Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

MERIDIAN

Pokladník
Zbyňku. když už mluvíš o depu ve Všetatech, tak zkusím přidat jednu pracovní vzpomínku. Někdy na přelomu století jsme byli posláni do tohoto depa pro 703 033. Ani jeden z nás tam v životě nebyl. Vystoupili jsme z vlaku, výpravčího jsme se zeptali, kterým směrem máme jít a vyrazili. Přišli jsme do areálu, který vypadal liduprázdně. Najednou jsme zahlédli osobu a tak téměř během jsme vyrazili za ní, aby se nám neztratila a aby nám poradila, kde najdeme strojmistra. "To jsem já", odpověděl a když jsme mu řekli, proč jsme přijeli, tak zesmutněl. "Berete nám poslední mašinu."
Jinak k trati - možná se mi to jen zdá, ale mám pocit, že tento úsek Ti vlil novou energii do žil. Jsem moc rád a držím palce, aby "klacků pod nohama" bylo co nejméně.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
tak zkusím přidat jednu pracovní vzpomínku
Já si myslím, že kdyby všichni bývalí nádražáci sepsali své vzpomínky u práce na dráze, ať je to jakákoli profese, tak vznikne se nejsledovanější televizní seriál s nekonečným počtem epizod.
ale mám pocit, že tento úsek Ti vlil novou energii do žil.
Máš pravdu, že člověk potřebuje motivaci. Mě nadchla skutečnost, že jsem se plynule dostal před Všetatami do fotomapy. A vyřešit vlastní kolejiště zakroucené stanice byla také malá maturita.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Udělal jsem takový hokus pokus. Vadilo mi, když se vyjede z lesa od Staré Boleslavi do Dřísů, tak najednou klasická zelená placka. Tak jsem natáhl fototexturu i když jsem o několik kilometrů vedle. V okolí tratě Dřísy - Ovčáry jsou jenom pole, tak jsem je zkopíroval z jiných fototextur a vypadá to takto. Za Ovčáry jsem zkopíroval i originál jezero, které už mám také na texturách 3 km mimo. Na obrázku vpravo. Ještě si s políčky trochu pohraji, někde jsou ostřejší přechody. Uvidím, jak to bude vypadat v hře až se dosadí i vegetace a pod koleje s náspy patří ještě ten zelený maskovací pruh.
1111Ovcary.JPG
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Zbyňo, tohle je ale naprostá bomba. Už se nemůžu dočkat, až si to projedu. Dělal jsem aktivitu rychlíku Jan Palach, který jezdil po pravobřežce, ale pak jsem to odložil. Teď to ale vypadá, že to konečně dodělám, díky tobě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zkusil jsem opravit aktivitu Test Lysá. Jediná, co by jinak byla po aktualizaci poškozená. Dost blbě se ty červené body přesouvaly kilometry na správné místo. Ale podařilo se i s výchozím bodem do Všetat ve šturcu. Ideál by bylo vyjíždět z depa, ale neumím udělat dodatečně reverzní bod. Neví někdo, jestli to jde? Ale i tak vše funguje (v Openrails). Posun v Dřísech jsem omylem dal do šturcu, kam se odstavené vozy vešly tak tak, ale reverzní body fungovaly. Dojel jsem až do Milovic, kde jsem omylem překročil třicítku a aktivita skončila i když trasa fungovala dál a ještě jsem se napojil na ruské vozy a odjel s nimi. Rozhlas je tam matoucí, protože hlásí přímé vlaky do Prahy. Tak mne napadlo to tam zadrátovat, ale stanici ponechat jak je. Stejně budu muset doplnit modely náspů, protože to tam vypadá strašně, jak jsou koleje na trati ve vzduchu.
Ale během posunů mne rozčilovaly ty zbytečnosti s hadicemi a potrubím včetně klik ručních brzd. Když nevidím na obrázku stav a jen mačkat pokus a omyl, jestli to mám dobře je k ničemu. Tedy jedině Shift a podtržítko. Pak jsem nepřišel na to, když připojím vozy, jak přesunout kameru F3 na konec vlaku. Testoval jsem to v 1.4, protože na ORCZSK nemám kompatibilní vlaky. Ale myslím, že by to mělo fungovat podobně. Také bych nechtěl riskovat poruchy lokomotivy, když potřebuji jen vyzkoušet aktivitu.
Tohle by mohla být první vlaštovka opravené aktivity do OR. Ještě doplnit sem tam vlak proti. Ale vyjíždět z depa ve Všetatech, to by bylo zajímavější.
Ale jinak těch zapomenutých trolejí :) Hned to musím vyčistit.
 

