Trať ČD 180 Plzeň - Furth im Wald

Přeji hezký den!
Měl bych jednu velkou prosbu na modeláře. Pokouším se o novou vizualizaci tratě a potřeboval bych upravit výhybky z kolejiva DB Track, abych jimi mohl přepsat původní modely. Našel jsem potřebný model na webu DB Track, jen má delší kolej v přímém směru a pokud je hned za výhybkou oblouček, trčí ta kolej ven z oblouku. Potřeboval bych to "uříznout". Jak levou, tak pravou výhybku. A možná ještě nějaké drobné úpravy podobného rázu dalších výhybek, kdyby se něco někde vyskytlo. Na screenech je dobře vidět, o co jde. obr_3.jpg obr_4.jpg obr_2.jpg obr_7.jpg obr_6.jpg
 

Icik

Provozní technik
Bylo by fajn, kdyby nějaký zkušený modelář předělal kolejivo DB na naše pomocí takových dílčích úprav. Nedělá problém dynamická kolej?
 
Ty dynamické koleje mají v editoru zelený jehlan. Každá jiná kolej jde "uchopit", tzn. označit (zčervená), když na ni kliknu myší tak zneprůhlední a objeví se v tabulce název modelu. Tahle dynamická označit nejde. Když kliknu na ten jehlan, objeví se taky tabulka, název modelu ovšem neobsahuje. V trati ani v globalu nejsou dynamické koleje vypsány, aby šel vyměnit kus za kus. Jsem asi blbej ale nemůžu na to přijít. Snažil jsem se otevřít manuál k dynamikám v tom DB Tracks, píše mě to Error404. Ptal jsem se Šneka, jak ty koleje pokládal, ten má amnézii. Už si to po těch letech nepamatuje. Obr_K3.jpg Obr_K4.jpg Obr_K1.jpg Obr_K2.jpg
 
Ten prográm DynaTrax treba stahnuť a tam tak isto sú aj k dispozicii aj profily pre DB track, ktoré treba nainstalovať do Dynatrax. Po spustení Dynatraxu sa načíta zoznám dynamik so štvorcami, kde sú umiestnenie, potom treba len vybrať profil a skonvertovať. Prográm sam potom vytvorí subory, Dynatrax, čo sú tie koľaje, potom s nimi ide normálne manipulovať.
 
Přeji hezkou neděli!
Na stránkách http://www.mojevlacky.cz/ si můžete stáhnout aktualizovanou verzi tratí Plzeňsko (180 a 183). Dosavadní verze tratě, kterou máte, smažte a nahraďte touto staženou verzí. Zároveň si stáhněte znovu i global. Vyčistil jsem ho, a zrekonstruoval, do původní podoby UNI-globalu, s výjimkou defaultních mostních těles s databázovou kolejí. Tyto modely jsem nahradil obyčejnou kolejí se štěrkovým ložem. Je to z důvodu toho, že Šnek tyto mostní konstrukce použil do stavby původního projektu (jiné tehdy nebyly) a tyto naprosto neodpovídají skutečnosti. S kolejivem nelze hýbat, a tedy vyměnit tyto modely přímo v trati, proto je tohle jediné řešení. Lze tento global použít i pro jiné tratě X-Trax, pokud nepoužívají tyto defaultní mostní konstrukce. Zálohujte si jen aktivity (Activities, Paths, Services, Traffic).
Některé chyby z dřívějška se podařilo opravit, některé ne, uvidíte sami. Vyrobil jsem spoustu zimních textur objektů, aby Zima na Šumavě vypadala jako Zima na Šumavě. Kdyby se někomu podařilo rozjet automobilový provoz v OR, bylo by to dobré. Já jsem na to stále nepřišel, kde je chyba. Bude to jen nějaká hloupost, někde v nastavení OR, protože v MSTS problém není. Třeba by se mohl zeptat někdo, kdo má spojení na vývojáře OR.
Ve složce s tratí najdete i složky "Profily tratí" s výškovými poměry stanic a sklony úseků tratě mezi nimi, a "Pro aktivitáře", kde je návod pro provoz v dopravně Radonice, nádraží Furth im Wald, nádraží na Špičáku a objetí soupravy ve stanici Železná Ruda - Alžbětín.
Přehodit kolejivo do DB-Track se nekoná, protože je potřeba nařezat více segmentů výhybek z kolejiva DB-Track do podoby našeho používaného kolejiva (srdcovkových a jazykových částí). A není dnes už asi nikdo, kdo by tohle provedl.
Dobu entity tratě jsem malinko posunul zpět, do doby těsně před zrušením mechanických návěstidel ve Furth im Waldu. Ono to tam s těmi mechanickými návěstidly vypadá přece jen lépe. Je jen otázkou času, kdy bude existovat tento projekt v simulátoru RW "ponovu", a tak tento projekt v MSTS alespoň zachová atmosféru tratě před modernizací.
 
Nahoře