Předpisy a normy pro železniční dopravu

Srandik32

Posunovač
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Je to trochu zapeklité.Znamená to,že od 1.1.2012 nemusí žadatel o licenci strojvedoucího mít maturitu?Myslím na dráze celostátní.

Odpovím si sám: 04.03.2012
byl vydán Metodický pokyn pro získání všeobecné odborné způsobilosti pro vydání licence strojvedoucího:
uplne zneni
 
Naposled editoval moderátor:

Hynďa

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Jééé a já doufal že podmínkou bude vyučení v jen technickém oboru... My to teda vedem....
 

Srandik32

Posunovač
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Hynďa napsal:
Jééé a já doufal že podmínkou bude vyučení v jen technickém oboru... My to teda vedem....
Ona licence ještě neopravňuje k řízení drážního vozidla,je třeba ještě to osvědčení a to vydává dopravce,takže ve finále záleží na nich koho zaměstnají ;)
 

Hynďa

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Zdravím!
Nevíte prosím někdo, kolik je podle nového zákona potřeba mít odježděno na "neparní" trakci když si někdo chce udělat licenci na páru? Mám pocit že dřív to byly 3 roky, to zůstalo nebo se to změnilo? Díky
 

Srandik32

Posunovač
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Na SZDC ke stažení nový D1 a D3 s účiností od července 2013.Podle čl.287 a reakcí na "K" budou tedy zas jen červený výpravčí,jestli tomu rozumím správně ;)
 

Pavlík

Pomocník strojvedoucího
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Jo budou. Ale bez plácačky :D
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Zdravím.
chtěl bych poprosit o radu, jak by měla v MSTS vypadat nasimulovaná tato situace:
Mezi stanicemi Pečky - Poříčany v obou směrech lehla veškerá signalizace, jak návěstidla, tak signalizace na přejezdech. Je mi jasné, že přes přejezdy 10 km/h. s návěstí POZOR. Ale já bych potřeboval vědět toto:
Přijedu do Peček kde mám stůj, je mi oznámena tato událost, vedle na koleji stojí rychlík, který má jet předemnou a já bych potřeboval vědět, jestli bych musel čekat až rychlík co jede předemnou dojede až do Poříčan a pak bych teprve mohl na trať, nebo jestli by fíra vlaku předemnou mohl dát zprávu do stanice Pečky, že je již za 1. úsekem návěstidel a mne by výpravčí povolil odjezd na rohled jako následný vlak za tím rychlíkem, ještě než do Poříčan dojede.
Dan
 

Klasik

Cestující
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Jízda podle rozhledových poměrů se zavádí pouze při poruše TZZ a současném nemožném dorozumnění. Navíc by výpravčí musel vlaku vydat povolenku pro danou traťovou kolej. Dokud by ji nedostal ze sousedni stanice zpět, nemohl by vyslat do mezistaničního úseku další vlak. Druhý vlak by mohl odjet nejdříve za 10 minut po odjezdu předchozího.
Pokud je jen porucha TZZ, jezdí se mezistaničně.
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Klasik napsal:
Pokud je jen porucha TZZ, jezdí se mezistaničně.
Pokud tedy dobře chápu, tak traťovým zabezpečovacím zařízením je považována dohromady jak návěstní soustava, tak i závory a světelná + zvuková výstraha na přejezdech? Pokud by tedy lehlo toto v obou směrech, tak tedy pojedou vlaky mezi stanicem Pečky a poříčany pouze po jednom? Jestli jo, tak mne bohužel čeká předělávka celého traffic Poříčany - Praha, poněvač sekyra naroste o dobrých 20 minut.:D
 

Klasik

Cestující
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Ne, TZZ a přejezdy není totéž. Porucha traťoviny neznamená i poruchy přejezdů. Pokud má výpravčí kontrolu přejezdů, nemusí vůči nim zavádět opatření. Jen by měl hlídat, jestli některý z nich nezůstal v anulaci po předchozím vlaku, aby pak případně nebyl vypraven vlak opačným směrem na kolej, ve které trvá anulace.
 

Tom Kanka

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
.... Pokud by tedy lehlo toto v obou směrech, tak tedy pojedou vlaky mezi stanicem Pečky a poříčany pouze po jednom? ....

