Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Fana Staněk

Hradlař
Ona ta Layerka je taky menší. Dva obyčejně disky DVD jsou dohromady 9,4GB (2×4,7). Dvouvrstvá Layerka má jen 8,5GB. A jestli to Zbyňkovi vyšlo na 2 DVD tak tak,...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dvouvrstvé DVD jsem zkoušel hned. Ale je to ještě horší, kapacita dvou DVD je větší než jednoho dvouvrstvého. DVD je sice levné medium, ale je to takový jen pošťák k doručení. Po nové aktualizaci už tohle médium ztrácí smysl jej doma archivovat. Ale fleška, ta stačí jen jedna na hodně dlouhou dobu. Dají se tam přidávat aktualizace, atd. Není třeba archivovat žádnou hromádku flešek. Flešky se dají smazat a nahrát novými daty. :)
Ale je pravda. Pokud někomu jde o cenu, tak je volba DVD. A to si pak natáhne na svou flešku se všemi ostatními věcmi kolem MSTS. Tohle je doporučený postup. Protože inzerovaných 100 let mi nevydržela ani má originálka MSTS CD2 (vzorně uložená nepoškrábaná) A od vypalovaných lepší výsledky nečekejte. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ne, že bych se dnes v práci na Štědrý den až tak úplně nudil, ale nějak jsem včera zakopl o Prahu Libeň tak jsem se dnes dopoledne pokusil to tady trochu upravit. Ty nové baráky nikdo nevymodeloval, tak jsem tam naházel ty už zbourané fabriky. Já mohu, u mě se jezdí ještě přes Vítkov. :) Trochu jsem tam upravil i náspy, protože to tam vypadalo otřesně. A počet objektů na čtverec je stejný. (našel jsem ještě dost osamocených stromů, které jsem nahradil skupinami. )
Takže příchod Ježíška se blíží, dnes to ještě nakopíruji ke stažení. Doufám, že jsem tam nic nerozbil. Editor padal každých 15 minut. Tady jak se moc hýbe kamerou tak se asi přesytí paměť a konec.
2412liben1.JPG
2412liben2.JPG2412liben3.JPG2412liben4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě do konce roku připravuji dílčí aktualizaci. U vánočního lenošení jsem při jiné činnosti postupně opravoval označení kolejí ve všech zbývajících stanicích, aby se dveře traffic vlaků otevíraly do správné strany. 2 dny svátků na to stačily :) Také oprava databázových souborů návěstidel pro OR. A sem tam opraven přehlédnutý levitující objekt. Asi to vydám ještě na Silvestra. Rozdílová aktualizace od 15.12.2019. BP92.2
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
BP93 byla finální 15.12. Ale jen pro objednávky na flešce. Tato měla být i na vánoce. Pak byla nějaká připomínka od lidí, co měli beta verzi od sleziny v Bratislavě a když už, tak jsem trochu zastavěl Libeň a na Štědrý den vydal tedy BP93.1 Jenomže, "hups" a Dan ohlásil, že jsem omylem dal ve složce Openrails starší scripta návěstidel. Proto bude ta Silvestrovská aktualizace BP93.2. Aby v tom nebyl chaos, tak vždy píši, na kterou aktualizaci ta nová navazuje.
Tedy bylo psáno u BP93.1. že navazuje na BP92 a u té nové bude psáno, že navazuje na BP 93 z 15.12.
Ale otázka je, kdo tohle při instalaci čte. :) Jenomže na webovkách to mám opravdu napsáno zmateně. BP93 a stahuje se BP93.1. Opravím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Takže právě jsem vydal silvestrovskou aktualizaci. Nebude nijak vtipná. Hlavně šlo o opravy označení kolejí ve zbývajících stanicích na BP, aby se dveře otevíraly na správnou stranu. (Celá BP) Projel jsem se o svátcích z Tábora do Prahy. Tak jsem srovnal nějaké drobnosti a vyměnil nějaké jednotlivé stromy za skupiny a pak jsem mohl doplnit i nějakou zástavbu. Něco v Táboře, něco ve Vršovicích, něco v Holešovicích a ještě v Libni.
O vtip se pokusil jen Deterio. V době nakopírování hotového aktualizačního souboru mi poslal nějaká stavědla do Maloměřic a nějaké originální tunelové portály. Měl jsem ještě dobrou vůli zařadit alespoň ta stavědla do Maloměřic. Jenomže je to pěkně vymodelované i s náspem, jak má být i správný sklon a to znamená takto naklonit celé nádraží Brno Maloměřice. Ano to nádraží, které když se edituje, tak asi 5x spadne editor. :) Na Silvestra opravdu dobrý program, jak si jej užít. :) A ty tunely mi udělal jako součást kolejnice. Tedy asi najít, která to je a asi do Track_B nebo netuším, jak to měl vymyšlené. Ale také to bude znamenat i přizpůsobit terén.
