TGATool

BR601

Pokladník
Kořa napsal:
Prosím o radu a pomocV TGA TOOL chci dát dohromady kabinu a okna,jenže mám problém,když otevřu kabinu v TGA TOOL pak tam vložím okna přes ,,malování,, dám Export/Ace (-Trans) a dám Create Alpha Channel tak se mi to normálně dá do ACE,jenže rámy oken mám úplně ,,kostičkované,, nebo jak to napsat,no prostě to není taková kvalita jaká byla něž jsem to dal do ACE.
Neví někdo,jak to udělat aby se mi to spojilo kvalitně?

Díky

Malování je rastrový program, jeho základnou "stavebnou" jednotkou je pixel. Predpokladám že rámy okien ste mali inak než vodorovne alebo zvisle. V takýchto prípadoch malování nevie "vyhladiť" tie hrany medzi pixelmy a preto vznikajú takzvané "zúbky". Preto odporúčam nejaký VEKTOROVÝ program ako corel,photosop alebo dajú sa zohnať ah free ako napríklad PAINT.NET ktorý používam ja a som z ním spokojný.
 

Kořa

Cestující
Díky za radu,už jsem to zkoušel přes PAINT.NET,ale mám opět problém...
Vše udělám stejně TGA TOOL pak ALFU (okna) přes PAINT.NET a chci dát Export/Ace (-Trans) tak po exportu mi zmizne ALFA když ju mám v plné velikosti a když dám velikost 8 bit ( 769,1 kB ) tak se to opět,,zkostičkuje,, jen když to dám v plné velikosti 24 bit (2,3 Mb) přes Export/Ace (Alpha) tak mi zůstane velikost 2,3 Mb jenže to mám šedočerné.
Používám TGA TOOL 2a
 

BR601

Pokladník
V paint.net-e tvorím alfakanál takto:
1. V TGAtool si dám image/send main image to editor
2. Keď mi ju otvorí skopírujem ju celú a otvorím nové (prázdne) plátno
3. Na kópií vyberiem oblasti ktoré chcem zpriehľadniť
4. Stačím delete a vymaže mi to čo som vybral (vo vybratých miestach sa vytvorí šachovnica ktorá mi vytvorí alfakanál)
5. Uložím do formátu TGA (napr. TEXTURA.tga)
6. Editor zatvorím (pôvodná textúra odoslaná z TGAtool slúži len na skopírovanie)
8. Otvorím textúru ktorú som robil "bokom" (TEXTURA.tga) v TGAtool
9. V TGAtool-e by malo automaticky ukázať v alfakanále čierne miesta tam, kde som v paint.net vybral a vymazal kus textúry.
10.Exportujem do ace

Mne osobne takýto postup funguje. Čeština do paint.net: http://cestiny.idnes.cz/paint-net-cbr-/Software.aspx?c=A051204_58497_bw-cestiny-software_bw
 

Oldo

Začátečník
Zdravím,
Skúsil som postup na tvorenie alfakanálu podľa BR601 (viď posledná správa pred touto v tomto vlákne). Predtým vždy ako som upravil textúru aj alfakanál mi po exporte do *.ace celú textúru pokazilo (textúru aj alfakanál). Po uplatnení tohto postupu som spravil pokrok. Alfu po exporte nepokazí, avšak textúru opäť znetvorí. Neviem si s tým poradiť. Skúšal som to všeliak upraviť, ale vždy bol ten istý záver - znetvorenie textúry. Prikladám obrázok, ktorý ukazuje textúru otvorenú v TGA Tool 2A po exporte a "znetvorení". Je to textúra "350006_NO_speedlimit-ETCS.ace" z kabíny pre ZSSK 350 s ETCS, ktorú si chcem upraviť, aby na Mireli neukazovalo max. len 120 km/h.
Ďakujem za pomoc s týmto problémom. :)
Bez názvu.jpg
 

dem

Strojvedoucí
Poprvé vôbec nerozumiem prečo do toho miešaš tga.....Treba si nastaviť v Tgatools program na otáranie textúr.....A potom dvojklikom na alfaknál otvoriť rovno alfakanál ktorí chceš upraviť..Po úprave alfakanálu len vyexportovať a je to hotovo....

Pokiaľ chcem urobiť nový alfakanál tak použijem možnosť create alphaTemplate a potom dvojklik na template a upravím čo potrebujem. A zase len export. Žiadne tga netreba použiť...Nikdy som to pri alfovaní nerobil.

A za druhé. Tá úprava na 120 má mať aký význam? Tie ostatné rýchlosti keď vyalfuješ a necháš si len 120, tak tam budeš mať prázdne miesto v prípadoch keď ti má svietiť iná rýchlosť. To musíš tú úpravu potom urobiť tak, aby každé políčko obsahovalo 120.....Ale to už je degradácia práce iného na absolútne nereálne prevedenie.....
 

Oldo

Začátečník
Tu ide o to, že tú 120 chcem upraviť na 160... Lenže nech sa snažím ako chcem, vždy po sa exporte tá textúra zmení na niečo také, čo je ukázané na tom obrázku. Skúšal som už mnoho spôsobov, no textúra sa vždy takto pokazí. Nechápem prečo autor kabíny 350 006 s ETCS stanovil kabíne max. rýchlosť len 120 km/h, keď v pôvodnej kabíne 350 006 bez ETCS je max. 160 km/h. Moc by mi to nevadilo, len keď chcem ísť nejaký Ex alebo EC, bude tam svietiť max. 120 a ja pôjdem 160, to mi moc reálne nepríde. To je ten dôvod prečo chcem zmeniť textúru 120 na 160, ale nejako sa mi to nedarí.
 

bobeksoft

Pokladník
Možná bude problém ve verzi TgaTool2. Já jsem uvedenou texturu načetl do Tga, vyexportoval jako *.bmp, obrázek upravil v Malování, tento načetl do Tga, nechal vytvořit Alfa kanál, vyexportoval jako *.ace (průhledný) a vše bez chyby. TgaTool2 mám verzi 4.00.23 (českou), můžu poskytnout na mail v SZ (nebo upravenou texturu).
textury.jpg
 
Nahoře