Trať Tramvaje Hradec v Open Rails

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Dnes jsem projel trať Tramvaje Hradec v OR a následně se pokusil opravit všechny nalezené drobné chyby. Jednalo se převážně o utopené přechody pro chodce. Vylepšil jsem též některé textury a zmenšil nadměrně velké zastávkové boudy. Měl-li byste někdo chuť trať v OR projet a eventuelně nalézt chyby, které zůstaly mým očím ukryty, budu rád a miniaktualizaci vám pošlu mailem.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Děkuji testrům, nebylo jich moc, ale našli několik drobností. Uzpůsobení Hradce pro OR mi trvalo cca 10 hodin a to má trať tuším 5 čtverců, A vyvstává otázka, jak postupovat dále.

- udělat kompromisní verzi provozovatelnou jak v MSTS tak v OR?
- nebo bude lepší mít dvě verze?

Ptám se na malé tratě (do 200 Mb), u BP a 321 je situace pro mne jasná. Co vy na to ???
 

Hynďa

Průvodčí
Já jsem pro dvě verze. Myslim si, že až se OR trochu ustálí, postupně na něj uživatelé přelezou.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
..... novou jste vytvořil.
Nevytvořil jsem nic až tak nového, jen jsem upravil a v některých bodech také vylepšil tu verzi, jež je ke stažení u Pikka. OR má trochu výš koleje než MSTS a v tramvajové trati je mnohdy rozdíl ve výšce 10 cm hodně. Předpokládám, že si budeme zapínat zobrazení trakčního drátu a tak jsem se snažil, aby v mírných obloucích byly sloupy TV umístěny v místech lomení trakčního drátu. Má to i svá mínus, odstranil jsem všechny skryté koleje, na které si mohli aktivitáři postavit nějaké auto či podobný servis. Naštěstí se to za celou existenci Hradce použilo tuším 2x. Tyto koleje by totiž byly identifikovalené trakčním drátem vedoucím odnikud nikam. Mohl bych ho sice zakončit sloupy, ale pak by se mnozí ptali po jejich smyslu.

Další otázka by byla, zda té verzi OR nechat původní název, a tudíž do ní půjdou jednoduše rozbalovat stávající aktivity, anebo ji přejmenovat třeba na Tram_Hradec-OR a naivně doufat, že se bude někomu chtít tuto změnu provést i ve svých aktivitách.
 

Hynďa

Průvodčí
Těžko říct. Já osobně jedu už výhradně na OR takže jsem pro ponechání názvu. Takových nás ale asi bude málo.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
...Předpokládám, že si budeme zapínat zobrazení trakčního drátu a tak jsem se snažil, aby v mírných obloucích byly sloupy TV umístěny v místech lomení trakčního drátu. .....
Tak to mě zajímá, jak jsi to dělal, včetně zvedání přejezdů a silnic, když prostředí OR v MSTS editoru nevidíš. Jedině z klávesy "á" ve hře se nějak přepnout do editování a pak by to šlo, kdyby tato funkce existovala.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Tak to mě zajímá, jak jsi to dělal, včetně zvedání přejezdů a silnic ....
Zapsal jsem si v OR souřadnice chyb a pak to zkusmo upravil v RE. Na první pokus jsem měl úspěšnost cca 75 procent. Opět zapsal, co je ještě potřeba doladit a udělal. A tak dokola. To zvedání bylo jednoduché, náročnější je upravit polohy automaticky rozmístěných sloupů do zlomů trakčního drátu.
 

Bendík

Provozní technik
Jsem taky pro dvě verze. A název může zůstat stejný. Pokud bych chtěl držet obě verze, lze to jednoduše vyřešit stejně jako u různých Global a Routes, tedy jednoduchým přejmenováváním ( třeba "Hradec_msts" a "Hradec_or").
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zapsal jsem si v OR souřadnice chyb a pak to zkusmo upravil v RE. Na první pokus jsem měl úspěšnost cca 75 procent. Opět zapsal, co je ještě potřeba doladit a udělal. A tak dokola. To zvedání bylo jednoduché, náročnější je upravit polohy automaticky rozmístěných sloupů do zlomů trakčního drátu.
Jirko, nechápu. Cestou na slezinu do Prahy mi to musíš vysvětlit. (pokud si to ještě rozmyslíš, že pojedeš) Vím, že po ukončení hry se mi naplní textový soubor jakýmsi dlouhým seznamem chyb. Ale nevěřím, že to obsahuje sloupy TV mimo zalomení nebo utopené nástupiště či přejezdy nebo silnice vůči kolejím.

