Projekt Open Rails

@Icik Ahoj, tak nevím co je špatně ale teď jsem zkusil aktivitu od Acatuse - Sv 1307 a stejný pád, a když jsem zkusil dát pryč fajfku u Run 32 bit on Win 64 tak to spadlo na program přestal pracovat. Jdu zkusit nějakou starou verzi zase.
 
Tak já si odpovím sám @Icik jsem kus vola, chyba mezi židlí a PC. Teď jsem se dělal přes hodinu s tolika testama a nakonec mě cvrnklo do nosu že jsem teď byl pořád na 310 a DVK. Koukni se na GLOBAL , no a jasně já si ho nepřepsal že. Taková dětská chyba až se za to stydím.
 

Dan J.

Strojvedoucí
A budeme mít v OR funkční hodiny na nádražích...
To je super, že budeme mít funkční hodiny, dalši fičurina, ale základní problémy nikdo neřeší třeba takhle blbě vypadjí tunely, kde svítí slunce:
tunelslunko.jpg
Nechápu proč. A zadání nefunkčnosti návěstidel taky nikdo neřeší. Trochu mi ta situace okolo OR přijde jako, kdyš dítko dělá nějakou práci, ona mu nejde, tak to odhodí bokem a jde dělat něco jiného, to co nešlo už jej nebaví, nezajímá a leží to v koutě.
 

Icik

Provozní technik
Je to dáno faktem, že nejsou lidi, co tomu rozumí. Grafici nejsou už vůbec. Udělat tmu v tunelu, aby vypadala "dobře", není jednoduchá záležitost.
Podívej se třeba, jak se dělá tunel v Railworks. Spousta aktivních lidí zřejmě "dospěla" a mají jiné starosti (rodina). Ono asi za pár let se k tomu opět vrátí. Snad tu OR ještě bude.

Nefunkční návěstidla uměl MSTS? Jak to fungovalo? Ono něco popsat programátorovi neznamená, že to vyřeší nebo že to chce vůbec řešit.

Mně to také připadá, že teď řeší samé podivné věci jako samostaný WEB okno pro zobrazení údajů o aktivních vlacích přímo na telefonu. Why??

Kdyby implementovali systém fyziky vykolejení v závislosti na různých silách. To by byla aspoň sranda, co by bavila více lidí.
 
Není dotažen do konce brzdový model (např. pro EP, změny tlaku v BV v závislosti na rychlosti apod.). Kupodivu je ale vymazlená sací brzda.
Není dotažen do konce model motorové trakce, která umí pouze diesel-elektrický přenos (a to ještě zjednodušeně).
Není dotažen do konce model elektrické trakce. (umí jen jednoduchou odporovou regulaci, nezohledňuje ss a asyn. motory, jejich řazení a počet). Kupodivu je vymazlená parní trakce. Svícení, řízení, mechanické převody jsou převzaty z MSTS se všemi nedostatky.
Fyzika vykolejení je zavržena z etických důvodů.

Podle obsahu současných příspěvků na hlavním foru OR - Elvas Tower sleduji, že vývojem chování se věnuje jeden, dva lidé a několik dalších jim jen už jen sekunduje. Jejich zájem není rozprostřen napříč celou oblastí simulátoru, tj. chování modelů, prostředí a třeba u těch modelů ani na všechny druhy trakcí. Podle toho vypadá současný stav. Chybí testování a zpětná odezva na něj. Sám jsem dostal nabídku od jednoho z hlavních programátorů, ale bohužel jde o testování britských diesel lokomotiv třídy BR 10203 a BR Deltic. Zatímco diskuzní konverzaci v angličtině dám nějak do kupy, zde to znamená nastudovat originální dokumentaci v AJ k těmto lokomotivám a jejich zkoušek v reálu. To potom porovnávat se zkouškami v OR.

Pořád jsem ale optimistou, že OR má větší potenciál než komerční Railworks a TS20xx.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Nefunkční návěstidla uměl MSTS? Jak to fungovalo? Ono něco popsat programátorovi neznamená, že to vyřeší nebo že to chce vůbec řešit.
Čau. V editoeu aktivit MSTS, když klikneš "pravým myšítkem" na návěstidlo, dostaneš výběr zadat je jako nefunkční. V aktivitě je pak návěstidlo zhasnuté a i traffic přes ně přejíždí pomalu, jako v provozu, kdy je nefunkční.
 
V tomhle bych se přidal k Danovi, bylo by dobré aby šlo i v OR track viewer klik na návěstidlo a vybírat si možnosti jako zhaslé ( nefunkční ) a pak třeba bílá pro posun. Protože zatím jsem nepřišel jak toto udělat ale všiml jsem si když trasa traficu končila za obloukem před dalším návěstidlem tak odjezdové svítilo bíle pro posun. Což zase bylo blbé a musel jsem potáhnout trasu traficu.
 

Icik

Provozní technik
To je pravda. OR nemá pro toto žádnou definici. V budoucnu se počítá s funkcí nefunkčního přejezdu, ale teď tam není nic.

