Trainset a jeho značení

Petr Novák

Průvodčí
ok1dnh - to oznámení o serveru jsem jen prolétl a omlouvám se za to,že jsem nečetl pořádně,zrovna vedle otravoval syn s neodbytnou otázkou a jako vždy chtěl hned odpověď.Nyní je mi vše jasné. :eek:
 
Naposled editoval moderátor:

ok1dnh

Pokladník
Koukám, že na celní správě v Bratislavě taky asi neumějí číst, že jo uživateli IP 195.168.240.14, který se snažíš sosat z http://msts.sinus.cz všechno najednou, ačkoliv je jasně uvedeno na každé stránce "Jen 20 souborů....." !!!
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=833 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=685 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=833 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=550 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=555 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
(ten výpis o IP 195.168.240.14 má asi 300kB)
A nedá ti a nedá, viď ? Já se skoro ani nedivím, že někdo založí stránky a musí toho po chvíli nechat. Třeba jen kvůli takovému volovi, který neumí a nebo nechce číst.
Karel
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
Správce
ok1dnh napsal:
Koukám, že na celní správě v Bratislavě taky asi neumějí číst, že jo uživateli IP 195.168.240.14, který se snažíš sosat z http://msts.sinus.cz všechno najednou, ačkoliv je jasně uvedeno na každé stránce "Jen 20 souborů....." !!!
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:23 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=833 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=685 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=833 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=550 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:24 +0200] "GET /sosni.php?id=553 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=555 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
195.168.240.14 - - [12/Jun/2006:09:45:25 +0200] "GET /sosni.php?id=831 HTTP/1.1" 200 638
(ten výpis o IP 195.168.240.14 má asi 300kB)
A nedá ti a nedá, viď ? Já se skoro ani nedivím, že někdo založí stránky a musí toho po chvíli nechat. Třeba jen kvůli takovému volovi, který neumí a nebo nechce číst.
Karel
Karle a pak má ta státní správa fungovat......kdyby tak lidi věděli, co si platí ze svých daní :D
 
Naposled editoval moderátor:

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kdyby tam bylo něco nového, tak neřeknu. Ale většina jsou staré věci, které má každý už doma.
On je asi velký problém si na 10 minut sednout k Trainsetu a ze všech složek smazat noční engy. Co je ke stažení nové se myslím vejde do limitu 20 souborů.
Takže to lidi stahují vše jen tak pro sichr nebo pohodlí.
A stejně, pokud autoři aktivit budou používat ještě jiná vozidla, tak ani tento aktuální Trainset pro bezchybné spuštění MSTS nikomu nepomůže.
V nejbližší době bych chtěl doplnit vozidla OBB, myslím, že už mám posbírané vše, co jezdí do jak do Břeclavi, tak do Bratislavy, ale je nutné to nějak rozškatulkovat.
Současně používané OBB rychlíkové vozy bych označil jako traffic t_ a přidal do složky s hodnotnější variantou téhož vozu. Zatím není čas. Prioritnější vidím dostavění úseku DNV - Bratislava a až teprve potom bych řešil co tam bude jezdit.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Současně používané OBB rychlíkové vozy bych označil jako traffic t_ a přidal do složky s hodnotnější variantou téhož vozu. Zatím není čas. Prioritnější vidím dostavění úseku DNV - Bratislava a až teprve potom bych řešil co tam bude jezdit.
Zbyňku, tak potom je potřeba myslet s přeznačováním těchto traffic vozů i na autory aktivit tak, aby při stavbě low-polys souprav nemuseli lovit tyto vozy mezi plnohodnotnými a měli je jak v AE, tak v CB hezky pohromadě......
 

