Automatická Regulace Rychlosti - ARR pro Open Rails

Martens

Strojvedoucí
Správce
Ahoj,
tak jsem se po desítkách měsíců a po pár kilech vrátil zpět k ORTS a jal se zkoušet ARR (ve verzi 1.4 beta).
U loko RJ 162.115 se mi ji povedlo jak nastavit, tak i rozjet, ale (a to nevím proč), tak pokaždé mi po nějaké době střelí ochrana (MIREL to určitě není). Nejdřív jsem si myslel, že je to nadproudovka, ale když mi to udělá i v okamžiku, kdy se rozjíždím po rovině s 8 kočáry, poměrný tah mám nastaven na 2-3 stupínku, proudy nepřesáhnou 300A, tak to stejně vždy po pár vteřinách jízdy vypne - a už fakt nevím čím to je (i ta verze RJ 162.115 je stažená a překopírovaná spolu s verzi OR ARR 1.4).

Pak jsem zkoušel ještě pětkové eso (CDC 363.503) (to mám ještě v ladění z verze 1.0 z roku 2018 a novější eng jsem nenašel) a tam mi vůbec nejde odbavit D1 test na MIRELua tudíž se ani rozjezd pro srovnání nekonal.

Nehledě na to, že i cab toho esa nemá animovaný a funkční ani přepínač řízení.

Koukal jsem se i do trainsetu, eng je správně nasměrován na správnou kabinu z té dané verze.

K loko 750.7 jsem už ani nedostal, ale taky asi bude hodně fousatá - v žádném z dalších archivů k ORTS ARR jsem ji už nenašel.

Co dělám blbě?
 

dvacka

Průvodčí
Ahoj,
k mým postřehům ohledně verze ARR.
S peršingem od RJ mám na verzi 1.4 také problémy. Na verzi 1.2, se kterou jsem chystal aktivitu, tak bylo vše v pořádku. Zkus to ještě s verzí, kterou uvádí Howky v příspěvku č. 280.
K resu a brejlovci. Nevím, jak je to funkční či nefunkční ve verzi 1.4, ale co jsem někde četl, tak Jindra psal, že s těmito mašinami prozatím jezdit nemáme, jelikož se na ně verze ARR vyvíjí samostatně.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Tak verze 1.2 mi dovolila větší proudy cca 400A (není to už na hraně?), ale stejně to zase po párset metrech ochrana střelila znova - RJ 162.115 i ORTS z verze 1.2.
Navíc jsem vypozoroval další věc - když se rozjíždím, tak Mirel začne řvát do 1 vteřiny po přepnutí do polohy souhlas, takže musím pustit Ctrl+D a odbavit živák - tím se mi zase samozřejmě přeruší rozjezd.
 

lukasj

Začátečník
Tak verze 1.2 mi dovolila větší proudy cca 400A (není to už na hraně?), ale stejně to zase po párset metrech ochrana střelila znova - RJ 162.115 i ORTS z verze 1.2.
Navíc jsem vypozoroval další věc - když se rozjíždím, tak Mirel začne řvát do 1 vteřiny po přepnutí do polohy souhlas, takže musím pustit Ctrl+D a odbavit živák - tím se mi zase samozřejmě přeruší rozjezd.
Já to dělám tak, že přepínač držím myší v kabině a živáka mačkám na klávesnici. Jinak to nejde všechno dohromady :D
 

dvacka

Průvodčí
Proti rozjezdu nic asi nevyřešíme, ale ještě mě napadla jeda věc. Nemáš náhodou v nastavení OR zaškrknuté políčko Živák v kabině? Pokud ano, tak to zruš. Verze ARR má svůj nadefinovaný živák a vím, že ze začátku mi to taky vždycky shodilo z ničeho nic do rychlobrzdy, jelikož při volnu na návěstním opakovači nebyla potřeba mačkat bdělost, ale OR toto potvrzení vyžadovalo.
 

