[ORTS] A little diversity in our trainset

Ja napríklad používam DB Track hlavne na dvojkoľajkách a hlavne tie s násypmi ale ORTS nevie ich naklopiť a textúru použije takú akú ty máš nadefinovanú. Ak ju nedefinuješ fotorealistickú tak použije tú ono totiž hľadá podľa názvu nie podľa toho ako vyzerá. Aby som bol presný ono nahrádza celú koľaj takže keď ju máš s násypom tak bude bez. Ja sa tiež pohrávam s myšlienkou použitia tých textúr aj skúšal som to len musím vymazať alfa kanál. Je to o kompromisoch a to naklapanie až my ták nechýba, snáď časom s tým niečo spravia.
 
dem:
Textúry ti budú načo, keď model je inak mapovaný?

Ja to koľajivo používam, hlavné tie s nasýpmi a tám som meníl textúry ta koľaj je mapovaná rovnako, a tak isto som skúšal aj použiť na normalné koľaje ono to nevyzerá zlé až na ten alfa kanál, ktorý je medzi prazcami. Po aplikovaní textúry ta koľaj je taká zvláštna, ale riešenie by bolo len vymazať ten nežiaduci alfa kanál a ponechať len ten čo je na kraji štrkoviska. Potom to môže byť perfektné a dať tratiam iný rozmer.
 
Skúsil by som aj po experimentovať s tými chýbajúcimi výhybkami zlúčiť trebárs vytvoriť, len chcel by som sa opýtať kto je znalý danej problematiky či by mi pomohol??? Ja si myslím, že stálo by to za to skúsiť lebo včera som len tak zo zaujímavosti skúšal to koľajivo a nemá fakt chybu to by posunulo naše trate a celkovo tvorbu do iného levela. Podstate ide len o doplnenie niekoľkých modelov, ktoré sú typické pre naše trate ako 3° 6° stupnove a plus tie angličaky a frogy. A vymená v celých traťach si myslím, že by bola bezproblémová.
 

dem

Strojvedoucí
Len akonáhle doplníš do nich to čo chýba, stane sa to nekompatibilným ako BP a 321. Takže zase ďalší extra balík s kolajivom.......Podľa mňa nie dobrí dobrí nápad. Skôr by som to videl tak, že treba napísať autorovi....
 

dem

Strojvedoucí
Ano Tom, ale asi som sa zle vyjadril. To by bol ďalší DB track , ktorí by vlastne nebol DB track. Trate vybudované na prispôsobenom, by neboli kompatibilné s originál DB trackom na pôvodných stránkach.....A to je problém. Takže lepšie by bolo keby to rozšíril sám autor. Trebárs aj štýlom, ak to spravíte ja to zapracujem do novej verzie.....Len nech to je stále dostupné na origo stránke. Dúfam, že už to je aspoň trochu zrozumiteľné. Neviem ani rozmýšľať takú migrénu som chytil....
 

mikulda

Průvodčí
Správce
To je zvláštní, já mám ve své trati různé modely kolejiva na míru, a přesto jsem kompatibilní zůstal. Asi něco dělám špatně.
 

dem

Strojvedoucí
Vždy sa celkom dobre zasmejem keď vidím, že niekto vie o čom píšem a napriek tomu odpíše diametrálnu blbosť. Či to robíte pre to aby ste len mohli oponovať, alebo chcete vyniknúť už neviem. To je vaša vec.
 
Môžem skúsiť napísať autorovi, či by nebolo možné doplniť tie chýbajúce modely, len by trepalo zoznám chýbajúcich a používaných modelov v našich tratiach. A určite by som to nepchal do globálu ale tak ako používam cez zápisy v world a koľajivo by bolo umiestnené v trati trebárs shapes alebo špeciálnom priečinku aby sa nenarušila kantabilita. Napríklad nič v zlom ja tiež súhlasím s mikuldom, lebo ja mám tiež taký istý prípad s NR trackom a nemám ho v globál ale v trati a odkazujem sa na neho cez world. A tak isto som si robil úpravy koľajiva trebárs dvojkoľajný diel používa textúru koridor starý a koridor nový alebo koľajový diel s perónom. Tú ide o to kde autor trate to vloží či do globalu, kde môže byť ovplyvnená kantabilita alebo do shapes trate ja mám špeciálny priečinok mimo shapes volá sa track_b, poradil mi to kimir na slezine a som na mieru spokojný, môžem podľa potreby si jednotlivé diely prispôsobovať na mieru, bez toho aby som narušil kontabilitu.
 

