Zvláštnosti, perličky při jízdě vlakem

JOHNZ

Průvodčí
Erik: Neboj, napr. dnes na Hungarii vo vacsej polovici voznov nesla klima ... to bol odvoz ... potazmo nech sa na mna pani z CD nehnevaju, ale Bt naozaj na rychlik nepatri, ved uz nechodi ani na tom nasom blbom Chopku ... a toboz nie v 3 kusoch ... a do tretice suprava cmeliak + sciply herkules + schliereny vyzera fakt skvostne ... ci minulotyzdnovy *incident* v Mnichove, ked na stanicnom informacnom systeme zamenili 2 vlaky a cestujuci sa povozili ... aneb stava sa aj v lepsich rodinach ... a 1 Bt ma taku kapacitu ako 1 natrieskany ikarus a 1 natrieskana karosa dokopy, takze sa neboj ...
 

zsbeer

Cestující
S klimatizáciu mám aj ja dobrú skúsenosť. Keďže už mi len pol roka platí zľava " dieťa do 15 rokov ", som sa rozhodol, že chodím už len 1. triedou. Tak idem k tete do Bratisalvy ( nad zmeškaným osobným vlakom z Trnavy sa pozastavovať nebudem ). Vybral som si EC 278 Jaroslav Hašek ( Budapešt - Praha ) a samozrejme "first class" . Vyhladám prázdny oddiel ( bol to vozeň typu Aeel ). A tam teplúúúčko. Klimatizácia nechladila, ale kúrila ako v zime. Skúšal som točiť aj s tým kolečkom nad dverami, ale to nepomohlo. Okná boli pozamykané, tak vetrať sa nedalo. V Bratisalve so mňa tieklo ako s vysokohorského vodopádu. Takže v 35°C vonku sa parím v neviem kolkátich stupnoch v kupéčku jak somár...
 
Naposled editoval moderátor:

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Prvni a posledni jizda pendolinem, porad tam krakorala nejaka signlizace od WC, klimatizace tam vytvarela sqely pruvan a pri zemi byla docela zima.
 

AndrewM

Skladník
AndrewM

zsbeer napsal:
S klimatizáciu mám aj ja dobrú skúsenosť. Keďže už mi len pol roka platí zľava " dieťa do 15 rokov ", som sa rozhodol, že chodím už len 1. triedou. Tak idem k tete do Bratisalvy ( nad zmeškaným osobným vlakom z Trnavy sa pozastavovať nebudem ). Vybral som si EC 278 Jaroslav Hašek ( Budapešt - Praha ) a samozrejme "first class" . Vyhladám prázdny oddiel ( bol to vozeň typu Aeel ). A tam teplúúúčko. Klimatizácia nechladila, ale kúrila ako v zime. Skúšal som točiť aj s tým kolečkom nad dverami, ale to nepomohlo. Okná boli pozamykané, tak vetrať sa nedalo. V Bratisalve so mňa tieklo ako s vysokohorského vodopádu. Takže v 35°C vonku sa parím v neviem kolkátich stupnoch v kupéčku jak somár...
¨

Okno v Aee pravdepodobne nebylo zamknute, pouze to chce hodne velkou silu (vetsinou alespon dva lide)
 
Naposled editoval moderátor:

Pawlik

Průvodčí
zsbeer napsal:
Skúšal som točiť aj s tým kolečkom nad dverami, ale to nepomohlo.

To mi známý fíra vyprávěl, že za ním v parném létě přišla průvodčí v Ešusu, že ve voze je vedro k padnutí a to i přesto, že dala kolečko pod nápisem klimatizace naplno. (upozorňuji, že klimatizací se odborně rozumí úprava klimatu, tedy vlhkost, teplota, rychlost proudění atd, nikoliv chlazení)
Nic dalšího už snad není nutné dodávat.
 
Naposled editoval moderátor:

erytrocyt

Cestující
Pawlik napsal:
zsbeer napsal:
Skúšal som točiť aj s tým kolečkom nad dverami, ale to nepomohlo.

