Fiktivní trať Ztracená_Old

Tax

Moderátor
Správce
JiříkTK napsal:
... Ačkoli jsem trať datoval do období let 1960-70, snažil jsem se vše udělat tak, aby v ní bylo co nejméně záchytných časových bodů. Snad se to povedlo ...

Neboj, Jirko, podarilo sa dokonale. Kludne sa to môže používať už od roku 1949/1950 a keby tam neboli tie autá a komunistické symboly, tak aj od 1928 - ale to zas nevadí, pretože modré šípy končili v 50-tych rokoch, tak tie červené hviezdy ešte mohli vidieť :D :cool:
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Tax napsal:
....., pretože modré šípy končili v 50-tych rokoch, tak tie červené hviezdy ešte mohli vidieť :D :cool:
Já se někde dočet, že poslední z Modrých šípů byl vyřazen v roce 1959. Takže to byl ještě mladík oproti mnoha současným mašinám.
 

Tax

Moderátor
Správce
JiříkTK napsal:
Já se někde dočet, že poslední z Modrých šípů byl vyřazen v roce 1959. Takže to byl ještě mladík oproti mnoha současným mašinám.

Ano, rada M274.0 ( konkrétne M274.013 a 014) jazdila na MSp z BA do Prievidze ešte v roku 1957/58

Troška OT: súčasný stav modelu M274.014:

[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://xtrain.alsat.sk/screen/msts-dmu/m274-0-c.jpg

Podvozky sú zhodné s podvozkami z M234.0, teda až tak moc toho nechýba - len nejaký mesiac - dva - tri intenzívnej práce :rolleyes:
 

JIŘÍ GLOGOVSKÝ

Cestující
Jedu si takhle kontrolní jízdu viz: http://pictureup.cz/picture/verejny/11311131scrgrb1.jpg
rozhlížímse po krajině a musím nahlásit létající strom.
http://pictureup.cz/picture/soukromy/1430014300scrgrb0.jpg
Jinak to je hotvá pastva pro oči ta okolní velmi, velmi profesionální práce klobou smekám.
Další kontrolní jízdy budou co nevidět.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
JIŘÍ GLOGOVSKÝ napsal:
Jedu si takhle kontrolní jízdu viz: http://pictureup.cz/picture/verejny/11311131scrgrb1.jpg
rozhlížímse po krajině a musím nahlásit létající strom.
Jinak to je hotvá pastva pro oči ta okolní velmi, velmi profesionální práce klobou smekám. Další kontrolní jízdy budou co nevidět.

Jirko, prosím až pojedeš příště, stačí když napíšeš:

48.283 16.025 letí jehličnan (domek, ...)

najdu ho za chvilečku. Pokud mi takto sepíšeš závady, budu moc rád a až se toho sejde více, udělám opravnou aktualizaci. Já dělal kontrolní jízdy s vyšším vozidlem a určitě jsem toho hodně přehlídl.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Protože se po Ztracené_old jezdí i se Sergeji a Pomeranči (což je v pořádku), dovolte mi tuto poznámku:

[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://www.simtrains.eu/trate/dvoukolejka_csd/screeny/ztracena9.jpg

V trati jsem použil rychlostníky tak, jak se používaly v padesátých a šedesátých letech. Horní rychlostník je pro parní lokomotivy a dolní vyšší pro takzvané lehké motorové vozy. Jejich typičtí představitelé jsou Modré šípy. Je to takové připomenutí těm mladším, že něco takového kdysi existovalo.

Kulaté rychlostníky známé ze současnosti tehdy ještě nebyly. Vzdělanější z nás mne poučili, že k jejich zavádění došlo až v souvislosti s příchodem Sergejů na tratě ČSD. První kusy byly dodány po roce 1966.

Takže se přimlouvám za tento rozumný kompromis. Povezeme-li Pomerančem rychlík, berme za své vyšší dolní rychlostníky, povezeme-li 30 vozů plných písku, berme za své horní rychlostníky s nižší hodnotou.

A ještě bych měl jeden námět pro kamarády aktivitáře. V naší době volání po realismu bych se zastavil u dopravních a manipulačních kolejí. MSTS toto nezná a tak máme v tratích vymezena nástupiště a nákladní koleje. Dopravní kolej však zpravidla poznáme (v mých tratích) tak, že má na konci odjezdové návěstidlo, manipulační kolej pak návěstidlo pro posun či výkolejku.

