TRAINSET BP, připomínky, návrhy

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Martens napsal:
Zkusil bych se zaměřit na jednu věc ( Convoi nemám, jsem v práci a makat musím celou pracovní dobu - odbory se u soukromíků nevedou :) , tak to nemůžu ověřit), ale co když nezvládá Convoi víceřádkový comment? Ten tam právě je na začátku engu a mohl by to eventuálně způsobovat.

To je přesně ono, tak to ŽSR vysvětloval.
 

Petr Novák

Průvodčí
Zbyněk Šemora napsal:
Martens napsal:
Zkusil bych se zaměřit na jednu věc ( Convoi nemám, jsem v práci a makat musím celou pracovní dobu - odbory se u soukromíků nevedou :) , tak to nemůžu ověřit), ale co když nezvládá Convoi víceřádkový comment? Ten tam právě je na začátku engu a mohl by to eventuálně způsobovat.

To je přesně ono, tak to ŽSR vysvětloval.
U mě Convoi zvládne bez problémů třířádkový comment,zkoušel jsem několikrát otevřít a modifikovat *con bez problémů.
 

Luky

Posunovač
Dobrý den pane Šemora,

chci se zeptat na brždění u Goril, Banánu, Peršingů a Es, tyto lokomotivy mají pouze na brzdě polohy závěrná poloha a rychlobrzda (nepočítám svih a jízda), tudíž když chci zabrzdit, tak musím dát závěrnou polohu a lokomotiva začne čím dál větší silou brzdit, ale už zdaleka tak rychle brzdu při odbrždění nepovolí a tak se stane, že stroj úplně zastaví, i když chci zpomalit třeba jen o 40 km/h.

Ale v reálu a na videu jsem si všimnul, že závěrná poloha má asi 3 nebo 4 stupně síly brždění a tudíž lze s lokomotivou brzdit rovnoměrně, a také brzda povoluje daleko rychleji, nešlo by brždění na těchto strojích předělat tak, jak je tomu ve skutečnosti, nebo nastavit je tak, aby brzdy rychleji povolovali.

Děkuji za odpověď.



Lukáš

PS Jen tak mimochodem pěkná vánoční aktualizace moc se mi líbí.
 

pegaus

Cestující
Ahoj vsem kdyz sme u tech lokomotiv tak me mirne zarazila jizda s regionovou trio jel jsem si hezky do zastavky prudka zastavim a ejhle nerozjedu se nechapu jestli je spatne naladeny eng soubor ale predpokladam ze kdyz je o dzordze tak bude funkcni a jezdit pod binem,rozjel sem se na max tedy myslim ridici pakou a stojim furt ikdyz ji sypu pisek pod kola,nemuze mi tuto zalezitost prosim nekdo objasnit dekuji Pegaus.
 
F

FrantaVopička

Host
Luky: Ovladač OBE má jen jednu závěrnou polohu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Regionova chce přepracovat. 251 se s ní dá projet jen jako rychlík. :D
1. eng udělat jako elektrický přenos. Mám pocit, že Jacek už něco podobně upravoval na 810
2. vypnout zvuky u vloženého a řídícího vozu, protože ten tryskáč se opravdu nedá poslouchat a celkovému zvuku tohle jen prospěje.
Kdyby někdo z ladičů do toho šel, určitě by široká komunita MSTS dotyčnému děkovala i s klaněním včetně mě.

