Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Zdravím. Stiahol som si z tejto stránky 210.064. https://vzd-or.eu/ke-stazeni/elektricke-lokomotivy/3
Žehlička funguje pekne až na pozičné svetlá. Reflektor aj koncové osvetlenie je v poriadku. Škoda len tých pozičiek.
Pozičky (návěstní osvětlení) jsou tam, kde mají být. Podle předpisu svítí při posunu ve stanici (výchozí stav) pouze za snížené viditelnosti (v noci). Ovšem tohle pravidlo se kromě návěstí pro posun omylem dostalo i do návěstí pro začátek vlaku. Děkuji za oznámení chyby. Opraveno.
 

Považan

Začátečník
Pozičky (návěstní osvětlení) jsou tam, kde mají být. Podle předpisu svítí při posunu ve stanici (výchozí stav) pouze za snížené viditelnosti (v noci). Ovšem tohle pravidlo se kromě návěstí pro posun omylem dostalo i do návěstí pro začátek vlaku. Děkuji za oznámení chyby. Opraveno.
Vďaka za vysvetlenie.
 

Vasi

Začátečník
Josefe, moc děkuji za 843/043/943!

Mám pár poznámek. U 943 je výhled z okénka kabiny příliš vpředu. To jsem si upravil takto: HeadOut ( 1.8 2.8 8.5 ). Dále jsou u 943 světla schovaná pod texturou a nejsou vidět.
 

Venny

Provozní technik
Ahoj Josefe! Díky za další ladění. Teď těsně před obědem jsem si prohlížel nové Falls, konkrétně AWT. U prázdných vozů se odkazuje 2x na Sound, poprvé jako "ložený" (cca ř. 47), podruhé pro prázdný vůz, což by bylo správně (okolo ř.122). To je nějaký zámysl?
Dík za vysvětlení.
V.

PS.: další nové WAG jsem neprohlížel, protože manželka volá, že oběd čeká. Asi by bylo dobré zkontrolovat je též. ;)
 

Vasi

Začátečník
Josefe, moc děkuji za 843/043/943!

Mám pár poznámek. U 943 je výhled z okénka kabiny příliš vpředu. To jsem si upravil takto: HeadOut ( 1.8 2.8 8.5 ). Dále jsou u 943 světla schovaná pod texturou a nejsou vidět.
Ještě jedna věc u vozu 043 (Btn) jen odkaz na soubor stin.ace, OR zde vypisujech chybu v logu. Zřejmě tam má být stin.s.
 
Ahoj Josefe! Díky za další ladění. Teď těsně před obědem jsem si prohlížel nové Falls, konkrétně AWT. U prázdných vozů se odkazuje 2x na Sound, poprvé jako "ložený" (cca ř. 47), podruhé pro prázdný vůz, což by bylo správně (okolo ř.122). To je nějaký zámysl?
Dík za vysvětlení.
Vysvětlení je jednoduché: všude jsem uvedl "Prázdné vozy jsou nastaveny pro dynamický náklad " Mezi řádky 18 až 48 jsou psané právě parametry dynamického nákladu. To značí, že se vozy chovají jinak naložené a jinak prázdné. V tomto případě je výchozí stav prázdný a OR se řídí tím, co má mezi řádky 20 až 29 a zbytkem souboru.

Pokud vůz přistavíš k nakládacímu bodu a stiskneš klávesu T, začne se pozvolna plnit. Pro plný vůz se potom změní parametry: zvedne se hmotnost, klesne těžiště, brzda se přestaví do polohy "ložený" a zvednou se brzdící procenta (-> brzdící síla) a zhorší se (vlivem zatížení) i jízdní odpor. A protože máme Jackovy skvělé zvuky vozů, změní se i zvuk (odpadá typické řinčení). A hnací vozidlo musí pořádně zabrat, aby ložené vozy odvezlo.

Dojde-li potom na vykládacím bodu k vyložení, vlastnosti se zase vrátí do původního stavu. To je kouzlo dynamického nákladu. Smutné je, že existuje pouze jedna trať, která má definovány nakládací/vykládací body: Vlečka OR
 
Ještě jedna věc u vozu 043 (Btn) jen odkaz na soubor stin.ace, OR zde vypisujech chybu v logu. Zřejmě tam má být stin.s.
OK. Pozici jsem opravil na HeadOut ( 1.58 2.8 8.25 ). Měl jsi to poměrně daleko a na úrovni sloupku. Tak aby fíra z toho okýnka nevypadl ven. Stín u 043 opraven rovněž. Děkuji.

Nerozumím však poznámce o světlech schovaných pod texturou. Zde jsem promptně otestoval a video vyvěsil.
 
Malý technický dotaz. Řešíte i dynamiku jízdy vozidel, tak aby při nejmenším sklonu se vozidla samovolně pohybovala? Takto naladěné jsou žabotlamy, krakeny nebo Railjet. I v MSTS. Ale když jsem si sedl při testovací jízdě do 380 s nějakou soupravou a na klesání 2.5 až 5 promile jsem musel na výkon, aby mi to nezpomalovalo, tak normální reakce fíry je, že zastaví a jde soupravu ocucat, protože mu ve vlaku něco brzdí. Ale v MSTS či OR to nepomůže. Když některá vozidla takto naladit lze, tak proč nepřeladit všechna. Jen vědět, co kde přepsat. Ale podobný problém má i TS20nevím kolik, asi všechny, ale také se tam výběh u všech vozidel koná až na větším sklonu než těch 5 promile. Tedy v MSTS a OR máme v tomto navrch, že to naladit lze, aby se vozy kutálely i na minimálním sklonu.
 
Tomu se Zbyňku říká jízdní odpory a je asi zbytečné tebe konkrétně, co by bývalého fíru poučovat o čem jsou (součinitel jízdního odporu x hmotnost x gravitační zrychlení). Pokud vím, tu možnost mají oba simulátory. Je to jen otázka vhodného nastavení. Nastavení pro Open Rails jsem si nenechal pro sebe, pro část Wagon (vozová část) jej mám dokonce podrobně popsané na svém webu jako "Parametry nastavení" v sekci "Návody". Snad se někdy dopracuji i k druhé polovině - část Engine (pohonná část). Potíž je v tom, že jakýmkoliv návodům se každý širokým obloukem vyhýbá. Až až teprve když něco nefunguje a nikdo není ochoten dát ústní nápovědu, dojde na návody. To platí obecně prakticky na cokoliv.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Pokud vím, tu možnost mají oba simulátory
Co mám odzkoušené, tak v RW je +/-5 promile jako rovina a často se odstavená vozidla pohybují svévolně i proti stoupání. Je tam nějaká letitá neodstraněná chyba. Spády nad 5 promile pak dynamicky RW počítá jako hodnotu sníženou o těch 5 pro. Bohužel to ale není vždy stejné.
 
Tak test je celkem jednoduchý. Stačí dojet s vozidlem na testovaný spád, zastavit, odbrzdit a čekat ... Netuším, zda existuje model RegioSpider aby bylo možné simulovat výpravčího dceru.
 
Nahoře