nytek23

Začátečník
Ale během posunů mne rozčilovaly ty zbytečnosti s hadicemi a potrubím včetně klik ručních brzd. Když nevidím na obrázku stav a jen mačkat pokus a omyl, jestli to mám dobře je k ničemu. Tedy jedině Shift a podtržítko.
Já tohle řeším tak, že mám zaškrtlou možnost "Aktivovat webserver" a koukám na to přes webový prohlížeč.
Pak jsem nepřišel na to, když připojím vozy, jak přesunout kameru F3 na konec vlaku.
Alt+End
 

Howky

Průvodčí
Zdravím
a prosím o info, jak použít zmíněný webový prohlížeč.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
koukám na to přes webový prohlížeč.
Pokud tam uvidím, jak mám spojené hadice, jestli je tam utažená klika a jaký tlak v brzdových válcích, když potřebuji udělat zkoušku brzdy, tak by to byla dobrá pomůcka. Vždyť tohle by mělo být ihned viditelné pod F9, když vyvíjeli OR. Na co další externí nástroje. Jinak jsou tyto vymoženosti oproti MSTS prakticky nepoužitelné. U verze 1.4 pod F5 nevidím stav brzdy u každého vozu jako v MSTS. Ale Icik to tam určitě má. Jenomže tam potřebuji kompatibilní vozidla.
 

Howky

Průvodčí
Pokud tam uvidím, jak mám spojené hadice, jestli je tam utažená klika a jaký tlak v brzdových válcích, když potřebuji udělat zkoušku brzdy, tak by to byla dobrá pomůcka. Vždyť tohle by mělo být ihned viditelné pod F9, když vyvíjeli OR. Na co další externí nástroje. Jinak jsou tyto vymoženosti oproti MSTS prakticky nepoužitelné. U verze 1.4 pod F5 nevidím stav brzdy u každého vozu jako v MSTS. Ale Icik to tam určitě má. Jenomže tam potřebuji kompatibilní vozidla.
V budoucnu by tam měl být např. i jízdní řád :) což není špatně. Připojíš se přes tablet, otevřeš si jízdní řád, který je ve hře a můžeš vyrazit :)
Já např. Webserver využívám pro data pro ovládací pulty. Ono stačí najít jen, k čemu to člověk využije :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Opravil jsem trať do Milovic. Tedy nové kolejivo na Dynatraxu s náspy (naklopené oblouky se nelámou) A je to koridorově zadrátované, aby mělo smysl tam jezdit. ( přímé vlaky do Prahy i když v Libni úvrať )
Ale stanice Milovice je ponechaná postaru. Jinak aktivita test Lysá by nešla hrát a navíc ta nová stanice se mi nelíbí. :) Také jsem dost zastavěl obec Milovice, aby to tam i trochu vypadalo.
Takže jsem znovu zkoušel aktivitu Test Lysá a dojel jsem až do Nymburka. Ale z hrůzou jsem zjistil, že po postavení ranžíru jsem odebral troleje, kde nemají být a to byla i kolej této aktivitě, kam přijíždím. Ale samotíží jsem zastavil přesně na konci u námezníku. :)
Já jsem hlavně potřeboval vyzkoušet přelézání na jinou mašinu, jestli to funguje i postaru. Funguje.
Ze Všetat do Nymburka je to tedy OK a dál to vymyslím jinak, abych využil ten ranžír, který tehdy ještě neexistoval. A jiné nákladní vlaky, které pojedou jinam. Za mých časů se jezdilo s náklady Nymburk - Praha úplně jinak, než by kohokoli napadlo.
 

ML636

Provozní technik
Legendární přejezd s vřískadlem, posledních 10 let už tedy spíš se šeptadlem vzor SSSR u Otradovic bude, nebo už jeho renovace? :cool:

K těm SSSR přejezdům, pak na téhle trati existoval ještě donedávna jeden, ale nevím o něm vůbec nic. Byl už celý zarostlý, snad už ani nepoužívaný, sotva blikal a vydával nějaké skřeky, ale fungoval! Kdysi jsem viděl nějaké video na youtube, ale už ho nemůžu najít. Neví někdo, co to bylo za přejezd, kde byl a tak podobně?:rolleyes: Nechápal jsem, že takhle křovácký přejezd obklopený vysokým roštím funguje... Případně jeho zarostlé osazení do tratě BP...? :p:p
 

Martin S.

Pokladník
K těm SSSR přejezdům, pak na téhle trati existoval ještě donedávna jeden, ale nevím o něm vůbec nic. Byl už celý zarostlý, snad už ani nepoužívaný, sotva blikal a vydával nějaké skřeky, ale fungoval! Kdysi jsem viděl nějaké video na youtube, ale už ho nemůžu najít. Neví někdo, co to bylo za přejezd, kde byl a tak podobně?
A nebyl na zastávce Lysá nad Labem-Dvorce?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem trochu pokročil s opravou aktivity Test Lysá, respektive jsem jí začal dělat znovu výjezdem z depa ve Všetatech. A hned mi vadilo, že posun není na bílou, ale na barvu. A to samé v Dřísech. Tak jsem trochu improvizoval a už šibuji na bílou. Zbyla jedna možnost, jet cik cak křížem a tam jsem nalinkoval bílou. Ale i to je reál. Pamatuji si, jak nás s osobním vlakem takto brali do stanice. Na zhlaví z první do druhé a hned z druhé do první zpět. Jsem usoudili, že výpravčí potřebuje trochu obrousit tyto koleje. :)
Do Milovic už pojedeme po nové trati i když stanice je postaru. Viz fotky.