Já osobně bych tohle v trati nepřizpůsoboval, protože problém jako celek to neřeší. Je mnohem jednodužší, kdyby tvůrci snížili výšku kolejí globálně, aby byla stejná jako v MSTS a veškeré úpravy by byly ve snížení náspů pod kolejemi v obloucích. Přizpůsobovat cokoli pro OR, když na to není editor je stále práce pokus a omyl.
Co se troleje týká, tak tady bych tohle vůbec neřešil, protože v rovinách chybí klikatost troleje, což je stejně rušivé jako zalomení v obloucích. Řešení by bylo, kdyby se drát přizpůsobil výložníkům ve sloupech. Nějaký virtuální magnet ve sloupech a branách. A tam kde sloupy s výložníky nejsou by se trolej nezobrazila. Například.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Jirko, nechápu. ... Vím, že po ukončení hry se mi naplní textový soubor jakýmsi dlouhým seznamem chyb. ..... .
Nenapsal jsem to zcela jednoznačně. Správně mělo být: Zapsal jsem si pří jízdě v OR souřadnice chyb a pak to zkusmo upravil v RE. Cestou na slezinu o tom nezdrbneme, budu zrovna sloužit kapitalistické vlasti, ale po slezině se stavím na kus řeči do Hustopečí.
Já osobně bych tohle v trati nepřizpůsoboval. ..... Je mnohem jednodušší, kdyby tvůrci snížili výšku kolejí globálně, aby byla stejná jako v MSTS a veškeré úpravy by byly ve snížení náspů pod kolejemi v obloucích. Přizpůsobovat cokoli pro OR, když na to není editor je stále práce pokus a omyl.
To se asi nestane, protože by byly problémy při naklápění u tratí, které nenají náspy dělané Tvým způsobem. Z počátku to pokus a omyl je, ale teď, když se kouknu na trat v editoru, už vidím, ve kterém místě by mohl být v OR problém.
Co se troleje týká, tak tady bych tohle vůbec neřešil, ...
Hradec má cca 6 km a já si to potřeboval ochytat tak, aby výsledek byl brzo. Oblouků, které jsem takto upravil, byl asi kilometr. V normální trati je toto dělat nemyslitelné. Mne spíše zlobí, že OR (zatím) neumí naklopit DBtrack, který používám v tratích a že zobrazuje chybně některé alfakanály, což se projevuje tím, nad některými stromy a kulisami jsou kříže či čáry. Ale je to jen nad některými, tak snad časem přijdu na příčinu tohoto jevu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jirko, kříže a čáry nad stromy jsou i v MSTS a jsou vidět i v editoru. Představuji si, že to jsou hejna hmyzu, protože s tím nic dělat nejde. :)
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Jirko, kříže a čáry nad stromy jsou i v MSTS a jsou vidět i v editoru. Představuji si, že to jsou hejna hmyzu, protože s tím nic dělat nejde. :)
Ale ne tak zřetelně, alespoň u mne. Mně se toto zahmyzení moc nelíbí, navíc nad kulisou to vypadá jako černé chemtrails, snad přijdu časem na to, co s tím. U mne to totiž ani v OR nedělají všechny stromy. Což skýtá naději.

