Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Neděláš špatné nic, ale na vícero místech vypadaly odkazy. Tedy nejen u těchto vozů. :( Musím počkat do odpoledne, v práci máme cloudy zapovězené z bezpečnostních důvodů.
 
Poztrácené odkazy jsem opravil.
Drbu si však hlavu proč. Na Google disku jsou všechny a mají nastaveno i sdílení. Už jsem takto vypadlé odkazy opravoval min. dvakrát.
Uvidím jak to půjde dál. Tohle řešení mě zatím vyhovuje, na vlastním pronajatém webu tolik místa nemám.
 

Jacek

Průvodčí
Díky.
Vidím, že zpětná vazba nic moc, když jsem první kdo se ptá. Tak pár mých postřehů. S ohledem na to, že jsem OR půl roku nespustil, jen tyto:
- pokud je tlak ve válcích, nejde hýbat kontrolérem. Nevím teď, který je to parametr z elektrik, ale u dieslů je to nesmysl
- jízdní vlastnosti a brzdné dráhy vypadají reálně
- v kabině chybí kontrolér a jeho animace
851.jpg
 
Opravdu nic moc. Vláčkaři.cz se předvádí na youtube videi a vozbou pro OR, kritizují rozsvícená návěstní světla u Hektora s číslem 720 060-2 (tedy Hektor někdy z r. 1964, s lakem a nastavením po r.1987 na trati a s vozy z 30tých let). Ale to je asi tak vše.

Takže k věci:
- myšlenka byla jinde než OR provádí. Já chtěl omezit výkon při brzdě, OR mě zamkne kontrolér. Prostě ty parametry z toho vyhodím ven (BrakeCutsPowerAtBrakeCylinderPressure a DoesBrakeCutPower) a bude klid.
- děkuji
- tohle je mě trochu záhadou, v .cvf odkaz na kontrolér je (Graphic ( "..//..//common.cab//cab850-018//018kontroler.ace" )). Tak mě napadlo porovnat odkazovanou kabinu s tou mojí. A vida, můj kontrolér má o jednu animaci navíc. Zapátral jsem v OR vlákně a zjistil, že kabina pro 850ky byla pro OR upravena, umístěna na ulozto.cz a odtud později odstraněna. Vysvětlení žádné, takže ji v úpravě pro OR přidám do prvního balíčku s 850kou.

A ještě jednou děkuji za zpětnou reakci jako takovou.
 
Z Virtuálních železničních dílen vyjela trojice dieselových lokomotiv. Dvě "fujary" ČD 735.175-2, ČSD T466.0286 a "rakušanka" ČSD T426.003 z bývalé ozubnicové trati Tanvald-Kořenov. Ta je nastavena pro adhezní provoz. S kabinami byla potíž. V obou případech byly rozházené animace některých ovládacích prvků. To se nakonec podařilo opravit. A protože se ve všech případech jedná o kapotové lokomotivy, jsou kabiny upraveny na průhled na vlastní kapoty.

735_T4260.jpg

Přeju všem pěkné vánoční svátky, dobrou zábavu a vše nejlepší do nového roku.
Dobrou noc.
 
Zdravím,

po asi 10 (?) letech mě to přiválo zpět k MSTS, tedy konkrétně k ORTS. Celkem mě překvapilo, že to zde ještě funguje :) Nicméně, o co mi jde. Dávám si postupně dohromady nějaký trainset k trati Dvoukolejka z vozidel upravených pro OR a moc mě potešilo vydání souborů k řadě T466.0, za což autorovi děkuji. Narazil jsem ale na problém s modelem, kdy nemám animované podvozky (prostě se netočí kola). Je to jen můj problém nebo to máte i někdo další? Jinak ostatní vozidla mi jedou v pořádku, jde jen o záležitost tohoto modelu.
 
Ahoj, nick si ještě pamatuji, bývala u něj hlava nějaké kreslené postavičky. Ověřil jsem obě fujary a kola skutečně netočí, ale ani nenatáčí podvozky (před tím jsem si toho vůbec nevšiml). Myslel jsem, že jsem udělal nějakou botu v nastavení, ale chovají se tak trakční varianty s .eng i netrakční s wag. (mimo službu). Potom jsem zkusil stabilní verzi OR 1.3.1 (u testovacích člověk nikdy neví ...), ale se stejným výsledkem. Modely zobrazené ve ShapeView koly točí. Musím počkat až se Pikku ozve a zjistit, kde je chyba.
 

