Traťové návesti (skutočné)

#1
Ahojte,
keďže v MsTS máme väčšinu návestí ''namaľovaných'' tak som sa rozhodol že založím vlákno s reálnymi traťovými návesťami.Samozrejme tu môžu prezentovať svoje diela aj iní autori.Myslím že takýmito návesťami by sme sa zase s MsTS priblížili kúsok k realite ;)

Tu prezentujem hneď svoje dielo, trochu už obité a nevýrazné predzvestníky
[Nalinkovaný obrázek z externího úložiště již neexistuje]: http://sklad.obrazku.cz/t468147_SView2010082112555223.jpg

http://www.edisk.cz/stahni/00635/predzvestniky_stare.rar_247.84KB.html

PS: Ospravedlňujem sa ak som zle zaradil vlákno :cool:
 

Pawlik

Průvodčí
#3
Somatko, předvěstníky jsou krásné, je ale do očí bijící, že podklad je krásně ošuntělý a číslovka dokonale čitelná.
 
#6
Naštěstí v mém rajonu jsou předvěstníky celkem OK. Ale o sklonících se to říct nedá. Kromě koridorů a nově osazených. Například na Tišnovsku nepřečtete ani sklon, ani vzdálenost. Je poznat jen jestli trať stoupá nebo klesá, veškeré hodnoty zub času smazal. A na Slovensku jsou skloníky rozkradené téměř komplet, něco zůstalo jen u Malacek. Mnohé nafocené zničené originály existují i v MSTS, ale přesto bych tyhle nečitelné cedule neosazoval a jsem rád za Matesovu čistou stavbenici. Stejně je to jen momentální šlendrián současných drah. Jednou to snad všude opraví. Vždyť to jsou cedule, podle kterých jezdí doprava, tak to dráhy musí udržovat v provozu. Pokud někdo nechce vše nablýskané jako nové, tak si myslím, že zaprášená patina s čitelnými číslicemi je řešení. Předvěstníky výše se hodí snad jen na nějakou zrušenou trať, kterou hlodá zub času. Ale na druhou stranu, proti gustu žádný dišputát. :D
Takže s tím extrémním reálem bych to asi v MSTS nepřeháněl. Když si dráhy neumí udělat pořádek, proč to nemít v cajku alespoň v MSTS. :D Tolik můj názor na věc.
 
#8
Jasně. Tento se zřejmě potkal z lahví vyhozenou z okna. :D
Traťováci by to snad měli opravit nebo vyměnit. Já jen napsal tolik, že se mi to nelíbí, stejně jako počmárané od grafittů. Bohužel, vše se vyretušovat nedá, tak máme počmárané zdi i v MSTS.
To snad bylo jedno z mála plus minulého režimu. Počmárané fasády domů bylo ojedinělé a ty traťové cedule se celkem udržovaly v čitelném stavu.
 

Miran

Moderátor
Správce
#9
Jenomže problém je v tomto: Budou-li cedule čisté a udržované stačí jedna sada. Budou-li rezaté a oprýskané jako v reálu a chtěli bychom se mu přiblížit (viz různé hyperrealistické snahy), musel by každý kus být originál, neboť neznám případ kdy by dvě různé cedule byly stejným způsobem rezaté. ;) ;) ;) ;)
 

Tax

Moderátor
Správce
#10
Miran napsal:
Jenomže problém je v tomto: Budou-li cedule čisté a udržované stačí jedna sada. Budou-li rezaté a oprýskané jako v reálu a chtěli bychom se mu přiblížit (viz různé hyperrealistické snahy), musel by každý kus být originál, neboť neznám případ kdy by dvě různé cedule byly stejným způsobem rezaté. ;) ;) ;) ;)
To sa dá ošetriť veľmi jedoducho - vydá to ako sadu napr cedula_1, cedula_2 ... cedula_9 ... model je ten istý, len mapovanie textúry je iné. Na jednom súbore s textúrou môže byť všetkých 9 či koľko verzií cedule, je už len na autorovi trate, ako ich použije. Nevýhodou je 9x *.s súbor a 9x *.sd súbor, ale pri dnešných kapacitách disku je to malina a model po skomprimovani zaberie pár málo kB.
 
