Trať BP - 24H timetable

okoun

Hradlař
"Pomalu", ale jistě se s vlakem Pn 29118 prokousávám tmou, na cestě do Hranic na Moravě. V čele vlaku stanula "dvojička" 131 026+131 025 a jak nejsu zvyknuté na vozbu nákladních vlaků, tak to byla naprostá paráda. 36 plně ložených vozů otevřených běžné stavby a úplně v pohodě. Plus mám otázku pro všímavé, na jednom ze snímků je vidět ještě jiná lokomotiva krom 131 nebo 371, co je to za stroj?
Open Rails 2020-07-05 11-10-48.jpgOpen Rails 2020-07-05 11-14-06.jpgOpen Rails 2020-07-05 11-33-39.jpg
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Chápu, když ze 163 udělají 162, ale obráceně? To mi hlava nebere
Jednoduše se na pár pražských 363 prohodily podvozky s podvozky ze 162 a přečíslovaly se navzájem. V té době existovala jediná 362 001 v Bratislavě a bylo potřeba zrychlit na úseku Brno - Břeclav - Bratislava i pražské stroje. Všechny rychlíky s rychlostí 140 nestíhaly dopravovat jen bratislavské 350 v počtu pouhých 18 kousků s vysokou poruchovostí.
Zpomalené a zrychlené.
 

okoun

Hradlař
Hranice uvolněny, tak jezdíme i krabičkou mezi Břeclaví a Kúty. V Břeclavi parádní návaznost na R/Sp do Hodonína a osobák do Ledničky. Nebýt dlouhodobé rekonstrukce trati na Hrušovany nad Jevišovkou - Šanov, byl by zajištěn přípoj i na osobák do Znojma. Obnovení provozu tratě do Znojma se předpokládá na prosinec letošního roku.
Open Rails 2020-07-07 12-36-08.jpgOpen Rails 2020-07-07 12-37-10.jpgOpen Rails 2020-07-07 12-37-21.jpg
 

okoun

Hradlař
Dnes zcela netradičně... Chtěl bych touto cestou vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým, po dvou obětech neštěstí u Perninku. A zároveň bych chtěl vyjádřit hlubokou lítost se strojvedoucím Os 17113, jehož pravděpodobný drobný omyl a přehlédnutí, zapříčinilo obrovskou tragédii. Je mi jej skutečně líto.
A aby to nebyl jen text, vyjel jsem s chystanou retro soupravou na trať do Lednice, abych alespoň nějak dle svých možností uctil oběti tragédie. Na této trati, je také provoz řízen předpisem D3. (Nebo alespoň byl). Proto mě napadlo zrovna tuto trať projet.

Děkuji za pochopení s tímto netradičním příspěvkem, více se tomuto tématu již neplánuji věnovat. Hlavně zdraví vážení.
Open Rails 2020-07-08 01-20-27 (2).jpg
 

pepeQ-2

Posunovač
pepeQ-2: K druhému bodu:
Ak chceš odpojiť len časť súpravy, tak namiesto /nonpower zapíšeš príkaz /units=n, kde n je počet odpájaných vozidiel. Ak zadáš kladné číslo, odpojí sa daný počet vozidiel od začiatku súpravy, ak záporné (t.j. -n) odpoja sa z konca súpravy. Odpojené vozne môžu vytvoriť ďalší vlak, ak sa namiesto /static použije zápis /forms=(názov vlaku)
Príkaz $detach sa dá použiť okrem riadku dispose aj v ktorejkoľvek stanici na trase vlaku.
Napríklad na trati Jihlava-Brno mám vlak Os4830 (Brno - Náměšť n/O.) tvorený súpravou 954+854+954+854. V Rapoticiach sa zadná 954+854 odpája a vracia sa do Brna ako Os4843. V TT bude Os4830 definovaný ako jeden vlak, pričom pre Rapotice zapíšem čas príchodu a odchodu a príkaz na odpojenie nasledovne: 18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843
Ak je to potrebné, môže sa vložiť aj príkaz $wait, samozrejme pri dodržaní správneho zápisu.
----
Díky moc za doplňující informace !
1)
Ve Vámi uvedeném příkladu na trati Jihlava - Brno:

18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843

by ještě mohlo být i křižování s vlakem Os4841 (který odjede ještě před Os 4843)
a potom by to vypadalo:

18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843 /wait=<Os4841>

Je to tak ?

