PIKO vláček.

Líbí se Vám PIKO-vláček?


  • Hlasovalo členů
    59

zsr

Posunovač
Ahoj pratele,

soutez ma opravdu smysl jen tehdy, pokud se pouzije stejny eng, jak zminuje Pikku. Samozrejme pokud si nekdo naboostuje nerealny vykon masiny (napr. 475.0 s vykonem 3000kW), tak uz to neni o dovednosti, to je jasne, takhle jsem to nemyslel.
Vysledky pak nejde porovnavat.

Nicmene jsem zkusil jeste jeden test - vypnul jsem si monitor a jel jsem jen na meraky v kabine. Kategorii bych nazval HC - hardcore :)

Zatim muj prvni pokus s 475.0: 101,7 kmh - 10,120km - 591s (9min 51s).

Zkusite to nekdo take, abychom mohli porovnat techniku jizdy a nasdilet ji?
Ja jsem si primarne hlidal rucicku manometru kotle a tlak v soupatkove komore, abych nesel pres 9 baru a nepodklouzl.

ZSR

d5a06c5bd546c2887c4aa1175f37b8e9.jpg


ZSR
 
Naposled editoval moderátor:

Petr Novák

Průvodčí
zsr napsal:
Ahoj pratele,

soutez ma opravdu smysl jen tehdy, pokud se pouzije stejny eng, jak zminuje Pikku. Samozrejme pokud si nekdo naboostuje nerealny vykon masiny (napr. 475.0 s vykonem 3000kW), tak uz to neni o dovednosti, to je jasne, takhle jsem to nemyslel.
Vysledky pak nejde porovnavat.


původní nastavení:
Wagon ( 475-001 )

comment ( Basic physical engine data )

Type ( Steam )
IsTenderRequired ( -1 )
MaxPower ( 1620kW )
MaxForce ( 146kN )
MaxVelocity ( 62.14mph )
WheelRadius ( 0.787m )
NumWheels ( 4 )
Sanding ( 1E9mph )


Moje nastavení 475.0:
Wagon ( "475-001" )
Type ( Steam )
MaxPower ( 1560kW )
MaxForce ( 128kN )
MaxContinuousForce ( 100kN )
MaxVelocity ( 60mph )
WheelRadius ( 0.812m )
Sanding ( 1E9mph )
NumWheels ( 4 )


Jestli moje nastavení je přemrštěné,tak jsem idiot,který nic neumí.A kde je nějaké přemrštěné nastavení?Jak výkon,tak i tažnou sílu mám nastavenou menší.Mimochodem,průměr hnacích kol není 1574mm,to už by musela mašin jít na výměnu dvojkolí.Obruče bývají tlusté okolo 75mm,ty se nepočítají?
Co se týče soutěže,tak jste mi nic nevyvrátili,mám menší výkon i tažnou sílu a přesto jsem rychlejší.Tak tedy podle Pikka nic neumím...Pochlub se vlastním enginem a ukaž,kolik z toho vymáčkneš.Jinak tahle debata je naprosto o ničem.Já jsem to ukázal,teď je řada na tobě.Jsem ochoten zveřejnit své nastavení,aby to mohl každý otestovat a říci,že jsem nepodváděl.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Petr Novák napsal:
...Tak tedy podle Pikka nic neumím...Pochlub se vlastním enginem a ukaž,kolik z toho vymáčkneš.Jinak tahle debata je naprosto o ničem....

Vezmi engin, se kterým jsme jeli všichni, pak se ukaž a porovnáme výsledky. Já si nepotřebuju nic dokazovat, mám sebevědomí v pořádku. Soutěž je zábava a proto mi nevadí, že jsem skončil poslední. Pochop to už konečně. Jestli se ti nelíbí moje parní lokomotivy v MsTS se zsrho nastavením, jezdi s defaultní 380, mě je to jedno. Jestli si chceš upravovat enginy pro sebe je mi to taky fuk. Jen mě otravuje, že jak vydá zsr nový eng (který se ladí třeba půl roku) tak ho hned edituješ a druhej den jsi chytrej jak bylo všechno blbě. Ale svojeho nic nevymyslíš.
 

zsr

Posunovač
Petr Novák napsal:
zsr napsal:
původní nastavení:
Wagon ( 475-001 )

comment ( Basic physical engine data )