Když nákladní vlak přijíždí do stanice, měl by mít postavenu vlakovou cestu na dopravní kolej a pouze z dopravní koleje by měl ze stanice odejet. Domnívám se, že většina staničních zabezpečovacích systémů by (na rozdíl od MSTS) ani výpravčímu nedovolila postavit vlakovou cestu z širé trati na manipulační kolej.

U malých tříkolejných nádražíček na Ztracené i na Dvoukolejce, kde jsou výhybky přestavovány ručně výhybkářem a jediným jejich zabezpečením je klíč a zámek, ovšem zřejmě platí: Děj se vůle boží.
 
T

Tom Kanka

Host
Ahoj Jirko,
já bych Tvůj příspěvek trochu upřesnil:
1) kulaté rychlostníky se začaly používat až počátkem 70-tých let, především z důvodu nasazení lokomotiv E 669.3
2) platnost dolních rychlostníků byla pro motorové vozy všeobecně. Modrý šíp bych zařadil spíš do kategorie težších motorových vozů, jako typického představitele těch lehkých bych viděl M120.4, M131.1, apod. Ono nejde tolik o vlastní hmotnost, jako především o nápravový tlak. A ten má menší i M 262.0. Ze stejného důvodu nesouhlasím ani s návrhem jezdit s Pomerančem (navíc to byla naše nejtěžší lok. uvažovaná pro použití v osobní dopravě!) podle těchto rychlostníků. Pro odlišení rychlosti os. a nákl. vlaků by proto byla vhodnější návěst "Pomalu pro nákladní vlaky" (v MSTS je použita např. v Brně v trati BP a 240).
3) co se týče odlišení dopravních a manipulačních kolejí, souhlasím, jen bych doplnil, že ačkoli to bylo a je proti přepisu, v praxi se z nich ve stanicích bez odjezdových návěstidel i odjíždí - např. krátký Mn dobírá vůz a proč ho zbytečně přestavovat na dopravní kolej, když může odjet rovnou.
4) i u malých stanic, kde je veškeré zabezpeční zajištěno klíči, nebylo možné postavit vjezd na manipulační kolej. V nejhorším případě se používaly klíče od uzamčené výkolejky k odemknutí návěstní páky vjezdového návěstidla.

Označení osobních a nákladních kolejí v MSTS stačí podle mého názoru takto:
1) u osobních je to jasné, tam je znázorněno nástupiště, které je zároveň i nutné u některých aktivit k odpočítání doby nástupu, potřebné pro jízdu podle jř. (F10)
2) použití označení nákladních kolejí pouze u dopravních kolejí bez peronu, použitelných pro příjezd, odjez a průjezd nákladních, resp. Lv a Sv vlaků. Takže všechny ostaní koleje bez označení jsou manipulační. Navíc ve větších stanicích při označení všech kolejí člověk po stisknutí F6 nepřečte stejně vůbec nic.

Měj se, Tom
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Ahoj Tome. I když jsi před časem napsal, že na dráze se nemáme ničemu divit, tak jsme na fiktivní trati, která má spodek i svršek takový, jaký má být, dokonce i některé oblouky o poloměru až 2000 m umožňující také docela slušnou rychlost. Máme na ní rychlostníky pro parní lokomotivy a motorové vozy. Traťový monitor nám ukazuje tu rychlost vyšší. Tady je vše jasné.

Jenže máme i ty Sergeje a Pomeranče a bylo by nepěkné, kdybychom je chtěli z provozu po této trati vyloučit. Ale protože to není v trati nijak ošetřeno, tak jsem přišel s návrhem na jakýsi kompromis. A bude na aktivitářích, jaké stanovisko k tomu při tvorbě aktivit zaujmou. Nepochybuji totiž o tom, že bude tendence jezdit tou vyšší rychlostí.

Co se týká označování dopravních kolejí ve větších stanicích, držel bych se raději návěstidel. Důvod: Já v tratích označuju (k radosti mnohých aktivitářů) i místa skladů, nakládací rampy, stojící vozy pokud jsou na databázových kolejích a dokonce i mosty - to kvůli použití pomalých jízd. V Route editoru je také funkce "dopravit vozy na...", ale pokud ji chce aktivitář použít, tak ta kolej musí být označena.
 
