Chovanie modelov parných lokomotív

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Nazdar Pikku:

Poslechni, stahnul jsem si štokra, model hezkej, ale v ladění se mi nelíbí pár věcí. Hlavní vzduchojem se plní neuvěřitelně rychle, dobu trvá než lokomotiva a tendr nabrzdí/ odbrzdí. Jestli se žsr nějak splet...
Chtělo by to opravit. Možná se na to podviám, ale potřeboval bych časy plnění a vyprazdňovaní. Ono V15ctku v tutom by nebylo dobré brát v potaz, spíš by se hodila zkušenost někoho ze strojvedoucích, a nebo kdyby nám pomohl pan Novák..

Vydání 752.6 u mě vzbudilo velkou radost, ale Pikku prosímtě kam se ti ztratili stěrače?
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Čouda napsal:
... Hlavní vzduchojem se plní neuvěřitelně rychle, dobu trvá než lokomotiva a tendr nabrzdí/ odbrzdí. Jestli se žsr nějak splet...
Chtělo by to opravit.... potřeboval bych časy plnění a vyprazdňovaní.... spíš by se hodila zkušenost někoho ze strojvedoucích...
Otázky ladění vlastností směřuj na zsr, ale sám jsem z tvého příspěvku pochopil, že sice nejsi spokojen, ale přitom nevíš sám jak by to mělo být správně. Tak si to nalaď jak ti to vyhovuje, stejně to nebudeš mít nikdy úplně dobře.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Jak by to mělo být správně nevím, ale s jistotou můžu říci, že současné nastavení je nesmysl. Stejně jako nastavení brzd u vozů O.Janiše. S tím se nedá jet a navíc to neodpovídá reálu. TO samý brzdy u štokra.

Pročpa si nekometoval absenci stěračů?

Jinak ještě k technice topení u parniček. Pokud stojím, tak nepotřebuju aby kotel vyráběl toliká páry. CO mám udělat? Mě to letí furt všecko ven pojišťovákama....
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Čouda napsal:
Jak by to mělo být správně nevím, ale s jistotou můžu říci, že současné nastavení je nesmysl. ...
Pročpa si nekometoval absenci stěračů?
Jinak ještě k technice topení u parniček. Pokud stojím, tak nepotřebuju aby kotel vyráběl toliká páry. CO mám udělat? Mě to letí furt všecko ven pojišťovákama....

Stěrače považuju za zbytečnost, tak proto jsem to nekomentoval, ale když si to chceš přečíst černé na bílém ... No, když máš moc páry, že ti letí pojišťovákama ven, tak netop tolik pod kotlem, co k tomu chceš víc povědět. :D
 

Michailus

Začátečník
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Myslím, že tu Couda naraza skor na klasicky problem nadbytocnej Steam Production Rate pri zatvorenom regulatore a stojacej lokomotive. To sa moze clovek aj pretrhnut, ale pomer byva vyssi ako 10:1. ZSR kedysi vyvesil tu na forum beta verziu ladenia papouska, v ktorej boli vlastnosti a spojitost medzi regulatorom a produkciou pary ako aj spojitost medzi prilozenim do kotla a produkciou pary priblizene realite. Prave v tomto nastaveni bol pomer medzi production a usage rate za zatvoreneho regulatora 3:1, co je uz mnoho priaznivejsie. Ano, da sa na stokroch a kremakoch kurenisko zahadzat a kotol naplnit vodou po vrch, vtedy sa pomer stava priaznivejsim, ale takisto masinka je prakticky neovladatelna, lebo dlhu dobu strhava vodu do valcov a takisto neprodukuje vykon... myslim, ze v beta verzii ladenia pre Papouska dosiahol ZSR vyborneho kompromisu a priblizil sa realite a urcite takyto styl ladenia prihliadnuc k rozlisnostiam medzi strojmi je odporuceniahodny aj na ostatne Pikkove modely
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

No to je ten problém, za jízdy mám co dělat abych se aspoň na 14 atmosférách udržel a při stání mi to stejně letí pryč.

Někde se tady zveřejńoval návod na ovvládání parních lokomotiv. Můžete mi sem udělat prosím odkaz, já ho hodinku hledal a nenašel jsem nic. Zajímá mě jaký tam jsou orzdíly oproti příručce pro strojvedoucí...