Znak $ tedy je jen označení začátku příkazu TT a není nutné jej dále opakovat
Znak / je tedy "spojovací" znak pro více příkazů

A měl bych prosím ještě tento dotaz:
2)
Většina Stavitelů tratí ve větších dopravnách nechává jen dvě dopravní koleje jako Platforms a zbytek je typ Sidings.
A v TT mám řešit situaci:
Mn vlak dojede do X v 10:00 hod
V dopravně X dojde v 10:20 k vzájemnému křižování MOs1001 a MOs1002
Mn vlak odjíždí až v 11:00 až když se vykřižuje s dalším vlakem MOs1003

A v dopravně X jsou jen dvě Platforms. (obě využijí MOs1001 a MOs1002)
Mn vlak musím tedy "odložit" na Sidings
Bude potom program TT vědět co s příkazem ve sloupci Mn vlaku $wait=<Os1003> , když mezi Platforms a Sidings neexistuje žádná vazba srozumitelná pro PC ? ? ?

Předem díky za odpověď !
* * *
A jeden drobný poznatek s příkazem $triggers , který aplikuji díky návodu pana Okouna:

Jedu s vlakem Lv72672 do Vráble a tam se mám stát vlakem Mn82673
Zápis v TT vypadá takto:

Lv72672
Vráble 13:33-13:45

$triggers=Mn82673

Mn82673
start 13:46
Vráble 13:56 (odchod)

Když jedu (jako uživatel) zmíněný Lv tak ke změně na Mn82673 dojde ihned po zastavení vlaku a to bez ohledu třeba i na tu skutečnost, že jsem dojel o 5 minut dřív.

Nyní (po doplnění dalších vlaků do TT) jsem měl možnost vidět celou situaci z pozice strojevdoucího vlaku, který má s tímto Lv křižování.
Ke změně Lv na Mn došlo až v čas 13:45 (tedy NE ihned po jeho zastavení). A 13:45 je čas fiktivního odjezdu Lv vlaku před startem vlaku návazného ( tedy Mn82673).

Dnes jsem tedy viděl, že s příkazem $triggers zachází TT jinak když se jedná o uživatelem řízený vlak a jinak když je to vlak v režimu "Traffic". Což je dobré, v případě když budu chtít, aby ke změně docházelo v čas, kdy nikdo kolem nepojíždí ... :)
 

pepeQ-2

Posunovač
Dnes zcela netradičně... Chtěl bych touto cestou vyjádřit upřímnou soustrast všem pozůstalým, po dvou obětech neštěstí u Perninku. A zároveň bych chtěl vyjádřit hlubokou lítost se strojvedoucím Os 17113, jehož pravděpodobný drobný omyl a přehlédnutí, zapříčinilo obrovskou tragédii. Je mi jej skutečně líto.
A aby to nebyl jen text, vyjel jsem s chystanou retro soupravou na trať do Lednice, abych alespoň nějak dle svých možností uctil oběti tragédie. Na této trati, je také provoz řízen předpisem D3. (Nebo alespoň byl). Proto mě napadlo zrovna tuto trať projet.

Děkuji za pochopení s tímto netradičním příspěvkem, více se tomuto tématu již neplánuji věnovat. Hlavně zdraví vážení.
Zobrazit přílohu 26218
Prosím, kde je možné sehnat skvěle vypadající M152.0461 ???
Mám vozový park výhradně z období ČSD, ale tento pěkný stroj mi chybí ... :(
Předem díky !
 

lukasj

Začátečník
Zdravím, párkrát jsem se zde zmínil o tom, že se věnuji tvorbě OR timetable(dále jen TT) a dost lidí se mě ptalo na snímky, popřípadě i celý ten TT a proto jsem se rozhodl založit toto vlákno, ve kterém budu prezentovat snímky a pokroky v mých 2. TT. Pro začátek 2 nejaktuálnější snímky z mého TT Kolín - Bratislava.Zobrazit přílohu 24742Zobrazit přílohu 24741