dem

Strojvedoucí
To je vaša vec čo s tým urobíte. Ja osobne od istého času už neuznávam žiadnu podomácky spravenú úpravu niečoho oficiálneho. Pokiaľ to pôvodný autor nemá vždy aktualizované na svojej domovskej stránke , tak je s toho vždy akurát tak poriadny mrdník. A história MSTS to len dokazuje.
 
Prave preto zvažujem o oslovení autora či by nedorobil tie chybajúce modely, a čo som pozeral na stránke jeden dokument tak tie nešťastné výhybky a rôzne iné modely sú v plane. Predsa to koľajivo by dalo iný rozmer tratiam a hlavne v OR kde už ta grafika je úplne iná. Tak isto je tam aj zmienka o poskytnutí source code.
 

Tom Kanka

Průvodčí
A určite by som to nepchal do globálu ale tak ako používam cez zápisy v world a koľajivo by bolo umiestnené v trati trebárs shapes alebo špeciálnom priečinku aby sa nenarušila kantabilita.
Samozřejmě, že jak DB Tracks, tak NB Bahntrasse patří do složky trati! A pokud si vyrobím dejme tomu model výhybky, který bude doplňkem DB Tracks, a mám ho ve složce Shapes v trati, nevím co by mělo být nekompatibilní s ostatními tratěmi. Stejně tak je možné to uložit do zvláštní složky, ale zde nechápu smysl. Pokud budu používat DynTrack, bude mi stejně zkonvertované dynamické koleje ukládat do Shapes trati, takže část kolejiva bude ve složce jedné a část ve složce druhé. Ale budiž. Potom bych ale asi nepoužíval název track_b, protože hrozí záměna se stejně nazvanou složkou v adresáři Train simulator (v případě použití trati BP), v globalu 183, uniglobalu a co já vím v jakých ještě.

... Len akonáhle doplníš do nich to čo chýba, stane sa to nekompatibilným ako BP a 321
Nestane. BP a 321 mají svůj global! DB Tracks nemá s globalem nic společného (pokud to tedy do něj někdo nenapere, jako Maďaři ve výše zmíněném Alfoldu). Jedná se o sadu modelů, ke kterým se ve world přepisuje cesta. Standartně si trať sahá pro modely kolejiva do globalu, v tomto případě do Shapes trati. Takže pokud je trať postavena dejme tomu na XTracks, i když bude použito DB, jedná se stále o global XTracks, na kterém budou zcela korektně fungovat všechny tratě postavené na tomto globalu.
 

dem

Strojvedoucí
Ľudia zvyknete aj čítať a aj rozmýšľať nad tým čo je napísané, alebo len s flipu oponujete? Ste si istý že som napísal to o čom argumentujete vy?

Pre istotu to sem zase odcitujem, lebo vidím, že ste nepobrali nič....

Trate vybudované na prispôsobenom, by neboli kompatibilné s originál DB trackom na pôvodných stránkach.....A to je problém.

Je to teraz už jasné, alebo to treba napísať ešte blbuvzdornejšie?
 

mikulda

Průvodčí
Správce
Trate vybudované na prispôsobenom, by neboli kompatibilné s originál DB trackom na pôvodných stránkach.....A to je problém.