Howky

Průvodčí
Ohledně Mirelu , živáku a bdělosti :)
Ptal jsem se kámošů jak to dělají na peršanu RJ v reálu :)

Dá přepínač do souhlasu. Houká mirel. Pustí přepínač ze souhlasu, obslouží živák a znovu obslouží souhlas :D
 

Acatus

Provozní technik
Ohledně Mirelu , živáku a bdělosti :)
Dá přepínač do souhlasu. Houká mirel. Pustí přepínač ze souhlasu, obslouží živák a znovu obslouží souhlas :D
Možná to jen tak nevyznělo, tak bych upřesnil, že držíš souhlas, začne bzučet VZ, tak pouze na krátký okamžik - jen na to cvaknutí přepínače v poloze jízda - pustíš do jízdy a hned zase vrátíš do souhlasu, čímž vybavíš tím okamžikovým kontaktem v jízdě VZ a tu krátkou chvíli automatika překlene ten výpadek v souhlasu, a ani nepoklesne v tahu. Prostě to jen přecvakneš na moment a držíš pak dále v S na nezbytnou dobu do změny frekvence. Stejně tak to funguje Jindřichovi v ARR. Udělal jsem tak v ARR 1.2 a i 1.4 řadu rozjezdů a vždy to šlapalo, přesněji ani jednou se tah nepřerušil. Žádné tlačítko živáka tedy mačkat netřeba. Ve hře stačí na moment pustit D a hned ho zase přidržet.
 

Jakub.

Začátečník
Soudruzi z NDR neudělali chybu nikde. Mají to dobře. Akorát že jezdíš s vozidlem nastaveným pro MSTS v ORTS, kde některé věci prostě fungují jinak. A jaký je důvod k opětovné instalaci OR kvůli vozidlu určeném pro MSTS? Co by přeinstalace jako vyřešila?
Instaloval jsem to znova kvůli tomu, že po instalaci verze s arr mi to přehodilo kláv. zkratky a nešlo se mi ani rozjet.
Díky za upozornění, jsem tak zapoměl vyměnit engy.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Instaloval jsem to znova kvůli tomu, že po instalaci verze s arr mi to přehodilo kláv. zkratky a nešlo se mi ani rozjet.
Díky za upozornění, jsem tak zapoměl vyměnit engy.
Aha. Tak pro příště nedělej instalaci, ale prostě jen obměňuj obsah složky OpenRails vybranou verzí. Nepřijdeš potom o nastavení OR, která máš v osobních složkách.
 

ES499

Začátečník
Zdravím, nevíte někdo proč mi ve verzi OR 1.4 nefunguje parkovací brzda? Automatika jinak normálně funguje.
 

Howky

Průvodčí
trochu to rozepiš , např. kdy ji použiješ ? Jako napsat, že ti nefunguje, to je opravdu málo info :)
 

ES499

Začátečník
trochu to rozepiš , např. kdy ji použiješ ? Jako napsat, že ti nefunguje, to je opravdu málo info :)
Normálně nastavím režím jízdy na automatiku, navolím si rychlost, shift+a si najedu na parkovací brzdu ale nezabrzdí. Jinak ARR funguje.
 