Ahoj,
máš v plánu tvůj TT zveřejnit pro veřejnost, aby si na něm mohli zajezdit i ostatní?
Děkuji za odpověď.
 

okoun

Hradlař
Zdravím,
jsem rád, že projevujete zájem. Pokud by byl zájem i do budoucna, proč ne. Ale výsledný soubor by byl velmi velký. A navíc tam zdaleka nemám vše, co bych chtěl. Až to bude publikovatelné, dám vědět a bude - li zájem, nebráním se to "vydat". Pracuji občas i na TT pro trať 240, ale tam je milion problémů a zdaleka tam není tak široký okruh možností. Ale kdo ví, třeba někdy.. :) A ať to není jen suchý text, přidávám snímek při odjezdu z Bratislavy. Open Rails 2020-07-07 06-18-55.jpg
 

okoun

Hradlař
Při západu slunce, se ve stanici Polom potkávají večerní osobáky. Jeden ve směru na Přerov a druhý do Hranic na Moravě.
Vzhledem k okolnostem dnešních dní, jsem přijal okamžitá opatření v TT. Mezi stanicemi Štíty - Lichkov, již místo dvou souprav a jedné posilové z Hanušovic jezdí jen jedna. Přímý vlak z Hanušovic do Červené vody, až do odvolání nejezdí vůbec. Mezi stanicemi Zaječí - Čejč - Hodonín jezdí vlaky pouze 3x denně. Nedochází tak ke křižování, poněvadž je tato linka rozdělena na úseky: Zaječí - Kobylí a Kobylí - Hodonín. V obou úsecích jezdí pouze jedna souprava. Plus plánované zavedení posilových osobáků Mezi Prostějovem a Zábřehem na Moravě, je odloženo na neurčito. To samé pak platí o úseku Nezamyslice - Přerov. A vzhledem k tomu, že všechny vlaky linky S51 (Zaječí - Čejč a dál), vyjma Os 14500, Os 14501, Os 14510, Os 14511, Os 14516 a Os 14517, jsou odřeknuty, je za ně zavedena NAD. A od 20.7.2020 dojde k výluce na této trati a i zmiňované vlaky budou vedeny NAD. Výluka bude pravděpodobně trvat do 1.1.2021, ovšem pevně stanovené datum obnovení provozu není, stále jednám s jednatelem firmy, jenž rekonstrukce a opravy provádí. navíc v nejbližší době dojde také k omezení osobních vlaků Mezi Tišnovem a Bystřicí nad Pernštejnem.
Open Rails 2020-07-07 08-22-26.jpg
 

okoun

Hradlař
S platností od 16.7.2020 jsou omezeny osobní vlaky na lince S33. (Tišnov - Nedvědice). Jezdí tam pouze jedna souprava, zbytek spojů jsou vedeny z Tišnova autobusem. Plus s tím související, plánované zrušení posilových Sp mezi Brnem a Ostrovem nad Oslavou, se neuskuteční! Ve stanici Křižanov, je zajištěn přestup z již zmiňovaných Sp, na NAD (Linka F), která jede přímo bez zastávky do Bystřice nad Pernštejnem. Tato opatření budou trvat až do doby, dokud nedostanu do ruky výsledky šetření nedávných MÚ. Open Rails 2020-07-16 01-00-30.jpgOpen Rails 2020-07-16 01-14-42.jpg
 

Lukash

Cestující
----
Díky moc za doplňující informace !
1)
Ve Vámi uvedeném příkladu na trati Jihlava - Brno:

18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843

by ještě mohlo být i křižování s vlakem Os4841 (který odjede ještě před Os 4843)
a potom by to vypadalo:

18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843 /wait=<Os4841>

Je to tak ?