A Pikku, ty stěrače dodělat. Všechny mašiny je mají od Ondry a jen ty z toho uděláš paskvil. Kdyby aspoň na skle byly namalovaný. Prej zbytečnost..
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Mirku Čoudo, tak jsem se zaradoval, když ses nedávno vrátil na Fórum, když napsals, žes pochopil, že život není jen MSTS a začal ses chovat rozumněji. Nicméně Ti musím veřejně připomenout, že i když už nepoužíváš sprostá slova, existuje něco jako takt nebo taktnost.
Když už chceš něčeho dosáhnout, tak budeš-li to psát rozkazovacím způsobem (stěrače dodělat) a kritizovat nekonstruktivním způsobem (ty z tohu uděláš paskvil), nedosáhneš vůbec ničeho.
Co se týče toho návodu, je to beta verze a je vložena do archivu s jednou parní mašinou. Ale je psána pro automatického topiče, takže Ti asi nebude k ničemu.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Čouda napsal:
... A Pikku, ty stěrače dodělat ....
Nevidím jediný rozumný důvod proč to předělat. Prosil bych v tomto threadu nadále jen diskusi k parním lokomotivám ČSD, MsTS modelům nebo jejich ladění. Michailusi, zkus se domluvit přímo se zsr, on je ten, kdo tomu rozumí a ví co a proč dělá. Ještě na okraj - modely parních lokomotiv pro MsTS zveřejňuji od roku 2005, za tu dobu zsr pokročil s laděním zase o kus dál, takže je možné, že enginy starších release vás dnes již neuspokojí.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Pro pikka: Aby model vypadal lépe. Kolik to dá navrch polygonů? Když uděláš placku a vymaskuješ to pomocí alfy, tak hodně málo. Ostatně proč jsi je vůbec mazal? To máš taky na gumokolu demontovaný stěrače? Asi jo, když jsi psal, že jsou k ničemu.

Pro Jirku: Poslechni, on je stejně nedodělá. Více asi v SZ, nebo mě vyhodí..

Pro Michailus: Prosímtě, nezdá se ti, že ten kotel má málý výkon? ať dělám co dělám, vždycky mi klesá tlak v kotli za jízdy a to i při vyložení 25%. zátěž je pět čtyřnápravových osobních vozů. Trať víceméně rovina. Vody mám třetinu až půl skla, takže o strhávání nemůže bejt řeč.Uhlího taky akorát. Teplotu jsem zkoušel od 800- 1000 stupňů a bez nějakého výraznějšího rozdílu. Je to opravdu nastavením, nebo mnou?
 

zsr

Posunovač
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Ahoj,

zpet k rizeni parnich loko. Zde opakuji navod (v souladu s priruckou pro strojvedouci parnich lokomotiv i moji osobni zkusenosti s rizenim z Polska:

Jeste pripomenu, ze problem prebytku pary pri stani jsem vyresil az nedavno na zaklade knizky Die Konstrution der Dampflokomotive und Ihre Berechnung (Slava Amazonu!) - tak po 5 letech zkoumani, jezdeni a testovani :))) a zatim jsem ho aplikoval jen na Papouska, kde se osvedcil.
Bohuzel to znamena zpetne predelat vsechny engy, coz u narocnosti engu pro parovky neni trivialni uloha...
Na rade je nyni 555.0, pak dluzim stale Taxovi 465.0 a pak bych chtel udelat Albatros.

Jeste strucne k ovladani pary (topim si rucne, coz je maximalni zabava)