Jeden vývojář radil jak si pomoci k podobnému efektu. V OR existuje funkce, která vyhodnocuje stav volnosti úseku, kde se nachází hráč/AI. Pokud ve vhodnou chvíli necháte objevit se traffic za vozidlem hráče/AI, funkce vyhodnotí stav obsazeno a spustí přibližovací režim s volitelným místem a rychlostí.

Hráč/AI od tohoto místa pojede nejvýše zadanou rychlostí až do dalšího úseku v trati. Aspoň tak to chápu já.

Zdroj: http://www.elvastower.com/forums/in...246163__hl__signal__fromsearch__1#entry246163
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, předposlední aktualizace OR zde:
A po pokusu o přestup z ČSD 498.0 na S 499.0 pád OR s touto hláškou:
pad or prestup.jpg
Situace:
S uceleným rychlíkem přijedu k prónu, vypnu parní topení a odvěsím mašinu 498.0, mám zadaný čas ve stanici 11:47 - 11:51, tím běží odpočet. Jakmile přestoupím do S 499.0 hra padne. Když nahraji aktivitu, kdy mám odvěšeného Albatrose od soupravy a přestoupím, je vše OK. Jenže to pak aktivita skončí pattem, poněvač se projeví opět nedotažená dětská chyba OpenRails, kdy jiný traffic už má požádáno proti stůj přes kód 60002, ale OR si to po nahrání nepamatuje a traffic zůstane viset před vjezdovým.

Nicméně, co se zas v té hlášce OpenRails nelíbí?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Vidím, že tady vedu spíš monolog a vůbec netuším, zda se tyhle zprávy dostávají nějak k vývojářům OR (už mne to pomalu neba) ale.
Poslední aktualizace OR zde:
Aktivita s dosti hustým traffic a vozy ve stanicích z Bratislavy, přes Brno, Kutnou Horu, Kolín, Prahu hlavní, až na Masarykovo se závěrečným posunem v Masarykově nádraží v Praze a světe div se, ani jeden pád aktivity. 2x jsem OR vypnul sám, pauza a oddech do aktivity, kvůli jiným povinostem. Aktivita obsahuje, jak svoje dynamické počasí, tak wav soubory píšťalky odjezdu, kde nešlo zadat odjezd ze stanice kvůli reversnímu bodu. Tohle je vemi pozitivní věc, která mne potěšila. Setkal jsem se ale s anomliemi (určitě jsou některé z nich zmíněny v předchozích příspěvcích):
1 - pokud najede na soupravu hráče mašina traffic zezadu, kdy vlak hráče pokračuje dál a má z ni odvěsit vozy, rozdělí soupravu tak, že je mašina traffic s počtem vozů, co má odebrat, pak Loose consist zbývyjících vozů v soupravě a mašina v niž sedí hráč. To v aktivitě nezbývá než ošéfovat zprávou o doťuknutí na vozy za lokomotivou hráče, ale už u vlaku nesmí staát traffic, co přebral vozy, jinak se spojí taky s celým vlakem.
2- pantografy a jejich obsluha: Příklad z aktivity a platí vždy u všech mašin a aktivit, v mé aktivitě obsluha pantografů: Kl. "P" druhý pantograf ve směru jízdy, Kl "Shift+P" přední pantograf, vše funguje správně. Ale pokud změnim stanovište změní se ovládání na, zadní sběrač ve směru jízdy "Shift+P" a přední "P", stejne jako v MSTS, ale narozdíl od MSTS, kdy se aktivita uložila a nahrála a vše zůstalo stejné, OR to opět otočí do první varianty, nepamatuje si změnu.
3- Pokud si traffic zažádá kódem 60002 o jízdu proti stůj a vy po tomto momentu hru uložíta a nahrajete, OR "zapomene", že měl traffic zažádáno a zůstane viset před návěstidlem.
4 - Již zmíněna nefunkčnost, pokud zadám v Activity Editoru MSTS nefunkční návěstidlo (zhaslé) OR to neumí.
5 - stíny v tunelu, již taky zmíněné.
6 - Kód 6001x pro houkání traffic, u verze MG, co zde dává Icik, jde houkáná pěkbě slyšet u všech vlaků, ve verzi OR z odkazu nukoliv a je nevyvážené-
 

Icik

Provozní technik
Ahoj, s těmi změnami to není tak jednoduché. Já si to třeba opravím, ale co ostatní? Žádný standard neexistuje a OR MG je jen experimentální verze jednoho nadšence, kde můžou být po každé změně další a další chyby.
Bod 1 - Holt musí hráč ručně vypojit vozy jako posunovač a cuknout soupravou, aby zamezil napojení zpět na AI.
Bod 2 - Pantografy bych mohl s vývojářem pořešit. Uvidíme.
Bod 3 - To by šlo asi taky pořešit.
Bod 4 - S tím nic neudělají, aspoň ne teď. Nejsou lidi.
Bod 5 - Stejné jako bod 4.
Bod 6 - To je záměrná funkce v experimentální verzi OR MG.
 
Nahoře