Tramvajová trať Ostrava do MSTS

G

Guest

Host
Vlado, my si nerozumíme, jeden se baví o voze a druhý o koze. Měl jsem na mysli obsluhu toho programu co udělal Martens.Pokud budeš příliš rychle mačkat klávesu,tak může dojít k přeskočení smyčky (tzv zkušební test před spuštěním MSTS ),proto doporučuji,dělat pauzy 5 sekund,protože to trochu dlouho trvá,než se přehraje wav soubor.

Jinak ten velký soubor,co má přes 260 znaků jsem vymazal.
 

Vlado

Pokladník
Sice to trochu trvá, ale vysvětli mi, na které lince potřebuješ měnit wavky co pět sekund??? Pokud vím, mezi zastávkami je jízdní doba aspoň minutu a v zastávce se stojí v průměru 15 sekund. To stačí bohatě. A hold si budeš muset na ten test udělat 10 minut čas.
 
G

Guest

Host
Tak zkoušel jsem v MSTS použití hlásiče a rovnou přináším špatné zprávy. Pokud máte zapnutý MSTS a zároveň hlásič a pokud během jízdy mačkáte klávesu,tak počítejte s tím,že vám bude jízda cukat do té doby,než se smyčka přehraje,protože to zatěžuje CPU.Takže doporučuji,zastavit a stisknout tlačítko hlásiče, zhodit pantograf dolů pro otevření dveří,pak nahodit pantrograf pro zavření dveří a opět stisknout tlačítko pro další zastávku.Až se přehraje smyčka pak odjet ze zastávky. Ti co mají slabší počítače může MSTS padat a v aktivitách nevím,to jsem ještě nezkoušel jenom ve volné jízdě. Je docelá možnél,že při trafficu může zamrzat simulátor.

Vlado trápí mne smyčka na Vřesinské,když chci jet zpět na Hlavní nádraží,tak po přehození vyhybky mne to totálně zatuhne a musím na tvrdo restartovat počítač. V aktivitě to probíhá bez problému,ale ve volné jízdě to zatuhne. Takže zřejmě budeme muset jezdit kyvadlově jedině v aktivitách. Při volné jízdě není doporučeno jezdit kyvadlově.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
To cukání může být způsobeno i velikostí nahraných wav......určitě si vzpomenete na problémy s bouřkou u trati ZSR 150 nebo s hlášením v Hradci ( tam to taky stačilo zredukovat a stačilo to....)... tohle píšu proto, protože nevím, jak veliké jsou soubory s hlášeními, které děláš Jiří...

Přesto prověřím chování hlásiče ještě jednou.....kdybys mi poslal vzorek Tvých hlášení, tak to jenom uvítám.....
 

Vlado

Pokladník
Mně se to teda při hlášení neseká. Asi je to hodně individuální.

A co se Vřesinské týče - doporučuju přehodit za sebou během jízdy tu vexli která vede na kusé koleje. Je manuál, takže ji můžete přehazovat i v aktivitách, poněvadž je sjízdná.
 

Ppoollll

Signalista
Také jsem po dnešním shlédnutí seznamu skinů na autorových stránkách získal dojem že nejsou všechny součástí zaslaného archivu. Je to ale jen můj soukromý dojem. Nic jsem nekontroloval, neporovnával. Z původního archivu jsem jen vyhodil soubory naprosto zbytečné - pracovní a záložní. No a pak jsem to opět zkomprimoval a výsledek byl o 80 MB menší než původní archiv. A to je už slušný rozdíl.
Takže pokud Vlado projeví zájem o zveřejnění jakýchkoliv updatů tak není problém to zpřístupnit. Jen doufám že to nebude halda malých souborů chrlících se na lidi jeden za druhým. Raději bych byl v tomto konkrétním případě pro malinko obsáhlejší celky. Nepočítám v to ale opravy již zveřejněného.
 