Type ( Steam )
IsTenderRequired ( -1 )
MaxPower ( 1620kW )
MaxForce ( 146kN )
MaxVelocity ( 62.14mph )
WheelRadius ( 0.787m )
NumWheels ( 4 )
Sanding ( 1E9mph )


Moje nastavení 475.0:
Wagon ( "475-001" )
Type ( Steam )
MaxPower ( 1560kW )
MaxForce ( 128kN )
MaxContinuousForce ( 100kN )
MaxVelocity ( 60mph )
WheelRadius ( 0.812m )
Sanding ( 1E9mph )
NumWheels ( 4 )


Jestli moje nastavení je přemrštěné,tak jsem idiot,který nic neumí.A kde je nějaké přemrštěné nastavení?Jak výkon,tak i tažnou sílu mám nastavenou menší.Mimochodem,průměr hnacích kol není 1574mm,to už by musela mašin jít na výměnu dvojkolí.Obruče bývají tlusté okolo 75mm,ty se nepočítají?
Co se týče soutěže,tak jste mi nic nevyvrátili,mám menší výkon i tažnou sílu a přesto jsem rychlejší.Tak tedy podle Pikka nic neumím...Pochlub se vlastním enginem a ukaž,kolik z toho vymáčkneš.Jinak tahle debata je naprosto o ničem.Já jsem to ukázal,teď je řada na tobě.Jsem ochoten zveřejnit své nastavení,aby to mohl každý otestovat a říci,že jsem nepodváděl.

Ahoj,

vykon parni masiny, kterou ridi strojvedouci neni urcen parametrem MaxPower - ten se pouzije pouze tehdy, je li lokomotiva razena jako postrk ci priprez (ci jedete-li vlakovou masinu za priprezi).

Vykon rizene masiny je dan kombinaci nekolika parametru v engu (predevsim parametry kotle). Bohuzel nefunguje pouhe nastaveni parametru MaxBoilerOutput, protoze dalsi parametry zprostredkovavaji zpetnou vazbu mezi vyfukem a vykonem kotle pomoci manozstvi vzduchu, ktery je nasavan pres topeniste. Takze to vlastne neni bohuzel, ale je to velmi dobry a spravny model parni masiny.

MaxForce je parametr, ktery urcuje maximalni taznou silu pri regulatoru 100% a plneni cca. 80% (proc zrovan tahle hodnota - cca. maximalni technicke plneni v jizde, literatura uvadi asi 90-95%, pri vyssim hrozi poskozeni valcu dane casy potrebnymi pro presun soupatek, vypousteni a napouzteni valce atd., zalezi na masine, takhle je to v MSTS nastavene).
WheelRadius v engu urcuje rychlost animace toceni sprazenych dvojkoli.


V male rychlosti (do cca. 5-10kmh podle typu) je parni masina omezena vykonem parniho stroje (v MSTS reprezentuje prave MaxForce), pote uz je omezena vykonem kotle (vzdy omezuje to, co ma nizsi vykon).

Tak to pro vysvetlenou.

Pro soutez doporucuji pouzit standardne dodavany eng, jinak to nema smysl.

ZSR
 

Jacek

Průvodčí
Petr Novák napsal:
Mimochodem,průměr hnacích kol není 1574mm,to už by musela mašin jít na výměnu dvojkolí.Obruče bývají tlusté okolo 75mm,ty se nepočítají?
A víš k čemu se vůbec v engu uvádí průměr kol? Evidentně ne, protože si změnou rozhodil dvě jiné věci. A jestli ani nevíš jaké a rýpeš do toho, radši dál nic nebudu komentovat.

Nevím proč když někdo zveřejní model s VYLADĚNÝM engem a nebo samotný eng, musí se vždycky objevit nějaký "pan ladič", který na fóru veřejně tuto práci shazuje a dělá nějakou svoji verzi. A vždycky až potom, nikdy ne dřív. To je tak těžké napsat autorům soukromě a konzultovat s nimi změnu konktrétních parametrů? Asi ne, ono je lepší veřejně napsat "já mám svoje nastavení a to je lepší než to původní, které je úplně špatně, protože já jsem ladič"
Pak se ale nedivte, že polovina modelů, kabin, zvuků je neveřejná...
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
A mňa zase pri pohľade na screeny zaráža, že stále nie je poriadna parná kabína na úrovni doby. Elektriky a motory majú už niekoľkú generáciu kabín, ale pri párach ako keby sa čas zastavil. Už dlhšie uvažujem, že keď bude príležitosť, tak by som niečo nafotil.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Michale, jestli to není tím, že dělat caby na elektriky či motory v podstatě vždy ze stejného úhlu pohledu a s v podstatě stejným způsobem animace, je zcela něco jiného než udělat pořádnou páru.

