Projekt Open Rails

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Dodo, není zač, tohle byla maličkost sednout a přepsat, naopak já děkuji Bobeksoftovi, že vždy ochotně pomůže a přijde na příčinu, kde je zakopaný pes. Tím zanedloho bude moct ven jeden zmých největších projektů, co jsem kdy v dobách tvorby aktivit spáchal.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, zeptám se jako úplný lajk, v OR se objevilo v nastavení nové zatžítko, mělo by to bát podle názvu nějaké hlídání rychlosti nebo co. Anglicky bohužel neumím. :)

nastOR.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak Google překládač a jsem doma, Takže odškrtnuto pryč, je to stejná kokotina, jako to zadávání do engů v MSTS a když mi náhodou skočí nižší rychlost než je ve skutečnosti na návěstidle, bude stejný problém.

Nicméně jsem si všimnul, že se mi celé nastavení přepsalo do angličtiny, kdysi jsem je měl česky, Ach jo...
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tak Google překládač a jsem doma, Takže odškrtnuto pryč, je to stejná kokotina, jako to zadávání do engů v MSTS a když mi náhodou skočí nižší rychlost než je ve skutečnosti na návěstidle, bude stejný problém.

Nicméně jsem si všimnul, že se mi celé nastavení přepsalo do angličtiny, kdysi jsem je měl česky, Ach jo...
Už před časem jsem přišel na to, že to co není dáno engem, dohání se zatržítky nastavení OR pro celý trainset. Když jsem nastavoval trainset pro severoamerické tratě, musel jsem se hrabat ve větším množství původních .eng a .wag souborů. A mohu říci, že stav je poněkud tristní (o úrovni modelů nemluvě, o něco lepší je situace v komerčních balíčcích, ale ne o moc). A odtud fouká vítr. Aby byl tento trainset vůbec upotřebitelný, řeší to vývojáři "instantní" metodou - zatržítky v nastavení celého OR.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tedy koukám Dane, na tebe OverSpeedMonitor působí jako na čerta nebo upíra kříž.
Ono by mi to bylo v podstatě jedno. Ale fakt to dělá bordel při posunech, když ti potom z ničeho nic skočí nouzová brzda a musíš resetovat aktivitu, to v lepším případě, nebo ji nedohraješ vůbec. Jinak další věc, já jezdím dle návěstí, takže mám vyplý traťový monitor a nezajímá mne, že třeba v trati visí 40 km/h. až někde za odjezdové návěstidlo. Příklad hned z tvé tratě: Od Nymburka vjíždím do Poříčan a na vjezdovým tuším 60 nabo 80, teď si fakt nevzpomenu a v MSTS, ale i OR tahle rychlost visí až za odjezdové návěstidlo směr Český Brod, tohle dělají všechny tratě v MSTS, ale i OR. Jenže MSTS veme zvášení hned na mašinu, OR až za posledním vozem, jterý projede přes odjezdové z Řečan. Ale, jeden z fírů, se kterým se znám mi tehdy tvrdil, že praxe je taková, že v tomto případě vjede do Poříčan přes vjezdové kde je 60, tak 60, le v nádraží, když už je "narovno" přidává na plnou rychlost. Tím už třeba já na odjezdovým mám o 10 - 20 km více, než ukazuje TM a při OverSpeedMonitor už bych tam měl nouzovou brzdu. Takže chápeš o co mi tedy jde? To není moje nějaká vysazenost, ale chci ezdit reálně a ne dle nějakého traťového mnitoru, ale dle návěstidel a stylu jízdy jako tomu je. A ještě jeden příklad ti uvedu, jel jsem jednou (raději neuvádim na jakém) nákladním vlaku a koukal na tachometr, kde bylo tak 5 km/h nad limit dle sjř. a kámoš mi suše oznámil: "Co furt čumíš po tom tachometru" a to je ta onomálie z hraní tehdy ještě v MSTS. Hlídáš si pak tachometr nikoliv trať. Tím jsem usoudil, pokud ne, tak mne vyveďte z omylu, že +/- nějaký ten kilák navíc se asi na dráze neřeší?