Tohle tedy necháme do BP94. Jako součást nové výstavby úseku Brno - Břeclav a přilehlých lokálek. Tedy pokud se mi zase podaří strefit, aby přeložka správně navazovala jak do Břeclavi, tak do Brna. A konečně se pořádně postaví i Zaječí - Hodonín. Tady jsem vlastně začínal v roce 2003. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Deterio mi včera telefonoval, že už jsou k dispozici plánky nové stanice Šakvice. Prý stovkové vexle pro tu rychlodráhu do Hustopečí. Tak to mne i zajímá. Nemá je někdo? Když už je tam stejně koridor, tak uděláme ten lepší koridor. Stanice Šakvice byla tenkrát hodně odfláknutá. A prý se má dělat i výhybna v Rajhradě. Další co při stavbě tohoto koridoru pokazili. Asi někdo tenkrát rozkradl finance, tak šetřili na výhybkách a stanicích. I ty nové Hrušovany by stály za to.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Zbyňku
No, nevím. Zapracovat nejnovější koridor do tratě, kde pojedeš z Břeclavi do Brna, budeš tak v roce 2020, za Brnem směr Havlbrod se propadneš o několik desítek let zpět a Kolín - Praha jsi úplně v jiném období mi přijde fakt nesmyslná. Už ta přestavba Dolního v Brně mně se... Je to v trati jak pěst na oko. Když už to chceš překopávat nechceš tu trať Brno - Břeclav hodit do předkoridorové doby? Myslím, že by to k celkovému pojetí tratě sedlo daleko líp než tyhle superskoky v čase.
Dan
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, víš, tady ty naše tratě v rovinkách, kdy není na co koukat jsou postaru o ničem. Tady začalo být zajímavé až se stavbou koridoru. To samé Břeclav - Přerov. Rovina desítky kilometrů a loudej se tam stovkou. To by mě fakt nebavilo. A naše lokálka Hustopeče - Šakvice. S tím orchestrionem udržet čtyřicítku, vrchol umění. Proto do svého domova mne ani nebaví jezdit. Ale nyní. To bude paráda. Už se na to těším. Jako malý kluk jsem o něčem podobném snil, že nám sem postaví nějakou rychlodráhu.
Zkrátka každý tvoříme jen to, co nás motivuje. Jen díky tomu vzniklo to co vzniklo. Nelze poručit udělat to jinak.
Ale na druhou stranu jsem rád za starou trať Praha - Tábor nebo Rudoltice - Třebovice. To má své kouzlo, tam je se čím kochat.
A nějaký letopočet jsem přestal řešit už dávno. To nešlo dodržet. Protože tratě se měnily na koridory rychleji, než jsem se v MSTS do daného úseku dostal. Je to jenom hra a naopak, pak je jezdění takové pestřejší. Chvíli stará trať, pak zase koridor a celkově je to takové zajímavější svezení.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Ale na druhou stranu jsem rád za starou trať Praha - Tábor nebo Rudoltice - Třebovice.
Bohužel Ústí nad Orlicí -(Dlouhá Třebová - Parník)- Rudoltice - Zábřeh už staré nejsou.
To samé Břeclav - Přerov. Rovina desítky kilometrů a loudej se tam stovkou.
Nebylo proč, když nebylo čím. Nejrychlejší naše motorové mašiny T478.3 tam lítaly max 100 před zadrátováním..
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, víš, tady ty naše tratě v rovinkách, kdy není na co koukat jsou postaru o ničem.
Neřekl bych, pokud je pěkně udělaná krajina, nádraží a aktivita je pěkně osazena vozy, je na co koukat vždy, lepší stará nádraží než ty betonové monumenty co se staví dnes.
Rovina desítky kilometrů a loudej se tam stovkou. To by mě fakt nebavilo.
Rychlost nic nezachrání, navíc pokud pojedeš osobákem, nepoletíš 160. :)
A naše lokálka Hustopeče - Šakvice. S tím orchestrionem udržet čtyřicítku, vrchol umění.
Chápu tě, jasně, že se má cestování vyvíjet. Ale právě aspoň v MSTS (OR) by mohlo být zachováno to "kouzlo vyřachtaných" lokálek. Popravdě, i já jsem rád, třeba za zdvojkolejnění části tratě mezi Pardubicemi a Hradcem, ale trať už nemá takové kouzlo jaké měla, zmizela třeba Stéblová, ze které se tala právě výhybny s betoňáky se vším všudy. Kdysi bylo každé nádraží osobité. Ta je naštěstí v BP zachycena věrně postaru.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Neřekl bych, pokud je pěkně udělaná krajina, nádraží a aktivita je pěkně osazena vozy, je na co koukat vždy, lepší stará nádraží než ty betonové monumenty co se staví dnes.
.
Právě, když cestuji do Brna či Břeclavi, není na co koukat ani v reálu. Velké širé rodné lány a sem tam nějaký lesík. Jediný pěkný úsek je mezi zastávkou Pouzdřany a Vranovicemi. 2km. :) Proto jsem se vždy těšil až pojedu vlakem z Brna do Prahy. Tunely u Blanska nebo z Tišnova do Havlbrodu. Dál do Golčova Jeníkova je to sice také krásné, ale tam mne vždy iritovala ta pomalá sedmdesátka.