Za další, Jacek mne asi zabije, ale když jsem udělal aktivitu Pernštejn, moji první na 754, tak jsem to vydržel jen z Brna do Tišnova. Save a honem pryč. Zvuky ex jsou OK, ale v kabině je to přeřvané a silně zkreslené. Hraje to jako rádio na středních vlnách, které je něčím rušené praskáním. Dělá to jak na PC v práci, tak doma s úplně jinou zvukovkou. Stále jsem si říkal, mám nekvalitní bedýnky, nestíhají. Tak jsem si aktivitu Pernštejn vychutnával na domácím HIFI. Tak jsem kouknul na sms kabiny a celkové volume 1.0 jsem stáhnul na 0.7. Bylo to lepší, ale stále tam praskalo. Tak jsem dal 0.5 a maximální spokojenost. Když jsem kouknul z okna, už zvuky in a ex byly alespoň stejně hlasité. V některých hustějších zástavbách to sice občas znovu zapraskalo, ale bylo to už jen ojediněle.
Zvuky jinak kvalitní, ale jak je to vše vytočené do přebuzení, tak se výsledný efekt znehodnotí. Píšu to sem proto, jestli ostatní mají podobné zkušenosti nebo mám své zvukovky Soundblaster Live 5.1 a X-Fi vyhodit oknem :D, protože ostatním to hraje bez šramocení.
Ale toho šramocení jsem si všiml i u jiných lokomotiv a mám obavy, jestli to není i přetížením velkým množstvím zvuků a ruchů kolem včetně husté zástvby trati objekty. Džordž nás kdysi varoval, že sice možnosti rozšířil, ale ať to moc nepřeháníme.
 

Howky

Průvodčí
Luky napsal:
Dobrý den pane Šemora,

chci se zeptat na brždění u Goril, Banánu, Peršingů a Es, tyto lokomotivy mají pouze na brzdě polohy závěrná poloha a rychlobrzda (nepočítám svih a jízda), tudíž když chci zabrzdit, tak musím dát závěrnou polohu a lokomotiva začne čím dál větší silou brzdit, ale už zdaleka tak rychle brzdu při odbrždění nepovolí a tak se stane, že stroj úplně zastaví, i když chci zpomalit třeba jen o 40 km/h.

Ale v reálu a na videu jsem si všimnul, že závěrná poloha má asi 3 nebo 4 stupně síly brždění a tudíž lze s lokomotivou brzdit rovnoměrně, a také brzda povoluje daleko rychleji, nešlo by brždění na těchto strojích předělat tak, jak je tomu ve skutečnosti, nebo nastavit je tak, aby brzdy rychleji povolovali.

Děkuji za odpověď.



Lukáš

PS Jen tak mimochodem pěkná vánoční aktualizace moc se mi líbí.

Ahoj přidám ti obrázek ze 162 co jsem kdysi fotil
Vysokotlaký švih
Plnicí
Závěr
Odbrzďovací - nearetovaná
Jízdní - aretovaná, v tomto režimu je stupeň brzdění (odbrzdění) udržován tak, jak byl předtím nastaven v nearetovaných polohách
Brzdicí - nearetovaná, potřebný brzdný účinek závisí na době podržení v tomto režimu, stejně tak i odbrzdění
Rychlobrzda - pro úplné vyprázdnění průběžného potrubí a docílení maximálního zabrzdění; jediný mechanický režim tohoto jinak elektrického brzdiče


[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: [URL]http://imgway.eu/data/15354_small.jpeg[/URL]
 

Šnek

Vlakvedoucí
Zbyněk Šemora napsal:
Regionova chce přepracovat. 251 se s ní dá projet jen jako rychlík. :D
1. eng udělat jako elektrický přenos. Mám pocit, že Jacek už něco podobně upravoval na 810
2. vypnout zvuky u vloženého a řídícího vozu, protože ten tryskáč se opravdu nedá poslouchat a celkovému zvuku tohle jen prospěje.
Kdyby někdo z ladičů do toho šel, určitě by široká komunita MSTS dotyčnému děkovala i s klaněním včetně mě.
Za 814 bych se samozřejmě také přimlouval, na Os na 251tce udržet rychlost je něco nemožného.
 

dem

Strojvedoucí
Luky napsal:
Dobrý den pane Šemora,
chci se zeptat ..... pouze na brzdě polohy závěrná poloha a rychlobrzda (nepočítám svih a jízda), tudíž když chci zabrzdit, tak musím dát závěrnou polohu a lokomotiva začne čím dál větší silou brzdit, ale už zdaleka tak rychle brzdu při odbrždění nepovolí a tak se stane, že stroj úplně zastaví, i když chci zpomalit třeba jen o 40 km/h.

Ale v reálu .................