Ale to přece není žádný problém. Pokud dám modely do adresáře tratě, tak se neřeší žádná kompatibilita, je úplně jedno, odkud se ty modely vzaly.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Přesně tak, také jsem to tímto způsobem dělal. A jsou tam ještě tyto výhody:
- z toho obrovského množství modelů si lze vybrat je to, co zrovna potřebuji
- nemusím mít nijaký speciální global
 
Takto no ja snažím tiež robiť tak aby sa trať ďalej vyvíjala a zlepšovala svoj vyzualný stav. Dakedy neviem iné východisko ako si daný diel prispôsobiť či už zmenou textúry aby som nemal na úseku štyri rôzne textúry ale aby to bolo jednotné ták ako má byť a napríklad som nevedel vyriešiť dvojkoľajnú trať kde jedná koľaj má koľajivo starý koridor a druha je po kompletnej rekonštrukcií. A tento rozdiel som chcel aj zachytiť v MSTS/OR tak som prosté textúru na jednej koľaji zmenil a samozrejme som zmenil aj názov tak aby sa to nezamieňalo, neviem si inakšie pomôcť keď chýbajú konkrétne modely a dosť sa mi stáva, že v zozname pri výbere traťových úsekov sú niektoré modely uvediem príklad A5t500 mstr.concrete ale fyzicky ten model globál neobsahuje a ja ho potrebujem jednoducho zmením textúru ale upravený model už vkladám do trate, kde urobím na neho link z wordu ták isto som v Košiciach mál problém s počtom objektov na štvorec a bohužiaľ som urobil perón spolu s koľajou na zástavke Košice predmestie ale zase to hádžem len do trate nie do globálu. Kontabilita by mohla byť narušená pokiaľ by som urobil rozmerovo komplet odlišnú koľaj a zasahoval do tsection.dat tak už by mohol byť celkom krásny prúser, ale tám len pre zachovaní kontability treba rešpektovať rozmer koľaje a upravené koľajivo pchať do trate nikdy nie do globalu. A pokiaľ by bol DB track komplet hotový nevidím problém, prečo by nemohol byť použitý aj trebárs v BP alebo CD 321 pokiaľ tie koľaje budú v tratí a možno by bolo to zaujímave aj pre teba v zsr 130 ak ju stále staviaš. Ide o to, že OR sa vyvíja a zlepšujú sa jeho zobrazovacie schopnosti. Skúšal som najnovšiu verziu mono game a spustil som alfold 7 tak už mi to pripomenulo trochu RW a nie staručké msts. Prečo by nemohli byť aj naše skvôsti, ktoré tvoríme niekoľko rokov venujeme im všetok voľný čas na svetovej úrovní. Vývoj ide dopredu a si myslím, že nestalo by za hriech začať to koľajivo implementovať. Napísal som už aj autorovi, som zvedavý či mi odpíše a či vôbec sa to koľajivo ešte vyvíja. Vo výrobných plánoch, ktoré sú na stránke som si všimol, že tie chýbajúce kusy sa majú vydať ale kedy, to už neviem. S tým s tebou súhlasím o zachovanie kontability dem. A to je dôvod prečo som písal autorovi. V prípade zlej správy ani nič iné neostáva buď ponechať to súčasné koľajivo, ktoré môže zrážať úroveň našich trati pri najnovších verziách simulátorov alebo isť s dobou a prispôsobiť sa.

Tom Kanka: Ten názov je trošku nešťastný, ale bohužiaľ to vzniklo ešte na slezine pred par rokmi keď ma kimir zasväcoval do tajov nr bahntrasse. A už teraz by to bol dosť seriózny problém zmeniť ho to by sa musela prepísať cesta v každom word subore. Ale zase keď je ten priečinok v trati a nie mimo nej nemá ako robiť konflikt.
 

dem

Strojvedoucí
Pokiaľ by sa dali ku trati tak by to asi bolo jedno, ale aj tak je najlepšia cesta obohatiť ten pôvodný balík, pre ďalšie stavby a iné trati. To sa zase bude rabovať a pridávať a už sa to začne nabalovať aj s chybami.....Pre skúsených žiaden problém, ale lepšie riešenie by bolo obohatiť ôvodný balík, načo je autor asi aj otvorený podľa toho čo má na webe....
 
Nahoře