T

Tom Kanka

Host
JiříkTK napsal:
Ahoj Tome. I když jsi před časem napsal, že na dráze se nemáme ničemu divit, tak jsme na fiktivní trati, která má spodek i svršek takový, jaký má být, dokonce i některé oblouky o poloměru až 2000 m umožňující také docela slušnou rychlost. Máme na ní rychlostníky pro parní lokomotivy a motorové vozy. Traťový monitor nám ukazuje tu rychlost vyšší. Tady je vše jasné.

Jenže máme i ty Sergeje a Pomeranče a bylo by nepěkné, kdybychom je chtěli z provozu po této trati vyloučit. Ale protože to není v trati nijak ošetřeno, tak jsem přišel s návrhem na jakýsi kompromis. A bude na aktivitářích, jaké stanovisko k tomu při tvorbě aktivit zaujmou. Nepochybuji totiž o tom, že bude tendence jezdit tou vyšší rychlostí.

Co se týká označování dopravních kolejí ve větších stanicích, držel bych se raději návěstidel. Důvod: Já v tratích označuju (k radosti mnohých aktivitářů) i místa skladů, nakládací rampy, stojící vozy pokud jsou na databázových kolejích a dokonce i mosty - to kvůli použití pomalých jízd. V Route editoru je také funkce "dopravit vozy na...", ale pokud ji chce aktivitář použít, tak ta kolej musí být označena.
Jirko neber to ve zlém. Znáš mě, nejsem proti fikcím ale všude hledám logiku, proč a co by jak bylo a nebylo. Celý ten problém je v tom, že ty sdružené rychlostníky se používaly především na lokálkách. Na této trati by se vzhledem ke směrovým poměrům a svršku v reálu zřejmě asi ani nevyskytovaly. Já si je pamatuji např na trati Tanvald-Harrachov, kde pro M 240.0 platilo z bezpečnostních důvodů po spádu 20, zatímco Mn vlaky vedené T 426.0 "na zubech" mohli jet 40 km/h - tudíž neplatilo,to, že pro motorové vozy byla stanovena rychlost vyšší.
V použití Sergejů a Pomerančů na této trati jsme si asi nerozumněli. Nenamítám nic proti jejich nasazení, jen mě zaujala myšlenka, že šestinápravová lokomotiva o nápravovém tlaku dejme tomu 19 tun bude jezdit rychlostí povolenou pro lehké motorové vozy.

A k poslední bodu bych dodal asi jen to, že schopný aktivitář by měl sám umět rozeznat na kterou kolej vlak trasovat a kam ne.

Tím samozřejmě nikomu neberu právo na jeho postoj k tomuto problému a na to, jak to pojmou tvůrci aktivit. A už vůbec jsem se nechtěl kohokoli dotknout! :)
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Autor fikce musí dát trati určitou logiku a udělat ji pro určité období. Já jsem přepracovával Ztracenou a myslel jsem na parní lokomotivy a na Modré šípy. A rychlostníky jsem tam umístil v podstatě pro tyto dva typy vozidel. Přidejte si k nim s úsměvem přívlastek "těžké" parní lokomotivy a "lehké" motorové vozy a odmyslete si na chvíli nápravové tlaky.
---------------------
Ono to vypadá, jako že se tu s Tomem hádáme. To ne, nad tento způsob komunikace jsme oba povzneseni.
 
T

Tom Kanka

Host
Hynďa napsal:
Tom Kanka napsal:
Mn vlaky vedené T 426.0 "na zubech" mohli jet 40 km/h
Ahoj! Možná se pletu ale nemá T426.0 na zubech maximální rychlost 20km/h?
Ahoj,
nepleteš se, já jsem napsal blbost, omlouvám se. Rakušák měl opravdu max. povolenou rychlost na ozubnici 20 km/h. Ten rychlostník byl v Desné, kde ozubnice není a navíc byl 30/20!
No jo, ono je to už víc jak pětadvacet let, co jsem na zubačce trávil vždy část prázdnin a všechno už je pryč. Ozubnicové výhybky v Polubném, M 240.0, výpravčí v Kořenově, výtopna tamtéž, a i strejda, který tam jezdil jako průvodčí na nákladech, to má za sebou. Po něm mi zbyla jen návěstní trubka a po tom ostatním jen černobílé fotky a vzpomínky, které, jak se právě ukázalo, začínají mít také jakési trhliny! :)

Sorry za OT!
 