Dan
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Ale řeší, my i oni jsme hlídáni a to dle u nás tachografu a unich kotoučku, tedy pokud dojde na průser, jde to za tebou. Jen by mě zajimalo, jak by jsi chtěl změnit rychlost v MSTS/OR, to chceš po stavitelích ještě navíc do každé větší stanice rušičky omezené rychlosti. Ano Martin to má v některých stanicích. To o přidávání je běžné, poslední náprava a šup plnej. Jsi zblblej z MSTS, chtělo by to změnu.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Záznam stavu tu je (podstata tachografu), ale z vnějšku do řízení výkonu a brzd nic nezasahuje. Je to na člověku, který sedí na stanovišti. Další až ETCS.
Proto si myslím, že každý umělý zásah do řízení (nebavme se teď o KBS, to je samostatný monitor a používá se) pro omezení rychlosti bez vůle strojvedoucího je nesmysl.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Josko, mně jde o to, že tam ta nouzovka někdy skáče úplně nesmyslně a po stavitelích tratí nechci žádné úpravy, když se vys..em na ten OverSpeedMonitor, tak je to přeci nejednoduhší řešení a v aktivitách to ošéfovat lze úplně jinak. 1. jak jsem psal výš a za 2. i událostí, která hlídá rychlost vlaku přímo v aktivitě.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
že tam ta nouzovka někdy skáče úplně nesmyslně
Já měl šibovací aktivitu Topírna noc. A měl jsem jí projetou komplet a bez chyb. Jenomže jsem musel používat ten MSTS BIN 1.7 už nevím kolik. Vy jste pak šíleli po nejnovějším binu jako po nejnovější testovací verzi OR a tady je ten průšvih. Ano BIN 1.8 měl bug, že se při posunu vynuloval rychlostní limit. Tak tohle není věc toho OverSpeedMonitoru, ale věc pro vývojáře Openrails, aby tohle opravili. To co prosazuješ je jako by jsi chtěl hrát například Mafii, ale smazal by jsi vše, aby tě někdo mohl zabít. Tedy se chceš jenom projít a zastřílet si jako ve Westworld. Ale to už není hra, ale jenom zvědavostní procházka světem hry.
Tedy pokud chceš tento simulátor opravdu hrát, tak všechny hlídací monitory by měly být funkční. Ano a musíš čumět na ten rychloměr a rychlost nepřekračovat. A čím jiným hráče k tomuto přinutíš? Jenom, že ti něco zasáhne. A ta brzda je optimální. Horší by byl konec hry, ne?
Vy si tady hrajete na živáky a já živáka vypnul hned na začátcích MSTS. Nic mi tam houkat nebude. :) Ale kdyby vývojáři vymysleli, že bez zapnutého VZ ti nebude fungovat přenos návěstí, jako to je v reálu, tak všechny donutíš, aby si jej zapnuli a ten nesmysl mačkali. Respektive bych to udělal ještě jinak.
Pokud nebude zapnutý VZ, tak vozidlo nepojede rychleji než 40. Protože při posunu se živák nezapíná. Tohle by šlo udělat, vývojáři?
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Já měl šibovací aktivitu Topírna noc. A měl jsem jí projetou komplet a bez chyb. Jenomže jsem musel používat ten MSTS BIN 1.7 už nevím kolik. Vy jste pak šíleli po nejnovějším binu jako po nejnovější testovací verzi OR a tady je ten průšvih. Ano BIN 1.8 měl bug, že se při posunu vynuloval rychlostní limit. Tak tohle není věc toho OverSpeedMonitoru, ale věc pro vývojáře Openrails, aby tohle opravili. To co prosazuješ je jako by jsi chtěl hrát například Mafii, ale smazal by jsi vše, aby tě někdo mohl zabít. Tedy se chceš jenom projít a zastřílet si jako ve Westworld. Ale to už není hra, ale jenom zvědavostní procházka světem hry.