Zasady:
1) udrzujte nakladku uhli VZDY mirne (+0 - 100lb) nad IdealFiremass
2) udrzujte vysokou teplotu ohne
3) vodu doplnujte do kotle pred a v zastavkach (kotel vari a nova voda ho ochladi a kotel potom "nerve", naopak pri rozjezdu injektory vypnete, aby byl plny vykon kotle k dispozici pro jizdu
4) Pri rozjezdu se lokomotiva ridi regulatorem
5) Pri jizde ridite lokomotivu primarne rozvodem (reverser), teprve pri plneni 20% zacinate pouzivat regulator, duvodem je maximalni vyuziti energie skryte v pare (expanze) a tim uspora paliva. Aktualni engy vam uzenou topice pokud se timto pravidlem nebudete ridit, protoze spotreba pary a uhli roste s plnenim velice rychle.
6) udrzujte vysoky tlak v kotli
7) Vykon je dan SOUCINEM teploty ohne, naklady uhli a tlaku v kotli - jinymi slovy pokud jedna slozka je pod optimem, vykon klesa linearne, pokud dve jsou pod optimem, napr. na 80%, pak vykon klesa na 0,8 x 0,8 = 64% maxima
8) Nepotrebujete vzdy vysoky vykon, musite znat trat, takze pri posunu si drzte nizsi mnozstvi uhli, na trati jedte s vyssim plneni a/nebo otevrete pdvodnovaci kohouty a/nebo si pripustte vosu do kotle, cimz snizite tlak v kotli.
9) Snizeni tlaku v kotli se hodi pro kratkodobe snizeni vykonu napr. pred zastavkou, snizena nakladka uhli pro dlouhodejsi nenarocny vykon. Nez totiz nalozite, ohe se ochladi a chvili trva, nez se uhli rozhori. Ve stanici nebo pri malem vykonu nevahejte pouzit sycak (blower), ktery umi vyvolat umely tah v kominu i pri zavrenem regulatoru

Rozjezd (podle prirucky pro strojvedouci):

1) rozvod na maximum, zacneme pridavat regulator tak abychom nestrhli vodu do valcu a neproklouzli (pokud loko proklouzne, ubereme regulator nebo pritahneme primocinnou brzdu, abychom smyk zastavili, nepiskujeme!!!)
2) Nekolik otacek kol nechame s plnenim 100%, pak snizime na 60%, regulator uz je typicky 100%
4) nechame lokomotivu rozjet na cca. 20/30/40 kmh (nakladni/osobni/rychlikovou)
5) stahneme plneni na 40%, regulator 100%
6) Ovladame regulator tak, abychom udrzovali tlak pary a rychlost s ohledem na profil trate (do kopce muzeme nechat tlak mirne klesnmout, z kopce se para dodela, ale chce to znat profil)
7) Plneni nesmi byt nizsi nez 20%, pro rychlosti nad 100kmh 25%, pokud jsme na teto hranici, zaciname ridit regulatorem (skrtime paru)


Dale:



Rizeni parni lokomotivy PKP Pt47/Ol49 (loko 150t + 3 vagony 75t = total cca. 225t) :
1) Rozjezd a jizda (a posun)
- vytocit plneni (v MSTS reverser) blizko maximu (60-65%)
- Regulator otevrit do cca. 60-70%, hlidat, aby tlak v soupatkove komore nepresahl 10 baru
- Pri smyku nepiskovat (aby nedostavalo tycovi razy), ale bud ubrat regulator a znovu pridat nebo si pribrzdit kola lokomotivni brzdou
- postupne ubirat plneni v cca. 10% (tedy 50-40-30), v cca. 30 az 40kmh jiz na 30%
- do kopce plneni mirne pridat nebo mirne pridat regulator
- ve stanici (posun, rozjezd od vjezdoveho navestidla a dojezd od stanice) vzdy jizda s plne vytoceny plnenim, lokomotiva se ridi regulatorem
- odvodnovaci vetily (cocks) se pouziji jen pokud se stoji dele jak cca. 5-10 minut) nebo pro fotografy :)

2) Zastaveni (brzda Knorr, poloha brzdice ovlada pouze rychlost vypousteni hlavniho potrubi)
- u znacky zastavka zavrit regulator (pri rychlosti cca. 80-90kmh, rovina)
- vytocit plneni blizko maximu, aby bylo pripravene pro rozjezd
- stanice v dohledu tak 300m lehce pribrzdit (brzdic do polhy tak 20% na 1 az 2 vteriny, zpet do pridrzne polohy na cca. 2-3 vteriny a odbrzdit zcela tak aby ->
- rychlost u zacatku peronu byla cca. 40 kmh
- pribrzdit vic (brzdic tak do 30-40% na 1 az 2 s) a zase odbrzdit
- konec peronu tak 50 - 70m pred lokomotivou - brzdic tak 50% na 2s a odbrzdit
- vlak zastavi, pokud se jen mirne pohybuje - lokomotivni brzda
- lide nastupuji/vystupuji a pritom se do brzdoveho potrubi jenom kmihnutim brzdice tam a zpet pusti vysoky tlak (svih), aby se vlak odrzdil zcela