Jindřich

Pokladník
Kluci já teď žádné nové verze ani nová lazení pro mašiny vydávat nebudu, ale neděste se, právě naopak.
ARR (neboli nově oficiálně a univerzálně Cruise Control) se pomalu implementuje do MG NY a následně doufám i do offiko verze, takže až to bude tam, můžou se kabináři pustit do úprav jejich cabů a motoráři do úprav svých engů a tím se tohoto žrouta času zbavím. :D Bude k tomu dokumentace se seznamem nastavení v engu a nových kabinových prvků, samozřejmě rád s čímkoli pomůžu. Mimochodem některé mé - ale fakt drobnosti - už v obou verzích OR jsou.
Pak se naskriptuje Mirel a LS atd, protože to už je funkční celek a chce to jen překlopit jinam. Pokud v OR něco co Mirel umí chybí, tak se to tam přidá, aby to fachalo stejně jako v mé hardcoded verzi.
Potom bych chtěl zapracovat změny brzd od Jirky Jaroše.
Zamakat se musí i na trakčních motorech, resp na pohonu jako takovém.
Klidně sem napište další věci, které vás trápí, než si sám vymyslím nějakou pí*ovinku, kterou bych pak do OR naprogramoval. Těch věcí je hodně, mám v hlavě spoustu nápadů, ale musíme jít krok po kroku. Konec konců mám třeba hotové asi z 80% AVV, omylem jsem comitnul do gitu kus kódu z té verze a kluci už dávali nápady, jak to vylepšit. :D
Pozitivní je, že Carlo (autor MG NY) je velmi přístupný a většinu mé práce chválí a sám se těší na vylepšení. V mém kódu se vrtají i kluci z ofiko OR a pokud něco najdou, tak jsou to jen kosmetické úpravy, většina zdá se prochází bez připomínek.
Takže tolik současnost a nástin budoucnosti a díky za trpělivost ;)
 

lukasj

Začátečník
Kluci já teď žádné nové verze ani nová lazení pro mašiny vydávat nebudu, ale neděste se, právě naopak.
ARR (neboli nově oficiálně a univerzálně Cruise Control) se pomalu implementuje do MG NY a následně doufám i do offiko verze, takže až to bude tam, můžou se kabináři pustit do úprav jejich cabů a motoráři do úprav svých engů a tím se tohoto žrouta času zbavím. :D Bude k tomu dokumentace se seznamem nastavení v engu a nových kabinových prvků, samozřejmě rád s čímkoli pomůžu. Mimochodem některé mé - ale fakt drobnosti - už v obou verzích OR jsou.
Pak se naskriptuje Mirel a LS atd, protože to už je funkční celek a chce to jen překlopit jinam. Pokud v OR něco co Mirel umí chybí, tak se to tam přidá, aby to fachalo stejně jako v mé hardcoded verzi.
Potom bych chtěl zapracovat změny brzd od Jirky Jaroše.
Zamakat se musí i na trakčních motorech, resp na pohonu jako takovém.
Klidně sem napište další věci, které vás trápí, než si sám vymyslím nějakou pí*ovinku, kterou bych pak do OR naprogramoval. Těch věcí je hodně, mám v hlavě spoustu nápadů, ale musíme jít krok po kroku. Konec konců mám třeba hotové asi z 80% AVV, omylem jsem comitnul do gitu kus kódu z té verze a kluci už dávali nápady, jak to vylepšit. :D
Pozitivní je, že Carlo (autor MG NY) je velmi přístupný a většinu mé práce chválí a sám se těší na vylepšení. V mém kódu se vrtají i kluci z ofiko OR a pokud něco najdou, tak jsou to jen kosmetické úpravy, většina zdá se prochází bez připomínek.
Takže tolik současnost a nástin budoucnosti a díky za trpělivost ;)
Ahoj, bylo by super, kdyby se vyřešil problém s lagováním hry v MG verzi a nutnost fixně nastavovat 30 FPS nějakým externím prográmkem. Já už jim o tom psal několikrát email, ale reakce žádná :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tohle mně taky pěkně se..e, nechápu to, proč to tak je, přijde mi to jako kdysi MSTS a doplněk MSTS Bin. Nicméně zatím je to řešitelné přes Riva Tuner, ale ten se mimochodem kope v desítkách se Zonerem, takže když chci dělat skiny, musím vypnou RivaTuner. :)
 

Meda

Provozní technik
Zdravím,
najde se ochotný člen tohoto fóra, který by mi poslal funkční nastavení (eng) jakékoliv loko řady 363 pro provoz v ARR ? (případná domluva přes SZ).
Zkoušel jsem sám podle zdejších návodů nastavit cd_363001_hk, ale bez úspěchu.
Předem děkuji za ochotu.
 
Nahoře