Proč?

1) fotíš v nesrovnatelně tmavším prostředí s konstrastními čelními okny a hlavně bez odlesků ( tady to už bude chtít směrovat blesk jinam než před sebe) a není to tedy o tom nastřílet tam pár fotek na automatiku ...... navíc Ti tam vždy bude něco zavázet ve výhledu

2) ovladače jsou rozmístěny okolo celého topeniště a dost jich je zcela mimo zorné pole - takže pokud chceš dělat takový cab, aby jsi tam měl všechny podstatné ovládací prvky a měl přitom reálný front pohled s maximální možnou animací ( animovat jen rychloměr není vrchol kumštu)

Neříkám, že to nejde, jsou to jen některé aspekty, které posouvají obtížnost takového cabu zcela někam jinam, než jsou unifikované peršingy a motory .....

Ale je to určitě výzva a máš šanci být první .....

P.S.: Případnou diskusi bych přesunul někam jinam než tady k PIKO vláčkům.
 

Hynďa

Průvodčí
PN: Rozjezd na plnění 50%? S tímhle vlakem? To se mi fakt nezdá. Správně jak píše zsr, rozjezd na plnění tak 95%. Výkon nahoru? To už je vůbec blbost. Na výkon skoro nesaháš.

Nebulus: Originál kabina pro 475.0 je ke stažení u Pikka, to už si každý volí sám, jestli chce jezdit s univerzální nebo originální kabinou. Originální má nevýhodu, že nemá všechny ukazatele. Ale podle mě je z ní hezčí pohled na trať :p
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Zbyněk Šemora napsal:
A já už to tady chtěl pochválit, jakou jste pro tuto jednoduchou trať vymysleli parádní soutěž.
Jo, tak tos měl chválit už včera :D
nebulus napsal:
A mňa zase pri pohľade na screeny zaráža, že stále nie je poriadna parná kabína na úrovni doby. ...
Pokud má být správná parní kabina, musel by se vpodstatě dodržet front ve stylu defaultního cabu pro 380 - tzn. fotka zadní stěny kotle se všemi ovládacími prvky a se všemi tlakoměry a vodoznaky. Místo pohledů vpravo a vlevo by šlo použít pohledy podél kotle, podobně jako je to u jednotné kabiny. Velkou výhodou by mohlo být, že tak jak jsou unifikované lokomotivy dnes, bývaly unifikované i kdysi, takže kotle některých strojů byly dost podobné. Jde o to mít nějaký základ ... Někde na vlaky.net nebo na káčku (už nevím přesně) byla přesně ta správná fotografie zadní kotlové stěny u bugatky, která by se hodila. Bohužel, z front pohledu není vidět ven. To by právě musely nahradit ty boční pohledy a už to vidím jak zase všichni pindaj že to není správně ...
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Pikku, teraz si to celkom vystihol. Na tej pare sa to do jedného pohľadu rozumne napchať nedá. A keď si pozriem fotky z parnej prevádzky, tak väčšinou sa majster pozeral z bočného okienka von
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
nebulus napsal:
Pikku, teraz si to celkom vystihol. Na tej pare sa to do jedného pohľadu rozumne napchať nedá. A keď si pozriem fotky z parnej prevádzky, tak väčšinou sa majster pozeral z bočného okienka von

Nebo koukal vpřed okénkem přes bruknu podél kotle. Ono stejně nebylo ven asi moc vidět, zvlášť v noci, lampy nic moc, všude kouř a pára ... Jinak ta fotka o které jsem mluvil, měla ještě jednu "nevýhodu" - byla pořízena na stroji s odpojeným tendrem :)
 

Hynďa

Průvodčí
Já pořád říkám, že jako fíra v MSTS potřebujete minimum budíků. Potřebujeme tlak v brzdových válcích (jde jezdit i bez toho, chce to cit), tlak v kotli a v šoupátkový komoře (bez šoupátkový komory to taky jde když tu mašinu netrápíte) a rychloměr. Víc jich není třeba.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Hynďa napsal:
Já pořád říkám, že jako fíra v MSTS potřebujete minimum budíků....

