Nové zvuky v OR

Jacek

Průvodčí
čekal jsem, že místo "lajek" si každý všimne, že se to rozjíždí jak auto a nikdo :). Zvuky vznikly jako vedlejší produkt kvůli tomuto projektu
http://www.jacek-modely.cz/zvukovy-projekt-842/ je tam video normální verze.
V OR tomu chybí právě zvuky interiéru, ale ty vyrobím taky.

Josef Vogeltanz:
navážu na téma *.eng/wag v podsložce Openrails. Týkalo se to i této speciální varianty. V hlavní složce CD_842 jsem vytvořil pouhou kopii eng s jiným názvem vlastního souboru a názvů v něm. Ve složce Openrails byla OR verze s úplně jiným laděním. Funguje to, MSTS vidí jen svoji verzi, OR taky jen svoji.
Pokud jde o zveřejňování vyladěných souborů pro OR, je ta podsložka další výhoda když uživatel dané vozidlo (skin) nemá, tzn. ve složce Openrails jsou engy, které nejsou v hlavní složce. MSTS editor by jinak řval, takhle to "nevidí"

Jinak budou třeba aktuální engy pro 842 OR :)
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
... Funguje to, MSTS vidí jen svoji verzi, OR taky jen svoji.
Pokud jde o zveřejňování vyladěných souborů pro OR, je ta podsložka další výhoda když uživatel dané vozidlo (skin) nemá, tzn. ve složce Openrails jsou engy, které nejsou v hlavní složce. MSTS editor by jinak řval, takhle to "nevidí" ...

Ale ano, to funguje . OR automaticky kouká do obou složek (složka vozidla i podsložka OpenRails). Najde-li v obou soubor .eng nebo .wag stejného názvu, zachová se následně:
  1. začínají-li oba řádkem SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______ vybere se si a použije ten v OpenRails
  2. začíná-li ten v OpenRails prázným řádkem a pokračuje na druhém řádku include ( ..//nazev_vozu.eng ), oba soubory sloučí a pokračuje se sloučeninou.
MSTS potom podložku OpenRails "nevidí" vůbec a používá jen to, co najde ve složce vozidla.

Potom je tu ale rovina "filozofická". A to, zda má význam držet trainset "podobojí" a umožnit fungování pro oba simulátory. Já jsem třeba už kapitolu MSTS zcela uzavřel. Kdybych to neudělal, nemám pořádně ani motivaci nastavení vozidel převádět pod OR. Na druhé straně ale dokážu pochopit, že někomu může obojetné řešení vyhovovat, ba se dokonce bez něj neobejde - typicky někteří aktivitáři pracující s původním verkem MSTS.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
že se to rozjíždí jak auto a nikdo
Jacku, problém je, že "rakve" 842 nepotkávám, dobře znám zvuky pouze 843. Tak jsem myslel, že ten zvuk, jak píšeš rozjezdu auta je autentický s reálem. :)
Potom je tu ale rovina "filozofická". A to, zda má význam držet trainset "podobojí" a umožnit fungování pro oba simulátory.
Pepo, pokud budu pouze "jezdičem", tak ne, ale pokud dělám aktivity, vše se tím trainestem "podobojí" zjednodušuje.
 

Jacek

Průvodčí
Josef,
není třeba "udržovat" obojí ve smyslu ladit každou verzi. Stačí jen laděný eng ve složce Openrails. Ušetříš tím problémy tvůrcům aktivit a na jezdiče to nebude mít vliv.

Dan, nejde o zvuk, ale o obraz, zrychlení z nuly na sto za 20 sekund
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Josef,
není třeba "udržovat" obojí ve smyslu ladit každou verzi. Stačí jen laděný eng ve složce Openrails. Ušetříš tím problémy tvůrcům aktivit a na jezdiče to nebude mít vliv.

To mě moc nepomůže. Buďto musím jezdičovi sdělit: "vyndej si to ze složky OpenRails a nebo ladičovi: dej si to do složky OpenRails. Protože tak úplně bez chyby to není. ConBuilder samozřejmě nevidí do složky OpenRails, takže je schopen vlak sestavit jen ze starého MSTS nastavení v hlavní složce. TSRE ConsistEditor se chová záhadně. Na pohled ukazuje v seznamech ta správná vozidla pro OR, ale okno OR po spuštění ukazuje na staré ladění (záměrně jsem totiž lokomotivě připsal do názvu přídomek "msts", abych si je dokázal rozlišit). Naštěstí po spuštění simulátoru na kolejích sedí ta správná lokomotiva.
Takže ta filozofická rovina tu stále zůstává. Můj osobní názor je, že ladič je schopný a znalý uživatel. Takový, že si dokáže složku OpenRails vytvořit a nové nastavení do ní přesunout. Jezdič (často BFU) tyto dovednosti nemá. Dokud bude jezdit nabídnutými aktivitami a hotovými consisty, na problém nenarazí. Akorát bude mít v trainsetu "mrtvé" soubory .eng, .wag a .sd. A v okamžiku kdy si bude chtít udělat vlastní consist nebo upravit stávající, může narazit.