#11
Já novinky tohoto typu vůbec nemám rád. To se snad hodí jen pro začínající stavitele. Ale když už mám nějakých pár tisíc osazených, tak je nesmysl, abych vše půl roku předělával a zkoumal, jestli se v reálu vyskytuje předvěstník olámaný nebo nový nebo jen mírně s patinou.
Proto jako řešení vidím spíš v přeskinování stávajících cedulí za nějaký default s patinou. Tedy ne žádné poškození jako viz obrázek, ale jen trochu ušmudlaný povrh. Taková varianta by pak zapadla všude..
Já si myslím, že pokud někdo chce přispět k reálu tratí, jen ušmudlané cedule to nezachrání. Spíš se na různých projektech vyskytuje velké množství nádražích, kde není originál budova. Tohle je priorita. Ale je fakt, že model cedule se dá udělat za zlomek času než například nádraží v Přerově. Proto se do takových projektů moc lidí nehrne.
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
#12
Ty modely jsou dobré. Onehdá jsem si skinoval pískáčky. Teď tady máme daší barevné varianty a dokonce Denní verzi. Já tyhle modely určitě využiji. Díky za ně :)
 

dem

Strojvedoucí
#13
Ty sa na to Zbyňek pozeráš veľmi zo svojho uhlu pohľadu. Ale pre začínajúcich staviteľov môže byť priorita práve reálne sklonníky, predzvestníky a iná dráždna háveď. A celkový dojem trate závisí práve od detailov. Takže zmysel to určite má.
 
#14
Můj uhel pohledu je takový lidský. Většina lidí kolem totiž nemá tušení, co stavění tratí obnáší, jaká je to oběť. Proto chci začínající stavitele upozornit, když je o nich řeč, ať si pořádně rozmyslí, zda jít do toho.
To si snad může dovolit jen takový, který má rezervy v práci, například drží pohotovosti nebo pro starší a nejlépe osamělé lidi, kterým tato činnost dává znovu energii do života. Ale pokud jste mladí a máte kolem sebe hodně přátel a rodinu, tak až dílo na tratích dokončíte, těmi starými a osamělými se stanete.
Kdo sleduje tohle fórum, právě proto hodně stavitelů tratí zavčas zatáhlo za brzdu.
Já kdybych neměl rezervy v práci, hlavně mimo sezonu, tak bych asi těžko toho tolik postavil. Stavět jen doma, tak by se mnou za chvíli nemluvily ani futra od dveří :D
 

dem

Strojvedoucí
#15
Zbyňek nikto nevravel, že každý sa pustí do projektu celá ČR. Keď si niekto chce postaviť nejakú nezatrolejovanú lokálku o dĺžke nejakých 50km tak mu to môže prísť celkom vhod. Osobne si myslím, že tvoj projekt je v tomto jedinečný a že nikto to po tebe v týchto rozmeroch už opakovať nebude. Takže stačí premýšľať v menšom :)
 
#16
I 50km lokálka je práce minimálně na rok a zřeknutí se ostatních aktivit včetně dovolených. Kdo nestavěl tratě, nepochopí. Myslím tím finální dílo ke zveřejnění. Ne pokus na zelené louce.
 

dem

Strojvedoucí
#17
Zbyňek viem čo píšeš. Staval som trať. Ale táto robota ma neoslovovala a potom som ju zmazal. Jeden rok je dosť reálny čas na 50 km. A nie je to tak veľa. Ale nemyslím si že by to malo čokoľvek spoločné zo Somatkovou prácou. Ono je to tak, že keď je s čoho vyberať je to dobre. Užívatel sa rozhodne či to použije , alebo nie. Ja vidím jeho prácu skôr ako prínos.
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
#20
Zbyněk Šemora napsal:
....když už mám nějakých pár tisíc osazených, tak je nesmysl, abych vše půl roku předělával a zkoumal, jestli se v reálu vyskytuje předvěstník olámaný nebo nový nebo jen mírně s patinou.
Michal napsal:
Zbyňku, on tě tady někdo nutí, abys v celé trati vyměnil předvěstníky?
Naprosto debilní otázka.
Zbyněk nikde nepíše, že je musí vyměnit, když někdo udělal jiný model. V podstatě tím řek, že se s rychlostníkama párat nebude, když má tolik nedodělávek a důležitějších věcí na práci. Tím pádem jsi dostal odpověď na svoji otázku, která byla bezpředmětnou už ve chvíli položení a tím pádem je debilní, bude kuli ní zle. Zbyněk na to reagovat bude a možná se toho chytí ještě nějaká lama a přileje olej do ohně. Navíc všechno co Zbyněk píše, píše ze zkušenosti a když stavíš trať někde 5 let, tak jich budeš mít kurva dost.

Zbyněk je zvláštní pán, trošku vztahovačný, ale nikoliv zlý.
Stačí se naučit některé zvláštnosti určité osoby tolerovat a budeme si tu žít v klidu a míru. Já se divím, že se tady každej chytá kdejakýho hovna. Potom přijde slezina a navzájem naprosto nesnesitelní se pánové pijí spolu pívo u jednoho stolu. Čili já se ptám: Na co si to všichni hrajeme?
 
Nahoře