Předpisy a normy pro železniční dopravu

Karlos

Pokladník
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
lukas matura napsal:
Ta 30ka nevim....
Ta 30ka je tam hlavně kvůli MSTS, když znefunkčním návěstidlo, tak simulátor automaticky hodí maximálku 30 km/h., ale jen tak mne napadlo, zda by to mohlo být i v rozkaze, kvůli snížené viditelnosti a stejně bach chtěl vidět, jak by človek třeba ze stovky snižoval na 10 km/h. přes přejezdy. :)

Jestliže je přejezd až za X km, proč by tou stovkou nejel? :) Jestliže jich pak má víc za sebou, nebo na kratší vzdálennost, tak to na tu stovku ani nerozjede, to je jasný. Upraví si jízdu tak, aby dodržel OP.
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Tak přejezdy jsou v úseku 4, navíc hustě sněží a je mlha, takže snad realisti tu 30 skousnou.:D Nechci dávat do hlášky v MSTS vypínání živáku kvůli nousivé brzde.
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

lukas matura napsal:
Neni nutno vypnout zivak, staci vyhodit rychlobrzdu!
A to jak? Jestli zásahem do eng souboru, tak to není šťastné řešení a hlavně poručení licenčních podmínek autora modelu...
 

Tom Kanka

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dane, v Pečkách dej do rozkazu Z nebo Op, část Jiné příkazy ještě: "Pomalá jízda v km 363,747 - 369,465 = 30 km/h. Úsek není označen návěstidly pro pomalu jízdu.", a není potřeba nic zdůvodňovat, nebo vysvětlovat.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Tahle situace byla u nás před pár lety, když vypadl 6 kV kabel v celém úseku Citice - Cheb.
V Chebu zelený a žlutý rozkaz, odjezd na Pn, přes přejezdy 10 km/h, do Tršnic na Výstrahu, zastavit u dopravy, zelený a žlutý rozkaz, odjezd proti Stůj (napsáno na zeleném) atd. atd. až do Citic.
odkaz
 

Petr Novák

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
lukas matura napsal:
Ta 30ka nevim....
Ta 30ka je tam hlavně kvůli MSTS, když znefunkčním návěstidlo, tak simulátor automaticky hodí maximálku 30 km/h., ale jen tak mne napadlo, zda by to mohlo být i v rozkaze, kvůli snížené viditelnosti a stejně bach chtěl vidět, jak by človek třeba ze stovky snižoval na 10 km/h. přes přejezdy. :)
Někdy loni jsem jel z Ústí n/L do Prahy.V Kralupech vyhořela totálně tuším napájecí stanice Zabz.Těch 20 minut,co se normálně jede z Kralup do Prahy,jsme jeli skoro hodinu.Přes všechny přejezdy houkat a rychlost max.10km/h. Traťovou odhaduji na max. 40km/h.,víc se to rozjet nedalo,každou chvíli nějaký přejezd...
 

Tom Kanka

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
[Ta 30ka je tam hlavně kvůli MSTS, když znefunkčním návěstidlo, tak simulátor automaticky hodí maximálku 30 km/h., ...

Možná se mýlím, ale myslím si, že to není záležitost simulátoru jako takového, ale toho, jaká omezená rychlost je nastavena v trati.
Možná by bylo lepší zadávat 40 km/h, protože omezení 30 km/h je pouze
při sunutí. Jinak při posunu je povoleno 40 a při jízdě podle rozhledových poměrů také.
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Ahoj a díky všem za odpověď, ano Tome, máš pravdu, je to záležitost trati a MSTS. Ale nejsem si jistý, zda není rozdíl při zadání rychlosti v trati mezi jízdou proti stůj s funkčním návěstidlem a jízdou přes návěstidlo nefunkční, kde musí hráč taky mačkat tabulátor před každým návěstidlem, jinak jej sim. vykopne.
Měl bych ještě jeden technický dotaz:
Takže úsek Pečky - Poříčany v obou směrech nefunguje jak návěstní soustava, tak i signalizace na přejezdech. Mne teď zajímá jedna věc. Po mém příjezdu do Poříčan (úsek s nefunkčními návěstidly mám již tedy projetý) vjíždí na jednu kolej traťovka na opravu problémů, takže akorát za mojí soupravou zůstává v provozu jen jedna TK bez funkce návěstidel. Byl by v takovém případě zaveden odklon pro rychlíky a icéčka přes úsek Poříčany - Nymburk - Kolín a po jedné TK by byly propoštěny jen osobáky co staví v zastávkách v úseku tratě Pečky - Poříčany? Nebo by jezdilo vše po jedné TK a úsek tratě by byl totálně zahlcen?
Dan
 

