Aktivity pro OR Dan J.

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Já to jel v OpenRails CZ/SK
Já v Open Rails

Verze T1.4-429-g9045aba19
Sestavení 0.0.8126.33436 (2022-04-01 18:34:32Z)

Tohle by na funkci rostlináře nemělo mít vliv. OpenRails CZ/SK je pro vozidla nastavená pro OR deklarován jako kompatibilní. Však kolem toho bylo na počátku hodně zla.
 

Tom Kanka

Průvodčí
... Poslední stupeň tam není do počtu nebo na parádu, trakční charakteristika s ním počítá, zátěžové tabulky taky. ...
Co mají zase společného zátěžové tabulky a jízdní stupně???
Ale podle teorie, že se dá jezdit stále na plný kotel, jaksi postrádají smysl všechny teploměry na ovládacím pultu. Škoda, považoval jsem přehřívání motoru za další přiblížení k realitě, jako to funguje např. v RW, a ono je to nakonec bráno jako chyba.
V tom případě se omlouvám, že jsem rušil.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Co mají zase společného zátěžové tabulky a jízdní stupně???
Ale podle teorie, že se dá jezdit stále na plný kotel, jaksi postrádají smysl všechny teploměry na ovládacím pultu. Škoda, považoval jsem přehřívání motoru za další přiblížení k realitě, jako to funguje např. v RW, a ono je to nakonec bráno jako chyba.
V tom případě se omlouvám, že jsem rušil.
Netřeba se hned urážet, není k tomu důvod. OR není RW a já zatím nevím o funkci, která by dokázala zařídit utavení spalovacího motoru. Umí ukazovat teplotu oleje i vody, ale to je tak vše. Jo a ještě existuje funkce která umí náhodně vyhřát ložisko v nápravě. Já jsem OR uživatel, nikoliv programátor.
 

Tom Kanka

Průvodčí
Nikdo se neuráží, jen jsem to vzdal. :)
Pro klid svědomí jsem to zajel na podzim, a tam je to stejné cca 33 km/h na plný kotel. Jenže v létě to prostě nefunguje - viz video - čas 4:14/km 1,8 a 5:13/2,4. Ani v jednom případě však při rozjezdu nebylo dosaženo udávané max. tažné síly 53 kN ani trvalé 32 kN za jízdy. ;)
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ve skutečnosti to tak nějak i bylo:
Regulace trakčního generátoru je soustavy „ČKD – dělené buzení“, derivační vinutí generátoru je tedy napájeno přes odporníky z části z baterie a z části z výstupu samotného generátoru. Tento způsob regulace však měl nevýhodu v podobě nízkého výkonu hnacího agregátu při rozjezdu vozidla, kdy plné tažné síly 32 kN šlo dosáhnout až při rozjetí vozu na rychlost cca 20 km/h. Vozy proto byly dodatečně vybaveny tlačítkem pro zesílení buzení trakčního generátoru, které umožňovalo krátkodobě zvýšit tažnou sílu vozu až na 45 kN.(prototypy.cz.)
Já to tlačítko samozřejmě nasimulovat neumím. Možná by to šlo ošetřit ručním upravením TCH. Ale ta originální to nemá a "lidovou tvořivost" odmítám. A taky by tomu chyběla ta funkce tlačítka, takže by to fungovalo nepřetržitě, automaticky a proto opět nereálně. Nikde není uváděno, že by fíra musel při rozjezdu vždycky přibuzovat tlačítkem.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Netřeba se hned urážet, není k tomu důvod. OR není RW a já zatím nevím o funkci, která by dokázala zařídit utavení spalovacího motoru. Umí ukazovat teplotu oleje i vody, ale to je tak vše. Jo a ještě existuje funkce která umí náhodně vyhřát ložisko v nápravě. Já jsem OR uživatel, nikoliv programátor.
V OR CZ/SK to od verze 1.6 umíme.

Výpis manuálu:
MinOilPressure ( 1.5bar ) – minimální tlak oleje, platí pro volnoběžné otáčky spalovacího motoru

MaxOilPressure ( 6bar ) – maximální tlak oleje, platí pro maximální otáčky spalovacího motoru

TempWaterTimeConstant ( 500 ) – hodnota vyjadřující teplotní kapacitu vody, čím vyšší, tím déle trvá změna teploty vody

TempOilTimeConstant ( 800 ) – hodnota vyjadřující teplotní kapacitu oleje, čím vyšší, tím déle trvá změna teploty oleje

IdleTemperature ( 50 ) – teplota při volnoběžných otáčkách

OptTemperature ( 70 ) – optimální provozní teplota

MaxTemperature ( 70 ) – nejvyšší přípustná teplota, při jejím překročení je aktivován alarm vysoké teploty (triggerem 20062 může být spuštěn zvuk výstražného bzučáku), je aktivován algoritmus poškození motoru - spustí se časovač a není-li motor do 60 sekund zchlazen pod tuto hraniční teplotu, po těchto 60s je aktivováno "poškození motoru" = max. výkon klesne na 75% hodnoty, udané řádkem "MaximalPower()" a kouř se zbarví do šeda. Není-li nadále motor odlehčen a zchlazen, po dalších 60s je aktivováno "zničení motoru" = kouř se zbarví do černa, motor se zastaví a není již možné jej znovu spustit.