Vlado

Pokladník
Samozřejmě že pokud bych chtěl u Ppoolllla uveřejnit jakoukoli aktualizaci, tak pouze obsáhlejší. Dobudoucna chystám akorát aktualizaci vozoven, zatím nic víc.
 

irisbus_4293

Začátečník
Zdravím..mám problém.. nejdou mi zaboha přehazovat většina vyhybek? nevíte někdo proč? myslím samozřejmě mimo aktivity

před ď
 

Vlado

Pokladník
Dnes večer jsem chtěl vypustit update, kde by již byly i pouliční lampy s noční texturou. Bohužel MSTS je nějak nesnáší a zavinil mi tím pád celé Ostravy, tudíž jsem musel vytáhnout poslední zálohu a jediné, co šlo dosadit, byly dopravní značky upravující přednost v tramvajovém provozu- obecně známé dej přednost v jízdě a hlavní silnice, Mates pak dále vymodeloval speciální tramvajové cedulky "Z", Míjení, Konec zákazu míjení a Konec přednosti v míjení. Až se toho nahromadí více, update určitě bude. Plánuju přechody pro chodce a změnu textury panelů.
 

Vlado

Pokladník
Na nějakou dobu jsem si dal pohov kolem stavebních úprav v Ostravě. Včera jsem ale opět začal. Na doporučení některými uživateli jsem vyměnil stožáry na troleje - místo téčkových jsem dal ty s našponovaným lanem od jednoho sloupu ke druhému (celá ulice Nádražní, tj. Muglinovská - Elektra a Závodní, od SPORT ARÉNY až po zastávku Provaznická). Díky Matesovi jsou ulice o něco pravděpodobnější, na stožáry přibyly pouliční lampy. K tomu dolaďuju novou aktivitu D-12 Hlučínská - Dubina - Hlučínská s vozem KT8D5.RN1. Jsem přesně v půlce, snad se nevyskytne problém. S vydáním updatu počítám během neděle.
 

Petriik

Začátečník
Čím je způsobeno, že u KT8D5 se zadní kloub ohýbá chybně (náprava je pevně s článkem)? Přitom u Tria (Astry, ...) to jde...
 

Vlado

Pokladník
Je to způsobeno tím, že model "Tria" a "Astry" (jinak je to NGT6D) je vytvořen německými autory, kdežto KT8D5 vytvořil Ondra Janiš, který na moje maily nijak nereaguje. :rolleyes:
 

Peta

Skladník
Mám dotaz jestli Vlado nechystá novou verzi tratě...myslím aby v ní bylo vše, co bylo za updaty na webu protože některé nejdou stáhnout, takže jakoby vše v jednom.
 

Vlado

Pokladník
Zdravím.

Po dlouhé době jsem usedl za klávesnici a myš v zájmu rekonstrukce ostravské tramvajové sítě. Doplnil jsem dopravní značky, semafory a další drobnosti na nejdůležitější místa. Krom toho jsem taktéž kompletně překopal smyčky Zábřeh a Hlučínská, už mají mnohem blíže k realitě. Uveřejnění aktualizace se asi opozdí, neboť celý balík má 62 MB a to je ještě rozdělený na 2 části, část s modely a texturami je extra a má 40 MB. Problém je s umístěním na internetu, IC.cz mi neumožňuje uploadovat balíky větší než 25 MB, což je v tomto případě setsakramentsky málo.

A propo: Nemá tady někdo zkušenosti s tvorbou instalačních exe souborů, jako má v aktualizacích pan Šemora?? Tím by se možná ušetřilo víc místa a aktualizace by byly přehlednější a jednodušší na nainstalování.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Teď mi tak při projíždění Ostravy napadlo, jestli by nestálo za to vymodelovat semafory do křižovatek (definovaný jako přejezd), tram by odbočovala a stopla by si tak auta a i autům by svítila na semaforu červená, jakmile by projela tak zase zelená a auta by se rozjela.

PS: V Ostravě mi ostatní auta a jiný ruch docela chybí. Pusto prázdno, jen samé tram. Takové tramvajové město duchů.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Nápad sice dobrý, ale kolik by těch přejezdů muselo být definovaných a jak ( skrytě ) pro křižovatku se směry odkudkoliv kamkoliv ?
Ikdyž nejčastěji jsou zastoupené "T" a i tu to již je na definice dost krkolomné. :eek:
 
Nahoře