consisty

Chtěly byste jednotně značené consisty vlaků osobní dopravy /SC/IC/EC/Ex/R/Sp/a některé Os) sestaven

  • Určitě ano

    Hlasů: 7 63.6%
  • Je mi to jedno

    Hlasů: 4 36.4%
  • Ne, je to zbytečné

    Hlasů: 0 0.0%

  • Hlasovalo členů
    11
  • Anketa bude ukončena: .
#1
Hlasujte anketa bude končit přesně 20. listopadu

Proč se vůbec ptám?
Odpověď je jednoduchá, aby nebyl např Smetana v CONSISTS několikrát, ale byl by tam jenom jednou.....
Vyjímku tvoří vlaky, které přepřahají, nebo jezdí na úvratě
 

lapo

Začátečník
#2
Maslím,že o tomto se diskutovalo na jiném vláknu a nedořešilo se to. Můj názor by byl ANO
Ale chtělo by to pravidla značení aby se soubory lepe vyhledávaly.
 
#3
lapo: to už mám vymyšlené, uvedu příklad

R 240 Vsacan (GVD05/06)

Žilina - Přerov
R 240 Vsacan (z-p)

Přerov - Praha, hl.n.
R 240 Vsacan (pr-p)

Praha, hl.n. - Ústí nad Labem, hl. n.
R 240 Vsacan (p-ul)

Ústí nad Labem, hl.n. - Cheb
R 240 Vsacan (ul-ch)

_____________________________________________________________

Zkratky důležitých stanic:
Praha..... - p
Česká Třebová - ct
Přerov - pr
Týniště nad Orlicí - to
Ústí nad Labem..... - ul
Plzeň - pl
Letohrad - l
Lednice - le
Brno..... - b
Břeclav - br
Luhačovice - lu
Staré Město u Uherského Hradiště - stm
Bohumín - bo
Ostrava..... - o
Furth im Wlad (DB) - fm
Opava - op
Olomouc - ol
Děčín..... - dc
a další
 
#4
Na tohle téma už diskuse byla. Má to ale jeden neřešitelný problém. Nejde o řazení vozů ale o lokomotivy. Když si uvědomíte, že se na vlacích střídají, tak nakonec to skončí opět tak, že si každý autor úkolu vytvoří svůj consist.
A jen tak na okraj - pokud si autor úkolu umístí své iniciály na začátek názvu consistů tak se dají jednoduše odmazávat či přesouvat. Pokud ale budou používány vícekrát tak pak to již možné nebude a adresář se začne zbytečně zaplňovat. A používání programů typu TrainStore také není pro všechny řešením.
Takže můj názor na consisty - nechť si je tvoří každý autor podle svých potřeb. Pokud dodrží dnes již obecněji zažité pravidlo v pojmenování - iniciály na začátku - tak to zcela postačuje a nemý význam vymýšlet systém názvosloví "nevyhovujících" společných consistů.
 
#5
fíííííra napsal:
lapo: to už mám vymyšlené, uvedu příklad

R 240 Vsacan (GVD05/06)

Žilina - Přerov
R 240 Vsacan (z-p)

Přerov - Praha, hl.n.
R 240 Vsacan (pr-p)

Praha, hl.n. - Ústí nad Labem, hl. n.
R 240 Vsacan (p-ul)

Ústí nad Labem, hl.n. - Cheb
R 240 Vsacan (ul-ch)

_____________________________________________________________

Zkratky důležitých stanic:
Praha..... - p
Česká Třebová - ct
Přerov - pr
Týniště nad Orlicí - to
Ústí nad Labem..... - ul
Plzeň - pl
Letohrad - l
Lednice - le
Brno..... - b
Břeclav - br
Luhačovice - lu
Staré Město u Uherského Hradiště - stm
Bohumín - bo
Ostrava..... - o
Furth im Wlad (DB) - fm
Opava - op
Olomouc - ol
Děčín..... - dc
a další
Závorky a mezery nebrat. Závorky vyhazují chyby v kontrolních programech, mezery způsobují neschopnost dát consists do odkazu.
Z názvu musí být patrné, jaká loko vlak táhne a na konci letopočet, kdy takové řazení bylo aktuální.
Ale vše už dávno vymyslel Kebarko:
například:151001_IC500_Ostravan.con
Tohle by se mělo vyřešit na aktivitové slezině.
Ale on je problém v tom, že nikdo nečtete readme a například u 451 je výslovně napsáno, že není dovoleno používat jiné consisty než s dodaným modelem. Jen se podívejte, kolik tam máte nesmyslných variant, které jsou totéž.
 

Sponka

Cestující
#6
Nejsem si jistý, že by to bylo dobré u klasických souprav, protože pak by se ještě muselo napsat třeba podle kterého GVD to je řazené a další a další.

U jednotek typu ešus, žabotlama, pendolino jsem jednoznačně za jednotné consisty.
 