To je vždy najlepšie keď sa reálu dožadujú ľudia čo o reále skoro nič nevedia....
 

Jacek

Průvodčí
Zbyněk Šemora napsal:
Za další, Jacek mne asi zabije,
Asi ne, to je nejčastější problém, prostě záleží na konkrétní PC a když to je zjevně nesladěné, musí si to každý upravit podle sebe - http://msts.jacek-modely.cz/paginy/navody/hlasitost_zvuku.htm
Na starém PC, který mi v létě odešel jsem měl podle záznamu v CoolEditu hlasitost v kabině 3x nižší než při pohledu z okna. Dnes mám nový PC a je to přesně naopak. U notebooku to mám tak 1:1

Na 814 se podívám, 014 zvuky nevypneme, ale dostane samostanté wav, čímž se ten tryskáčový efekt zruší. Ale to až po novém roce, kvůli 310 už na zvuky není čas
 
E

Essentials

Host
Zdravím mám menší problem, když nainstaluji z DVD p. Šemory trainset tak u všech lokotek mi vejdou hodiny a rychlost do jednoho pole, ale když vlaky nejprve nainstaluji do PC a pak postupně přesouvám jen gty které potřebuji tak se hodiny a rychlost překrývají. Může někdo poradit jak tento problem vyřešit? Kopírovat se mi vše do PC nechce bo je všechny nevyužiji. Předem díky
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pokud si obsah DVD instaluji bokem a do MSTS si dávám jen to co potřebuji, musím splňovat určitou úroveň vědomostí, jinak si zadělám na problémy. Opravu fontu písma obsahuje instalátor Trainsetu. Když to řeknu po Cimrmannovsku "hledej Šmudlo" :D :D :D :D :D :D
 

Luky

Posunovač
Pane Šemora,

nevíte prosím, jak opravit chybu, která se vyskytuje pouze při načítání nové aktivity tj. osobák z HK do Velkého oseku.
Píše to konkrétně:
Chyba při čtení vozidla, Soubor:TRAINS/Trainset/cd_Eas-u/CD_Eas-u_dpo_CF_ko.wag
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Zjevně ti chybí tento vůz v Trainsetu.Stáhni si balík vozů cd_Eas-u od Kanka z webu a dej si je do Trainset. http://eldar.cz/kank
 

Luky

Posunovač
poison napsal:
Zjevně ti chybí tento vůz v Trainsetu.Stáhni si balík vozů cd_Eas-u od Kanka z webu a dej si je do Trainset. http://eldar.cz/kank

Děkuji za radu.

Vše již funguje bez problémů a přeji hezké svátky.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Tvořím aktivitu s Taurusem z TBP,1216.142.Ten stroj má nadefinovanou kabinu,kterou snad dělal nějaký amatér.Sice tam vidím panel s LVZ,ale úplně tam chybí EDB.Na panelu vpravo jsou dvě páky,jedna je EDB,druhá vlaková,fungují jen při použití vlakové a to obě.Pokud budeš Zbyňku dělat update TBP,prosím zohledni i toto.K aktivitě přiřadím eng,se směřováním na cab 1116 ETSC.
 
Naposled editoval moderátor:

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nebýt amatéra Zolteho, tak máme jen malovaného tauruse s malovanou kabinou. Bez EDB se žít dá, ale bez opakovače u vlaků jezdící nad 120 ne. Ještě že ji amatér Nebulus do stanoviště vlepil. :D
Jasně, kabina není úplně to pravé ořechové, ale kdo chce lepší, bude si jí muset nafotit a vymodelovat. Jak se ovládá Taurus jen tuším, ale jak manuálně ne. Určitě při jízdě na spádu si to automatika uhlídá, ale jestli jde přibrzďovat jen EDB, to netuším. Ostatně Tauruse ladil ŽSR a snad nějaké podklady měl. Ale bohužel už asi půl roku o ŽSR nic nevím. Update na starosti měl on. Já bych to ani vše najednou nestíhal. O vánocích jsem byl i rád, že se nic nepřidávalo, ale po novém roce by se něco vyjednat mohlo.
 
Nahoře