Kolik jste ochotní utratit za trať

Kolik jste ochotný utratit za trať ?

  • 0-99,- Kč

    Hlasů: 4 7.5%
  • 100-199,- Kč

    Hlasů: 2 3.8%
  • 200-299,- Kč

    Hlasů: 9 17.0%
  • 300- xxx,- Kč

    Hlasů: 37 69.8%
  • Nic z toho. Stahuji pouze volné projekty.

    Hlasů: 3 5.7%

  • Hlasovalo členů
    53

neotryx

Skladník
Přátelé, rád bych se zeptal, kolik jste ochotný utratit za placenou trať ? :) Dělám si takový osobní-školní průzkum. Děkuji za kliknutí.
 

dvacka

Průvodčí
Pokud to pomůže staviteli dále pro materiály na stavbu tratě, tak dám i 300 Kč, aby se mohli české tratě stavět dále.
 

Honza

Průvodčí
Klikl jsem, ale ono je to těžké ... bylo by to podle kvality, rozsahu, pro mne třeba i epochy (mám rád rertro) ...
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Záleží na provedení a "přidané hodnotě". A ani mě nezáleží, zda jde o reál či fikci. Takže řádově několik stokorun.
Znovu podotýkám, že hodně záleží na okolnostech. Třeba BP kupuji znovu po několika letech, protože jsem linej sledovat aktualizace (což na druhou stranu svědčí o tom, že u mě není tratí č.1). Na druhou stranu si uvědomuji, že tak rozsáhlou virtuální síť stálo hromadu času a usilí realizovat.
Koupil jsem na Steamu i TS2012 (nyní TS2015), spouštím ale minimálně. MSTS Č(S)D je holt i po dvanácti letech nepřekonané (Koridorové ježdění v najbrtí a cargo uniformitě mě ale neláká).
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Otázka je moc obecně formulovaná a příspěvky výše to jen potvrzují. Může se jednat o lokálky nebo rozsáhlé dálkové tratě a koridory. Může se jednat o kvalitní práci nebo jen průměrnou i podprůměrnou práci. Někdo má rád jen lokálky, jiný dálkové tratě, někdo nejmodernější koridory, jiný nekoridorové tratě nebo směs obojího.

Asi bych si vybíral podle recenzí a ohodnocení. Pokud by trať byla podle mého vkusu, bude rozsáhlá a věrně zpracovaná, dal bych i například 2000kč. (například podobný projekt jako stavím do MSTS v RW) Nutno poznamenat, že mnozí za mé tratě opakovanými objednávkami podobnou částku už dali. V začátcích stavění nám velmi fandil Karel Kebert, čest jeho památce. Tento člověk neváhal a posílal nějakou nemalou podporu myslím všem tehdy aktivním do MSTS.

Kdyby neexistovaly žádné tratě, dal bych jinou anketní otázku.
Kolik let svého života jste ochotní obětovat pro stavění reálných tratí nad délku 400km.
a) 3roky (což je takové minimum, ale musí se makat poctivě každý den)
b) 10 let
c) víc než 10 let

Kdybych to tušil, že se v tom budu koupat 11let, ani já bych do toho nešel. Jenomže kola se roztočila a už nejdou zastavit. Alespoň se daří regulovat výkon, aby svůj čas člověk neležel jen v MSTS editoru.
 

neotryx

Skladník
Zbyňku, náhodou nějakou statistiku kolik za těch 11 let jste prodal kopiíí nemáte ? Třeba i s rozdělením ČR&SK/ Zahraničí ? :)
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
neotryx napsal:
Zbyňku, náhodou nějakou statistiku kolik za těch 11 let jste prodal kopiíí nemáte ? Třeba i s rozdělením ČR&SK/ Zahraničí ? :)

S takovými dotazy se tady nežertuje !!! Ať zase tato nenápadná jiskra nezažehne plamen. :oops:

S tou cenou je to těžké. Vzhledem k tomu že vím, co je se stavbou a tvorbou (nejen) tratí práce, času a především pomoci ostatních, je to vlastně finančně nevyčíslitelná záležitost. ;)

Ale když už, několik párů stovek nezabije ani mne a rodina hlady a zimou strádat také určitě nebude.

David
 
Naposled editoval moderátor:

Pajavlaky

Signalista
A kolik jsme ochotni utratit za model vozidla? Za model objektu? Za skin? Za aktivitu? Za vyladění eng souboru? I tyto položky by se koneckonců daly distribuovat kurýrními službami na fyzických nosičích za nějaké distribuční náklady... nebo ne?

No, je tu podle mě jeden docela zásadní rozdíl, a to ten, že výše uvedené položky nějakou tu možnost beznákladové distribuce vždycky mají. Což tratě velkých rozsahů prakticky nikoliv.

A proto za mě odpovídám, že jsem ochoten za trať, která bude sama o sobě zdarma, utratit adekvátní náklady spojené s nezbytnou formou distribuce a technickou podporou, což pro mne v tuto chvíli znamená částku do 400 Kč včetně.

