Aktivity POISON

poison

Pomocník strojvedoucího
#1
Když tak pozoruju ohlasy na aktivity Z.Itterheima,na kterých jsem také spolupracoval,tak by mě zajímal názor na mé aktivity uveřejněné na mém webu.Problémy v TRAINSETU,s padáním při jízdě apod.Jde mi o to,jestli mám dále trávit čas u Activity Editoru,nebo ne.Díky
 
#2
Je vidět, že s Activity Editorem to opravdu umíš, nicméně, když mi třeba 1. část R 203 Chopin soustavně padá, výsledný efekt je nic moc. Skutečně dával bych méně trafficu - ve větších stanicích maximálně 1 vlak a hlavně žádný loose consist. Naopak mě třeba v Moravské Nové Vsi dostal stojící motorový vůz 810. Nevím proč, ale byla to přesně ta věc, která dodala jízdě v MSTS opravdový skutečný dojem. Přitom takový nenáročný detail. Na trati to může být vlak za vlakem, ale ve stanicích opravdu raději decentně. Méňe je někdy více. A vzhledem k tomu, jak jsi zde psal, že ti to moc nepadá, se řiď pravidlem: ,,Když se mi MSTS začne sekat, druhý už budou klepat na dveře Billovi". :D Takže co se jedná času u PC, myslím, že ideální by bylo zkrátit jej na polovinu ( Ne vytvářet méně aktivit, ale nedělat tak ďábelské trafficy :D ). Jinak jsem už dá se říct dostal rozum a pochopil, že aktivity bez traffiku jsou opravdu o ničem. Proto jsem si dal do kupy Trainset. Takže s tím Děvínem nevím co udělám, protože k aktivitám bez traffiku mám vyložený odpor, avšak něco si snad z tvorby aktivit ještě pamatuji, tudíž bych ti mohl pomoci jinak. Za týden ( pokud se zadaří :D ) budu mít docela dost času, takže bych ti rád pomohl třeba s těmi decentními traffiky, zprávami z rozhlasů atd.

Občas se v aktivitách vyskytují consisty nekompatibilní s Trainsetem BP. Typickým příkladem je pro to Nová Honeau - Praha s 380. A to i přesto, že jsem si pochopitelně Kyklopa a 380 stáhl. Je to vždy ale otázkou maximálně 3-4 oprav, takže s tímto jsem spokojen.
 
#3
Souhlasím s Pajavlakem (?). Vrcholem byla kativita s rychlíkem, už si nepamatuju název, z Rohatce myslím do Kút. Právě před touto stanicí neustálé pády. A to i při snížení dohlednosti a detailů na minimum. Abych eště stahoval počet objektů a zrušil zvuk, to už nemá smysl. Myslím, že iv libni můžou být i dva tři vlaky, ale nesmí se nikde jinde žádná jiná souprava vyskytovat. Jak jsem tu někde před nedávnem psal moc se mi líbila aktivita Ic 147 Hradčany s moc pěknýma zápletkama a pořád ještě slušným trafficem. Nevím jestli už zbyněk " ochudil " Bčeclav. O víkendu jsem spravoval aktivitu Os 4543 z Mikulova právě do Břeclavi a při třech soupravách to padalo. Ty tam byly i dřív a nepadalo mi to nikdy. A aby byla Břeclav prázdná se mi nelíbí. Takže počkám s opětovným vydáním aktivity až toto bude vyřešeno. Mořná že už je. Zatímjsem fŕum od pátku nečetl.
 
#4
Pelikán: Záleží to na tom, jak moc bude účinný zásah do krajiny v Břeclavi. Navíc míst kde to padá, je skutečně mnoho a člověk si nemůže být jistý bezchybností na žádném místě. Dokonce to padá i v Letohradě u Poisonovi aktivity s Pn!! A přitom tam jsou jen dva trafficy... Takže jediný řešení bych viděl toto: Aktivitáři budou dělat D E C E N T N Í traffiky a všichni trochu oželíme grafiku ( nikoliv počet objektů ). Pak se možná dočkáme toho, že se k žádné vydané aktivitě neshromáždí 150 příspěvků typu "Mně to padá".
 
#5
Kdysi jsem dělal R 803 Gemeran pro Slovenskou 150-ku. Někde jsem tam umístil soupravu 560 a nikde v ten moment nic na trati nebylo. Vždycky to při načítání této soupravy spadlo. Znovu start MSTS load activity a v pohodě. Ale první pokus vždycky spadl. A teď babo raď. Stejně tak při balení aktivity do apk mi to vynechávalo jeden consist. Žádná diakritika nic takovyho. Smazal jsem ho udělal ten stejnej s jiným názvem znova a stejně to nešlo. Čort znájet v čem je chyba.
 
#6
Pelikán: Tady je ale mysím chyba v tom, že to žádný comp prostě neutáhne. Co si budem povídat... A jak tady jednou říkal JOHNZ, MSTS nedovede výkon počítače využít, takže lepší to ( necháme-li trať stejnou ) nebude. Na slezině tam Zbyněk ukazoval spojování více objektů do jednoho, čímž se šetří výkonu PC. Myslím, že by bylo vhodné ještě nějakým způsobem snížit počet polygonů např. sloupů trakčního vedení ( těch co vedou třeba přes 4 koleje ), návěstidel atd. Protože ty mají třeba daleko více než jeden baráček umístěný samostatně.
 
