Skiny T478.1/2 ČSD

Tax

Moderátor
Správce
556.042 napsal:
A pokud by se jednalo o T 478.1 (tedy pokud by vytápěla vlak) tak by byl výkon motoru těch 990 kW?

T478.1 vykurovala s PG 500, čož bol naftový kotol a toto výkon motora neuberalo. Maximálne zvyšoval spotrebu nafty.
Inak trakčný výkon T478.1 aj 2 je 980 kW či kúri alebo nie, zbytok výkonu naftového motora sa "strácal" v budení dynama, trakčákov a pomocných pohonoch.
 

556.042

Cestující
Tax napsal:
556.042 napsal:
A pokud by se jednalo o T 478.1 (tedy pokud by vytápěla vlak) tak by byl výkon motoru těch 990 kW?

T478.1 vykurovala s PG 500, čož bol naftový kotol a toto výkon motora neuberalo. Maximálne zvyšoval spotrebu nafty.
Inak trakčný výkon T478.1 aj 2 je 980 kW či kúri alebo nie, zbytok výkonu naftového motora sa "strácal" v budení dynama, trakčákov a pomocných pohonoch.
Správně!
 
Naposled editoval moderátor:

Carlos

Cestující
Takže nastává otázka, existuje vlastně eng pro T478.2? A pokud ano kde ho najdu aby bylo možno ho přidat ke skinu.
 

Tax

Moderátor
Správce
Carlos napsal:
Takže nastává otázka, existuje vlastně eng pro T478.2? A pokud ano kde ho najdu aby bylo možno ho přidat ke skinu.

kľudne použi ten z T478.1, ak funguje. PG 500 na MSTS nemá žiadny vplyv.
Skôr je otázne, či sa pri ladení dieselelektrických lokomotív pamätalo na trakčný výkon na kolesách a nie na celkový výkon naftového motoru. On ten výkon naftového motoru je hrubý výkon, porovnateľný výkon s elektrickou lokomotívou (napr. E458.0 či S458.0) je až na na trakčných motoroch alebo u dieselhydraulických lokomotív na výstupnom hriadeli prevodovky :D
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Taxi neboj, pamatovalo se na to. Něco jsem se na traktorech najezdil a musím říct, že to +/- sedí ;)
 

Petr Novák

Průvodčí
Já nevím Jacku,ale narvat plný výkon,to se mi bez prokluzu nepovedlo.Ale mám připomínku k výkonu.Podle zkušeností co mám,není tak rozhodující výkon,jako otáčky motoru.Pomaluběžné motory ve spojení s velkou váhou dokáží dělat divy.Co jsem s JiříkemTK dělal jeřábek TDGU nebo jak se to jmenovalo,tak tam nastavení motoru vůbec neodpovídá skutečnosti,protože by se nikdy nerozjel rychlostí vyšší než 40km/h bez zátěže.Takže jsme museli zvýšit otáčky motoru,aby ta lemra líná jela alespoň těch 55km/h.Výkon motoru na to měl nejmenší vliv.A nastavení proudu motorů?Když se podívám do rozšířené diagnostiky pod Binem,tak tam jsem neviděl větší proud než nějakých 800A.Bin změnil chování msts víc než si myslíme.Šestikolo jsem nejezdil,tak nevím,jaké proudy tam pod Binem jsou,ale běžné 749 -754 mají proudy motorů skoro stejné.
 

Jacek

Průvodčí
Petře, já to beru tak, že většina existujících skinů má vyladěný eng od ŽSR, je k tomu vyladěná kabina, podle toho jsem ladil zvuky a v současnosti chystám nové. Ty engy měly svůj vývoj, ŽSR je dával sem na fórum k testům a připomínkám, skončilo verzí označenou 1.29. Více nad tím nedumám. Měl k tomu spoustu údajů z provozu, výpočty, grafy. Nemám důvod tomu nevěřit, sám jsem spoustu věcí připomínkoval. Pokud se Ti zdá, že je to mimo reál nebo by něco mělo být jinak, ptej se proč to tam tak je. Nevytvářej zcela jiné verze téhož jako např. u E 669.0, S 499.0. Copak jsou tyto řady úplně jiné oproti 181 a 240, které ladil ŽSR? Jak je možné, že u jednoho šestikoláka jsem musím při rozjezdu hlídat ampermetr a v prokluzu jsem už na 9% výkonu, kdežto u Tvého až na nějakých 85% a ampermetr je při těch 9% kdesi u nuly? Prostě proč ladit to co už je dávno naladěné? Přijde mi to jakoby někdo udělal skin a někdo jiný hned začal dělat úplně stejný a k tomu bez fotek jen v Malování.