Boby

Provozní technik
#7
Bylo dohodnuto, že každý autor mise dává před soubory značku. Takto lze i consisty aktivity jednoznačně identifikovat. Zatím to funguje bez problémů. Zavedení jednotných consistů by znamenalo značné omezení i ve variabilitě vozidel. Nevidím důvod něco měnit.
 
#8
Já defakto používám v aktivitách na 95% všude stejné .cons. Když se čirou náhodou vyloupne nový model, tak ho někde zaměnim, pač je pravdou že se mi často opakovali stejné loko.
 
#9
Boby napsal:
Bylo dohodnuto, že každý autor mise dává před soubory značku. Takto lze i consisty aktivity jednoznačně identifikovat. Zatím to funguje bez problémů. Zavedení jednotných consistů by znamenalo značné omezení i ve variabilitě vozidel. Nevidím důvod něco měnit.
Ta značka je OK, ale dělat pod svou značkou consisty odporující readme je proti pravidlům. (jedná se o ucelené jednotky a solo motorové vozy)
Nehledě k tomu, pokud mám značku a text doprava1, vím kulový s čím ve volné jízdě pojedu. Proto i klasické vlastní soupravy bych poprosil řadu a s čím jedu.
Toto opatření (používat alespoň některé ucelené consists jednotné) je v MSTS nutné, protože počet consists je v MSTS omezen asi na 900ks, jinak jsou problémy ve hře.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
#12
Ppoollll napsal:
Na tohle téma už diskuse byla. Má to ale jeden neřešitelný problém. Nejde o řazení vozů ale o lokomotivy. Když si uvědomíte, že se na vlacích střídají, tak nakonec to skončí opět tak, že si každý autor úkolu vytvoří svůj consist.
A jen tak na okraj - pokud si autor úkolu umístí své iniciály na začátek názvu consistů tak se dají jednoduše odmazávat či přesouvat. Pokud ale budou používány vícekrát tak pak to již možné nebude a adresář se začne zbytečně zaplňovat. A používání programů typu TrainStore také není pro všechny řešením.
Takže můj názor na consisty - nechť si je tvoří každý autor podle svých potřeb. Pokud dodrží dnes již obecněji zažité pravidlo v pojmenování - iniciály na začátku - tak to zcela postačuje a nemý význam vymýšlet systém názvosloví "nevyhovujících" společných consistů.
Přesně tak.Nevím a nenapadá mě jediný důvod proč si tvořit jednotné con.když řazení vlaků se nejen mění,ale u mnoha vlaků v reále se nedodržuje,ale i to,že každý rok je vše totálně jinak,jsou jinak řazení a jinak loko v čele,dále pak když chci vytvořit aktivitu,která je o mimořádnosti tak je společný con.také k ho.Další věc je tvůrce úkolu.Pokud si v (nejen con.ale i srv a pat.) dám v mém případě poi_xxxxxx tak pro kteréhokoli uživatele není problém si soubor s touto předponou pomocí správce souborů jako je třeba Total(windows) commander smazat.
Můj názor,jednotné con.v 99% případů nebrat,brát pouze v případech jako je pendolino,451/2,atd.
 
G

Guest

Host
#13
Já bych normálně v MSTS uzákonil,že ten kdo chce dělat veřejné aktivity zkrátka musí před consist napsat buď svoji přezdívku,nebo název tý aktivity. Tak jak to třeba dělá Poison.Souhlasím. ;)
 
#14
Jiří napsal:
Já bych normálně v MSTS uzákonil,že ten kdo chce dělat veřejné aktivity zkrátka musí před consist napsat buď svoji přezdívku,nebo název tý aktivity. Tak jak to třeba dělá Poison.Souhlasím. ;)
A ty si myslíš že to ostatní nedělají? Co vím, tak všichni tvůrci veřejných aktivit toto už dávno respektují a svoje aktivity označuji.
 
#15
train.msts napsal:
Jiří napsal:
Já bych normálně v MSTS uzákonil,že ten kdo chce dělat veřejné aktivity zkrátka musí před consist napsat buď svoji přezdívku,nebo název tý aktivity. Tak jak to třeba dělá Poison.Souhlasím. ;)
A ty si myslíš že to ostatní nedělají? Co vím, tak všichni tvůrci veřejných aktivit toto už dávno respektují a svoje aktivity označuji.
Jiří musel "něco" napsat, jeho příspěvky jsou obrovským přínosem pro nás všechny, že ?
 

Martens

Strojvedoucí
#16
Jiří napsal:
Já bych normálně v MSTS uzákonil,že ten kdo chce dělat veřejné aktivity zkrátka musí před consist napsat buď svoji přezdívku,nebo název tý aktivity. Tak jak to třeba dělá Poison.Souhlasím. ;)
Jiří, tohle se opravdu praktikuje už docela dlouho, ale je fakt, že ucelené soupravy regiony, marfuši, 451, 452, 460, 560 a 471 včetně pendolina by měly zůstat neměnné....by jste neřekli, kolik různých variant pendolín jsme schopni sestavit......
 
Nahoře