Tolerance přestupků v MSTS (přesunuto z repaintů Čouda)

#41
Matýsek napsal:
Zase když to vezmeš tak u těch her máš nastavení obtížnosti ,ale tady ne.
Já hrál jmenované hry na nejnižší obtížnost a dalo mi to pořádně zabrat.
Kdyby byly Levely v MSTS tak lehká rovná se tolerance jak jsou nastaveny nyní , pokročilý tolerance překročení rychlosti 2 km/h. Profesionál, překročení rychlosti 0,5km/h.
Ale ohledně aktivit, tam to nastaví autor. Já se svými pastičkami dal obtížnost jako těžká.
 
#42
Je ale faktem, že NFS NENÍ simulátor, a srovnávat jeho volnou jízdu s MSTS je nefér. Zkoušeli jste třeba nějaké rally? Už jednoduchý CMR2 dá celkem zabrat (alespoň vyšší obtížnost) a takové Rally Trophy je celkem husté. Jenže, tak jako brzdění s Volvem Amazon tak i brzdění žabotlamy se dá nacvičit. Problém zůstává jediný, opravdu nejde vidět rychlostník z větší vzdálenosti. Ale i v tom rally (či NFS) se člověk zlepšuje tím, že poznává trať a příště už na ní třeba vyhraje. Ty tratě v NFS ale mají třeba jen 5km, tady mi prostě nejde zapamatovat si, kde je schovaný rychlostník na štrece v desítkách Km. Proto si pořád myslím, že zásah rychlobrzdy by měl přijít až po překročení 10km/h nad limit
 
#43
Na dráze mnohdy rychlostníky také nejsou vidět, jak jsou zarostlé. Ale fíra se řídí podle seznání trati. Kdo to ještě neví, tak pod klávesou F4 se na obrazovce objeví taková tabulka.
Na ní je je vidět:
1.Rychlostní limit, odborně řečeno maximální povolená rychlost
2. Okamžitá rychlost hráče.
3. Rychlost, na kterou se vlak rozjede pod nastaveným výkonem
Dále na monitoru se roluje:
4.znaky návěstidel i s maximální rychlostí, na kterou je třeba upravit rychlost vlaku
5.rychlostníky na které se ostatní vymlouváte, že je zahlédnete na poslední chvíli.
6.kilometrovníky
7.vzdálenost k následujícímu návěstidlu. (pro neznalé dobrá orientace, kdy brzdit k návěstidlu)
Co chcete ještě víc k seznání?
To že o tomto monitoru někteří nevíte, kvůli tomu chcete udělat z MSTS pikovláček?
Já osobně se tímto monitorem v aktivitách řídím. a nestydím se to přiznat.
A to že si někteří hrajete na profiky a F4 máte vypnutý? Tak pokud trať neznáte zpaměti, tak opravdu na vypnutí F4 ještě nejste připraveni.
 
F

FrantaVopička

Host
#44
Zbyněk Šemora napsal:
A to že si někteří hrajete na profiky a F4 máte vypnutý? Tak pokud trať neznáte zpaměti, tak opravdu na vypnutí F4 ještě nejste připraveni.
Přesně tak. "Moji" trať Praha - ČT - Olomouc, kterou dobře znám, jezdím bez Track Monitoru a všude jinde ho mám k ruce.
 
#45
Track monitor znám, používám stylem "jednou za čas zapnu vypnu".
Možná mám tento problém jen já, ale stává se mi, že pokud začínám nějakou trať jezdit s TM, tak už přímo na něj spoléhám (tady je přece ta výhybka) a nedávám pozor na okolí.
 