Vpodstatě máš pravdu (a když jezdím s topičem, tak nepotřebuju ani kohouty ke kotli ), ale chtělo by to kromě brzd, tlaku v kotli a v komoře i rychloměr, z ovladačů pak animované brzdiče, regulátor a vyložení rozvodu, a to už začíná být na frontu trochu těsno :)
A syčák má na starosti fíra nebo topič ?
 
Naposled editoval moderátor:

Hynďa

Průvodčí
Animované ovladače podle mě nepotřebuješ už vůbec. Řekl bych, že průměrně inteligentní člověk tu minutu udrží v hlavě kolik % plnění tam má.
Jestli tím syčákem myslíš dmychavku tak tu si ovládá topič sám. Topič má na starosti všechno, co souvisí s kotlem + u některých mašin kompresor apod. Potom se ale musí fíra s topičem domlouvat. Když fíra vidí, že topič přikládá a chce zavřít regulátor, řekne třeba: "zavírám" a topič si před tím rychle musí otevřít dmychavku.


A nebo se dmychavka otevírá, když jde kouř či oheň za jízdy výběhem dvířkama dovnitř. To dělá atmosferickej tlak a hned vim, že bude pršet :D
 
Naposled editoval moderátor:

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Hynďa napsal:
Animované ovladače podle mě nepotřebuješ už vůbec. Řekl bych, že průměrně inteligentní člověk tu minutu udrží v hlavě kolik % plnění tam má.
Jestli tím syčákem myslíš dmychavku tak tu si ovládá topič sám. Topič má na starosti všechno, co souvisí s kotlem + u některých mašin kompresor apod. Potom se ale musí fíra s topičem domlouvat. Když fíra vidí, že topič přikládá a chce zavřít regulátor, řekne třeba: "zavírám" a topič si před tím rychle musí otevřít dmychavku.
OK, ale problém u mě je, že nejsem "průměrně inteligentní jedinec" a rád bych tam měl kolečka a páčky a čudlíky a táhélka a šmatal po tom myší. :eek: Jinak speciálně na tvých kabinách je vidět právě pokrok - vypadají prostě skvěle v porovnání s jednotnou kabinou. (hlavně mikádo;) )
 
Naposled editoval moderátor:

Hynďa

Průvodčí
Pikku napsal:
OK, ale problém u mě je, že nejsem "průměrně inteligentní jedinec" a rád bych tam měl kolečka a páčky a čudlíky a táhélka a šmatal po tom myší.
No jo, tak to mění situaci. Nedomyslel jsem, že někdo ovládá mašinu myší. Tak to se omlouvám. Ale když tam ten ovládací prvek bude ale nebude animovaný tak to taky půjde, ne? A třeba brzdič Škoda N/O, používaný na většině našich parních lokomotiv, můžu nafotit a do statických kabin přidat.
 

Tom Kanka

Průvodčí
555.008+11xBCa - zátěž 517 tun
80,1 km/h - 5306 - 6 min 22 s (382 s)

[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://obrazku.cz/obr688246_555.jpg

475.001+11BCa - zátěž 517 tun
100 km/h - 6547 - 6 min 45 s (405 s)

[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://obrazku.cz/obr688250_475.jpg

Technika jízdy - jen pouze budíků, ŽÁVES - regulátor 50% (U Báby s nůší při rozjezdu nějakých 35% kvůli prokluzu), rozvod u 555.0 75/60/40/30/20%, u 475.0 100/75/60/40/30.
 

Petr Novák

Průvodčí
ad Jacek- neviděl jsi celý eng a už kritizuješ.Už moc dobře chápu,proč tolik lidí na forum nepřispívá.Co se týče engu,jak ho mám mít v ruce dřív než model vyjde?To by mi ho někdo musel dát.A dáváš mi do úst slova,která jsem nikdy neřekl - že mám lepší nastavení.Soukromě jsem kdysi se ZSR řešil nastavení kotle,ale po několika mailech se už neozval.Ono je tady lepší vždy někoho seřvat i když nic nevím,jak to vlastně bylo...
 
Nahoře