3) Topeni a voda (rost 4-4,5m2
- pri jizde 80-90kmh cca. kazdych 5-10 minut nalozit cca. 20 lopat
- Udrzuje se cca. 20-30cm uhli (cerne) po celem rostu
- pri zavrenem regulatoru vzdy otevrit dmychavku
- pri stani otevrit vzdy dmychavku
- vodu nejdrive napustit pomalicku do injektoru (cca. 10%) - cca. 5-10s, pak prudce otevrit naplno (90-100%)
- doplnovani vody slouzi zaroven pro ochlazovani kotle, kdyz z nej neni odebiran vykon (regulator na nule)
- voda se pousti hlavne pred stanici, ve stanici a pri posunu
- injektro zavru vzdy pres rozjezdem a necham zavreny cca. 50% casu jizdy mezi zastavkami (osobni vlak)
- pri rychle jizde se jede se stale otevrenem injektoru, aby neklesala hladina vody v kotli
- pouziva se jen injektor na zivou paru (tedy ten vlevo u topice), injektor na vyfukovou paru (vpravo u strojvedouciho) se nepouziva
- injektor je schopen vzdy ve stanici snizit tlak kotle pokud se blizi k maximu
- kotel se nenechava rvat (spusteni ventilu kotle pri pretlaku), pokud je to mozne (tlak snizuje dopoustenim vody nebo tlakovym odkalovanim rostu)
- ventily kotle drzi minimalne 0,5 az 1 bar nad maximalni hodnotu tlaku kotle
- mnozstvi vody v kotli se podle topice drzi mezi 30 - 60% vodoznaku, ale nekteri davali 80-100% vodoznaku (tedy az nahoru, u MSTS odpovida hodnote 1,25)
 

Michailus

Začátečník
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

zsr napsal:
...
Bohuzel to znamena zpetne predelat vsechny engy, coz u narocnosti engu pro parovky neni trivialni uloha...
Na rade je nyni 555.0, pak dluzim stale Taxovi 465.0 a pak bych chtel udelat Albatros.
...

Myslim vsak, ze ked budu mat Pikkove fakt nadherne modely toto nove ladenie, bude s nimi radost jazdit, Papousek podla beta ladenia je kus uzasnej lokomotivy (nie vsak pikovlacik, skratka pri troche trpezlivosti kotol uz neřve, vykon zodpoveda tej lokomotive)...

co sa Coudovho dotazu na jazdenie so sucasnym nastavenim tyka... pokial sa dodrzuju pokyny, ako ich napisal tu ZSR, aj za sucasneho nastavenia vsetky Pikkove stroje dokazu drzat tlak pary. Treba v starych engoch opatrne s regulatorom, pridavat postupne, nie naraz ho otvorit na 100% (hoci v realite to je trochu inak) a sledovat stale pomer medzi steam usage a steam production rate... o nicom inom to v MSTS vlastne ani nie je.. ked chces jazdit na plny vykon, tak teplota v kurenisku na maximum, vodu stale v optimalnej hladine 0.75-1.00, takisto snazit sa dodrziavat ideal fire mass... ked je prebytok pary, pomahat si kurenim (U), hoci to tiez s realitou vela nema... ak je prebytok pary pocas jazdy, otvorit cylinder cocks, to ubere trochu z tlaku vo valcoch a to nuti otvorit regulator viacej (hoci v reali sa drzi regulator otvoreny naplno a vyuziva sa plnenie..)...

to ZSR: Urcite sa velmi tesim, ked budu nove ladenia, velmi ochotne pomozem s testovanim.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Já sem to zkoušel podle toho návodu. Respektive jsem na to přišel. Potom se už nechalo jet, ale stejně to nebylo ono. V kotli jsem nebyl schopen udržet potřebný tlak.