Mirec

Signalista
Martens napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
Současně používané OBB rychlíkové vozy bych označil jako traffic t_ a přidal do složky s hodnotnější variantou téhož vozu. Zatím není čas. Prioritnější vidím dostavění úseku DNV - Bratislava a až teprve potom bych řešil co tam bude jezdit.
Zbyňku, tak potom je potřeba myslet s přeznačováním těchto traffic vozů i na autory aktivit tak, aby při stavbě low-polys souprav nemuseli lovit tyto vozy mezi plnohodnotnými a měli je jak v AE, tak v CB hezky pohromadě......
Presne Martin ... Je to o vzájomnej kooridinácii.Ide leto, bude voľnejší režim takže ma už svrbia prsty na pár aktivít.Počítam s tým že stanice budú "zapratané" hlavne Low-poly vozňami, buď Kebarkovými, alebo inými, ktoré prídu neskôr.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já teda nevím, ale pokud sestavuji consists, tak v Conbuilderu je úplně jedno, v jaké je vůz složce, ale vše se řadí dle položky v NAME.
Aktivity editor, zde se dá sestavit souprava jen testovací, ale hledat vozy podle určitého řazení je téměř nemožné. Takže consists dle reálných souprav doporučuji výhradně sestavovat v Conbuilderu.
Jinak o vozech traffic jsem psal proto, že je škoda tyto verze OBB vozů vyřazovat
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
bob57_cz napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
Já teda nevím, ale pokud sestavuji consists, tak v Conbuilderu je úplně jedno, v jaké je vůz složce, ale vše se řadí dle položky v NAME.
Aktivity editor, zde se dá sestavit souprava jen testovací, ale hledat vozy podle určitého řazení je téměř nemožné. Takže consists dle reálných souprav doporučuji výhradně sestavovat v Conbuilderu.
Jinak o vozech traffic jsem psal proto, že je škoda tyto verze OBB vozů vyřazovat
Proč výhradně v Conbuilderu ? Copak neexistují jiné podobné utilitky jako třeba Convoi a další ? !
Tak to já nevím.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Nehledej duplicity jenom v jednom adresáři, ale podívej se, zda je nemáš jak ve složce začínající zssk, tak i zscs.....to Ti taky seřadí za sebou. A jsou tam....někdo je dával jak do složky zssk_Eas, tak i do zscs_Eas2...

Máš to taky tak?

Navíc pokud si najedeš na řádek vozu nebo loko v CB, tak ve stavovém řádku pak vidíš plnou cestu v trainsetu až k wag nebo eng souboru.
 

Tax

Moderátor
Správce
Novovzniknutú debatu o značení som oddelil, kto ešte má k tomu čo povedať, môže tak učiniť tu: http://forum.msts.cz/subdom/forum/index.php?threads/2333
 
Naposled editoval moderátor:

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Ahojda!

Jelikož se zde a také "vedle" stále najdou manťáci, jsem nucen napsat pár řádek určených převážně pro ně. Zapřemýšlel jsem o nějaké přijatelné normě značení. U lokomotiv je to jasné a +/- se dodržuje. U vozů nastává problém. Pro lepší orientaci si dovolím vozy rozdělit na:
  • 1) Nákladní
  • 2) Osobní dělené:
    1. "klasické" vozy
    2. přípojné vozy k mot. vozům

Věnujme se bodu jedna. Základní značení je jasné. Žel. správa=ČDC,ZSCS,PKPC apod. (u soukromých vozů vlastník -> TWA=transwagoon, TB=transportservis Beroun apod.), podtržítko, písmenná řada vozu případně doplněná o číselný index, podtržítko, inv. číslo, podtržítko, stav vozu (Prazdny, uhli, koks, palety, drevo 2,5m, roury apod.). Uvedu pár příkladů:

cdc_Eas-u_939_prazdny
cdc_Eas-u_939_uhli

tb_Uacs_080_prazdny
tb_Uacs_080_lozeny

Pravděpodobně jsem si všimli stavů prázdny/ložený, prázdný/uhlí,drevo apod. Je to dáno typem vozu. U vozů, kde je náklad vyditelný a je nutné rozdělit jeho druh (pravděpodobně u všech otevřených vozů ale mohou se naskytnout i jisté anomálie), se píše druh nákladu místo slůvka ložený - u vozů bez této potřeby. Jasné stručné. Víceméně použitelné pro všechny vozy až na jednu vyjímku - kontejnerové vozy. Zde nastává problém s označením nákladu. Vůz může být prázdný nebo ložený, stejně tak i kontejner. Způsob uvažovaného značení uvedu na příkladu:

cdc_Sgns_002_prazdny
cdc_Sgns_002_prazdny_3k20_HJ_PC_SL
cdc_Sgns_002_lozeny_1k40_HL

(HJ=HanJin, SL=SeaLand, HL=HappagLloyd. 3k20 = 3 kontejnery dvacetistopé)

Verze jedna je vůz bez kontejneru, verze dva vůz s prázdnými kontejnery, verze 3 s lozenými kontejnery. Kombinace ložený/prázdný kontejner na jednom voze není nutná - lze to vhodně ošálit a taková situace v provozu je nepravděpodobná. Má to ovšem jedno úskalí -> o tom dále.

Teď jsme si povídali o značení souborů. Nesmíme ovšem zapomenout na položku NAME. Ve své podstatě do této kolonky uvedeme to samé ale bez podtržítek. Ukázka:

"CDC Sgns 002 Lozeny 1k40 HL"
"CDC Sgns 002 Prazdny 2k20 HL,SL"

Může nastat i tuta možnost:

"CDC Sgns 002 Prazdny 1k20 HL 1k40 SL"

Je zřejmé, že název je dlouhý. CB ho nezobrazí celý. Ani SV neřeší problém, protože kontejnery bývají řešeny jako FA. Nejsem si jist, zda editor msts umí zobrazit takto dlouhý název. Řešení jsem objevit teď při psaní tohoto článku. Stavový řádek CB (úplně dole) zobrazuje cestu k danému wagu a je zde dosti místa na plné zobrazení názvu. Jde o zvyk ;).