Do Nymburka se přijede do ranžíru, odpojí se mašina a na druhé straně čeká souprava 30 vozů do Prahy. Za mě se do Prahy jezdilo přes Záboří. Tady je zatím konec. Bylo potřeba vyzkoušet, jestli vše funguje.
Jinak je škoda, že se nedá jet v ORCZSK. Tady se mi podařilo dojet jen na opačné zhlaví ve Všetatech a po přejití na druhou stranu jsem už neodbrzdil. Nepomohla žádná kombinace. A navíc v depu má stát čtyřkolák, ale v tomto ORCZSK se zobrazí jenom tendr bez lokomotivy.

TestLysa1.JPG
TestLysa2.JPG
TestLysa3.JPG
TestLysa4.JPG
TestLysa5.JPG
TestLysa6.JPG
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zkus tento postup Zbyňku pro přestup mezi stanovišti.
- Nastavím průběžnou brzdu do závěru nebo jízdy pokud není závěr.
- Vypnu pult CTRL + ALT + K, přejdu si do zadního stanoviště CTRL + E.
- Odemknu pult CTRL + K, zabrzdím přímočinnou.
- Pak se vrátím na přední stanoviště CTRL + E, odbrzdím přímočinnou.
- Znova přejdu na zadní stanoviště CTRL + E, nastavím výkon a odbrzdím přímočinnou. A jedu.

A propo co je to přesně za loko, co se nezobrazuje?
 

ML636

Provozní technik
100% to nebyl tento přejezd. Ze záběrů si pamatuji širou trať z jedné strany v mírném úvozu, celý včetně přejezdu zarostlý vegetací, ze které vykukovaly výstražníky vzor sssr. Za tratí byl kousek od přejezdu myslím domek, kolem pole nebo něco tak.
Fakt jsem nic nepil. Dneska mi to taky připadá jako sen, ale ten přejezd jsem viděl. Vzhledem k tomu, že jsem po této trati za celý život projížděl jen 2x v noci v líném koutě NEXu a absolutně ji neznám, tak ten přejezd prostě nedovedu identifikovat a video už nejde najít. :rolleyes:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zkus tento postup
No právě, to mne také napadlo. Ale vy máte těch zkratek tolik, že jsou horší k zapamatování jako hesla k aplikacím na webu. A člověk neví, jestli to platí i pro neupravené mašiny.
Ale máte to moc složité. Dvakrát se tam a zpět neběhá. :) Také nechápu, proč když mám v ladění nastaveno, aby při načtení hry byla přídavná v poloze odbrzděno, tak tady je zabrzděná. A já se pak divím, proč mi to nechce jet. A vlaková by měla být po načtení v závěru (ale ten je jenom optický podle polohy brzdiče, protože MSTS závěr neuměl)
Když se přechází na druhou stranu se vyhodí směr, vytáhne reverzní páka, dakovka se zavře ale nejprve se odpšoukne do válců, aby se mašinka náhodou sama nerozjela. (nepřitahuje se přídavná, jak popisuješ. )Pokud tam byl klíček, většinou nebyl, tak se zamkne. Přídavná odbrzděno. Přejde se na druhou stranu, nasadí se reverzní páčka hodí směr, otevřu vlakovou a jedu. Tedy dle typu ještě navrčet mašinu. (například 451,2, tam nejde přecházet se zvednutými sběrači. Ani otevřené dveře nešly zrušit z druhého stanoviště.

Nezobrazuje se model od Starého 434.2. Jenom tendr. Já udělal i fotku, ale začalo pršet a obrázek vypadal jako poškrábaný starý film. Ale stále lepší než déšť v klasickém OR. Ale to byla náhoda, já to tam jenom tak plácnul do kopřiv v depu, jinak s párami nejezdím.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
(nepřitahuje se přídavná, jak popisuješ. )P
Zase mi to zní od tebe, jako když někomu něco podsouvám. Ach jo. To je návod pro úplný nepolíbený. Vy ostatní si brzděte jak chcete.
Nezapomínej, že se začíná na plně oživené loko, tedy pokud nemáš zvolený studený start. A tam začínáš se zatáhlou přímočinkou. Tak proto to tam zmiňuju.
 
Nahoře