Ale zapomněl jsem uvést věc ještě zásadnější. OR uvádí jiné souřadnice než MSTS, když si zapíši polohu nějaké drobné věci v OR, tak ji v RE nenajdu. Nejsou to desítky metrů, bude to mnohem více. Myslel jsem nejprve, že jsem špatně opisoval, ale není tomu tak.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jirko, kříže a čáry nad stromy jsou i v MSTS a jsou vidět i v editoru. Představuji si, že to jsou hejna hmyzu, protože s tím nic dělat nejde. :)
Já jsem musel ubrat grafice a čáry zmizely. Ale k tratím pro OR. Teď se mi dostal do ruky pracovní update 310ky a z hrůzou jsem zjistil, že pokud se upravovaly například přejezdy, tak v MSTS byly výš a například křížení tramvaje a vlaku v Olomouci zmizelo úplně. Pánové, můj názor je, že překopávat tratě pro OR je zatím vlemi předčasné, aktivity se moc tvořit nedají a vychytávat to přes AE v MSTS a pak titěrnou prací předělávat traffic pro OR, který se zatím chová divně je alespoň pro mne zbytečná práce. AE pro OR jsem zatím rozchodil jen tak, že se mi načetla trať, ale zvětšit trať nelze, není tam vlastně ani označení nákladních, sosbních kolejí a ani názvy stanic. Pokud se nezačne dát tvořit přímo pro OR, je to takové velké demo s nejsitým výsledkem. Pokud chce někde dělat trať pro verzi OR, určitě jen verze pro tento nový počin. Poněvač po upravě tratě pro OR se v MSTS trať spíš degraduje.
Dan
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
A proto jsem hodil do placu tu otázku týkající se názvu. Protože budou tratě dvě, jedna stávající pro MSTS a druhá upravená a vylepšená pro OR. V OR verzi si mohu dovolit lepší textury, více objektů a podobně. Nezvedám jen přejezdy či objekty těsně vedle trati, to bych byl udělal 50 km za hodinu.

Pro ilustraci: Podařil se mi tento úsměvný kousek. Poslal jsem Joskovi Alcaponemu první verzi upraveného Hradec pro OR, ale nějak sem zapomněl nakopírovat soubory W. Což jsou ty nejpodstatnější. Takže dostal v podstatě trať původní. A on ji projel a našel jednu zjevnou chybu. Takže to není až tak zlé.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak já dnes projel své poslední práce v MSTS v OR a soustředil jsem se na přejezdy. Tak to je zajímavé. Klasické dřevěné přechody i přejezdy, jako by se mi zvedaly i s kolejemi, protože jsou v úrovni hlavy kolejnice. U naklopených přejezdů je někde hlava vnitřní koleje v přejezdu utopená. Takže potřebují naopak snížit. Ale takové ty starší chodníky, které jsem dříve používal i jako přechody přes koleje, tak ty jsou utopené a často i neviditelné někde pod pražci. A například ty sypané perony, ty jsou zase v úrovni pražců kolejí.
Další zajímavá věc, stíny nedělají všechny stromy, respektive, kde mám staré úseky s nejstarší Trundovou vegetací, tak jsem neviděl stíny žádné, ale kde jsem porost omlazoval novými stromy, tam už stíny jsou.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Stíny se dají nastavit. Já stíny u vegetace vypínal, protože u mnohých pak zejména v zimě bylo až moc patrné. že jsou to dvě na sebe kolmé placky. Nyní by to znamenalo pravděpodobně zapnout každý strom zvlášť. Vypínal jsem to v RE s tím, že při kopírování to nastavení zůstalo. Vzpomínám si, že někde byl dokonce zaveden parametr Shadow, a že jsem ten řádek mazal, ale jestli to bylo v SD souboru, či kde, nevím. Doteď mne stíny nebolely, protože stejně je bylo nutno vypnout.

Přejezdy je nutno u mne většinou pozvednout kousek pod úroveň hlav kolejnic. Naklopení teď neřeším, OR (zatím) neumí naklopit modely DBtracku, takže mé tratě (kromě JZD_760mm), které ho využívají, se dají provozovat pouze s náklonem nula. U JZD uvidím, tam jdou náspy udělané Tvým způsobem.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak já dnes projel své poslední práce v MSTS v OR a soustředil jsem se na přejezdy. Tak to je zajímavé. Klasické dřevěné přechody i přejezdy, jako by se mi zvedaly i s kolejemi, protože jsou v úrovni hlavy kolejnice. U naklopených přejezdů je někde hlava vnitřní koleje v přejezdu utopená. Takže potřebují naopak snížit....
Znova říkám, vyprdněte se na předělávání jedné verze pro dva simulátory, dehonestuje se tak trať pro MSTS a pokud nebude OR stabilní verzí, nic z toho není. Jen to v MSTS bude vypadat na... Takže budď BP pro OR, nebo BP pro MSTS. Bohužel, nebo budou muset vývojáři OR toto dotáhnout. :)
Přeji hezký podvečer. Dan
 

mmouka

Hradlař
Jirko to co používáš Ty nebo já a Burky není DBtrack, ale NR_Bahntrasse_1.04 a NR_Bahntrasse_2.1 vydané od stejného člověka ( týmu ) jako DBtrack, ale ten má jiný profil koleje a nemá výškové náspy
 
Nahoře