Přesně tak.
 

Karlos

Pokladník
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
Klasik napsal:
Pokud je jen porucha TZZ, jezdí se mezistaničně.
Pokud tedy dobře chápu, tak traťovým zabezpečovacím zařízením je považována dohromady jak návěstní soustava, tak i závory a světelná + zvuková výstraha na přejezdech? Pokud by tedy lehlo toto v obou směrech, tak tedy pojedou vlaky mezi stanicem Pečky a poříčany pouze po jednom? Jestli jo, tak mne bohužel čeká předělávka celého traffic Poříčany - Praha, poněvač sekyra naroste o dobrých 20 minut.:D

Je-li poroucháno víc, než jedno návěstidlo AB, jedná se o poruchu celého AB a zavádí se telefonický způsob dorozumívání a jízda vlaků v mezistaničním oddílu. Všechna návěstidla AB kromě posledního jsou zneplatněna a pro jízdu vlaku neplatí. U posledního jedná strojvedoucí jako u návěstidla s návěstí Výstraha. Dále se rychlost vlaku rozkazem upravuje na ´Vmax=100km/h" Viz:D2 s výnosy 1-4 příloha 20, Vzor rozkazu Z část 2. PZZ se zapíší buď do Jiné příkazy, nebo, je-li jich víc, vyplatí se se rozkaz OP část A příloha 19.
Jestliže jsou v poruše i PZZ, musí být o této skutečnosti strojvedoucí zpraven rozkazem!!!
PZZ není TZZ!!!
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Chlapi díky moc.
Takže pokud udělám v aktivitě toto:
1. Přijedu do Peček a zastavím u klacku s návěstí STUJ. tam budu spraven o nefunkčnosti PZZ a TZZ mezi stanicemi Pečky a Poříčany. (porucha je i vopačném směru) Dostanu rozkaz, přejezdy V=Max 10 km/h., V=Max mezi Pečkama a Poříčanama 30 km/h. (sněží, snížená viditelnost)
2. Odjíždí R 672, za ním mám jet já s Hutníkem. Takže svolení k odjezdu dostanu až 672-jka dojede do Poříčan a sekyra krásně narůstá.
3. Poříčany, zvýšení rychlosti z 30 na 160 až za vjezdovým do stanice.
Může být?
Dan
 

lukas matura

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Ta 30ka nevim. Jinak si troufam tvrdit, ze vypravci by si vlak zastavil "pred dopravou"
 

Karlos

Pokladník
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
Chlapi díky moc.
Takže pokud udělám v aktivitě toto:
1. Přijedu do Peček a zastavím u klacku s návěstí STUJ. tam budu spraven o nefunkčnosti PZZ a TZZ mezi stanicemi Pečky a Poříčany. (porucha je i vopačném směru) Dostanu rozkaz, přejezdy V=Max 10 km/h., V=Max mezi Pečkama a Poříčanama 30 km/h. (sněží, snížená viditelnost)
2. Odjíždí R 672, za ním mám jet já s Hutníkem. Takže svolení k odjezdu dostanu až 672-jka dojede do Poříčan a sekyra krásně narůstá.
3. Poříčany, zvýšení rychlosti z 30 na 160 až za vjezdovým do stanice.
Může být?
Dan

ad1: Vmax 30 ne! (Není nařízena jízda podle rozhledu, ale mezistaničně, čili jako by tam žádný návěstidla nebyla!!!) Jestliže jede mezistaničně, je v úseku sám a není důvod ke snižování V na 30km/h. Jede Vmax=100km/h danou rozkazem Z.
(Nezáleží, zda je porucha i v opačném směru)

ad2: správně, odjezd až po odhlášce

ad3: pokud je Volno, pak ano
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

lukas matura napsal:
Ta 30ka nevim....
Ta 30ka je tam hlavně kvůli MSTS, když znefunkčním návěstidlo, tak simulátor automaticky hodí maximálku 30 km/h., ale jen tak mne napadlo, zda by to mohlo být i v rozkaze, kvůli snížené viditelnosti a stejně bach chtěl vidět, jak by človek třeba ze stovky snižoval na 10 km/h. přes přejezdy. :)
 
Nahoře