Trať ČD 210 - Posázavský pacifik

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Rozumní lidé, kteří stavění tratí zavčas nechali a začali žít svůj reálný život. Tohle člověk může dělat, když má nějak nevyužitý čas, či prostoje v práci. Proto většina projektů tratí skončila hlubokým zmrazením. S poznámkou, "možná někdy" Ale nyní máme ten mimořádný stav, určitě se hodně lidí doma nudí, tak třeba něco vznikne. Anebo, vy co toužíte po nějaké své trati, zkuste sami začít, pokud jste skončili na home office.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Proto moje nedávná poznámka o spočítatelnosti modelářů (zde myšleno modelářů vozidel) na jedné ruce truhláře. Za posledních 18 let existence MSTS a pokračující ORTS zkusilo stavět a modelařit spousta lidí. Naprostá většina, ale zjistila jak náročné je to na čas a preciznost. A i když tu zůstaly po některých pěkné tratě nebo modely, ti aktivní do současnosti se dají označit slovem "několik". Zrovna Zbyňka píšícího přede mnou považuji za člověka, který to má na 100% - podnikání, hudba a ještě práce na poměrně rozsáhlém projektu. A to jsem najmenoval jen věci o něm obecně známé.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já jen čekám, až dorazí jiná grafika, Radeon a MSTS editor nejde dohromady, hra samotná jede i pod Radeonem a updatem popsaným zde na fóru, ale jen po určitý ovládač, pak ani zaboha... Jak jsem psal u sebe ve lákně, zkouším Invidii a ta by měla normálně s MSTS chodit. Pokud ne, je moje tvorba aktivit u konce a na HOD jich mám požehnaně k dokončení. Skinovat se naštěstí dá i teď... Ale s těma aktivitama souvisí i testing tratí a objevování chyběk v návěstidlech a tak podobně, to by mohl Zbyněk vyprávět, co jsem se ho naotravovoval při testech chystaných aktualizací na BP. :D Tohle by bohužel padlo, pokud nrozchodím editor aktivit MSTS a s tou americkou sr..čkou, co je pro OR odmítam tvořit. Jak jsem psal, co udělám přehledně v editoru aktivit MSTS za 5 vteřin, to v aditorech (ano dvou editorech, v jednom to nejde a musí se používat dva) trvá minimálně půl hodiny. Kdyby senašel programátor a "vykuchal" z MSTS editor aktivit a upravil jej pro OR a Win10, byla by to stejná pecka jako tehdy MSTS Bin. Mechápu, když už vývojáři OR vykuchali z MSTS co šlo, proč nepoužili editor aktivit, asi v něm nikdy nedělali, jinak by ty nové editory vypadaly úplně jinak.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Rozumní lidé, kteří stavění tratí zavčas nechali a začali žít svůj reálný život. Tohle člověk může dělat, když má nějak nevyužitý čas, či prostoje v práci. Proto většina projektů tratí skončila hlubokým zmrazením. S poznámkou, "možná někdy" Ale nyní máme ten mimořádný stav, určitě se hodně lidí doma nudí, tak třeba něco vznikne. Anebo, vy co toužíte po nějaké své trati, zkuste sami začít, pokud jste skončili na home office.
Zbyňku, Zbyňku, spočítej si kolik jsi proseděl hodin za počítačem při stavbě. Prostě jsou lidi co nechtějí sedět 8 hodin za počítačem v práci a pak zbytek dne při stavbě trati. Navíc teď v době koronavirové se musejí rodiče učit s dětmi, takže to asi nebude taková sláva jak si představuješ. Práce na home office není zase taková sranda, jak se ti zdá, použiju přirovnání - zkus se zeptat tygra v kleci, jestli se mu líbí home office.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
....i, takže to asi nebude taková sláva jak si představuješ. ....
Ale já si nic nepředstavuji. Byl to jen návrh pro ty, kdo se neustále vyptává, kdy bude ta a ta trať, či model. A ti kdo jsou rodiče a mají děti, tak tací určitě nemají ani pomyšlení, aby stavěli tratě do MSTS :) Znal jsem jenom jednoho takového a to byl Honza Švec. Ale on nemodeloval doma, ale když měl jako lékař noční pohotovosti a nic se zrovna nedělo. Tak jen využil prostojový čas.
 