A kdykoliv jsem za jízdy spustil injektor, tak mi prudce začal klesat tlak v kotli. Je to divné. No co už. Zkusím to znovu, dokud se to nenaučím
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Tak jsem zkusil to převratné ladění papouška a ono to fakt funguje jak má. Ještě nevím co s tou párou dělat. Zkusím méně topit. Mohlo by to pomoct. Ale jo, je to paráda. To se zase po dlouhý době povedlo něco, z čeho jsem úplně vedle. Dobrá práce.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Chlapci, nemůžu si pomoct, ale podle mne to, co tady čtu, nemá s realitou až tak moc společného. Na parních lokomotivách bývali za mých mladých let vždy dva, strojvedoucí a topič. A každý se staral o to své. A je-li MSTS simulátor práce strojvedoucího, tak by bylo přirozené aktivovat si "automatického topiče" a starat se jen o jízdu. Pokud někdo chce zvládnou oboje, nic proti tomu, ale rozhodně to není situace většiny uživatelů MSTS. A to ani ve "volné jizdě", natož v aktivitách.
 

Michailus

Začátečník
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

JiříkTK napsal:
Chlapci, nemůžu si pomoct, ale podle mne to, co tady čtu, nemá s realitou až tak moc společného. Na parních lokomotivách bývali za mých mladých let vždy dva, strojvedoucí a topič. A každý se staral o to své. A je-li MSTS simulátor práce strojvedoucího, tak by bylo přirozené aktivovat si "automatického topiče" a starat se jen o jízdu. Pokud někdo chce zvládnou oboje, nic proti tomu, ale rozhodně to není situace většiny uživatelů MSTS. A to ani ve "volné jizdě", natož v aktivitách.

Neostava nic, nez len suhlasit, avsak... automaticky topic u stokra sa chova alogicky-napusta vodu v najmenej vhodnych situaciach... napriklad... u albatrosa sa chova korektne, ale u kremakov a stokrov uplne nezmyselne a napriklad aktivitu so stokrom pre Vasu DVK trat som absolvoval uspesne len vdaka tomu, ze som si topil sam a este k tomu som robil casy nad predpisany cestovny poriadok. V reali to bolo o spolupraci topic-strojvedouci, preto ked si v MSTS topim sam, tak tu spolupracu simulujem realnejsie, ako ked mam "šibnutého" topiča, ktory napúšťa vodu v stupani, keď potrebujem maximum vykonu... nehovoriac o tom, ze v stanici napusta vodu do 1.25 a tak efektivny a rychly rozjazd je nemozny, kedze sa voda stale strhava do valcov... tolko moj pohlad, myslim vsak, ze je to uz offtopic, za co sa ospravedlnujem. Michal
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Michailus napsal:
JiříkTK napsal:
Chlapci, nemůžu si pomoct, ale podle mne to, co tady čtu, nemá s realitou až tak moc společného. Na parních lokomotivách bývali za mých mladých let vždy dva, strojvedoucí a topič. A každý se staral o to své. A je-li MSTS simulátor práce strojvedoucího, tak by bylo přirozené aktivovat si "automatického topiče" a starat se jen o jízdu. Pokud někdo chce zvládnou oboje, nic proti tomu, ale rozhodně to není situace většiny uživatelů MSTS. A to ani ve "volné jizdě", natož v aktivitách.

Neostava nic, nez len suhlasit, avsak... automaticky topic u stokra sa chova alogicky-napusta vodu v najmenej vhodnych situaciach... napriklad... u albatrosa sa chova korektne, ale u kremakov a stokrov uplne nezmyselne a napriklad aktivitu so stokrom pre Vasu DVK trat som absolvoval uspesne len vdaka tomu, ze som si topil sam a este k tomu som robil casy nad predpisany cestovny poriadok. V reali to bolo o spolupraci topic-strojvedouci, preto ked si v MSTS topim sam, tak tu spolupracu simulujem realnejsie, ako ked mam "šibnutého" topiča, ktory napúšťa vodu v stupani, keď potrebujem maximum vykonu... nehovoriac o tom, ze v stanici napusta vodu do 1.25 a tak efektivny a rychly rozjazd je nemozny, kedze sa voda stale strhava do valcov... tolko moj pohlad, myslim vsak, ze je to uz offtopic, za co sa ospravedlnujem. Michal
Zdravím.
Já plně souhlasím s Jiříkem TK. Už jsem to tu i někde na fóru psal, topič a strojvedoucí v jedné osobě, tak někde na úzkorozchodně lesní železnici, nebo tak. Jinak aktivitu se Štokrem na Pn pro DVK jsem dělal já, nevím zda ještě někdo nedělal podobnou taky, ale vždy jsem používal automatického topiče.;)
Dan
 

