Nefunkční zvuky v Open Rails

#1
Zkoumám problém u zvuků na lokomotivách X6X při brždění.
Pokud dám brzdič BSE do brzdící polohy, tak se spustí zvuk pro začátek brždění špalíků a následně smyčka zvuku špalíků. To je v pořádku. Ale jakmile přibrzdím více, tak OR zvuk špalíků úplně vypne a musím znova přibrzdit, abych ho opět slyšel. (kontrola pod ALT+S)
Zkoušením pokus omyl musím konstatovat, že OR neumí v jednom Streamu spustit 2 a více smyček spouštěných příkazem Discrete_Trigger. Pokud ve Streamu nechám jen jednu smyčku tak vše zdá se funguje dobře.
Uvádím zde příklad ze zvuků "...\common.snd\sndX6X". Po odstranění nebo blokaci červených řádků zvuk už funguje. Nevíte někdo, proč je to "ticho" pro MSTS potřebné? Já už MSTS nemám, tak nevyzkouším. Možná autor zvuků vysvětlí.

Příklad z 362cab.sms:
Stream (
Priority ( 6 )
Volume (1.0)
Triggers ( 10
Discrete_Trigger ( 14 ReleaseLoopRelease ( 1 File ( "ticho_5s.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 14 PlayOneShot ( 1 File ( "spalky1_z.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 14 DisableTrigger( 2 ) )
Discrete_Trigger ( 14 StartLoop ( 1 File ( "spalky1.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 EnableTrigger( 2 ) )
Discrete_Trigger ( 54 ReleaseLoopRelease ( 1 File ( "spalky1.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 PlayOneShot ( 1 File ( "spalky1_k.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 DisableTrigger( 7 ) )
Discrete_Trigger ( 54 StartLoopRelease ( 1 File ( "ticho_5s.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 14 EnableTrigger( 7 ) )

)
FrequencyCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 5
-80.000 15000
-0.500 7000
0.000 00000
0.500 7000
80.000 15000
)
Granularity ( 100 )
)
VolumeCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 7
-100.0 0.8
-9.00 0.8
-3.50 0.6
0.000 0.00
3.50 0.6
9.00 0.8
100.0 0.8
)
Granularity ( 0.05 )
)
)
 

Jacek

Průvodčí
#2
Autor nevysvětlí, protože už to dávno zapomněl.
Streamy brzdičů u všech zvuků jsou řešeny u všech vozidel stejně. Při reálných dobách napouštění/vypouštění brzdového válce docházelo k mnohonásobnému přehrávání zvuku syčení. Kvůli tomu jsem přišel s tímto streamem s blokacemi. Na co je tam prodleva, to už nevím.
V každém případě u jakýchkoliv zvuků pro OR platí to co jsem psal zde u videa s brzdičem RW:
http://forum.msts.cz/subdom/forum/index.php?threads/4738/
zvuky je potřeba řešit od nuly znovu a ne upravovat staré včetně chyb. Spoustu věcí jsem pro MSTS řešil obcházením možností.
 
#3
Určitě s Vámi souhlasím. Zde mi šlo o to, aby i se stávajícím nastavením bylo příjemnější jezdit a zvuky trochu odpovídaly. Jinak zkoušel jsem teď i motor 810 a tam je to velice podobné - stačí vyřadit smyčky s "tichem" a zvuk nebude vypadávat.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#4
On ten výpadek je u všech mašin. Ještě jsem nenarazil na mašinu, kde by to nehaprovalo. Když si občas všimneš, tak zvuk brzdy jde i když zrovna nebrzdíš, musíš šáhnout znovu na brzdu, aby jsi utišil brzdu. Je to nějaké dodrbané, páč to nedělalo.
 
#6
Tak i když odstraníte smyčky s "tichem", stále to je zacyklovaný a nějaký podivný.
Na ElvasTower fóru jsem si našel tahák jak zprovozdnit plně zvuk průběžné brzdy. Ukážu to zde na sms souboru k jednotce 451. Jedná se o zvuky v adresáři "...\common.snd\sndElok\".

http://uloz.to/xABCwX43/451cab-sms

Celá úprava vypadá takto:
Stream (
Priority ( 6 )
Volume (0.5)
Triggers ( 1
Discrete_Trigger ( 14 PlayOneShot ( 1 File ( "brzda_vlakova.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
)
)
Stream (
Priority ( 6 )
Volume (0.5)
Triggers ( 1
Discrete_Trigger ( 54 PlayOneShot ( 1 File ( "brzda_odbrzd.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
)
)
Stream (
Priority ( 6 )
Volume ( 0.3 )
Triggers ( 4
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Inc_Past 2 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni3_z.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Inc_Past 2 StartLoop ( 1 File ( "brzdeni3.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Dec_Past 2 ReleaseLoopRelease ())
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Dec_Past 2 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni3_k.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))
)
FrequencyCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 5
-80.000 15000
-0.500 7000
0.000 00000
0.500 7000
80.000 15000
)
Granularity ( 100 )
)
VolumeCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 7
-100.0 0.8
-9.00 0.6
-3.50 0.4
0.000 0.00
3.50 0.4
9.00 0.6
100.0 0.8
)
Granularity ( 0.05 )
)
)
Stream (
Priority ( 6 )
Volume(0.3)
Triggers ( 6
Discrete_Trigger ( 14 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni2_final_z.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 14 DisableTrigger( 2 ) )
Discrete_Trigger ( 14 StartLoop ( 1 File ( "brzdeni2_final.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 ReleaseLoopRelease ( 1 File ( "brzdeni2_final.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni2_k.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection ) ) )
Discrete_Trigger ( 54 EnableTrigger( 2 ) )
)
FrequencyCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 5
-40.000 10000
-0.900 11000
0.000 11300
0.900 11000
40.000 10000
)
Granularity ( 100 )
)
VolumeCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 11
-100.0 0.0
-5.5 0.0
-2.0 1.0
-0.6 1.0
-0.1 0.0
0.0 0.0
0.1 0.0
0.6 1.0
2.0 1.0
5.5 0.0
100.0 0.0
)
Granularity ( 0.01 )
)
)