Pawlik

Průvodčí
Anebo, vy co toužíte po nějaké své trati, zkuste sami začít, pokud jste skončili na home office.
On je rozdíl mezi HO a mezi nařízeným volnem. HO je prostě práce za trochu jiných podmínek. Já to třeba vítám, protože nestrávím denně 2 hodiny na cestě a může chodit k počítači i v noci jak k miminku a kontrolovat, zdali vše běží, jak má a tím případně neztratím čas při nějakém problému.
Do toho se vidím s ženou a klukem, což je paráda.
Ale jsou lidé v 1+1 s dítětem a to pak musí být na palici.
U nás se na základě sledování všemožných ukazatelů už na jaře zjistilo, že odchodem lidí na HO se zvýšila produktivita práce.
Takže žádné stavění tratí, ale plnění plánu na 100 % +.:D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale ne všichni jsou na home office naplno vytížení. Například zaměstnanci zavřených barů a restaurací, cestovní kanceláře, muzikanti, herci a ostatní profese, které vláda zakázala. I železničáři, když jedou na půl úvazku a nemají koho vozit. Ale i tak se nikomu nic mimopracovního dělat nechce. Ani modelovat a stavět tratě už vůbec ne. Není to tady na fóru alespoň vidět. Tedy kromě Deteria s modely nádražích. Patří mu velké poděkování.
Mě už to osazování také nebaví, když se to dělá celé dny a nemá to konce. Ale stavím i proto, abych nemusel vnímat, jak celý svět jde do.....víte kam. Zakázali nám podnikání, mám sice otevřeno kvůli balíkům, ale cyklozboží oficiálně prodávat nesmím, ale i tak, lidé se bojí a ulice jsou prázdné. Snažím se být optimista, že tato šaškárna brzy skončí.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku, Zbyňku, myslíš si, že když přijdou o část platu a protože si nespořili a nedělali rezervy, tak mají pomyšlení na nějaké stavění tratí do MSTS/OR? Pro ně je docela teď situace drsný pád na ústa.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Snažím se být optimista, že tato šaškárna brzy skončí.
No nevím zda šaškárna, v práci 7 lidí pozidtivních na Covid a zrovna můj kámoš, který tvrdil, že je to rýmička má komplikace jako prase... Nicméně my jedem v práci, jako by se nic nedělo na plný úvazek, jen s tím rozdílem, ře ranní končí ve 13:30 a odpolední nastupuje ve 14:00, půl hodiny je v hale prázdno a desinfikuje se a směny se nepotkávají.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku, Zbyňku, myslíš si, že když přijdou o část platu a protože si nespořili a nedělali rezervy, tak mají pomyšlení na nějaké stavění tratí do MSTS/OR? Pro ně je docela teď situace drsný pád na ústa.
Vrbame, Vrbame. Nevím, jaké máš chápání, ale já nikoho nevyzývám, aby stavěl tratě. Jen jsem odpovídal na přání jednoho člena, který si přeje si zajezdit na Posázavském Pacifiku. Ty si jako myslíš, že já jsem milionář? A že mám nějaké rezervy? Že jako to co se letos nastřádalo, mohu dát pod polštář a žít v pomyšlení, že mám na několik měsíců rezervu? :) Tak to opravdu nefunguje. Bylo nutné investovat už v září, "kdo zaváhá, nežere" Elektrokola na rok 2021 jsou už nyní vyprodaná bez možnosti si některá ještě doobjednat. Já mám tímto 12 jistých a z toho 4 z těch nových už na prodejně. A to máme konec října, teprve. Rok 2021 ještě není. A díly na kola? Vše je pryč. Urval jsem si ještě co se dalo, dokud něco bylo. A doufajíc, že sezona 2021 se na jaře rozjede. Tedy žádné finanční rezervy. A do toho musíš platit nájem, raději nevědět kolik, to by jste asi někteří nestrávili. A nikdo vám nepomůže, protože ve hře jsou statisíce. A do toho vám strana a vláda zakáže podnikáni a potenciální zákazníky zastraší, aby nevycházeli ven.
Na nic si nehraji. Prdel mám strachy opravdu sevřenou, jak tohle dopadne. Je to vabank. Buď skončím v dluzích nebo jsem dobře investoval a na jaře budu hodně prodávat. Protože kdybych nyní nenakoupil a nic nešlo na jaře objednat, tak nemám co prodávat, nájem bych neutáhl a také bych skončil. prostě si nevybereš.
Tak si alespoň stavím ty tratě, ať na tohle nemusím myslet. Snad vše dobře dopadne.
 

Pawlik

Průvodčí
A do toho vám strana a vláda zakáže podnikáni a potenciální zákazníky zastraší, aby nevycházeli ven.
K téhle sviňárně nikdy nemělo dojít. Fabriky, MHD, výrobny žrádla a hnojiv, závodní stravování atd. jsou plné lidí,
ale kontakt prodavače a zákazníka v malém obchůdku je smrťoucí nebezpečí.
Jenomže co chceme po agrobaronovi? Likvidace živnostníků, to je to, oč mu jde.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Ty si jako myslíš, že já jsem milionář? A že mám nějaké rezervy? Že jako to co se letos nastřádalo, mohu dát pod polštář a žít v pomyšlení, že mám na několik měsíců rezervu? :)
Já jsem o tom přesvědčený, že peníze přehazuješ vidlema zleva doprava a zpátky. :D A přebytečné cpeš do matrace. :)
 
Nahoře