E499: koukám že jsme na tom stejně,taky jsem to musel vysvětlovat panu Mešťanu co to vlastně to šuntování je.Ale licence je jen teprve začátek té jedné velké pakárny.Než se člověk stane samotným strojvedoucím.Už můžu být rád že jsem hotoví strojvedoucí.Takže tedkom turnus záloha a myčka u nás v HK.
Pro všechny: šuntování jak jsem to vysvětloval p. Měšťanovi je tedy : Že se sníží magnetický tok v celém obvodu,tím se sníží indukované napětí na komutátoru,to má za následek zvýšení proudu v obvodu,tím se zvýší moment na kotvě a tím se zvýší otáčky. Pokud se to takto řekne tak na DÚ se šuntováním projdete bez problému.Co se týká dalších věcí na naučení je toho mraky.A opravdu je nezbytné řádně poslouchat lektora v DVI a ten kurz v České Třebové nezanedbat (nevysedávat po hospodách).1-2 piva neuškodí.
.Jinak u nás v HK to probíhalo následovně,měl jsem podanej životopis do všech DKV,ozvala se DKV ČT s možností Pardubky a HK,šel jsem na výběrové řízení.Tedy Test z fyziky (veličiny),matiky (zlomky),byla tam i nějaká elektrotechnika (tedy počítání odporů,nakreslit jednoduchý obvod baterka-žárovka-vypínač),něco ze spalovacích motorů všeobecně (tedy druhy motorů benzín-nafta a něco co se ví o motorech),všeobecné znalosti o dráze (měl jsem tam rozdělení trakčních žel. sítí v čr + jejich frekvenvce,jaký je rozdíl mezi návěstidlem a semaforem,či oblouk a zatáčka).Pak po vyplnění testu půjdete na ústní pohovor,kde to svámi dotyčný probere ten test a bude se vás ptát na ty chyby které jste udělali blbě.Popř se vás ještě optá na nějaké drobnější věci.Po splnění tohoto základního vstupního přijímacího řízení.Budete čekat cca do měsíce se ozvou o tom jestli vás vybrali.Dále musí adept projít vstupním zdravotnickou prohlídkou (EEG,EKG,oční (tolerujou +/- do 1,5 dioptrie) ,orl,neurologické vyšetření,interní a psychoterapeutické(ptají se jestli kouříte,pijete alkohol) a vstupními psychotesty).