Hynďa

Průvodčí
Tom Kanka napsal:
Hynďa napsal:
Tom Kanka napsal:
Mn vlaky vedené T 426.0 "na zubech" mohli jet 40 km/h
Ahoj! Možná se pletu ale nemá T426.0 na zubech maximální rychlost 20km/h?
Ahoj,
nepleteš se, já jsem napsal blbost, omlouvám se. Rakušák měl opravdu max. povolenou rychlost na ozubnici 20 km/h. Ten rychlostník byl v Desné, kde ozubnice není a navíc byl 30/20!
To je v pohodě jen mi to bylo divný. 30/20? To tam byla pro T426.0 přímo ta 20 napsaná?
 
T

Tom Kanka

Host
Hynďa napsal:
Tom Kanka napsal:
Hynďa napsal:
Tom Kanka napsal:
Mn vlaky vedené T 426.0 "na zubech" mohli jet 40 km/h
Ahoj! Možná se pletu ale nemá T426.0 na zubech maximální rychlost 20km/h?
Ahoj,
nepleteš se, já jsem napsal blbost, omlouvám se. Rakušák měl opravdu max. povolenou rychlost na ozubnici 20 km/h. Ten rychlostník byl v Desné, kde ozubnice není a navíc byl 30/20!
To je v pohodě jen mi to bylo divný. 30/20? To tam byla pro T426.0 přímo ta 20 napsaná?
Ne, 20 pro M 240.0, 30 pro T 426.0.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Tax mne upozornik, že v trati chybí některé kilometrické vzdálenosti. Zde jsou komplet všechny.

Skalka 58.1
M. Dolina 53.0
V. Dolina 48.9
Polom 44.3
Mlyny 41.3
Rakov 38.1
Moldava 33.2
Dubovec 29.4
P. Hamor 26,2
Stratená 20,1
Lesov 16.9
Dedinka 13.4
B. Voda 10.5
Prakovec 4.1
S. Voda 0.0

A ke stažení ve formátu .doc jsou na mých stránkách pod screeny z tratě.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
JIŘÍ GLOGOVSKÝ napsal:
Jedu si takhle kontrolní jízdu ... rozhlížím se po krajině

Jirka projel se svou šlapací drezínou již polovinu tratě. Smekám klobouk, našel i stromy poletující nad zemí plných 17 centimetrů a to je teda opravdu neuvěřitelný výkon. Vše průběžně opravuju. A protože jsem vyměnil ještě některé objekty za lepší od Brzdy1, tak až Jirka dojede na konec tratě, updatneme ji. Koleje ovšem zůstávají beze změn.
 

Tax

Moderátor
Správce
Timetable pre trať Ztracená_Old

Pre uľahčenie tvorby aktivít k trati Ztracená_Old som vyrobil tabulku s rozpisom vzdialeností a času, aký potrebuje vlak k prejdeniu jednotilvých medzistaničných úsekov. V *.PDF súbore je vzor s prednastavenou cestovnou rýchlosťou 65/km/h pre MR, 55 km/h pre MSp a MOs a 45 km/h pre Pn s podobnou loko, ako je napr. T435.0
Kto sa neuspokojí s *.PDF, je k stiahnutiu aj *.XLS, kde si môžete dosadiť hodnoty pre priemernú rýchlosť, aká vyhovuje vám a vzorec vypočíta správne jazdné doby. Tabuľka nezohľadňuje pobyt v staniciach. Výsledný čas sa teda predĺži o súčet stanovených pobytov v staniciach ( čas potrebný na nástup a výstup cestujúcich, popr. posun u manipuláku )

Ak si myslíte, že vám takáto tabuľka napomôže, sosajte tu:

http://xtrain.alsat.sk/info/timetable.pdf alebo http://xtrain.alsat.sk/info/timetable.xls
 

brzda1

Provozní technik
JiříkTK napsal:
JIŘÍ GLOGOVSKÝ napsal:
Jedu si takhle kontrolní jízdu ... rozhlížím se po krajině

Jirka projel se svou šlapací drezínou již polovinu tratě. Smekám klobouk, našel i stromy poletující nad zemí plných 17 centimetrů a to je teda opravdu neuvěřitelný výkon. Vše průběžně opravuju. A protože jsem vyměnil ještě některé objekty za lepší od Brzdy1, tak až Jirka dojede na konec tratě, updatneme ji. Koleje ovšem zůstávají beze změn.

.........a ja ti zatiaľ doladím tie ostatné budovy............tie obojstranné textúry.....
 
Nahoře