Projekt Open Rails

Icik

Provozní technik
Další verze OR MonoGame rev58.x je venku.

Nejzásadnější změny:

- Pokud během hry v kabině zmačknete Ctrl + + (na anglické kl. je to Ctrl + 1), přepne se automaticky obraz do formátu 4:3 pokud je kabina v tomto formátu vytvořena. Výhodné pro MSTS staré kabiny, které nejsou vhodné na 16:9.

- Blikání vody v mnoha případech odstraněno. Možná to spravilo i jiné problémy s blikající texturou.

- Povolena přivolávací návěst přes dispečerské okno.

- Nová volba v options pro rychlejší ukládání hry. Zabraňuje to velké náročnosti při hraní dlouhé aktivity. Save je nejspíš v pohodě, ale Replay si nespustíte.

Jsou tam i další fixy, ale tyto jsou asi nejzásadnější.
 

Icik

Provozní technik
Rozumím správně, že když hru uložím, tak ji z uložené pozice už nenačtu?
Načteš, mám vyzkoušeno. Jen pokud někdo sledoval záznam jízdy, tak mu v tom save souboru budou chybět příkazy pro hráče a nepůjde to.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak a já jdu se špatnou zprávou po aktualizaci z webu OR. Zae rozesrali zabírání stanic. Po poslední aktualizaci se stane následující:
Trať DVK. Zastavení v koncové stanici Lopovice z Lopovic Lázně. Obě stanice proběhly v pořádku a odpočet nástupu proběhl i s následnou píšťalkou, po objetí soupravy v předchozí verzi zadal OR Lopovice lázně jako "nezastaveno", a další stanice bral normálně. Nyní ale Lopovice lázně po odjezdu z Lopovic (tedy následná stanice na trase zpět vypadá pod F10 vypadají, že budou v pořádku a po zastavení nastane odpočet. Už jsem se chtěl radovat, že je něco opraveno, ale ouha, vrátilo se to zpět do stavu, kdy:
Po zastavení v Lopovicích Lázně se nestane nic a OR zastavení nezabere:
platform_or.jpg
Zato v následné zastávce Brumlov zabere Lopovice lázně:
platform_or2.jpg
Tím se rozeserou všechna zastavení po cestě zpět o jednu stanici vzad. Tenhle problém už tady byl a vývojáři to opravovali. Před poslední aktualizací bylo vše v pořádku.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pokračuji v testu aktivity, kvůli varzi zpět to nepojedu celé znova. No, tak všechny následující stanice se nerozhodí, ten ko...t, odělá tohle:
Lopovice Lázně = nezabere
Brumlov = zabere jako Lopovice lázne a udělá odpočet, tím odpíská odjezd z těch lázní, takže ze zastávky dřív
Po rozjezdu a jízdě do následné zastávky Kančí Obora, kdy jsem myslel, že zabere Brumlov přeskočí tabulka F10 takto
Lopovice Lázně = Čas zastavení v Brumlově
Brumlov = Nezastaveno (takže to co sal v předchozí aktualizaci na první následnou stanici Lop. Lázně)
Kančí obora už by snad měla zabrat normálně.
platform_or3.jpg

platform_or4.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dnes aktualizace a vráceno do logičtějšího stavu před všerejší aktualizací. Po obratu v Lopovicích a najetí na soupravu se hned Lopovice Lázně zaškrtnou jako nezastaveno. Takže se to aspoň nerozhodí ob stanici. A v následné se to ošéfuje zprávou k odjezdu po zastavení.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Tak soudruhům z NDR se zase něco nepovedlo, poslední aktualizace OR. Když jsem dojel do Kolína, bylo takhle pak skoro většina trafiku.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Open Rails U2020.04.30-1421 2020-04-30 15-28-15 tohle je poslední verze OR, kde je to v pořádku.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak né jen kola, ona je nějak narušená databáze nebo co, v Lopovicích mi v nepřítomnosti hráče skládal vozy servis1 a vše fungovalo, po aktualizaci, kde je více reversů se na 1. reversu zastaví a už se nepohne. Dám zde videa.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jak píše Joska U2020.04.30-1421 2020-04-30 15-28-15 poslední co funguje korektně.

Pod dalšími verzemi OR se šibující servis zasekne a je "zblblý" z toho, že je tam těch reversů více:
lopovice.jpg
Takže pokud se to neopraví bude 99% aktivit v háji. Neboli další verze OR nepoužitelné.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže on ten posun nefunguje proto, že na WP a reversech přichází vlak o kola, tím přišel o kolečka i neviditelný servis. To mě pos.... :D
 

Icik

Provozní technik
Dělá to i poslední verze MG_OR 60.3? Nemáš zaškrtnuto volbu "Reduce memory usage"? Záložka obecné.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Hmm, nemůže to nějak souviset i s vývojovými verzemi a chováním světel obecně?
Já si totiž před časem všiml jevu, který nebylo možné před tím realizovat. Tím jevem je překrytí dvou různých světelných terčů. Já se tak v minulosti bez úspěchu pokoušel přiblížit se reálnému "žárovkovému svitu". Tedy tmavší rozptýlená zlatožlutá a jasnější svit vlákna. Nešlo to. Pokud se definice terčů dostaly k sobě, první nedovolila svit druhé a nebo docházelo k rozblikání. Nyní to už s novými vývojovými verzemi funguje:
osvetleni.jpg
Pozor však. Opravdu jen s novými verzemi. Nedávno jsem něco zkoušel a musel kvůli tomu použít základní stabilní verzi 1.3.1. Potom jsem na to zapomněl a zkoušel na ní nastavení el. lokomotiv pro Pikka. Některá světla vynechávala a nemohl jsem za boha přijít na to, proč. Parametry seděly a přesto si světla dělala co chtěla. Později jsem zareagoval na oznámení aktualizace a ORTS aktualizoval. Při dalším načtení už tahle vychytávka fungovala spolehlivě.
Pozn.: Já sice používám modifikovanou masku světel LightGlow.png, ale s originální (s efektem paprsků) tu funguje podobně.
 

Icik

Provozní technik
Je to možné, zřejmě docházelo ke kolizi v Z-bufferu. Dost věcí se teď vyvíjí bez nějakého doprovodného popisu. Pak člověk kouká a v další verzi mu něco nefunguje, ale naštěstí jsou přispěvovatelé ochotni po upozornění tyto věci opravit. Zdá se mi, že do OR teď přispívá více lidí než třeba před rokem. A to je jedině dobře.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jednu věc k dotažení bych měl hned, jde o stmívání a rozednívání v kabině. Je super a je to parádní, že se noční kabina ráno přehodí na denní způsobem, že se pak zesvětlují postupně textury v kabině a naopak při stmívání, ale je tam přeci jen ještě velký skok. Chtělo by to zesvětlování z tmavější pozice a stmívání do tmavější pozice, než se kabina trvale přehodí na noc, nebo den.
 

Icik

Provozní technik
jde o stmívání a rozednívání v kabině
Pokud si změníš v Content v souboru CabShader.fx řádek "float3 shadColor = origColor.rgb * NightColorModifier;" na řádek "float3 shadColor = origColor.rgb * NightColorModifier * 0.8;", tak se to částečně napraví.
 
Nahoře