Dobře, Josefe, tak jako tak spolupracovat budeme muset a určitě je lepší, když se u toho nebudeme hádat. Nicméně k tomu, co píšeš dál, si ještě něco řeknu, protože mě to opět solidně podrejplo...
Nicméně parametr ORTSBrakeShoeFriction alias. křivku zatím veřejně nedoporučuji používat, dokud se nepotvrdí že je OK
Prohlašuji, neboť tak mám několikanásobně ověřeno, že
křivka ORTSBrakeShoeFriction je ZCELA OK a lze ji bez potíží používat. Pro špalíková vozidla je k dostání zde
http://www.pajavlaky-ladeni.webz.cz/SpalikyOR.txt . Faktor korekce adheze je třeba mít nastaven na 100 %. (Samozřejmě, je třeba mít k ní správně spočtenou hodnotu MaxBrakeForce a mít brzdy vyladěné i po ostatních stránkách - sama o sobě nestačí).
Jedno zda to je tvoje nová nebo ta co používám já
Není to jedno, neboť ta, co používáš ty, obsahuje chybu - velký počet hodnot nezávisle proměnné (rychlosti), jimž přísluší tatáž hodnota závisle proměnné (součinitele), právě vyvolává onu nezádoucí neplynulost, schodovitost. V opravené křivce (viz výše) je tato chyba odstraněna a její průběh se v OR krásně shoduje s křivkou z SR15_V.
A jestli tě to potěší, tvoje má první plus za plynulost potvrzenou někým dalším
Nedůvěřuješ mi? To už jsem si všiml. Možná bys ale trochu měl. Nebo jsi zapomněl, že jsem s první křivkou ORTSBrakeShoeFriction pro česká vozidla přišel já a že nebejt mě, tak ji možná dodneška nepoužíváš ani ty, anebo používáš tu vzorovou od tvůrců OR, která je však pro naše podmínky zcela nepoužitelná?
. Dokud ale nedojde k obecné shodě, že skutečně zvedá komfort simulované jízdu, nemá cenu to řešit.
Nevím, zda zvedá komfort, nicméně je to velkej krok k realitě. Mnozí si možná pamatují, jaký jsem byl kdysi odpůrce OR. A právě když jsem si ve hře svoji křivku poprvý vyzkoušel, věděl jsem, že už se k MSTS vrátit nemůžu... Na obecnou shodu opravdu čekat nehodlám. Neměl bych ještě čekat, až dojde k nějaké obecné shodně, že výpočty, který provádim, jsou matematicky správně? Já vim svý a ty ber nebo nech bejt...
To v praxi znamená složit soupravu z více vozidel o nichž si myslím, že by mohly mít dobře naladěné brzdy a zkoušet chování na trati.Předepsané zábrzdné vzdálenosti, zábrzdné dráhy, ale i časování plnění/vyprazňování hlavního potrubí a brzdových válců na předepsané tlaky dle brzdícího režimu P.
Zábrzdná vzdálenost je parametr tratě, ta je ti úplně k ničemu. Zábrzdnou dráhu máš předepsanou a to právě brzdící váhou, jenže pouze pro jediné vozidlo, nikoliv pro celou soupravu! No a MaxBrakeForce je mnou právě počítána tak, aby v OR při správné době plnění brzdového válce jediné vozidlo z dané počáteční rychlosti zastavilo na stejné zábrzdné dráze, jako tomu bylo i v reálu při brzdových zkouškách... Máš-li pak správně odladěné i ostatní parametry brzdění, musí ti zákonitě i souprava sestavená z takto odladěných "jediných" vozidel, brzdit v rámci možností OR reálně a správně.
Ono totiž vše souvisí se vším.
Máš poslední možnost začít mě respektovat a odpustit si podobný hlášky...