To mi známý fíra vyprávěl, že za ním v parném létě přišla průvodčí v Ešusu, že ve voze je vedro k padnutí a to i přesto, že dala kolečko pod nápisem klimatizace naplno. (upozorňuji, že klimatizací se odborně rozumí úprava klimatu, tedy vlhkost, teplota, rychlost proudění atd, nikoliv chlazení)
Nic dalšího už snad není nutné dodávat.
 
Naposled editoval moderátor:

zsbeer

Cestující
Re: AndrewM

AndrewM napsal:
Okno v Aee pravdepodobne nebylo zamknute, pouze to chce hodne velkou silu (vetsinou alespon dva lide)

Ja som myslel, že keď sa na to okno zavesí 80kg-ový kôň, tak to debilné okno povolí. ( Ale jeden myslel, vymyslel fúrik a musel ho tlačiť... Takže som domyslel )
 

JOHNZ

Průvodčí
To som ja riešil so sprievodcom v Hungarii, že je horko, on na to, že klíma ide a ja mu na to, že tá hej, ale chladenie ee ... toš som po jeho odchode zobral štyrhran a nastavil osobne ...
 

Dráčik

Signalista
Pre doplnenie: Na Haškovi nechodia klimatizované vozne, ani 1. trieda. Neviem čo je to za EC, ale je to tak.
 

AndrewM

Skladník
Re: AndrewM

zsbeer napsal:
AndrewM napsal:
Okno v Aee pravdepodobne nebylo zamknute, pouze to chce hodne velkou silu (vetsinou alespon dva lide)

Ja som myslel, že keď sa na to okno zavesí 80kg-ový kôň, tak to debilné okno povolí. ( Ale jeden myslel, vymyslel fúrik a musel ho tlačiť... Takže som domyslel )

Ja mam jeste vic a casto neotevru, procez pokracuji do dalsiho kupe (mam na vyber jako kurak jen ctyri) a obvykle alespon jedno najdu. Ale nelze uplne vyloucit ani to zamceni. Akorat jste mi pripomel cestu z pred asi 4 let v Bee v Kosicanu, kde jsme s velkou namahou s kamaradem otevreli okno na chodbicce, prisla hodne macata pruvodci a jednou rukou ho zavrela :D
 

danci

Cestující
Po dnešnom zážitku som sa rozhodol prebudiť kostlivca:D

dnes poobede som som sa rozhodol že si pôjdem natočiť pár vlakov na prejazde ktorý mám kúsok od domu, dlho som nepostál kôli silnému vetru, ale ešte som stihol byť svedkom niečoho, dovolím si povedať: desivého. osobák Žilina-Poprad-Tatry, 163+B+B+B+B sa mi zdá, všimol som si to ked bol vlak asi 30 metrov za prejazdom, zbadal som že na tom 3 Béčku boli otvorené dvere, pravde podobne sa otvorili samé, pretože pri dverách nikto nebol a len tak poletovali vo vzduchu, len som so strachom čakal kedy odtiaľ niekto vypadne. Bohužiaľ videozáber tohto vlaku, nemám, stalo sa to vtedy ked som už balil statív. Ja osobne sa rád vozím vlakmi, ale kvalita týchto vozňov je niekedy desivá, s týmto mám ešte jednu malú skúsenosť z tohto leta, ked sme išli na tábor do L. Mikuláša, išli sme sobákom Žilina - Liptovský Mikuláš, a späť osobákom Liptovský Mikuláš - Žilina. Cestou tam sme išli v Btéčku a späť v béčku. V tom btéčku bolo všetko vpohode, v béčku nie a nie otvoriť okno, ale zas taká tragédia to nebola, to retro eso v čele vlaku zachránilo všetko:D
Samozrejme, kvalita týchto vlakov je niekedy hrozná, ale podľa mňa to zas také zle nemáme no :D
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Ne vždy musí být na vině špatná a stará technika. Vlakem jezdím do/z práce každý den. Bdt mají žlutou signalizaci nezavřených dveří. Spoustě lidí je zatěžko při nastupování nebo vystupování za sebou zavřít. Potom vidět nasupenou průvodčí jak jde kolem celého vlaku na jeho konec, protože tam nějaký jouda měl v (_!_) oj.
A to nejsou jen vnější dveře, ale mnoho lidí se neobtěžuje za sebou zavřít ani oddílové dveře. A ještě se tváří otráveně, když ho někdo upomene.
 
Nahoře