#8
bob57: Šlo by třeba textury z 1024 x 1024 zkonvertovat do 512 x 512? Nevím, jestli by bylo výhodnější to pak umístnit do téže složky, čímž by bylo nutné opravit adresování v .eng, .wag, .s, .sd souborech, protože by se za všechny názvy dopsalo TR, nebo to umístnit do složky úplně nové, což by bylo samozřejmě jednodušší, protože by se nemuselo nic editovat ( kromě commentů ). Pokud tedy MSTS umožňuje míti v Trainsetu shodné názvy těchto souborů za předpokladu, že nesdílejí jednu složku :rolleyes: .
 

poison

Pomocník strojvedoucího
#10
No nevím Pájo,ale mě tohle spíš připadá,že by se to mělo řešit v modelech pro MSTS a ne zde. :mad:
 
Naposled editoval moderátor:

nebulus

Pomocník strojvedoucího
#11
Tá aktivita Zr 2518 THEBEN je nejaký oneskorený prvý apríl :?:
Elektrifikácia úseku Devínska - Viedeň je ešte len plánovaná :eek: .
Momentálene tu jazdia od OBB Herkulesy 2016 + súprava s riadiacim vozňom 8073, motoráky 5047 a naše 754 ... Tieto OBB stroje ešte nie sú v trainsete BP, takže reálna je súprava 754 + 3(4) celočervené osobné vozne ZSSK.
 
Naposled editoval moderátor:
#12
Tak abych vrátil tuto diskusi k původnímu názvu a záměru a to vlastně funkčnost aktivit od Poisona.Je sice pravdou že to záleží na tvůrci aktivit jaké vozidla použije ale měl by mít samozřejmě ohled na jejich efektivitu v aktivitě a hlavně její možnost jí celou zvládnout.Ať jde o Low poly,jde o její funkčnost a hlavně aby alespoň se nejvíce přibližovala realitě a vozidlům té trati kde se bude aktivita konat.Vše ostatní už je pouze vlastně hnípání v detailech.Jde v první řadě aby se tan či oná aktivita dalal slušně projet v daných vozidlech.Nějaké paskvily a nemožné obtížnosti tu nemají co dělat.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
#13
Jsem rád,že si konečně někdo všiml,že ten Zr 2518 THEBEN je kravina s ÖBB 1014.Já osobně jsem na to přišel až když byla hotová.Jedinný kdo na to přišel hned v pondělí byl VáclavS.Takže za chvíli bude na webu verze v řazení podle Želpage http://www.zelpage.cz/razeni06.php?vlak=2518&sprava=obb&zeme=sk
Jelikož jsem ji dělal v pondělí tak je tam i ten Beer. :)
Nebulus díky a pro ostatní ta s ÖBB1014 a CAT je fikce. :!:
 

poison

Pomocník strojvedoucího
#15
ok1dnh napsal:
To Poison: Na druhou stranu, kdyby tam ta mašina nebyla, tak jsem se s ní ani nesvez. Takže kravina nekravina, díky.
Karel
Není zač Karle jsem stejného názoru a myslím,že se ta chyba ani trochu neprojevila v aktivitách pro BP.Prostě i mistr tesař se někdy utne.
Jinak v přípravě je nová aktivita pro Martinovu trať 321.Tři hot screeny jsou u mě na webu ve screenech. ;)
 
Naposled editoval moderátor:
#16
Já se vrátím k původní otázce.
Samo v klidu a poho pokračuj ve tvorbě, nenech se otrávit. Kdosi tu psal o výběru vozidel v act., low poly, atd. Chtěl bych apelovat - požádat tvůrce modelů, skinaře, či "ladiče", jestli by do komentáře k modelu dali i mimo jiné informaci jak je model "těžký". Aby ti co páchají aktivity věděli, kde si ten či onen model mohou dovolit nasadit. Pomůžete nám tím při tvorbě. ( od složitého dohledávání v eng, ... ). Když mám otevřený AE a klikám si na jednotlivé vozy, tak u nich vidím info co je to zač. Jestli se tam vejde nějaký popisek navíc, budeme jen rádi.
 
#17
Zdeňku

Ono to není u modelů jen o polygonech. Z vlastní zkušenosti mohu sdělit to že jednodušší model používající hodně ploch s alfakanálem je náročnější než model s více polygony bez alfakanálů. Jako konkrétní případ mohu uvést polský model vozu Es mající několik věcí udělaných právě přes ty alfakanály. Jiný model obsahující o cca 1500 polygonů více má stejný index KUJU jako tento Es vůz.
No a jak se chceš posuzovat modely s LOD? Zblízka hodně polygonů a z dálky už málo. Kam by tohle mělo patřit?
A k tomu popisu. Obsah parametru NAME může mít max 28 znaků pokud se má celý zobrazovat v AE. Zda to je či není dostatečné si musí každý rozhodnout sám.
 

vasekpetr1

Začátečník
#18
Os Malacky - Hodonín

Chci poradit: V aktivitě dojedu k vjezdovému návěstidlu do Lanžhota, které je na "Stůj" a na vjezdovém zhlaví je vidět stojící osobní vlak, který se ani po 10-ti minutách ani nehne. A tak tam stojím a stojím... Přitom z Brodského odjíždím s třemi minutami zpoždění. Nevíte, co dělám špatně?
 
#20
No nevim. Nešlo by to nějak vyřešit, aby tam 3 minuty nehrály roli? Vždyť každý jezdíme jinak a ty tři minuty člověk chytí snadno.
 
Nahoře