Ad Intouro:
Je pravda, že opravdu velko-seriová výroba ŠM 11 (ŠL + ŠD) se rozběhla v roce 1972. Ale musíme mít na paměti, že stále ještě byla autobusová doprava období svého rozvoje a tak ne každá eška znamenala konec RTO. Například ešky pro MHD se dostávaly přednostně do exponovaných míst jako Praha, Brno, Ostrava, Bratislava , Karlovy Vary a tam obměna probíhala rychleji. Ale u ČSAD byl situace s jistým zpožděním. Shrnu-li:
pro MHD typu DP je soumrak RTOček opravdu až v letech 1978-1980 u ČSAD ještě později (1980-1983). Ale v zájezdové dopravě - a to u plzeňské ZOO sedí - RTO vládla dlouho do 90. let. Malé sportovní kluby a jiná zájmová sdružení neměla na to koupit si nový busík a tak sháněla ojetiny ex DP nebo ČSAD.