Trať ČD 180 Plzeň - Furth im Wald

Fana Staněk

Hradlař
Přeji hezký den!
Měl bych jednu velkou prosbu na modeláře. Pokouším se o novou vizualizaci tratě a potřeboval bych upravit výhybky z kolejiva DB Track, abych jimi mohl přepsat původní modely. Našel jsem potřebný model na webu DB Track, jen má delší kolej v přímém směru a pokud je hned za výhybkou oblouček, trčí ta kolej ven z oblouku. Potřeboval bych to "uříznout". Jak levou, tak pravou výhybku. A možná ještě nějaké drobné úpravy podobného rázu dalších výhybek, kdyby se něco někde vyskytlo. Na screenech je dobře vidět, o co jde.obr_3.jpgobr_4.jpgobr_2.jpgobr_7.jpgobr_6.jpg
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Bylo by fajn, kdyby nějaký zkušený modelář předělal kolejivo DB na naše pomocí takových dílčích úprav. Nedělá problém dynamická kolej?
 

Fana Staněk

Hradlař
U té dynamické koleje bych potřeboval vědět, kde to má zdroják modelu a textur. Ta se mě nepřehodí, pokud nenajdu ten základní model.RunActivity 2019-01-19 09-02-41-618.jpgRunActivity 2019-01-19 09-09-00-587.jpg
 

Fana Staněk

Hradlař
Ty dynamické koleje mají v editoru zelený jehlan. Každá jiná kolej jde "uchopit", tzn. označit (zčervená), když na ni kliknu myší tak zneprůhlední a objeví se v tabulce název modelu. Tahle dynamická označit nejde. Když kliknu na ten jehlan, objeví se taky tabulka, název modelu ovšem neobsahuje. V trati ani v globalu nejsou dynamické koleje vypsány, aby šel vyměnit kus za kus. Jsem asi blbej ale nemůžu na to přijít. Snažil jsem se otevřít manuál k dynamikám v tom DB Tracks, píše mě to Error404. Ptal jsem se Šneka, jak ty koleje pokládal, ten má amnézii. Už si to po těch letech nepamatuje.Obr_K3.jpgObr_K4.jpgObr_K1.jpgObr_K2.jpg
 
Ten prográm DynaTrax treba stahnuť a tam tak isto sú aj k dispozicii aj profily pre DB track, ktoré treba nainstalovať do Dynatrax. Po spustení Dynatraxu sa načíta zoznám dynamik so štvorcami, kde sú umiestnenie, potom treba len vybrať profil a skonvertovať. Prográm sam potom vytvorí subory, Dynatrax, čo sú tie koľaje, potom s nimi ide normálne manipulovať.
 

Fana Staněk

Hradlař
Přeji hezkou neděli!
Na stránkách http://www.mojevlacky.cz/ si můžete stáhnout aktualizovanou verzi tratí Plzeňsko (180 a 183). Dosavadní verze tratě, kterou máte, smažte a nahraďte touto staženou verzí. Zároveň si stáhněte znovu i global. Vyčistil jsem ho, a zrekonstruoval, do původní podoby UNI-globalu, s výjimkou defaultních mostních těles s databázovou kolejí. Tyto modely jsem nahradil obyčejnou kolejí se štěrkovým ložem. Je to z důvodu toho, že Šnek tyto mostní konstrukce použil do stavby původního projektu (jiné tehdy nebyly) a tyto naprosto neodpovídají skutečnosti. S kolejivem nelze hýbat, a tedy vyměnit tyto modely přímo v trati, proto je tohle jediné řešení. Lze tento global použít i pro jiné tratě X-Trax, pokud nepoužívají tyto defaultní mostní konstrukce. Zálohujte si jen aktivity (Activities, Paths, Services, Traffic).
Některé chyby z dřívějška se podařilo opravit, některé ne, uvidíte sami. Vyrobil jsem spoustu zimních textur objektů, aby Zima na Šumavě vypadala jako Zima na Šumavě. Kdyby se někomu podařilo rozjet automobilový provoz v OR, bylo by to dobré. Já jsem na to stále nepřišel, kde je chyba. Bude to jen nějaká hloupost, někde v nastavení OR, protože v MSTS problém není. Třeba by se mohl zeptat někdo, kdo má spojení na vývojáře OR.
Ve složce s tratí najdete i složky "Profily tratí" s výškovými poměry stanic a sklony úseků tratě mezi nimi, a "Pro aktivitáře", kde je návod pro provoz v dopravně Radonice, nádraží Furth im Wald, nádraží na Špičáku a objetí soupravy ve stanici Železná Ruda - Alžbětín.
Přehodit kolejivo do DB-Track se nekoná, protože je potřeba nařezat více segmentů výhybek z kolejiva DB-Track do podoby našeho používaného kolejiva (srdcovkových a jazykových částí). A není dnes už asi nikdo, kdo by tohle provedl.
Dobu entity tratě jsem malinko posunul zpět, do doby těsně před zrušením mechanických návěstidel ve Furth im Waldu. Ono to tam s těmi mechanickými návěstidly vypadá přece jen lépe. Je jen otázkou času, kdy bude existovat tento projekt v simulátoru RW "ponovu", a tak tento projekt v MSTS alespoň zachová atmosféru tratě před modernizací.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jo, ale nsemíš jít přes boční záložku, ale musíš dát nahoře donvload. Už jsem na to přišel.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Je to fakt pecka. Moc se mi líbí trolejové vedení. A úsek Plzeň - Klatovy, ten je můj oblíbený.
plech281c.jpg
shark01.jpg
 

Fana Staněk

Hradlař
Přeji hezký nedělní podvečer!
Na adrese: http://www.mojevlacky.cz/ si můžete stáhnout aktualizaci tratě Plzeňsko (Trať_183). Novinek tam moc není, hlavně se jedná o opravu automatického otevírání dveří na správné straně u nástupišť. V některých stanicích došlo k přelinkování návěstidel, byly zapojeny i přivolávací návěsti na průjezdné koleje bez hlavních návěstidel, a na ten rozbitý kříž na plzeňském hlavním nádraží. V Domažlicích byl "doroubován" model Bílé věže. To je v kostce všechno. Ve složce s tratí je umístěna složka "Pro aktivitáře". Tam najdete např. návod, jak objet soupravu v Železné Rudě - Alžbětíně, jak křižovat vlaky ve výhybně Radonice, jak křižovat vlaky na Špičáku, popis provozu ve stanici Furth im Wald a některých návěstí německé návěstní soustavy, kdo by nevěděl. Lubovi M moc děkuji za tu Bílou věž, a přeji hezký zážitek z jízdy.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Ta trať je fakt parádní. Troleje, krajina. Ještě by to chtělo nějakého tvůrce objektů, alespoň nádražní budovy by zasloužily originální modely. @Šnek i @Francek odvedli velký kus práce, klobouk dolů.
 
Nahoře