Musím ale zároveň uznat, že složka OpenRails s nastavením pro OR je zároveň čisté řešení vůči autorství původních modelů. Je prostě jen elementem navíc ve složce s vozidlem. A na tu nelze žádná autorská práva vztahovat.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
OK. Přesvědčili jste mě. Stávající exporty u mě na webu tedy postupně upravím a nové půjdou do složky OpenRails. Akorát by se OR mohl naučit odtamtud číst informace, když už jej naučili ze stejného místa používat nastavení.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tak bohužel. S tímto řešením končím. Žádná složka OpenRails nebude. Už třetího opraveného balíčku balíčku jsem narazil. Conbuilder vynechávám, ten se do OpenRails složky nedostane vůbec. TSRE ConsistEditor je naprostý zmatkař a nedokáže se rozhodnout, odkud si nastavení natáhnout. A OpenRails umíněně zobrazuje informace starších souborů s nastavením MSTS. Od mixu se distancuji, kdo jej chce, má možnost si jej udělat. Já dále pokračuji v původním formátu.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Tak bohužel. S tímto řešením končím. Žádná složka OpenRails nebude.
A při tom všem to chce jen zachovat klid, rozvahu, nezmatkovat, nespěchat a použít selský rozum. Pro práci na sestavách vlaků do aktivity spustím editor msts, v něm si vytvořím potřebné *.con a více již na soubory *.eng a *.wav nesahám. V dalších krocích pak již by měl editor načítat vlastní definovaný *.con, takže jej nemusí zajímat, co si na konci OR vloží.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
On je problém, že u vagónů dělám běžně 4 varianty: prázdný, ložený, prázdný-konce, ložený-konce. Krát počet variant nákladu u otevřených vozů. Nikdy nedělám varianty otočené, ani u hnacích vozidel. TSRE-CE umí vozy jednoduše otáčet v sestavovaném consistu a OR si je zase bez problému správně načte. O tom jsem se přesvědčil např. při ladění řady ZSSKC 131 pro Pikka, kde jsou oba díly nastaveny naprosto shodně a modelově rovněž (kabinou vlevo).
Tím se ovšem často rozcházím s původním nastavením pro MSTS. Aby bezproblémově fungovalo obojetné nastavení se složkou OpenRails, musí vše hrát 1:1. Pokud tomu tak není, nefunguje to (plus vlastní problémy TSRE a OR s načítáním informací přednostně z MSTS nastavení, takže třeba ta nová pro OR ani neukáže).
Bohužel, opravdu tomu tak není.

Před pár lety jsem se rozhodl, že se budu věnovat už jen výhradně tvorbě pro OR. A nedávno vystavěný web, ke kterému jsem se dokopal s vědomím práce navíc, je věnován rovněž OR. Nemám tedy důvod něco lámat pro potřeby MSTS a prát se s výslednou funkčností. Otrava je už jenom exportované balíčky přizpůsobovat původním názvům souborů a hierarchií. Tím nechci staré dobré MSTS nijak shazovat, moje členství zde začíná červencem 2004, MSTS je ještě o dva roky starší. Slovy klasických hlášek: "Vývoj prostě nezastavíš!"
 

Jacek

Průvodčí
Na stránky jsem dal aktuálnější balíky zvuků pro motory a diesly. Po šesti letech bez hesel. Za tu dobu je moje jméno v oblasti zvuků pro modelovou železnici natolik známé, že v podstatě zmizely snahy různých firem a výrobců o použití zvuků z MSTS.
Taky už mě unavovaly e-maily bez pozdravu a podpisu typu „chcu heslo“ s připomínáním po pár minutách „kde je to heslo“
Nové jsou zvuky pro
842
742.043
742.113
742.148
749.018
749.247
751.041
751.089
751.129

Všechno obsahuje start a stop motoru. K balíkům je třeba stáhnout i engy pro Openrails, jsou tam naklonované verze pro většinu skinů, berty a kocoury se liší nejen zvukem, ale i světla jsou dle původních verzí.
Pravděpodobně tam budou nějaké chyby a nedostatky, je to staré dva roky. Ale toho už se musí chopit nějaký ladič a připravit aktuální verze.
 

Václav Polák

Cestující
Na stránky jsem dal aktuálnější balíky zvuků pro motory a diesly. Po šesti letech bez hesel. Za tu dobu je moje jméno v oblasti zvuků pro modelovou železnici natolik známé, že v podstatě zmizely snahy různých firem a výrobců o použití zvuků z MSTS.
Taky už mě unavovaly e-maily bez pozdravu a podpisu typu „chcu heslo“ s připomínáním po pár minutách „kde je to heslo“
Nové jsou zvuky pro
842
742.043
742.113
742.148
749.018
749.247
751.041
751.089
751.129

Všechno obsahuje start a stop motoru. K balíkům je třeba stáhnout i engy pro Openrails, jsou tam naklonované verze pro většinu skinů, berty a kocoury se liší nejen zvukem, ale i světla jsou dle původních verzí.
Pravděpodobně tam budou nějaké chyby a nedostatky, je to staré dva roky. Ale toho už se musí chopit nějaký ladič a připravit aktuální verze.
Zdravím, samozřejmě jako vždy skělá práce!
Mám zde jeden problém, a to nefunkční start/stop motoru. Opravdu nevím co dělám špatně. Testoval jsem 842.035 a 742.451 samozřejmě s Vaším laděním. Mačkám Shift+Z, v F5 se objeví že motor neběží a z výfuku se taky přestane kouřit. Zvuky však beze změn běží dál. Nevíte co stím? Mockrát děkuji za pomoc!
 

Jacek

Průvodčí
To neporadím. Snad jen původní balík smazat a pak teprve instalovat nový. Konkrétně u 742.451 ale žádná změna za ty dva roky nebyla
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Jak na zavolanou. Připomněl jsem totiž na vývojářském foru OR (ET), že diesel-elektrická trakce nepotřebuje žádná privilegia při spuštění v aktivitě nebo jízdě. Pára i elektriky začínají z nuly (u páry lze použít obezličku v nastavení a začít z roztopeným kotlem, nicméně je volitelná), jen motorové loko a motoráky chrochtají na volnoběh už při načtení. V aktivitách se přitom používají všechny tři trakce stejným způsobem.
Podrážděná reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Tak si myslím, že bude dobré tu myšlenku podpořit i videem se zvukovými projevy.
 
Nahoře