Tak jest. Tehdy jsem s ním drandil na velimském okruhu s ing.Sobotkou a naším ing.Hálou.V r. 1985 naprostý unikát (to ostatně lokomotiva celá). Motor měl dutý rotor, který obepínal nápravu.
Ten se používal jako brzďák na stendu ve zkušebně při výrobě žehliček 114, co si pamatuji ještě z návštěvy zkušebny.Jj. tři zachráněné pomaluběžné asynchronní motory ze čtyř. Čtvrtý je nenávratně pryč.
Došlo k chybě. Zkuste to znovu později. (ID přehrávání: P-tQVqEyyLHmkWda)Ahojte, našiel som obrázok a video o tom ako fungujú trakčné motory rady 749. Odkaz je tu: . Možno ste to už videli, ale stojí to za to.
Skúsim link nahrať znova.Došlo k chybě
Prý ten bezpřevodovkový pohon nebyl po mechanické stránce nic moc, snad nějaké torzní kmity, rázy atd. Pamatuješ si něco takového z té doby?Tak jest. Tehdy jsem s ním drandil na velimském okruhu s ing.Sobotkou a naším ing.Hálou......
Ten přenos pomocí ojniček fungoval. Ticho se nekonalo díky pulzním měničům a proudovému střídači s kmitočty 16,7 /33 /100 Hz.Prý ten bezpřevodovkový pohon nebyl po mechanické stránce nic moc, snad nějaké torzní kmity, rázy atd. Pamatuješ si něco takového z té doby?
Nicméně ta lokomotiva musela být v tomhle provedení neuvěřitelně tichá.
A speciálně pro něj prodloužena výroba pařezového brzdiče DAKO BS2 z důvodu odmítnutí již spolehlivého DAKO BSE s patnáctiletou provozní praxí.Němci odmítli pulsní řízení u lokomotiv 80E pro ně vyvíjených. ... a narodil se Bastard.
Díky, měl jsem na mysli hlavně to, že tam nikde neřvaly převodovky.Ten přenos pomocí ojniček fungoval. Ticho se nekonalo díky pulzním měničům a proudovému střídači s kmitočty 16,7 /33 /100 Hz.
Spíš si myslím, že zde hlavní roli sehrálo politické pozadí. Škoda potřebovala jít do výběrového řízení pro ČD s již existující lokomotivou s ASM. A protože nic neměla, tvářila se, že asynchron je právě tím strojem a bude jen modifikován a vylepšen. Zřejmě proto má 109E ve své kategorii nejkratší podvozky s vysokým vratným momentem a nejmenší vzdálenost otočných čepů na světě, což je přesně to, co vysokorychlostní lokomotiva nepotřebuje.....Výroba lokomotiv šla na deset let k ledu a přerušila se kontinuita vývoje v oboru. I proto má lokomotiva 109E s Asynchronem hodně společného (podvozky, samonosnou skříň atp.) i když se to na pohled nezdá.