 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#7
Zkoušel jsem smazat 2 řádky, bacha musíš všude kde je odstavec se špalkama navíc upravit počet řádků Triggeru a zatím to funguje.
Tady co máš udělané, mohl si označit červeně, co se změnilo.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
#9
Ano, tady s koncovkou OR, páč jsem to zkoušel dát k mašině pod SOUND a bohužel. Tedy být by to tam mohlo, ale se zbytkem. Tady bych volil menší zlo a přidat koncovku or.
 
#10
Když jsme u těch zvuků, nějaké špalky vadí nejméně, ale co je problém je, že vypadávají kompresory a ventilátory. Stále dokola zapínají a vypínají. Na to by se někdo mohl podívat.

Zprovoznil jsem pro OR celý trainset BP, dá se jezdit, nic víc. Brzdí, odbrzďuje, jede. ( proti MSTS se musí rozjíždět trochu víc na výkon, to bude muset někdo znalý naladit) Plus známá nastavení ve zdejších návodech. Fonty, sběrače, kontrolky na x6x. Funguje vše jak v MSTS, tak v OR. Nic se nemusí přepínat, OR ví, co má číst proti MSTS. Problém je jen s kontrolery u 150/350, laminátky a podobné, kde v OR nejdou animace páky kontroleru a číselníků. Jestli někdo ví jak na to, rád to rozkopíruji a synchronizuji. Ale zkrokovat z výkonu se proti původnímu nastavení už dá.
Nová kabina pro 183 má problém, že se v OR rozpůlí volant. Takže je nutné zatím jezdit se starou kabinou. Myslel jsem, že mi špatně táhnou jak 181 či 122, ale dělaly to vozy cd_Res a zssk_Res v soupravě, kde bylo celé roky špatně spočítané tření. Šestikolák se takto s 22 vozy ( jen několik Res) rozjel max na 12km/h a pak už jen brousil. Postupně jsem odpojoval vozy a až zmizel poslední Res, tak souprava najednou ožila. Přepočítal jsem tření, přepsal a už vše jezdí. Divím se, že tolik let to nikomu nevadilo. Ale je pravda, že v MSTS ta samá souprava tak nějak jela.
 
#11
Ty zvuky kompresoru a ventilátoru se opraví velice snadno. Stačí definovat Cue-points uvnitř zvuku.

A co udělat celou novou složku "common_OR.snd"?
 
#12
A co udělat celou novou složku "common_OR.snd"?
To je nerentabilní, protože by všechny zvuky wav byly dvakrát. Naopak například v sndElok přibudou jen malé sms soubory s koncovkou _or

Jinak zvukové soubory jsem nikdy nevytvářel, nevím. Umím jen editovat, vyměnit nahrávku, měnit hlasitost. Když bude šablona, jak co opravit, nemám s tím problém to rozkopírovat do nových sms.
 
#15
Špatně nastavená vzorkovací frekvence zvuku "ticho_xxs.wav" a pro jistotu jsem to ještě přeuložil do WAV 16-bit PCM. Jako plovoucí WAV 16-bit OR také nepřehraje.
 
#17
Pokud chcete, aby vám v OR fungoval zvuk brždění, tak musíte použít jejich vlastní trigger "BrakeCyl_Inc_Past 2" pro zvuk začátku a trvalého brždění a "BrakeCyl_Dec_Past 2" pro konec brždění. Zvuky se takto aktivují jen, pokud je tlak v brzdovém válci. Bohužel finta s "tichem" nefunguje.

Stream (
Priority ( 6 )
Volume ( 0.3 )
Triggers ( 4
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Inc_Past 2 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni3_z.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Inc_Past 2 StartLoop ( 1 File ( "brzdeni3.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Dec_Past 2 ReleaseLoopRelease ())
Variable_Trigger ( BrakeCyl_Dec_Past 2 PlayOneShot ( 1 File ( "brzdeni3_k.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection )))

)
FrequencyCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 5
-80.000 15000
-0.500 7000
0.000 00000
0.500 7000
80.000 15000
)
Granularity ( 100 )
)
VolumeCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 7
-100.0 0.8
-9.00 0.6
-3.50 0.4
0.000 0.00
3.50 0.4
9.00 0.6
100.0 0.8
)
Granularity ( 0.05 )
)
)
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#18
... Zvuky se takto aktivují jen, pokud je tlak v brzdovém válci. Bohužel finta s "tichem" nefunguje.
Jestli to chápu správně, tak je to společné pro přídavnou i vlakovou brzdu na mašinách? Je to stejné pro in i ex?
Tím "tichem" je myšleno ticho.wav nebo triger omezení volume?
 
#19
Ano, je to společné. Aktivuje to zvuk brzdění, pokud se vzduch dostane do brzdových válců jakoukoliv cestou.
Ano, stejné pro in i ex. Je to jen spouštěč nezávislý na pohledu z kabiny a nebo z venku.
Tichem je myšleno umělé přerušení zvuku, které bylo potřeba v MSTS, aby se zvuk nepřehrával vícekrát za sebou.
 
Nahoře