Tedy pokud chceš tento simulátor opravdu hrát, tak všechny hlídací monitory by měly být funkční. Ano a musíš čumět na ten rychloměr a rychlost nepřekračovat. A čím jiným hráče k tomuto přinutíš? Jenom, že ti něco zasáhne. A ta brzda je optimální. Horší by byl konec hry, ne?
Vy si tady hrajete na živáky a já živáka vypnul hned na začátcích MSTS. Nic mi tam houkat nebude. :) Ale kdyby vývojáři vymysleli, že bez zapnutého VZ ti nebude fungovat přenos návěstí, jako to je v reálu, tak všechny donutíš, aby si jej zapnuli a ten nesmysl mačkali. Respektive bych to udělal ještě jinak.
Pokud nebude zapnutý VZ, tak vozidlo nepojede rychleji než 40. Protože při posunu se živák nezapíná. Tohle by šlo udělat, vývojáři?
To jsi z toho ale udělal pouze tolik vysmívaný pikovláček. Pravda je ale, že takto funkční simulátor může pustit a hrát šestiletý klučina. Co nezvládne mentálně, za ně něj obstarají různá hlídátka a jemu zůstane prostý požitek z jízdy a hraní. S realitou to ale nemá nic společného.
Všechny monitory nemusí být funkční. MSTS vznikl ve Státech a tam je poněkud odlišné řízení a zabezpečení, proto monitory. OR je už otevřený SW a dělá do toho i dost lidí z Evropy. Nechat si zasahovat systémem do řízení je opravdu mimo mísu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zbyňku, nezlob se na mě, ale furt si prosazuješ svoje, bez jakýchkoliv zkušeností s chováním OR a mně to přestává bavit. Já ti říkám jako aktivitář, že tyhle monitory dělají v OpenRails problémy a s Binem to nijak nesouvisí, per si je do TBP dle libosti, avšak mně nezbyde nic jiného, než to zase mazat a přikládat eng k aktivitě a tím bude zase chaoz. Garantuji ti, že pokud pojedeš třeba Žabotlamy, moji aktivitu s laděním TBP, tak to nedohraješ, právě díky těm "hlídátkům" a končíš na sjezdu z Vysočan do Libně a bude ti né jen skákat nouzová brzda co pár vteřin, ale bude ti padat celkový výkon, kdy nenašuntuješ, i kdyby jsi se rozkrájel. Po smazání těchle kokotin se vlak chová úplně bez problémů.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, já nic neprosazuji, jenom konstatuji. :) Ty máš zkušenosti s OR, ale já mám zkušenost z provozu skutečné dráhy. A to je rozdíl. Myslíš, že šlo si jet jak se ti zlíbí? Rychloměrné proužky se kontrolovaly a pokud jsi někde nepatrně překročil, tak jsi to poznal na následující výplatě. Tak zkrátka nedělejme z her mód nesmrtelnosti, taková hra pak opravdu nebaví. Mě v aktivitě nějaký hlídač nevadí. Ale V Openrails oproti MSTS ten hlídač je aktivní i pro volnou jízdu. A to už mi vadí. Když jedu volnou jízdu, jedu ji kvůli testům a potřebuji něco projet rychleji. Ale v aktivitě jako švindlovat a kašlat na rychlostníky a do odbočky ve stanicích kašlat na sníženou rychlost a jet co to dá. Tak promiň, ale tohle je už ten pikovláček. Pak je zbytečné vymýšlet všelijaká krokování či BSE, ale vystačit si s AD, plyn brzda :) a kochat se jen okolní krajinou. Tohle by mne opravdu nebavilo. Je to jenom můj názor a pohled na věc. A jen by mne zajímalo, kolik uživatelů baví ta "nesmrtelnost" v této hře, že si mohu jet jak chci a nic se neděje nebo kdo si chce zodpovědně zahrát a jako hlídat nejen ampérmetr, ale musí i hlídat rychlost, aby nikde nepřekročil. Teprve potom je to hra. Reagujte. Respektive bych do Openrails dal Levely a jako nejnižší by byl, jak prosazuje Dan. A vyšší by byl s tolerencí 10, další s tolerancí 5, jak je nastavené doposud. :) A vynulování limitu při posunu je pak pro vývojáře, aby tu chybu opravili.
