v reálu ví řidič tramvaje, kam jede i co tam má dělat a výhybky si přehazuje sám. V tak malém městě, jako je Hradec, nesedí (ani v roce 1975 neseděl) na každé křižovatce v boudě výhybkář, aby jednou za čtvrt hodiny výhybku přehodil.
 

Gajdma

Provozní technik
To není třeba, už jsem na to přišel, trasa se nesmí nikde křížit! Tzn. Jedu-li třeba z Vozovny na Lány a pak na Děnickou, tak to na začátku spadne. Jedu-li tedy odkud chci, tak každou kolej můžu v aktivitě projet jen jednou. Takže jsem se třebas projel takto: Ringhofferovy závody - Lány - přehrada - Vozovna a projel jsem se i v aktivitě úplně v pohodě. Prostě po každé trase může jet hráč jen jednou. Chce-li jet znova po stejné, musím už jezdit podle rozkazu. Bohužel, MSTS je hold jen HRA.

Nicméně s těmi 50-ti metry jsem to udělal třebas na trati PIKO vláček. Nebo u posunu ve stanici Skalka na Ztracené_old.
 

radekedar

Pokladník
Gajdma: Jenomže podíváš-li se na ten můj PATH, tak zjistíš, že se nikde nekříží... Budu tedy zkoumat dál a případně dám vědět.
 

Gajdma

Provozní technik
radekedar napsal:
Gajdma: Jenomže podíváš-li se na ten můj PATH, tak zjistíš, že se nikde nekříží... Budu tedy zkoumat dál a případně dám vědět.
Promiň už jsem tu trasu pochopil, zřejmě je to Globalem, dělalo mi to pod 321. 240 mi s tím už jede.
 
Nahoře