Znak $ tedy je jen označení začátku příkazu TT a není nutné jej dále opakovat
Znak / je tedy "spojovací" znak pro více příkazů
Znak $ označuje príkaz a / jeho prípadné doplňujúce parametre. Niektoré sú povinné a niektoré nie, k tomu je viac popísané v manuáli Openrails. V tomto prípade ak chceš dať okrem príkazu detach aj wait, potom aj druhý príkaz bude so znakom $. Príkaz wait sa ale bude vzťahovať na pôvodný vlak, z ktorého sa odpájajú vozne. Ak by si to chcel dať vytvorenému vlaku z odpojených vozňov, príkaz wait by bol už v jeho stĺpci TT. Teda takto to bude vyzerať, ak Os4830 bude odpájať zadné dva vozne, ktoré vytvoria Os4843 a zároveň bude v stanici čakať vlak Os4841.
18:29-18:30 $detach /units=-2 /forms=Os4843 $wait=Os4841

----
A měl bych prosím ještě tento dotaz:
2)
Většina Stavitelů tratí ve větších dopravnách nechává jen dvě dopravní koleje jako Platforms a zbytek je typ Sidings.
A v TT mám řešit situaci:
Mn vlak dojede do X v 10:00 hod
V dopravně X dojde v 10:20 k vzájemnému křižování MOs1001 a MOs1002
Mn vlak odjíždí až v 11:00 až když se vykřižuje s dalším vlakem MOs1003

A v dopravně X jsou jen dvě Platforms. (obě využijí MOs1001 a MOs1002)
Mn vlak musím tedy "odložit" na Sidings
Bude potom program TT vědět co s příkazem ve sloupci Mn vlaku $wait=<Os1003> , když mezi Platforms a Sidings neexistuje žádná vazba srozumitelná pro PC ? ? ?

Předem díky za odpověď !
Aby Openrails vedel pracovať s vlakom na "Sidings", treba do TT pridať riadok s názvom koľaje "Sidings" v danej stanici, kde bude Mn čakať. Potom v TT Mn vlaku zadáš časy príchodu, odchodu aj príkaz wait do riadku s názvom koľaje "Sidings".
 

pepeQ-2

Posunovač
Aby Openrails vedel pracovať s vlakom na "Sidings", treba do TT pridať riadok s názvom koľaje "Sidings" v danej stanici, kde bude Mn čakať. Potom v TT Mn vlaku zadáš časy príchodu, odchodu aj príkaz wait do riadku s názvom koľaje "Sidings".
- - -
Zdravím !
Díky moc za názornou odpověď.

K bodu 2)
Používání "Sidings" je mi známo a již tak činím (výjezd / návrat z/do depa apod.).
Takže jsem svůj dotaz formuloval nedokonale a tak zkusím jeho obsah upřesnit:

V traťové databázy vypadá zápis "Platforms" takto:

Aleksince Aleksince k1
Aleksince Aleksince k3

První položka je název dopravny a druhá název koleje (stání).
Program TT využívá název dopravny, pod který sloučí a vyhodnocuje obsah údajů ze všech kolejí (stání) sdílejících název dopravny.
Proto na dopravnu postačí jeden řádek a příkaz $wait je srozumitelný jak pro uživatele tak i pro program TT

V traťové databázy vypadá zápis "Sidings" takto:

Aleksince k2

A ten se musí zadat jako nový řádek v TT.
Kdyby Aleksince měly ještě jako "Sidings" nějaké koleje další (k4, k6, k8 etc.) tak se každá taková další kolej musí zadat jako nový řádek.
Počet kolejí typu "Sidings" = počet řádků v TT.
A můj dotaz spočívá tedy v tom, jak si program TT poradí (či neporadí) s příkazem $wait pro dva vlaky když jeden stojí na "Platforms" a ten druhý na "Sidings".

Předem díky za odpověď.
 