Jacek

Průvodčí
#46
Zbyněk Šemora napsal:
Na dráze mnohdy rychlostníky také nejsou vidět, jak jsou zarostlé. Ale fíra se řídí podle seznání trati. Kdo to ještě neví, tak pod klávesou F4 se na obrazovce objeví taková tabulka.
...To že o tomto monitoru někteří nevíte, kvůli tomu chcete udělat z MSTS pikovláček?
...A to že si někteří hrajete na profiky a F4 máte vypnutý? Tak pokud trať neznáte zpaměti, tak opravdu na vypnutí F4 ještě nejste připraveni.
Opět věc názoru - ten monitor je podle mě sám o sobě pikovláčkem.
- v reálu mi nic neukazuje vzdálenost návěstidel v metrech, polohy výhybek v nějaké stanici daleko přede mnou ani návěsti (krom opakovače) a už vůbec ne pomalé jízdy - buď můžu snižovat rychlost a být připravený až to zetko uvidím, nebo si zapnu TM a jsem v klidu...
- seznání trati je jasné, tím víc mě rozčílí, když se kvůli 2 km/h strhne rychlobrzda, mimochodem ty rychloměrné proužky bych chtěl někdy vidět, hlavně u těch pomalých jízd, ale to tady nebudu rozvádět.

F4 občas taky použiju, ale radši co nejmíň - nevím proč ale rádo to shazuje MSTS, hlavě když si to člověk dlouho neuloží.
 
#47
Já to vezmu postupně:
1) Myslím si, že Zbyňkova distribuce je laciná a je naprostou blbostí to tady řešit. Pokud chtějí distribuovat i ostatní autoři, nechť Zbyněk zvedne cenu distribuce a podělí se.

2) Tolerance nejméně 10 km/h. Každý praktik potvrdí, že jí i v běžném provozu používá při nájezdu do omezení nebo při vjezdových návěstidlech. Nikdo není přesný pánbůh.
3) U houkání maximálně varovné hlášky
4) Lokomotivu startovat zabrzděnou
5) MSTS je sice simulátor, ale nás by měla zajímat i hratelnost pro normální lidi. Vidím to na své dceři. V reálu dovede lokomotivu ovládat (pod dozorem), v MSTS na aktivitu ještě nemá šanci.
Petr
 

Tax

Moderátor
Správce
#48
Petr Šimral napsal:
Já to vezmu postupně: ...
Toto je rozumné slovo človeka z praxe. Neni o čom, Petre, zdielam s tebou rovnaký názor. Zrozumitelnejšie sa to ani nedalo tak v krátkosti napísať.
 
#49
Martine, právě proto, že na můj dotaz nikdo neodpověděl.
Proto jej zopakuji.
Co je lepší: 1.zásah rychlobrzdy při překročení rychlosti nebo 2. nastavení v aktivitě, kdy po překročení rychlosti bude aktivita nekompromisně ukončena.
Já hlasuji pro první možnost.
Ale to o čem se zde polemizuje má v kompetenci jen Kuju nebo Džordž.
Jinak pro Taxe, pokud uděláš tolerance 10km/h, nebudou Ti nic platné, protože ve volné jízdě je to úplně jedno, tam žádný postih není a v aktivitě, tam má poslední slovo autor aktivity.
Ti přísnější dají toleranci například 2km/h a pak end, já se držím tolerance 5km/h, což je v silách každého, aby si to uhlídal.
Pokud bude v engu dodržena otestovaná tolerance 5km/h jak tomu bylo doposud (zahraniční engy mají toleranci myslím 3km/h a nikomu to tam nevadí, nebo chcete celému světu dokazovat, že jsme tak dementní, že potřebujeme hru zprostit všech postihů?),
pak se nemusí všude nastavovat dodržení rychlosti v aktivitách s přísnějším postihem a to nekompromisním ukončením hry.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
#50
Jedna rejpavá poznámka, no já nevím ale u nás když se mašina prožene klidně rychlostníkem o 20km/h víc, tak ji nic nezastaví, protože strojvedoucí není nijak kontrolován
 