 

okoun

Hradlař
Já osobně s žádnýma monitorama nikdy problém neměl. Ať už v Free ride nebo v TT, či aktivitě. A jak píše Zbyňa, jak jinak donutit hráče po té trati neletět 250tkou? Též nejsem zastáncem nesmyslů, co kecaj do řízení, ale Overspeedmonitor není až tak zlá věc a já s tím nikdy neměl problém, ani u AI vlaků. Já se MSTS nikdy nevěnoval, neb je za zenitem a dnes už si spokojeně vystačím s OR a fíčurynkama kolem. a volnou jízdu já nejel už snad 2 roky, ale i tam jsem vždy dodržoval rychlosti a podobně, možná proto ani nevím, že bych s tím měl mít problém. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já osobně s žádnýma monitorama nikdy problém neměl. Ať už v Free ride nebo v TT, či aktivitě.
A kolik aktivit s posunem ve stanicích máš na kontě? A pokud používáš ladění pro OR od Alcaponeho a nebo Josefa, tak to máš promázlé, jen tak pro tvou informaci. Takže ti to ani bordel dělat nemůže.
Ty máš zkušenosti s OR, ale já mám zkušenost z provozu skutečné dráhy. A to je rozdíl. Myslíš, že šlo si jet jak se ti zlíbí? Rychloměrné proužky se kontrolovaly a pokud jsi někde nepatrně překročil, tak jsi to poznal na následující výplatě.
Já v tomhle s tebou naprosto souhlasím. Ale není třeba k tomu ty odstavce s hlídačem rychlosti a nozovky, Tohle lze ošetřit v aktivitě. Já píšu o tom, že to dělá potíže v určitých situacích v aktivitách, Proto jsem pro smazání.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku ve vší úctě i vážnosti: navrhnul bych ti, aby jsi trainset v BP zakonzervoval a nechal tuto tuto část simulátoru na aktivitářích, modelářích a skinařích. Oni se věnují jen tomu svému a proto s nimi nemůžeš nikdy udržet krok v kvalitě nastavení vozidel. Jsi totiž pravděpodobně dost vytížen tratí samotnou a udržovat tak obrovský trainset by vyžadovalo se mu věnovat daleko více. A dílčí nebo unifikované zásahy aplikované hromadným způsobem vozidlům moc neprospějí. On je ten trainset přeci jen rozmanitější než x6x a 75x.
