Projekt Open Rails

OpenRails Shape Viewer DDS
Na stránkách Trainsim.com je malé vylepšení pro program Shape Viewer. Toto vylepšení umí načíst, jak textury DDS, tak i ace. V balíčku je program Shape Viewer verze 22 a upravený soubor trainlib.ocx, který se nakopíruje do složky programu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Kdy se už konečně vyřeší situace nefunkčních (zhaslých) návěstidel. Furt se řeší kosmetické věci, ale podstatná část k provozu vlaků je mrtvá.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Další věc, na kterou se jaksi se..e:
1. Pokud najede zezadu na soupravu hráče mašina traffic s vozy, vše klape, buď odjede sama a přidá vozy, nebo jkidně odvěsí libovolný počet vozů a odjede s němi.
2. Pokud najede zezadu na soupravu hráče mašina traffic bez vozů, tak okamžite odpojí lokomotivu vepředu od celé soupravy a odvěsí od soupravy zezadu požadovaný počet vozů, takže vzniknou jakési 3 soupravy: vepředu mašina hráče, pak loose con prostředních vozů a zadní mašina s požadovaným počtem vozů, co má odebrat a odjet s nimi pryč.
Řešení je zatím takové, že jakmile souprava traffic odjede s požadovanými vozy musím doťuknout na vozy za mašinou. U chystané aktivity pošťáku to je celkem jedno, ale u rychlíku se tak naruší zadaný pobyt ve stanici a musí se dát písemný odjezd. Nicméně mně spíš fakt štve, že se zjištěné bugy OR neřeší, jakoby čeští testeři a tvůrci aktivit nějak neexistovali.
 

Plexi

Provozní technik
Nicméně mně spíš fakt štve, že se zjištěné bugy OR neřeší, jakoby čeští testeři a tvůrci aktivit nějak neexistovali.
Dane, nerad bych se mýlil, možná můj názor je mírně zabedněný, nicméně tvůrci OR někde v [jú-es-éj] (Emeryce), kteří provozují x stovek metrů dlouhé ucelené vlaky křížem krážem přes půl kontinentu zřejmě ani netuší, že uprostřed Evropy je nějaká malá zemička, ve které se čecháčkovští železniční nadšenci snaží nasimulovat reálný a pro "amíky" zřejmě složitý posun.
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, to se mi nezdá, poněvač Evropa má několik tratí a není jen Česko. A fanoušků OR je myslím po Evropě dost a narovinu, kolik máme tratí? Znám ty nejrossáhlejší a tj. Alfold (Maďaři) a pak BP a 321 (Češi), další tak rozsáhlé tratě asi nikde jinde nejsou. A vím, že třeba několik německých tvůrců tvoří na trati BP svoje aktivity. Takže tak černě bych to asi neviděl. :)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
1. Pokud najede zezadu na soupravu hráče mašina traffic s vozy, vše klape, buď odjede sama a přidá vozy, nebo jkidně odvěsí libovolný počet vozů a odjede s němi.
2. Pokud najede zezadu na soupravu hráče mašina traffic bez vozů, tak okamžite odpojí lokomotivu vepředu
A ty si neporadíš? Máme v servisech neviditelné vozy, tak jeden připoj z každé strany té posunovací mašiny a máš to vyřešené.
Ten neviditelný vůz dej tak krátký, že bude prakticky "placatý" = nebude vidět mezera mezi mašinou a druhým vozem.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Bobe, to je sice hezké a věř, že mne to nadadlo, ale tady jde o testovací verze OR, kdy přídání vozů na soupravu hráče jede a odebrání ne a odstřelí mašino hráče od soupravy a už jsem to tady psal tak před rokem a houby z toho. :)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Tak to jsi měl už dost času se tomu přizpůsobit, jak píšu výše.
Je prd platné to psát sem, když to nenapíšeš na servisní podporu programu. Oni to tady nečtou. (I když mám podezření, že je projektový základ vysosnut z jednoho projektu VŠD v Žilině. Některé indicie tomu nasvědčují.)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže ne ne, všechno špatně, ono je to rozjeb... celé. Ona se totiž při najetí na vozy zezadu s jinými vozy "odtřelí" zadní mašina posunu. Já myslel, že přihodila vozy správně a odjela. Takže žádný servis nepomůže. Pomůže jak to mám teď a doťuknout mašinou vepředu ve které sedím zpět na soupravu..
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, ono to vzniko takto:
V Bratislavě přihodí "Krkulka" na soupravu rychlíku vlaku 2x WLAB a odjede. To klaplo, poněvač díky bugu se odpojí mašiny vždy a vozy zůstanou u soupravy. Já měl za to, že tohle je v pořádku. Kdyby sunula těch vozů 2 a více a měla odpojit jen ty dva, zůstane tam prostě celý počet vozů co sune. Pokud najede mašina sólo na záď vlaku, odstřelí od soupravymašinu hráče vepředu. Pokud tam najede s vozy stane se situace popsaná výš.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já bohužel používám průhledné okna, takže pro mne asi nepoužitelné, ale jinak to vypadá moc pěkně. Kdyby se ještě nekdo kukl na dvě provozní věci:
a) zprovoznění nefukčních návěstidel zadaných v Activity Editoru
b) aby pomalá rychlost taktéž zadaná v Activity Editoru fungovala obousměrně, aby se nemusela dávat do obou směrů a tak nebyly tabulky po obou stranách kolejí
d) kosmetická věc, kdy se tady dělá na stínech lístečků stromů, ale že v tunelech máme stínování jako venku nikomu nevadí :)
 
