Skiny T478.1/2 ČSD

Tax

Moderátor
Správce
Carlos napsal:
Toto taky potřebujeme!
http://3x.cz/dm-2YOP.jpg

Tak toto je paráda, konečne mám zas čo sosať - kde je to uložené ? U mňa na HDD to ešte nepristálo ;)
 

T6791225

Začátečník
Nádherný skin už dlouho něco takového chybělo :) Avšak narazil jsem na takový problém. Tvořím s touto lokomotivou aktivitu s osobním vlakem v celkové délce 70 km (15 zastávek). Na počátku je nastavená plná nádrž tedy 2500l. Po ujetí výše uvedené vzdálenosti mi v cílové stanici zbude pouze cca 350l nafty! Na co jsem teda docela hleděl a dost mě to zarazilo aby měla mašina takovou spotřebu. Takovou spotřebu přece neměly ani sergeje na 100 km. Provedl jsem tedy takové malé "měření" a z údivem jsem zjistil, že lokomotiva si bere na volnoběh cca 24l/min, což je fakt sííííla. Potom v maximálním výkonu si na trati trochu polepšila, ale přesto po ujetí 1km si vzala cca 19l, což je taky docela dost.
Tak teda má otázka zní: Kde je chyba a co se s tímto dá dělat?
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
No tak to je někde chyba. Podle tabulek bere na volnoběh 27L/hod a při plným výkonu 330L/hod ;)
 

Tonik

Pokladník
Ahoj,opravte si hodnotu v tomto řádku:
DieselUsedPerHourAtIdle ( 27l )
,původně je místo "l" číslo 1.
 

Petr Novák

Průvodčí
T6791225 napsal:
Čouda napsal:
No tak to je někde chyba. Podle tabulek bere na volnoběh 27L/hod a při plným výkonu 330L/hod ;)
No vypadá to tak :) Takže tech 27L si bere tak spíš na minutu ;)
Udělal jsem pár testů,spotřebu jsem nastavil podle Čoudy.Msts nepočítá přesně spotřebu nafty jako ve skutečnosti,ale podle ujeté vzdálenosti.Tak jsem jezdil na TT,která je skoro celá v rovině se zátěží 1000t.Po ustálení rychlosti na 7.výkonový stupeň se motor točil na 699 ot/min a tažná síla byla 30kN.Jel jsem více kol a každé kolo měří 6 a kousek km.v 1.kole si mašina vzala 50l,v 2.kole už byla ustálená rychlost,spotřeba klesla na 32l.Další dvě kola si vzdala shodně 30l.Další dvě kola klesala spotřeba o 1l na okruh a zastavila se na 27 l.Když budu počítat jen prvních 6 kol,tak se ujelo 39,8km a spotřeba byla 199l.Rychlost se udržovala stabilně něco přes 80km/h.Spotřeba vychází průměrem 5l na 1km.
Podle mě je tedy původní nastavení engu mimo realitu.
 

Petr Novák

Průvodčí
Zkontroloval jsem pořádně celý eng a dosadil některé správné hodnoty.Nevím,proč byl výkon motoru nastaven na 990kW,když tahle verze měla výkon 1103kW a jezdila na nákladech,takže nepotřebovala vytápět vlak.Zvýšení výkonu se projevilo pozitivně a k mému mírnému údivu šla spotřeba nafty ještě dolů průměrně o 3l na okruh.Kdo by měl zájem otestovat mnou provedené úpravy,stačí napsat SZ.
 

Jacek

Průvodčí
Pánové, nechci být rýpavý, ale opět napíšu svůj názor na podobné úpravy a "zpětné inženýrství". U toho skinu je nějaký prastarý eng, proč se zabývat laděním nějakého pravěku, když dávno existuje vyladěný eng od ŽSR??

K té spotřebě, v engu od ŽSR je hodnota při volnoběhu "27l", v tomto je "271". Čili místo písmena je tam číslo, asi v tom bude problém.

Petře, výkon a tažné síly jsou u mnoha engů nastaveny ne podle technických údajů, ale tak, aby to jelo tak jak to má jet, aby se dalo rozjíždět podle ampermetru. Ne že tam opíšu hodnoty z knížky a pak můžu dát plný výkon při stání jakoby nic :rolleyes:.
V souladu s engem jsou taky naladěné kabiny a zvuky, u tohoto engu nesedí nic, stupně jsou úplně jinak. Proč tohle ladit a nedát tam prostě aktuální eng?? Práce na minutu..
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Jacku pravdu máš. Nehledě na to, že výkon 990kW na obvodu kol +/- skutečně je. Něco sežerou pomocný pohony, něco sežere přenos atp. Dokonce spíš než eng od žsr se mi víc líbí eng od O.Janiše. Přijde mi reálnější - lepší.

A Jacku nechci bejt rejpavej ale kdypa vydáš pokračování aktivity s bardotkou na "jesenický"?
 

Jacek

Průvodčí
Tak eng od ŽSR nebo O. Janiše, oba jsou v posledních verzích dělané spolu s kabinou a zvuky, takže tady je to jedno. V každém případě jde o to nesnažit se objevovat Ameriku vrtáním do nějakých prastarých verzí a pak dávat do "oběhu" další verze, které se chovají úplně jinak a nejsou kompatibilní s kabinou a zvuky.
Mimochodem zrovna nedávno tu někdo psal, že místo zvuku volnoběhu má 2. stupeň a motor mu špatně reaguje či co. Tak asi proto

Čoudo, berta a několik motorů nejdřív dostane nové zvuky, pak teprve mise
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Tak to beru! Takový důvod chápu ;) Na tu bertu se těším a jsem velice zvědavej jak se s tím popereš a přeju pevný nervy. Já jsem dneska přetahoval 751tky na model 2.0 a mám nervy v hajzlu :D
 

556.042

Cestující
Petr Novák napsal:
tahle verze měla výkon 1103kW a jezdila na nákladech,takže nepotřebovala vytápět vlak
A pokud by se jednalo o T 478.1 (tedy pokud by vytápěla vlak) tak by byl výkon motoru těch 990 kW?
 
Nahoře