Já jsem s psaním nastavení začal někdy v r. 2017 a ještě po čtyřech letech je cca. 1/3 původního trainsetu neupravena. A to jsem neměl zdaleka vše.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
aby jsi trainset v BP zakonzervoval a nechal tuto tuto část simulátoru na aktivitářích
Ahoj. Neznalost problematiky tě omlouvá. Se vší úctou k ladičům, mnohé lokomotivy i když mají přesně spočítané hodnoty a charakteristiky se nechovají reálně. Já mám balík vozidel, ze kterých právě tvořím ty své aktivity a vlastně tímto testuji funkčnost tratí atd. Tedy vozidla na jezdění potřebuji. Když si něco postahuji, tak ty si myslíš, že je to vzájemně kompatibilní? Haha. Na normy se kašle. Viz nekompatibilní spřáhla se zbytkem světa. Případ soupravy Regiojetu s vectronem atd atd, ale to už bych se opakoval. Tedy zbytečné hodiny práce navíc, abych si přepočítal spřáhla nebo proč se to chová jako by mašina jela jen na jednu motorovou skupinu. Já jsem jezdil, tak tohle se nezapomíná. Brzdy jsou kolikrát úplně mimo. (a to se bavím o laděních pro Openrails ne MSTSáckých) Tady je určitě hodně strojvedoucích, ale nechtějí se tady dohadovat. Nemají to zapotřebí. Když vidí jak do mě bušíte ze všech stran, když na něco upozorním. :)
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
... Tady je určitě hodně strojvedoucích, ale nechtějí se tady dohadovat. Nemají to zapotřebí. Když vidí jak do mě bušíte ze všech stran, když na něco upozorním. :)
Bušíme, ano v dobré víře, že se nám podaří rozbít beton MSTS ve kterém jsi se utemoval. A očividně marná snaha.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
že se nám podaří rozbít beton MSTS ve kterém jsi se utemoval
Ale s tím MSTS nesouvisí. Já se stále bavím o Openrails. :) A poukazuji na to, že vše nefunguje jak má. A že nedodržuješ značení vozidel a tím je nutné vše přepisovat, aby to bylo kompatibilní s originálním modelem ze stránek autorů a podle toho je i kompatibilita v aktivitách. To je další problém. Značení vozidel, jak jsou vydána na stránkách autorů se mají dodržovat, jinak se dostáváme do anarchie. A to ladění není žádná legrace. Tabulkové hodnoty jsou první krok. Další je dát k posouzení fírovi, který s takovým vozidlem má zkušenosti a pak podle něj dělat korekce v nějakých proměnných veličinách.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Kluci, to je právě ta absence slezin. Ono na netu se při psaní tak nedá dohodnout, jako když třeba někdo bude sedět se mnou u compu a já mu ukážu daný problém.Ono by to chtělo opravdu návaznost ladič vozidel ve spolupráci se strohvůdcem, to je bezdebat a pak s aktivitáři. Ale Zbyňku, debata začala ohledně OverSpeedMonitor, kde jsem psal, právě jako třetí tůčasněná osoba, že zrušit a další věc to includování, to jsem ti Zbyňku taky psal, že je nahovno, poněvač to nekouše editor aktivit MSTS a další informací bylo, že cpát vše do podsložek Openrails už nefunguje, že nefungují pak další efekty a bůhví co ještě. To jsme právě zkoušeli s Josefem na poslední slezině v Praze. Jenže ty taky nechceš slyšet druhou stranu a jedeš si to svoje. Já to nechci tady řešit na fóru a psát dokola, poněvač se pak do toho začnou vkládat lidi, co nedělají skoro nic, jen jezdí, nebo tomu nerozumí (to nic ve zlém a nechci tady rozpoutat boj a beru, že jsou jen hráči simu). Takže tohle téma je na diskusi na nějaké slezině- Ale za mne:
Rozincludované soubory = zatím NE, až bude nějaký pořádný AE editor typu toho co je v MSTS, klidně a MSTS jde do koše.
OverSpeedMonitor = NE, dělá to bordel v aktivitách a nemám tím na mysli aktivity z A do B bodu a rozepisovat to tady nebudu.
Podsložky Openrails = Tohle za sebe řešit nebudu, nejsem ladič vozidel, něco tak mám (osobní vozy, nákladní), ale od Josefa už jen OR bez podsložky a pobírá to AE Editor MSTS a i ConBuilder, ale nejsem ladič a já osobně nedokážu vysvětlit nakolik ta podsložka ovlivňuje chování modelu v OR. Bylo mi ladičem řečeno NE a já se toho držím a už nepodsložkuji. Ale ledění nerozumím a motat se do toho nehodlám.

Dan
 
Nahoře