pepeQ-2: K druhému bodu:
Ak chceš odpojiť len časť súpravy, tak namiesto
/nonpower zapíšeš príkaz
/units=n, kde
n je počet odpájaných vozidiel. Ak zadáš kladné číslo, odpojí sa daný počet vozidiel od začiatku súpravy, ak záporné (t.j.
-n) odpoja sa z konca súpravy. Odpojené vozne môžu vytvoriť ďalší vlak, ak sa namiesto
/static použije zápis
/forms=(názov vlaku)
Príkaz
$detach sa dá použiť okrem riadku
dispose aj v ktorejkoľvek stanici na trase vlaku.
Napríklad na trati Jihlava-Brno mám vlak Os4830 (Brno - Náměšť n/O.) tvorený súpravou 954+854+954+854. V Rapoticiach sa zadná 954+854 odpája a vracia sa do Brna ako Os4843. V TT bude Os4830 definovaný ako jeden vlak, pričom pre Rapotice zapíšem čas príchodu a odchodu a príkaz na odpojenie nasledovne:
18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843
Ak je to potrebné, môže sa vložiť aj príkaz
$wait, samozrejme pri dodržaní správneho zápisu.
----
Díky moc za doplňující informace !
1)
Ve Vámi uvedeném příkladu na trati Jihlava - Brno:
18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843
by ještě mohlo být i křižování s vlakem Os4841 (který odjede ještě před Os 4843)
a potom by to vypadalo:
18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843 /wait=<Os4841>
Je to tak ?
Znak $ tedy je jen označení začátku příkazu TT a není nutné jej dále opakovat
Znak / je tedy "spojovací" znak pro více příkazů
A měl bych prosím ještě tento dotaz:
2)
Většina Stavitelů tratí ve větších dopravnách nechává jen dvě dopravní koleje jako Platforms a zbytek je typ Sidings.
A v TT mám řešit situaci:
Mn vlak dojede do X v 10:00 hod
V dopravně X dojde v 10:20 k vzájemnému křižování MOs1001 a MOs1002
Mn vlak odjíždí až v 11:00 až když se vykřižuje s dalším vlakem MOs1003
A v dopravně X jsou jen dvě Platforms. (obě využijí MOs1001 a MOs1002)
Mn vlak musím tedy "odložit" na Sidings
Bude potom program TT vědět co s příkazem ve sloupci Mn vlaku $wait=<Os1003> , když mezi Platforms a Sidings neexistuje žádná vazba srozumitelná pro PC ? ? ?
Předem díky za odpověď !
* * *
A jeden drobný poznatek s příkazem $triggers , který aplikuji díky návodu pana Okouna:
Jedu s vlakem Lv72672 do Vráble a tam se mám stát vlakem Mn82673
Zápis v TT vypadá takto:
Lv72672
Vráble 13:33-13:45
$triggers=Mn82673
Mn82673
start 13:46
Vráble 13:56 (odchod)
Když jedu (jako uživatel) zmíněný Lv tak ke změně na Mn82673 dojde ihned po zastavení vlaku a to bez ohledu třeba i na tu skutečnost, že jsem dojel o 5 minut dřív.
Nyní (po doplnění dalších vlaků do TT) jsem měl možnost vidět celou situaci z pozice strojevdoucího vlaku, který má s tímto Lv křižování.
Ke změně Lv na Mn došlo až v čas 13:45 (tedy NE ihned po jeho zastavení). A 13:45 je čas fiktivního odjezdu Lv vlaku před startem vlaku návazného ( tedy Mn82673).
Dnes jsem tedy viděl, že s příkazem $triggers zachází TT jinak když se jedná o uživatelem řízený vlak a jinak když je to vlak v režimu "Traffic". Což je dobré, v případě když budu chtít, aby ke změně docházelo v čas, kdy nikdo kolem nepojíždí ...