Jacek

Průvodčí
Ahoj Josefe,
Pielsticka jsem nezkoušel, ale hádám, že je to stejný problém jako u všech kapotových lokomotiv. Už jsme to x. krát řešili. Soubor FA s duplicitním modelem nesmí mít stejný název jako hlavní model *.s Už ale nevím jestli tuto věc v OR opravili nebo je beze změn.
 
Ve virtuálních dílnách je připraven vyjet kompletní nehodový vlak s kolejovým jeřábem EDK 300, pomocným vozem Kbkk, nářaďovým, dílenským a ubytovacím vozem. Model kolejového jeřábu s vozem Kbbk pochází od Lubomíra Sudáka, který je už bohužel delší čas nečinný. Poslední tři vozy jsou skiny na poměrně staré modely typu UIC-Y od Ondřeje Janiše. Pěkný model jeřábu a vozu Kbkk však vyrovnávají skóre. Kolejový jeřáb EDK 300 je nastaven jako netrakční (.wag) i jako trakční (.eng). I když kromě kol nemá žádnou jinou animaci, i tak skýtá určité možnosti v aktivitách. Má i vizuálně podobnou kabinu vypůjčenou od svého lehčího kolegy EDK 10.

EDK300.jpg

K řazení nehodového vlaku:
Už je odzkoušeno, vše funguje i s reverzováním vozů při skládání consistu v TSRE5. Simuloval jsem výjezd nehodového vlaku ve složení 735+EDK300(r)+Kbkk(r)+nářaďový+dílenský+ubytovací. (r) značí otočení v consistu. Před odjetím musím zhasnout motor v EDK (CTRL+Z), není důvod, aby během přepravy bafal. EDK je totiž nastaven i jako trakční (.eng).
Po dojezdu do cílové stanice lze 735 svěsit, objet celou soupravu a přivěsit se zezadu. Nehodový vlak potom bude sunout k místu nehody. Až tam dojede, odvěsí se EDK300, který je zcela v předu. Pro případ práce za zhoršených světelných podmínek, jsou u jeřábu funkční reflektory. Aby se tedy přepnul kužel dozadu, je potřeba "otočit" pohled z kabiny (CTRL+E). Kabina jeřábu je jednostranná s výhledem na výložník, otočí se tedy jen kužel světla. Nahodí se agregát (CTRL+Z), odbrzdí se a jeřáb se může rozjet přímo k nehodě. Jezdí jako v reálu krokem (max. 3,6 km/h). Dění před ním lze kontrolovat pohledem přes klávesu "ž" To odpovídá pohledu posunovače na stupačce.
Není toho moc, ale alespoň něco lze s tímto neanimovaným, ale jinak parádním modelem provádět.
(Pozn.: Jak bylo řečeno v tomto vlákně, ve skutečnosti to tak rychle nefunguje. Než nehodový vlak vyrazí z cílové stanice k místu nehody musí se nejdříve vypracovat přesný technologický postup chystaných prací. Podle toho se případně ještě sunutý vlak dále přeskupí. Viz Příloha XI k předpisu ČD S 8/3).

Během večera provedu upload na svůj web.
 
Nenechal jsem se ukolébat současným nezvykle teplým lednem a pro jistotu přistavil do virtuálních dílen kolejový sněžný pluh KSP 411 S.

KSP411nejvetsi.jpg

Je nastaven jak v činné verzi (.eng bez výkonu), tak i v nečinné (.wag). Činná verze umožňuje před pluhováním klávesami SHIFT+Q zasunout nárazníky a pomocí ALT+U/ALT+D ovládat efekt "odletujícího sněhu". Autora vyobrazeného repaintu bohužel neznám. Původně jsem myslel, že jde o Čoudův repaint z trainset.simtrains.eu, ale ten jeho je více omšelejší. Nezapomeňte přivěsit dostatečně silnou lokomotivu. Předpis ČD S 8/3 říká minimálně se sílou na háku 240 kN.