TempCoolingHyst ( 10 ) – teplotní hystereze pro sepnutí ventilátoru chlazení motoru OptTemperature + TempCoolingHyst = teplota, při které ventilátor sepne. Vypíná po zchlazení na hodnotu OptTemperature.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího

Pepo, jenže toto se týkalo pouze vozů I. a II. série. ;)
A ty měly (mimo jiné) těch jízdních stupňů šest.
Já vím, je to i ve stejném zdroji, co jsem uvedl, video je s motorákem III. série, která má regulaci otáček řešenou úplně jinak. Uměle ale sochařit z trakční charakteristikou odmítám.
Nic z toho mě taky nepřiměje přejít na OR CZ/SK. Jednak už jsem to na počátku zkusil a dopadlo to špatně. Spoustu nastavení vozidel podle nových parametrů OR CZ/SK jsem vyházel, protože se OR CZ/SK mezitím naohýbalo kvůli zpětné kompatibilitě (aby se postupným vývojem zase od ní vzdálilo). Za druhé jsem už zaháčkovaný u vývoje standardního OR a tak držím basu.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Já ti taky nic nenutím. Jen lidi chtějí další možnosti a bohužel OR jim to nenabízí.
 

Klokan 35

Hradlař


Já vím, je to i ve stejném zdroji, co jsem uvedl, video je s motorákem III. série, která má regulaci otáček řešenou úplně jinak. Uměle ale sochařit z trakční charakteristikou odmítám.
Nic z toho mě taky nepřiměje přejít na OR CZ/SK. Jednak už jsem to na počátku zkusil a dopadlo to špatně. Spoustu nastavení vozidel podle nových parametrů OR CZ/SK jsem vyházel, protože se OR CZ/SK mezitím naohýbalo kvůli zpětné kompatibilitě (aby se postupným vývojem zase od ní vzdálilo). Za druhé jsem už zaháčkovaný u vývoje standardního OR a tak držím basu.
A držím palce. Protože mimo grafiky je OR CZ/SK jen cesta zpět a nikdo nebere v potaz starší PC. Takže za mne jen MG a v klidu bez nějakých okrasných věcí, které jen strpčují život a hru a ničemu nepomůžou.
 

RicarCZ

Pokladník
A držím palce. Protože mimo grafiky je OR CZ/SK jen cesta zpět a nikdo nebere v potaz starší PC. Takže za mne jen MG a v klidu bez nějakých okrasných věcí, které jen strpčují život a hru a ničemu nepomůžou.
OR CZ/SK je odkdy náročnější na PC než MG? V základu je OR CZ/SK to stejné ORMG, jen jsou tam přidané nové funkce. Grafika se také nijak lišit nemusí, já upřímně ReShade ani upravený SceneryShader nepoužívám, protože se mi ten "přepálený" výsledek prostě nelíbí, ale na FPS to nemá žádný vliv, alespoň na mém PC.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
A držím palce. Protože mimo grafiky je OR CZ/SK jen cesta zpět a nikdo nebere v potaz starší PC. Takže za mne jen MG a v klidu bez nějakých okrasných věcí, které jen strpčují život a hru a ničemu nepomůžou.
Místo plácání sem dej srovnání fps ze stejných scén OR CZSK a MG. Evidentně ignoruješ nové funkce, které MG nikdy nenabídne. Nevím kolik ti je let, ale jestli jako Josefovi, tak mám pochopení v té přirozené obraně proti novým věcem.
 

dvacka

Průvodčí
Nedávno jsem kámošovi na úplně novém PC s prázdným diskem a čistým Windows instaloval OR. Zkoušel jsem jak CZSK, tak i MG. Obě verze se chovaly naprosto stejně. Výkonově to na systém nemělo žádný vliv.
Jinak souhlasím s Ricarem, že ReShade ihned letí do koše.
 

Jarin

Pokladník
Nový ReShade, naprostá bomba. Hoši, chce to taky aktualizovat a zkoušet.
Dan J: Hele s tím Reshaderem já moc neumím, něhceš to dát přímo jako defult? Já jdu zkusit ubrat lidi a pojedu celou aktivitu znova.
Tak tomu opravdu nerozumím.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
ReShade je naprosto minoritní věc. Pokud někdo vdolky, druhý zase holky. Ale je fakt, že i v této oblasti došlo k progresu. Nový ReShade nabízí decentní, ostrý a nepřesvícený obraz.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dan J: Hele s tím Reshaderem já moc neumím, něhceš to dát přímo jako defult? Já jdu zkusit ubrat lidi a pojedu celou aktivitu znova.
Tak tomu opravdu nerozumím.
Já taky moc ne, ale mám to nastavené jak je a opravdu už konečně zmizely ty bílé ohraničení.
 

Jarin

Pokladník
Já taky moc ne, ale mám to nastavené jak je a opravdu už konečně zmizely ty bílé ohraničení.
Dane já ti plně věřím, ale bohužel při zapnutém Reshaderem mám obraz jako tomu je na prvním obrázku. Na druhém pokud je vypnutý. Bohužel nevím co s tím.
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    149.9 KB · Zobrazeno: 0
  • 2.jpg
    2.jpg
    152.6 KB · Zobrazeno: 0

Dan J.

Strojvedoucí
Zkus poslední verzi OR CZ a na načítací obrázek kašli, důležitý je vzhed na trati samotné. Já teď testuji aktivitu na DVK a po aktualizaci RS je to nebe a dudy.
 
Nahoře