K tématu nákladních vozů asi vše.

Osobní vozy.

Zde to bude asi obdobné. Nebudeme uvažovat obsazený nebo prázdný vůz nebo pohled cestujícího (u takového vozu by byl standartně nadefinován ve wagu). Ovšem narážíme na problém přípojných vozů k motorovým vozům a řídících vozů. Uvádět číselné nebo písmenné označení? K jednoznačnému závěru jsem nedošel. Spíše se přikláním k písmennému, protože značení 053,954 atd. v současnosti zaniklo a oznčení 21-29 336-4 nikomu neřekne že se jedná o vůz Bdtn 054 336-4. Stejně tak hurvínky Blm neměli řadové označení typu 020,053,054 apod. Jenže u jednotek by se více hodilo 063 než než? Písmenné označení chybí. Návrhy?

Závěrem pár příkladů:

cd_BDs450_090
name "CD BDs(450) 090"

Dodatek

textury značit takto:
cd_BDs450_090a
cd_BDs450_090b
cd_BDs450_090c
cd_BDs450_090d

Stín třeba takto:
cd_A_stin.s
cd_A_stina.ace
cd_A_stinb.ace

interier třeba takto:

cd_Ampz_int.s
cd_Ampz_inta.ace
cd_Ampz_intb.ace

v případě konfliktů takto (tato možnost je správnější ale měla by proběhnout diskuze):

cd_Ampz146_005_int.s
cd_Ampz146_005_inta.ace
cd_Ampz146_005_intb.ace

Toliko asi vše. Jsem zvědav jestli nás to posune blíže k opravdu jednotnému trainsetu.

P.S. některé možnosti zde nejsou popsány, některé vyplývají z textu, jiné nikoliv. Cílem bylo vytvořit prvotní impuls k rozvíření diskuze a navrhnout základ, který by se dal dále rozvíjet.
 

mikulda

Vlakvedoucí
Správce
Čouda napsal:
cdc_Sgns_002_prazdny
cdc_Sgns_002_prazdny_3k20_HJ_PC_SL
cdc_Sgns_002_lozeny_1k40_HL

Viděl bych to takto:

cdc_Sgns_002_prazdny
cdc_Sgns_002_20NYK_40MOL_plne
cdc_Sgns_002_40MSC_prazdny

Uváděl bych tři písmena kódu operátora, je to to, co je na kontejneru bez "U" na konci.
Kombinaci prázdného a plného na jednom voze bych taktéž neuvažoval.


K přívěšákům:
Asi by bylo dobré nechat označení odpovídající době provozu.
Tedy k M 131.1 vůz csd_Blm
k M 152.0 vůz csd_Baafx
k 810 vůz cd_010
atd.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
S přívěšáky souhlasím. Mohlo by být. Kontejnery také OK. Jen ne vždy jsou ty kody čitelné. Možná se nechá na internetu najít seznam ze kterého by to šlo odvodit.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Při hrabání se v trainsetu jsem na razil na soubor 350006-s.cvf. Netuším kde jsem ho vzal a k čemu slouží. Readme pochopitelně chybí. Nemá to nějakou souvislost s laděním, protože jsou dvě verse?
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Lukáši ty mě mateš. Soubor 350006-s.cvf je na žsrho engy alá Šemora, kde poněkud kulhá rozjezdová charakteristika ale při jízdě ok a kde lze nakrokovat 11. stupeň z místa. Soubor 350006.cvf pasuje na ladění od Boba57_cz. A je to rozlousknutý ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Čouda, já ti dám alá Šemora :D Je to testováno fírou, který na tom celý aktivní věk jezdil, než odešel do penze. Tehdy EC jezdila přes Horu a to bylo nějakého kvedlání, ne jak nyní po koridoru tam dám serii a jedu.
MSTS je o kompromisu, ale buďme rádi za něj. To mé žabotlamy na Benešov, zde musím hodně šulit, abych alespoň na oko simuloval správnou technologii jízdy. Viz má videa. :D Ale stále proti modernímu RW či TS 2012 jsme na tom velmi dobře. Zde mne dorazilo, když na spádu 5 promile jsem musel na výkon, aby mi vlak nezastavil. Potvrdil mi to i jiný člověk se svými soupravami. A zrovna tohle by mi v MSTS moc vadilo.
A ne že z místa mohu nakrokovat 11. stupeň :D Fíra jezdí podle citu. I když to adheze a proudy umožní, nikdy tam nenakrokuje co se tam vejde, ale vlak při rozjezdu je třeba nejprve opatrně natáhnout. :D
 
Nahoře