Nastavení vč. modelu je k dispozici na vzd-or.eu
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, myslíš, že by šlo nějak udělat to, aby byl pluh činný i u traffic? Parní topení totiž u traffic nefunguje, ale třeba kouř z komínu od kamen ano. Že by se spáchala i verze jen traffic.
 
Pokud tomu rozumím, je situace taková:
  1. u traffic nebude fungovat nic, co je nutné spouštět klávesou.
  2. potřebuji efekt páry, která je efektu "odletujícího sněhu" nejvíc podobná.
Původní nastavení pro MSTS používalo engu nastaveného jako parní lokomotivy a efektu odvodnění pravého a levého válce. Tedy opět ovládaného klávesou. U standardního provedení je to pochopitelné, efekt nebyl žádoucí u stojícího vozidla. Postupoval jsem podobně, ale využil jsem nových možností OR. Vozidlo je nastaveno jako dieselelektrika bez definice motoru, trakce, s nulovým výkonem a nutným minimem řízení (pro řízení posunující loko) a brzd. Pro efekt jsem použil HeatingHoseFX a MaxSteamHeatingPressure, které jsou nezávislé na trakci a jsou rovněž ovládány klávesami. Třešničkou na dortu je potom na střeše efekt spalin agregátu pohánějícího hydraulické čerpadlo ve strojovně. Ten běží nonstop a je realizován prostřednictvím efektu WagonGeneratorFX.
Co tedy zbývá pro traffic? StackFX nejde, barva kouře je proměnlivá od černé po bílou. CylinderFX, WhistleFX, a CompressorFX se ovládají přes klávesu. SafetyValvesFX a Injector1FX zase spustí jen za určitých podmínek. Zbývá GeneratorFX (turbogenerátor u parních loko), ten běží nepřetržitě a používám jej např. u lokomotiv se sací brzdou pro efekt ejektoru. Zkusím tedy změnit nastavení na parní, do strojovny dosadit malý kotel a použít tohoto efektu. Zmizí spaliny agregátu ze střechy, ale to by asi nebyl problém.
 
Nemožné se stalo skutečností. Našlo se dost prostředků na zrestaurování elektrické výzbroje škodovácké prototypové lokomotivy řady S699.0. Ale protože k zafinancování i opravám došlo ve firmě spadající do skupiny PPF, není to zadarmo a lokomotiva si své znovuzrození musí tvrdě odpracovat.
Netahá sice gumy v Mišelince, ale ač sprinterka, tahá těžké uhelné vlaky. Návštěvníci Techmania Science Centra tedy budou muset nějakou dobu koukat jen na osamělý stojánek s popisem lokomotivy nebo se kochat staršími exponáty.

S699.0.jpg

Lokomotivě se dostalo veškerých vymožeností, které současný simulátor OR nabízí, vč. trakčních a brzdových charakteristik pro EDB. S těmi těžkými uhelnými vlaky zmíněnými výše, bych to nějak moc nepřeháněl. Lokomotiva má sice trvalou tažnou sílu 283 kN, ale převody do rychla. Pro srovnání: lokomotiva řady 380 má trvalou tažnou sílu 213 kN. Ke stažení ve Virtuálních železničních dílnách.
 
Protože jsem nastavoval na zakázku sadu vozů ZSSKC, použil jsem připravené konfigurace i pro sadu repaintů vozů, které jsem dělal kdysi na model od Kebarka. Prázdné vozy jsou nastavené s dynamickým nákladem (ukázka zde). Ostatní jsou s různým nákladem (uhlí, vápenex, písek a železná ruda) a všechny varianty mají koncový vůz s návěštím. Na webu VŽD je tedy k dispozici sada vozů ČD Falls, soukromých dopravců AWD, CEMEX, MUS a VADS. Zároveň jsem ve stejné konfiguraci aktualizoval i sadu repaintů vozů ZSSKC ze stejného zdroje.

Kromě vozů Falls z dílen vyjela i souprava motorového vlaku složená z hnacího vozu řady 843, řídícího vozu 943 a vloženého vozu 043.
 
Nahoře