Michailus

Začátečník
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Samozrejme, ze v reali na lokomotivach, na akych jazdime v MSTS, jazdili strojvedouci, topic a kolkokrat este pomocnik poletujuci okolo masiny v zastavkach, mazajuci vsetko co sa dalo... ale vzdy to bolo o tom, ze spolupracovali ako team, strojvedouci si vzdy povedal, ako chce mat masinu pripravenu a bol to on, kto vedel, co od masiny bude potrebovat. A to mi pri automatickom topicovi chyba, pretoze 1)steam production rate prevysuje pri automatickom topicovi kolkokrat aj 12nasobne steam usage rate a masina neřve hoc uz davno by kotol rozdrapilo, 2)dopusta vodu skratka v case, kedy sa to URCITE nerobilo a 3)nevyuziva blower (co sa sakramentsky hodi pri albatrosovi ked z neho treba vydolovat maximalnu rychlost s tazkym vlakom ...) Preto ja osobne preferujem simulovanie bez automatickeho topica, lebo sa mi zda, ze dokazem s masinkou viacej... a uznavam, ze s automatickym topicom sa aktivita od Dana so stokrom dala mozno zvladnut, mne to velmi neslo, stracal som vykon v momente, kedy by som si ho vedel vygenerovat sam... myslim, ze je to o osobnej preferencii a o tom, ako kto z nas vnima funkciu strojvodcu a topica a vztah medzi nimi... v reali spravu kotla strojvodca vedel ovplyvnit, v MSTS na to nemoze sahnut. Takisto je to o ladeni lokomotiv, som uz ako zaseknuty gramofon, ale najnovsie ladenie papouska ma aj velmi korektneho automatickeho kurica, myslim, ze toto je skratka cesta a velmi drzim palce ZSR pri ladeni.
 

zsr

Posunovač
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Ahoj,

nastesti si muzeme diky tvurcum vybrat - jeden holky, druhej vdolky. Kazdopadne muzu vas ubezpecit, ze i prace topice (obsluha kotle) je v praxi moc zajimava, i kdyz fyzicky dost narocna prace.

Kazdopadne diky za dodani chuti a energie pro update dalsich parovek podle papouska - dam se do toho.

ZSR
 

Hynďa

Průvodčí
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Četl jsem si návod, co napsal zsr a malinko bych to doplnil.

U nás (na 310.0) jsem nikdy neviděl regulátor otevřený na 100% ale nevím jak je to jinde.

Odvodňovací ventily se otevírají při každém zavření regulátoru a zároveň se dá 100% plnění (opět nevím jak je to jinde, přeci jen Housinger a Allan-Trick je rozdíl)

Dmychavku otevírat co nejméně opravdu jen když je třeba. Při otevřené dmychavce se spéká uhlí.

Nejde jen o to, mít vysoký tlak ale i o co nejvíce vody v kotli (pokud nehorzí strhávání vody do válců).

Pokud dobírám vodu do kotle, mohu tlak snížit maximálně o 1 bar. Další voda už by kotel ochladila moc a pnutí, které by tam vzniklo by mohlo kotel poškodit.

Určitě bych si ještě na něco vzpomněl, kdyžtak doplním.
 

zsr

Posunovač
RE: Modely parních lokomotiv ČSD

Ahoj,

jen pripomenu, ze puvodni cast navrhu vznikla jako vytah z prirucky strojvedoucich parnich loko z roku 1952 - cili je to teorie,, kterou se ucili tenkrat strojvedouci. Udelal jsem to jiz asi pred 3 lety a jen to zopakoval, aby se to nemuselo hledat.
Udelal jsem tam par doplnku z Polska.
Co ja jsem zazil, tak se regulator take nikdy na 100% nedaval, plneni nebylo pod 30% nikdy.
Voda se ale napoustela zcela bez ohledu na tlak a kupodivu jsme skoro porad meli pusteny sycak (dmuchawka).

Kniha je kniha, praxe je praxe :)

ZSR
 
Nahoře