Pajavlakyho ladění

Pajavlaky

Signalista
A kdyz ti uzivatele jednoznacne odpovedeli ( ne zrovna pozitivne)

uživatelé=Tax?

Meridianovi vnucujes tvoje brzdy

Nevnucuju, jen vysvětluju. A pokud se pozorně podíváš, zjistíš, že tu diskuzi nastartoval Meridian sám.

Sam napsal, ze mu stare brzdy sedi realneji, tak proc jemu stale predhazujes, ze v TBP je to na nic a tvoje brzdy jsou luxus?

Otázka má být spíš, proč mi tady předhazuje on, že mu nikoliv staré brzdy, ale standardní výchozí polohy (to je dost velký rozdíl) sedí reálněji... Na to se jej přece nikdo neptal. Opět si diskuzi pozorně pročti.

Kdyby preci to tak bylo, tak jako fira by to poznal a rad

Víš, kolik fírů jsem už oslovil s nějakým konkrétním dotazem a kteří mi například řekli, že mi nemůžou poradit, páč při brzdění manometry vůbec nesledují, a vlastně ani neví, co se na nich děje/má dít? Ale rozdíl mezi skutečnou a naanimovanou polohou posledního zoubku by jako strojvedoucí poznat skutečně měl, to máš pravdu. Snad i ten nesprávný vyšší tlak v BP (3,5 Bar místo 3,0 Bar), který poslednímu zoubku v MSTS při standardním ladění odpovídá, by poznat mohl. Že tomu tak není mě ale vcelku nepřekvapuje s ohledem na to, jak neobyčejně chápavý je zde v diskuzi.

nekolik let se jezdi na ty brzdy co jsou v TBP a nikomu to nevadilo

Není pravda, že nikomu to nevadilo, minimálně mně to vadilo. Proč myslíš, že jsem nějaký ladění brzd vůbec začal dělat? Čistě proto, abych si mohl normálně sjet.

a jak se brzdilo do stanic

Blbě, nereálně a po nástupu zsr-ho etapy prakticky bez vzduchu s nereálně velkou brzdící sílou u vozů a nereálně malou brzdící sílou u mašin.

Je to proste stale stejna pisnicka..

Ano, opakuješ se a stále dokola odmítáš cokoliv pochopit.

Nezlob se na me, ale cist denne o brzdach a nicem jinym v nekolika vlaknech, me uz prestalo bavit.

To je zajímavý, že kdekoliv se do mě kdokoliv opře, aby vyvolal hádku, a s důvtipem sobě vlastním to samozřejmě vezme hned přes to první, co je na ráně, tedy přes brzdy, tak tam začneš oblejzat a lajkovat každou pitomost, kterou proti mně kdo vyplodí. To si opravdu neuvědomuješ ani to, že tim to všechno, co tě tak strašně nebaví, vyživuješ a podporuješ?

Hlavne me vadi to predhazovani.

A mně (nejen) tvá chronická zabedněnost a překrucování všeho, co řeknu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Což ovšem platí jenom a pouze u lokomotiv se dvěma kabinami (x5y,x6y) a brzdičem BSE. U jednokabinovek (např.111,...) a vícesekcí (131,regio, ...) se při odchodu na druhou stranu buď pouze přepne ovladač pultu (111), nebo na stávajícím zavede závěr a potrubí nevyprazdňuje (včetně reko metra 8171M). U BS2 samozřejmě zůstává tlak zavřený a třeba i plný.

Jsou to hodnoty přesně nastavené podle tvých požadavků. On byl jedfiný, kdo byl ochoten tam ty tvoje nesmysly rozkopírovat. Ostatní jsme byli proti tomu.
Bobe, ano, Ppoollll byl v té době jediný, kdo ladil vozidla (s Jackem) a obrátil se na mě, protože jsem byl v komunitě tehdy jediný aktivní, který na lokomotivě jezdil. Žádný Bob57 tady ještě nebyl a v té době bych jej určitě odkázal na Tebe. Ptal se mne po telefonu, jaké jsou výchozí polohy brzdičů. Má odpověď byla přídavná odbrzděná, vlaková zavřená. Pavel mi ještě emailem poslal fotku zavřeného brzdiče BS2, jestli to má být takto. A poté mi napsal vzory. Já byl v zápisech engu úplný nováček a co znamená poloha 0.87 a který parametr se zadává jako výchozí, to mi vše Pavel nejprve musel vysvětlit. Z mé hlavy není v zápisech opravdu nic. Až jsem to rozepsal všude podle vzorů od Pavla a podobně dal výchozí u BSE a vydal aktualizaci, to už jsi byl v komunitě, poté začaly bitky, jak to mám blbě a ta BSE je úplně špatně, zkrátka několik měsíců práce a tohle bylo mé vysvědčení.
Proto mě potěšil Meridianův příspěvek, že výchozí BSE je správně s nejlepším kompromisem a snad poprvé za těch 12 let s tímto výkladem souhlasil i bob57. Asi oponovat strojvedoucímu, který na tom jezdil se určitě nedá. Já se tenkrát na lokomotvy s BSE moc nedostal, tak podrobnosti ani neznám. Naopak u BS2 vím, že je možné brzdič rychle zavřít bez úniku tlaku v potrubí a proto se téměř reflexně před zavřením brzdy upustil vzduch krátkým přidržením brzdiče v poloze rychločinného brzdění a poté brzda zavřela z důvodu, aby se mašinka během přecházení samovolně nerozjela. Takže zavřená BS2 je také kompromisně správně. Tento úkon jsem dělal snad 100x a člověk už má zažitý reflex, když přejdu na druhé stanoviště, co musím udělat a uvidět brzdič v poloze jízdní je špatně. Pokud budu v MSTS mít základní polohu odbrzděno, tak po stisku klávesy + jsem na druhem stanovišti a během pár sekund mohu pokračovat v jízdě. Ale pokud mám prázdně potrubí, tak se vyrovná časová prodleva a čas přejití na druhé stanoviště a zprovoznění mašiny se srovná s časem reálným. A tohle se mi také líbí a proto v tehdejší době jsem byl s tímto řešením ve své době nadšen. A asi bych to neměnil.
 
Nahoře