Lukash

Cestující
Príkaz $wait by mal fungovať, aj keď jeden vlak je na "Platforms" a druhý na "Sidings". V manuáli sa k príkazu $wait píše o tom, že Openrails vyhľadáva, kde majú trasy daných vlakov najbližší spoločný úsek od miesta, kde je zadaný príkaz $wait a podľa toho vyhodnotí, kde bude vlak čakať. Ak napr. prichádza vlak do stanice z vedľajšej trate, má vojsť do stanice prvý a križuje trasu tomu druhému, zapíše sa príkaz $wait tomu druhému na predošlú stanicu/zastávku pred tou stanicou (aj keby tam podľa CP nemal zastavovať). Výsledkom bude, že druhý vlak bude čakať na vchodovom návestidle do stanice, kým nepríde ten prvý. Bez použita príkazu bude poradie príchodu vlakov podľa toho, ktorý z vlakov si prvý zaberie trasu. Inak ak trasa vlaku začína mimo "platforms" aj "Sidings" (napr. neoznačená koľaj), dá sa príkaz $wait vložiť aj do riadku $note, potom bude OR hľadať spoločný úsek od počiatočného bodu trasy vlaku.
Príkaz $wait si však veľmi nerozumie s reverznými bodmi. V takom prípade sa to dá obísť rozdelením na viacero vlakov v mieste reverzného bodu.
 

pepeQ-2

Posunovač
Príkaz $wait by mal fungovať, aj keď jeden vlak je na "Platforms" a druhý na "Sidings". V manuáli sa k príkazu $wait píše o tom, že Openrails vyhľadáva, kde majú trasy daných vlakov najbližší spoločný úsek od miesta, kde je zadaný príkaz $wait a podľa toho vyhodnotí, kde bude vlak čakať. Ak napr. prichádza vlak do stanice z vedľajšej trate, má vojsť do stanice prvý a križuje trasu tomu druhému, zapíše sa príkaz $wait tomu druhému na predošlú stanicu/zastávku pred tou stanicou (aj keby tam podľa CP nemal zastavovať). Výsledkom bude, že druhý vlak bude čakať na vchodovom návestidle do stanice, kým nepríde ten prvý. Bez použita príkazu bude poradie príchodu vlakov podľa toho, ktorý z vlakov si prvý zaberie trasu. Inak ak trasa vlaku začína mimo "platforms" aj "Sidings" (napr. neoznačená koľaj), dá sa príkaz $wait vložiť aj do riadku $note, potom bude OR hľadať spoločný úsek od počiatočného bodu trasy vlaku.
Príkaz $wait si však veľmi nerozumie s reverznými bodmi. V takom prípade sa to dá obísť rozdelením na viacero vlakov v mieste reverzného bodu.
Díky moc za skvělou odpověď.
Ještě bych si dovolil ještě dotaz:
Když jsem čerpal znalosti o tvorbě TT ze starších TT od jiných kolegů, tak jsem tam našel (a tedy i kopíroval) v řadcích "comment" (předposlední) a "note" (poslední nad seznamem zastávek) toto:

comment $dec=2
note $acc=2

Ani pan Okoun neznal funkci těchto parametrů a novější TT od zkušenějších autorů mají oba řádky prázdné.
Dotaz tedy zní:

k čemu jsou příkazy $dec=2 a $acc=2 když jejich absence nezpůsobila žádné zjevné problémy ? ? ?
(Zkoušel jsem měnit hodnoty z 2 na 1 i na 0 a také se nic nedělo ...)

Předem díky za odpověď
 

Lukash

Cestující
To čo napíšeš do riadku Comment sa nijak neprejaví v OR, je to len komentár. Príkazy $acc=2 a $dec=2 sa vkladajú do riadku note a je to vlastne faktor zrýchlenia resp. spomalenia vlaku pri rozbiehaní a zastavovaní. V podstate použitím týchto príkazov s hodnotou 2 budú vlaky svižnejšie rozbiehať a tvrdšie brzdiť.
 

pepeQ-2

Posunovač
To čo napíšeš do riadku Comment sa nijak neprejaví v OR, je to len komentár. Príkazy $acc=2 a $dec=2 sa vkladajú do riadku note a je to vlastne faktor zrýchlenia resp. spomalenia vlaku pri rozbiehaní a zastavovaní. V podstate použitím týchto príkazov s hodnotou 2 budú vlaky svižnejšie rozbiehať a tvrdšie brzdiť.
Díky moc vysvětlení.
... a já pořád, proč mi ty ostravské tramvaje jezdí jako "splašené krávy" ... :)
 
Nahoře