#51
Vrbam napsal:
Jedna rejpavá poznámka, no já nevím ale u nás když se mašina prožene klidně rychlostníkem o 20km/h víc, tak ji nic nezastaví, protože strojvedoucí není nijak kontrolován
Potom ať žije anarchie a doporučuji nejezdit vlakem. U nás na lokálce Hustopeče - Šakvice, když jsem jezdil na průmku, byl strojvedoucí přezdívaný Fitipaldi. ten také místo 40km/h jel s M240 co to dalo a za pět minut jízdní doby vycházela průměrná rychlost 60km/h. Asi pak musel zahodit rychloměrný proužek.
Ale tohle přece nebudeme zapracovávat do simulace. Jak to chodí v praxi zde vysvětlil i Jarda Brabec. Pokud by jsi chtěl skutečný reál, založíš si internetové konto a každé překročení rychlosti Ti odčerpá pár stokorun. A za úspěšné absolvování aktivity dostaneč mzdu. Jenomže to by byla hra od 18ti let :D :D :D
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
#52
Jenže i taková je realita se kterou se tady oháníte.

Pokud vím tak kontrolu rychlosti na rychlostnících umí jen Ešuš a pár loko co mají AVV, u Apolla pokud nejede přes prkna tak je AVV k ničemu.
 

Jacek

Průvodčí
#53
Vrbam napsal:
Jenže i taková je realita se kterou se tady oháníte.

Pokud vím tak kontrolu rychlosti na rychlostnících umí jen Ešuš a pár loko co mají AVV, u Apolla pokud nejede přes prkna tak je AVV k ničemu.
Stejně si nemůžu pomoct, podobně jako po zavedení bodového systému pro řidiče. Můžete mi vysvětlit jak u toho mechanického rychloměru s trhavým pohybem ručičky poznám jestli jedu 48 km/h nebo 52 km/h ?? Žádný TM tam taky není.
Jaká tolerance by teda byla víc z reálu? 2 km/h, 5 km/h nebo radši rovnou 0 km/?
 
#54
Vrbam napsal:
Jenže i taková je realita se kterou se tady oháníte.

Pokud vím tak kontrolu rychlosti na rychlostnících umí jen Ešuš a pár loko co mají AVV, u Apolla pokud nejede přes prkna tak je AVV k ničemu.
Každá lokomotiva má registrační rychloměr. V tom se točí rychloměrný proužek z voskového papíru a tam se zapisuje čas a rychlost (i další náležitosti). Pracovníci v kancelářích tyto kontrolují podle šablon a celkem snadno zjistí, že na tom a tom traťovém úseku fíra překročil rychlost. Současně jsou už chytřejší Mirely.

Ale nemyslíte, že toho snění už bylo dost? Nechcete začít raději pracovat do MSTS? Už jste někdo přišel na to, kde je chyba, že laděné engy na 350 se nezobrazují v Trainstore? Nebo proč nefunguje eng od ŽSR zssk_163122.eng ikdyž se opraví překlep Adheasion?
Já jej naklonuji z verze ČD, není problém, ale zajímá mne, kde je chyba, která mezera navíc nebo namíň může vadit.
 
#55
Jacek napsal:
Vrbam napsal:
Jenže i taková je realita se kterou se tady oháníte.

Pokud vím tak kontrolu rychlosti na rychlostnících umí jen Ešuš a pár loko co mají AVV, u Apolla pokud nejede přes prkna tak je AVV k ničemu.
Stejně si nemůžu pomoct, podobně jako po zavedení bodového systému pro řidiče. Můžete mi vysvětlit jak u toho mechanického rychloměru s trhavým pohybem ručičky poznám jestli jedu 48 km/h nebo 52 km/h ?? Žádný TM tam taky není.
Jaká tolerance by teda byla víc z reálu? 2 km/h, 5 km/h nebo radši rovnou 0 km/?
V reálu je tolerance nula. V reálu nebyl problém udržet rychlost, protože žádný raketový start jako v MSTS se většinou nekonal. Na 451 se výkon odpojoval na maximálce 100km/h při dosažení rychlosti 100km/h, ale například na 560 bylo nutné sjet z výkonu už v 95km/h a než to spadlo z výkonu, měli jste rychlost 100km/h. A jak jsem psal dříve, opravdu málo kdo si dovolil rychlost překročit.
Ale i přesto někdo dovolil. Při závodech s rychlíkem z Klánovic do Běchovic, kdy fíra na 451 dojel rychlík jedoucí rychlostí 120km/h a z kabiny vykouk cvičný Zajíček....pak to měl drahé. O tom se vyprávěli na TGM legendy.