Ale pamatuji si, když přišla první esa, tak na té stovce mezi Břeclaví a Zaječím se dělaly závody s auty jedoucími na souběžné silnici. Jak mi později vyprávěl jeden fíra, který tam jezdil a že tu stovku tam o dost překročil a vždy nad auty vyhrál. A dnes je to tam konečně legálně, jak se na rovnou trať sluší.
Ale nyní přece neřeším stavět původní starou trať, ale vyměnit odfláknutý koridor za normální koridor.

A za poslední, bavíme se o možnostech, co postavit je reálné.
Dejte mi veškeré plány, vymodelujte všechny už zbourané nádražní budovy kolem a můžeme postavit postaru třeba Brno - Česká Třebová. :) :) :) Utopie. Buďte rádi za to, co je, když modely ani dokumentace nedodáte. Ale i tak by to dalo tolik práce, že by to mohl zadat jen nějaký hodně bohatý sponzor. Buďte rádi za Praha - Tábor. Tam tyto podmínky byly splněny.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jasně, Zbyňku, hlavne to ber jako pokec, coby kdyby, ne příkazy, co stavět. Já jen za mne, mi se ty kridorová nádraží prostě hnusí, při vzpomínce na ty staré. Když vzpomenu na starou Ostravu Porubu (Svinov) a to tohle nádraží ještě dopadlo jakž takž, pominu li ten hnusný skleněný skelet zepředu historické nádražní budovy, nevím, co bránilo prodávat lístky ve staré hale, kde bylo 6 pokladen, nebo 4? To už teď přesně nevím. Nicméně to prosklené řešení mi přijde jako nalepit na budovu zámku panelák.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ano. Ale ta nádraží se stavěla v dobách, kdy zdaleka nebyla taková frekvence cestujících. Vždyť já pamatuji jako dítě Praha hl. nádraží, kdy se jízdenky prodávaly ještě ve staré budově a hned za nádražím jezdila tramvaj. Pak tam ten "moderní panelák" jako odbavovací halu přilepit museli. A tak je to i na jiných nádražích.
Stavět MSTS velká rozsáhlá kolejiště je noční můra. Ani nevíš, jak jsem byl rád za moderní zjednodušený Svinov, než stavět kolejově náročnou Porubu.

Nynější šotoušové vzpomínají na dávnou romantiku, když jezdily ještě parní lokomotivy. Na žabotlamách jsem jezdil s jedním fírou, který začínal na parních lokomotivách v podkrkonoší, než se přiženil do Prahy. Žádná romantika. V létě horko, v zimě zepředu horko od kotle, ale zima na záda. Průvan, musela být kolikrát vystrčená hlava z okénka, když nebylo vidět na štreku. Zlaté elektrické lokomotivy. I když ty staré, jako žabotlamy, tam byl v zimě pěkný průvan od spřáhla. Tedy mechanik měl vedle topení. Tam bylo horko, ale na straně fíry zima. Tak jsme každou dírku v kabině ucpávali pucvolí. Na Bobinách také myslím nebylo nejtepleji. Podobné to je asi i ve starých nádražích. Romantika jen z pohledů fandů do železnice. Jediná romantika starých dávných dob byly pohádkové turnusy o kterých se dnešním ani nesní. Vše placené skrz, žádné přerušení. To ještě pamatuji.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Je mi jasné, že na páře asi hej nebylo, netvrdím, že bych zrušil elektriky. :) Ale ta Praha a nová odbavovací hala s pokladnama a Svinov jsou nebe a dudy.
1. Praha nemá tu modernu připlesklou zepžedu k nádražní budově, ale je pod magistrálou a tím je průčelí stanice nedotčeno.
2. Nová odbavovací hala v Praze + pokladny mají nesrovnatelně větší kapacitu, než staré pokladny tamtéž.
Zato Svinov je ukázka zbytečného doplácnutí poněvač:
1. Pokladen tam o moc více není a stejně nikdy snad nebyly otevřené všechny najednou.
2. Staré místo v průchodu budovou bylo úplně postačující, místa tam bylo dost a pokladny stíhaly, to mi nikdo nevymluví. :)
3. To skleněné monstrum je npleské přímo na historickou budovu nádraží nikoliv mimoůrovňově, jako je tomu v Praze.
 
Nahoře