Avšak za placenou trať bych, stejně jako za kterýkoliv placený addon do MSTS, neutratil ani korunu.
 

neotryx

Skladník
David Hájek napsal:
neotryx napsal:
Zbyňku, náhodou nějakou statistiku kolik za těch 11 let jste prodal kopiíí nemáte ? Třeba i s rozdělením ČR&SK/ Zahraničí ? :)

S takovými dotazy se tady nežertuje !!! Ať zase tato nenápadná jiskra nezažehne plamen. :oops:

S tou cenou je to těžké. Vzhledem k tomu že vím, co je se stavbou a tvorbou (nejen) tratí práce, času a především pomoci ostatních, je to vlastně finančně nevyčíslitelná záležitost. ;)

Ale když už, několik párů stovek nezabije ani mne a rodina hlady a zimou strádat také určitě nebude.

David

Tady nejde vůbec o žádný žert, zajímá mě to jak z takového toho studentského/obchodního hlediska, nic zapálit nechci ;)
 
Naposled editoval moderátor:

Lukyn-CZ

Průvodčí
Já to beru tak, že MSTS je muj koníček a každej koníček něco stojí... Ať už peníze, nebo čas. Spočítat kolik času jsem strávil nad tvorbou aktivit, či kolik peněz sem projezdil a času věnoval naháněním ruzných loko, abych je mohl nafotit na skiny, asi ani nejde...
 Baví mě to, těší mě, když někdo ty loko naskinuje (Jardo, doufám že dotáhneš do konce tu 124.601-6), nebo si stáhne moji aktivitu a tak docení moji snahu.
Díky tomu taky dokážu ocenit lidi, kteří staví tratě a dávají tomu podstatnou část svého volného času. Proto také kupuji každý rok novou aktualizaci BP, a od letoška i 321... A pokud by i na stánkách tvurcu modelů a skinů bylo tlačítko "donate", neměl bych problém něco přispět... Vždyť i ona doména na webu něco stojí...
 

bullitson

Začátečník
Zdravím všechny, doufám, že tu nerozpoutám nějakou hádku, ale já to beru tak, že jsem ochoten dát za trať typu BP, 321 částku 300Kč a více, jak je jedna z možností v anketě. Přeci jenom, když si koupím jinou hru či SW, tak cena je i přes 1000Kč a také mají updaty zdarma, tudíž lze vše udržovat aktuální. Ale nedělá mě problém koupit si DVD například jednou za rok, už jen z toho důvodu, že mám zálohu. Hra se mi líbí, baví mě a jestli autor tratě prodá ročně 10 DVD nebo 1000 DVD mě je úplně jedno. Samozřejmě čím více tím lépe, přeji jim to. Doufám, že se to nějak nedotkne ostatních tvůrců, nemyslím to špatně. Závěrem, prostě jsem rád, že si můžu trať koupit, že ta možnost je a zájem o MSTS je pořád. Přeji všem příjemný pátek a následně i víkend.
Tomáš.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
neotryx napsal:
Tady nejde vůbec o žádný žert, zajímá mě to jak z takového toho studentského/obchodního hlediska, nic zapálit nechci ;)

Pokud se jedná o obchodní hledisko, tak statisticky, pokud by tohle člověk bral jako formu podnikání, tak by musel ovládnout světový trh, aby se to za peníze kolem pětistovky vyplatilo. Záleží, kolik by ve společnosti bylo nutné zaplatit lidí. Je nutné vědět, že z příjmů se musí platit daně a to jak na konci období tak v mém případě čtvrtletní odvod DPH. Je nutné zaplatit živnostenská oprávnění, potřebný SW, materiál, zdravotní, sociální a to vše jsou investice, které zaplatit musíte i když nic neprodáte. Člověk to tedy nemůže brát jako výdělek, ale jako kompenzaci za investice do toho vložené.

Takže není otázka kolik je kdo ochotný zaplatit za produkty, ale kdo je ochotný tohle za peníze produkovat a riskovat, že na tom celkově prodělá. Asi to je ten důvod, že máte hodně tratí a všechna vozidla ke stažení zdarma. Nač si zbytečně ještě víc komplikovat život. Zvláště pokud má člověk dobré hlavní zaměstnání, které ho uživí.
 

krejca

Skladník
bullitson napsal:
Zdravím všechny, doufám, že tu nerozpoutám nějakou hádku, ale já to beru tak, že jsem ochoten dát za trať typu BP, 321 částku 300Kč a více, jak je jedna z možností v anketě. Přeci jenom, když si koupím jinou hru či SW, tak cena je i přes 1000Kč a také mají updaty zdarma, tudíž lze vše udržovat aktuální. Ale nedělá mě problém koupit si DVD například jednou za rok, už jen z toho důvodu, že mám zálohu. Hra se mi líbí, baví mě a jestli autor tratě prodá ročně 10 DVD nebo 1000 DVD mě je úplně jedno. Samozřejmě čím více tím lépe, přeji jim to. Doufám, že se to nějak nedotkne ostatních tvůrců, nemyslím to špatně. Závěrem, prostě jsem rád, že si můžu trať koupit, že ta možnost je a zájem o MSTS je pořád. Přeji všem příjemný pátek a následně i víkend.
Tomáš.