Netvrdím, že se i finální verze něčeho nedá zlepšit. Vylaď to, podlož změny pádnými argumenty (z reálu, ne z tech. údajů), dej to do placu k otestování a připomínkám. Vylaď k tomu kabinu, zvuky pro všechny verze a pak se hlavně postarej o výměnu všech engů u všech existujících skinů, jinak je to k ničemu a jen vneseš mezi uživatele chaos, protože jim ty kabiny a zvuky nebudou fungovat správně :!: O misích a jiných jízdních dobách nemluvě.

K těm proudům a hodnotám, znovu píšu, že některé hodnoty ve vyladěných eng souborech nejsou podle technických údajů a tabulek, ale podle toho, aby se to chovalo co nejblíž reálu. Není důležité jaký proud je na rozšířené diagnostice. Důležité je co ukazuje ampermetr v kabině. Atd. Ze stejného důvodu jsem se tu dost silně ohradil, když si u nějaké páry změnil nastavený průměr kol podle knížky. On ten parametr je totiž nastavený jen a pouze kvůli animaci kol modelu a počtu výfuků u zvuků. Změnou parametru si toto rozhodil.

Mimochodem, eng 810 pro svoje skiny jsem ladil tak, že jsem znal z poznatků fírů jedinou věc, jakou max. rychlost s jedním vozem dosáhnou ve stoupání z Milotic do Bruntálu na trati 310, resp. ve kterých místech dojde k zařazení druhého "bloku". Předpokládal jsem, že sklony v trati jsou správně a podařilo se. Rychlosti sedí, jízdní doby v misích na chlup sedí.
Jistě, některé motory dosáhnou skoro šedesát, jiné ani nezařadí a jedou na dvojku kolem padesátky. Ale po dosazení reálných hodnot jsem to vyletěl osmdesátkou.
Jen čekám, kdy se někdo bude vrtat v engu, protože hodnoty jsou zcela mimo reál :D

Toš asi tak, ale nic ve zlém :oops:

PS. Na k-reportu proběhla vášnivá debata o tom, že motor berty není pomaluběžný, že je to jen všude zmiňovaný mýtus. Může k tomu někdo znalý napsat více?
 
Naposled editoval moderátor:

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Jacku zda je motor pomaluběžný nebo rychloběžný určuje veličina "střední pístová rychlost". Rozmezí je asi na cs 7,5 m/s. U bardotky je to cs=9,3 m/s při 775 ot/minutu. Jedná se tedy o rychloběžný motor.

Vzorce tady nejdou dost dobře interpretovat, tak alespoň náznakem:

2*n*s
Cs= -------
60

Kdy:

Cs = střední pístová rychlost
n = otáčky stroje
s = zdvih pístu

Ale pánové, neřeště píčoviny. Koho to zajímá?
 

Hynďa

Průvodčí
Přesně tak, spousta lidí si myslí, že rychloběžný/pomaloběžný motor se rozlišuje podle otáček. To je ale omyl. Jde o střední pístovou rychlost, jak psal Čouda. Střední pístová rychlost je vlastně průměrná rychlost pístu, kterou "lítá" ve válci.
Jen tak pro zajímavost, největší rychlost má píst kousek nad polovinou svý dráhy.
 

Jacek

Průvodčí
Verze engu je uvedena na začátku, aktuální jsou tyto:
749 - verze 1.29, Datum: 2/3/2009
751, T 478.1,2 - verze 1.29, Datum: 2/3/2009
750, 753 - 1.20, Datum: 3/3/2009
754 - 1.20, 1.22, Datum: 3/3/2009 (různé verze, po dílnách, před dílnami)

Aktuální verze jsou u skinů na Čoudových stránkách, za což patří Honzovi obrovský dík. Akorát chybí verze s topením, v poruše a mimo službu.
 

Tom Kanka

Průvodčí
Carlos napsal:
Ahoj,

jedna otázka. Tenký žlutý pruh na čelo? Ano či ne?

Bez pruhu!
Mimochodem, co to bude za číslo? T478.1003 se nám v simulátoru také prohání s pruhem, ačkoli se ho ve skutečnosti nikdy nedočkala! ;)
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Máš pravdu Tome. Takhle vypadá pořádná BERTA!!!:

a41beeb1e4dbc533ac95ac2c32678068.jpg
 
Naposled editoval moderátor:
Nahoře