Jj. to poslední je ostuda. Nemluvě o průhledných tunelových portálech při vyjíždění ven.
Dobrá zpráva je, že chování dieselů se v nových testovacích verzích umoudřilo (stěžovatelů na ET foru se sešlo více ...). Snahy o zlepšení chování jízdy jsou pochopitelné, ale měla by existovat zpětná kompatibilita. Když už ne s MSTS, očekával bych, že u vozidel nastavených pro OR ano.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, prosím vás, co jsem udělal, nějak mi najednou zmizely v aktivitě popisky dole v tom "válečku" (všechny popisky) vpřed, vzad, procenat kontroléru a brzd. Vše jinak funguje, něco jsem asi vynul na klávesnici avůbec nevím co s tím.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj kamarádi.
Takže jste mne několikrát odkazovali na TSRE, neboli Con Editor pro OR, nyní při tvorbě megaaktivity R17 GVD 1969 jsem schválně začal tento program testovat a zjistil jsem několik chyb.
1. Když dělám consisty traffic vozů, už tak 2. nebo 3. consist, dám nový, dám název a dám vozidlo servis1, zobrazí se mi až když tam mám nasáčkované 3 servisy za sebou, dva tedy smažu, pak udělám soupravu a uložím, ale číslování zůstává 1, 3 a vícedle vozů, přečíslování tak musím stejně dělat v CB.
2. To samé platí, když v soupravě vozů smažete třeba dva vozy a pokračujete, program udělá to, že je číslování vozů rozhozené.
Tyto dva body nemají na chod vliv, ale zaděláno na problém je v bodě 3
3. Pokud přehážete vozy mezi sebou tak, že označíte vůz v soupravě a posunete jej vlevo, nebo v pravo, něchá někdy Con Editor stejná čísla u dvou rozdílných vozů, při tomto je zaděláno na pád aktivity!
4. Pokud zadám do soupravy servis4, tak už mi nejde označit, takže ten už pak ani nepřesunu, ani nesmažu.

Takže opět program, ketrý sice krásně kosmeticky zobrazuje celou soupravu, ale má drobné chyby.
 

Venny

Provozní technik
Ad 1 - TSRE pracuje při zobrazování s reálnými rozměry vozidel, tedy i servisů. Servis 1 má délku 0,05m (dle ENG), tedy je velice špatně "označitelný". S tím, že se někdy zobrazí až po zadání více dalších vozidel, jsem se též setkal. Není to nic zásadního a dá se s tím pracovat. Zkus přejet červeným označovacím okénkem po soupravě tam a zpátky, někdy to zabere. Horší je, když si někdo myslí, že zadání proběhlo špatně a naláduje těch srv1 víc. Pak je potřeba se trpělivě prosekat jejich záplavou a ponechat jen jeden. Nebo použít jinou metodiku a servis 1 vložit až jako poslední. Potom ho šipkami posunout na začátek soupravy trafficu.
Ad 2 - mě automatické přečíslování přidaných / zbytkových vozidel po odebrání funguje normálně, vč. označení charakteru vozidla (E - elektrická loko, F - nákladní, C - osobní atd.), pokud myslíš toto.
Ad 4 - Servis 4, aby bylo možné jej "vybrat", musí být na začátku soupravy. Jak jej posuneš na jiné místo v soupravě, je "neuchopitelné". Zároveň před něj nesmí být postaveno / posunuto jiné vozidlo ani servis. Pak se s ním už nedá nic dělat a souprava musíš definovat znova. Tady asi nějaká chybka bude, ale s tím pomůžou spíše modeláři či ladiči.
 
Nahoře