Naprosto souhlasím.
 

neotryx

Skladník
Zbyněk Šemora napsal:
neotryx napsal:
Tady nejde vůbec o žádný žert, zajímá mě to jak z takového toho studentského/obchodního hlediska, nic zapálit nechci ;)

Pokud se jedná o obchodní hledisko, tak statisticky, pokud by tohle člověk bral jako formu podnikání, tak by musel ovládnout světový trh, aby se to za peníze kolem pětistovky vyplatilo. Záleží, kolik by ve společnosti bylo nutné zaplatit lidí. Je nutné vědět, že z příjmů se musí platit daně a to jak na konci období tak v mém případě čtvrtletní odvod DPH. Je nutné zaplatit živnostenská oprávnění, potřebný SW, materiál, zdravotní, sociální a to vše jsou investice, které zaplatit musíte i když nic neprodáte. Člověk to tedy nemůže brát jako výdělek, ale jako kompenzaci za investice do toho vložené.

Takže není otázka kolik je kdo ochotný zaplatit za produkty, ale kdo je ochotný tohle za peníze produkovat a riskovat, že na tom celkově prodělá. Asi to je ten důvod, že máte hodně tratí a všechna vozidla ke stažení zdarma. Nač si zbytečně ještě víc komplikovat život. Zvláště pokud má člověk dobré hlavní zaměstnání, které ho uživí.

Zbyňku ano, ano to je jasné.. Ta otázka nebyla směřovaná jestli máte a kolik máte zisk(pokud máte) o to mi vůbec nejde a ani nechci, aby ta diskuze k tomu směřovala ;) Možná jsem to špatně specifikoval svojí otázku, abych to uvedl na pravou míru, aktivně se pohybuji na foru ohledně létání a zde se řešil nedávno podíl prodejnosti placených addonu pro starší verzi simulátoru a novou verzi..

A tak mě zajímalo jak je na tom MSTS, které sice má verzi jednu a děsně toužím vědět, kolik je schopný vývojář tratě udělat kopii za svojí (u Vás to je přes 10 let jestli se nemýlím, nebo něco okolo 10) působnost :) O to mi jde .. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To co se prodá je jen špička ledovce. Například do Ruska jsem prodal jen jedno DVD. Ale už dávno tam na jejich torrentech kolovala nějaká předchozí verze. Do Číny jsem nikdy nic neposílal a v době nedávné pokaždé po aktualizaci za CZ a Slovenskem nejvíc dat se z mých stránek stahovalo právě do Číny a samozřejmě do Ruska. Až pak bylo USA, kam jsem několik kusovek kdysi poslal.
Ale je pravda, tak se to počítat nemůže. Jako že, kdyby každý kdo si instaloval mou trať by si DVD poctivě koupil a já bych pak byl opravdu za vodou a ještě bych mohl sponzorovat modelářů. Myslím si, že většina, kdyby si to musela koupit, tak tyto tratě do MSTS mít zkrátka nemusí. Tady na fóru to hodně lidí napsalo i narovinu. Na druhou stranu mne potěšilo, že mi do prodejny přijelo několik zájemců o trať a řekli mi, že mé tratě už znají, že si je někde dřív stáhli, jinak by o mě vlastně ani nevěděli. Líbilo se jim to moc a proto si přijeli pro novou verzi aby tak trochu přispěli na další vývoj.
Takže jít do podobného placeného projektu, kde by bylo potřeba zaplatit víc lidí, tedy SW by byl i dražší, to by muselo být vše zabezpečené proti nelegálnímu kopírování. Ale to je boj s větrnými mlýny, hackeři jsou vždy o krok napřed. Je třeba se spokojit i s "dobrovolným vstupným" a víc to brát jako koníčka.
Jinak za těch 11 let, co pracuji do MSTS, myslím že není se čím až tak chlubit, kolik se toho poslalo. Ale průměrně inteligentní člověk, který si DVD nedávno objednal by to ve směsi čísel rozpoznal. Ale i tak to není přesné číslo. Něco se vrátilo zpět, něco se prodalo v obchodě přímo.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dobrá Matýsku, tak nám tady veřejně napiš, kolik ty máš své příjmy, jaký máš doma majetek a tak dále. Zkrátka samé údaje, do kterých druhým ale vůbec nic není.
Tak jsem zvědavý, jak na tuto otázku přímo odpovíš.

David Hájek měl bohužel pravdu. Už se někdo z jiskřiček pokouší dělat oheň.
 
Nahoře