Takže si asi budete muset udělat simulátory dva. Jeden, kde se budete chtít něčemu naučit a to včetně disiplíny a ten druhý, kde bude jezdit jak Vás napadne a jako vzor budete mít fíry, kteří na předpisy kašlou.
 

Jacek

Průvodčí
#56
Zbyněk Šemora napsal:
Každá lokomotiva má registrační rychloměr. V tom se točí rychloměrný proužek z voskového papíru a tam se zapisuje čas a rychlost (i další náležitosti). ...
Ještě jednu věc. A jak se z toho pozná, že při snižování rychlosti jsem ten rychlostník minul v 53 km/h a tu padesátku jsem měl až pár desítek metrů dál??? A o nic jiného v této zbytečné diskuzi nejde.
 

Martens

Strojvedoucí
#57
Takže jinak.......tolerance na překročení rychlosti 10km/h .......

vyhodnocování překročení rychlostí zásadně ponechat na aktivitářích a rychlobrzdu při překročení zásadně nestrhávat ....

Sám tvůrce aktivity,ať si rozhodne,jak to bude penalizovat....

kdo dělá aktivitu typu sebevrah, dá třeba toleranci 0 a okamžitý konec aktivity....
kdo dělá aktivitu soft, nebude třeba kontrolovat rychlost vůbec nebo jenom zobrazí varování a třeba až po 3 výstrahách ji ukončí .....

Lidi, je to jenom hra a jako taková má být oddechem a ne stresem .... to pak budem muset F2 mačkat častěji než živák,abych zase nemusel po 8 hodinách pohodové jízdy a násilném konci na překročení rychlosti jet celou aktivitu znova a z aktivity bude zase jenom slideshow a noční můra ....
 

Martens

Strojvedoucí
#58
Zbyněk Šemora napsal:
Takže si asi budete muset udělat simulátory dva. Jeden, kde se budete chtít něčemu naučit a to včetně disiplíny a ten druhý, kde bude jezdit jak Vás napadne a jako vzor budete mít fíry, kteří na předpisy kašlou.
Na co 2 simulátory - učit předpisy se dá výchovně i jinak než popravou - třeba upozorněním na to, co dělal špatně...nemyslíš?
 
G

Guest

Host
#59
Martens napsal:
Lidi, je to jenom hra a jako taková má být oddechem a ne stresem .... to pak budem muset F2 mačkat častěji než živák,abych zase nemusel po 8 hodinách pohodové jízdy a násilném konci na překročení rychlosti jet celou aktivitu znova a z aktivity bude zase jenom slideshow a noční můra ....
Mám ciťáka, že tu uniká podstata hry. Niekomu to uderilo do veže a pletie si zábavu s prácou. Simulátor - nesimulátor, je to tu hlavne pre oddych, nie pre večné hádky a stres.
 
#60
Ještě Vás to baví?

Mám něco konstruktivního. Před polednem mi poslal ŽSR opravu na zssk_163122 a spol.
Chyba je v tomto řádku, pro ty kteří potřebují jezdit a nechtějí čekat do update.:
MaxCurrent ( 1100A ))
Opravte na
MaxCurrent ( 1100A )
A už mašinka pojede.
Jménem výstupní kontroly se všem omlouvám.

Martine, upozornění na chybu MSTS opravdu neumí. Je tam jen ta rychlobrzda a při překročení rychlosti Ppoollll něco psal, že hlášení se objeví jen jednou a pak mohu jezdit jak Tatar.
Ale jen tak mimochodem. Z vás co chcete mírnější postihy, však vytvořte aktivitu tam jste svými pány, jak to nastavíte, tak to bude ve hře a můžeme posoudit.
 
Nahoře