Karlos

Pokladník
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
Měl bych ještě jeden technický dotaz:
Takže úsek Pečky - Poříčany ... vjíždí na jednu kolej traťovka na opravu problémů, takže akorát za mojí soupravou zůstává v provozu jen jedna TK bez funkce návěstidel.

Jestliže máš k dispozici pro jízdu vlaků jen jednu TK (druhá je kvůli práci na ní vyloučená), pak nastává otázka, jaká to je výluka (předpokládaná/nepředpokládaná = bez odklonů/naplánované odklony/NAD apod.) a na operativním řízení dispečerského aparátu. Každopádně do případného zavední NAD/odklony jezdíš po jedný TK všechno, co máš a bez TZZ opět mezistaničně v obou směrech ;)
 

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

No, mně jde o to, konkrátně v mém pžípadě, jestli zaflákat Poříčany vlaky, měl by tam stát RegioJet směr Pečky a dojíždí EC 275 Slovan, taky směr Pečky. Před nimi jelo Pendolíno a za ním Košičan. RegioJet už za Košičan vpuštěn není, poněvač já jej potkám těsně před Poříčanama a za Košičan najíždí Muvka s plošinou k opravě, takže se uzavírá TK Poříčany - Pečky. No a pokud by byl odklin přes Nymburk, tak už RegioJet nepotkám, pokud ne, pojede po koleji po niž jsem do Poříčan pouštel. Takže:
a) mám udělat v aktivitě odklon přes Nymburk a osobáky by zůstaly na trati 501 po jedné TK?
b) nechat jezdit po koridoru vše po jedné TK?
 

Karlos

Pokladník
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Dan J. napsal:
No, mně jde o to, konkrátně v mém pžípadě, jestli zaflákat Poříčany vlaky, měl by tam stát RegioJet směr Pečky a dojíždí EC 275 Slovan, taky směr Pečky. Před nimi jelo Pendolíno a za ním Košičan. RegioJet už za Košičan vpuštěn není, poněvač já jej potkám těsně před Poříčanama a za Košičan najíždí Muvka s plošinou k opravě, takže se uzavírá TK Poříčany - Pečky. No a pokud by byl odklin přes Nymburk, tak už RegioJet nepotkám, pokud ne, pojede po koleji po niž jsem do Poříčan pouštel. Takže:
a) mám udělat v aktivitě odklon přes Nymburk a osobáky by zůstaly na trati 501 po jedné TK?
b) nechat jezdit po koridoru vše po jedné TK?

Skvělá příležitost vcítiti se do role dispečera a operativně se rozhodnout sám
 
Naposled editoval moderátor:

Dan J.

Strojvedoucí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

V tom případě varianta B, bude to akčnější a hráč potká více vlaků, poněvač v Pečkách mne dojede ještě rychlík od Brna a v Poříčanech bude tak plno, že se bude spoň na co koukat.:D:D:D:D
 

Tom Kanka

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Ahoj Dane,
po jedné koleji se to vyjezdit nedá! V reálu by v tomto případě (jednokolejný mezistaniční provoz) většina vlaků odkloněna zcela jistě byla, a to nejen přes Sadskou, ale některé valky i přes Lysou (ty, které nestaví v Libni, ev. vlaky jedoucí směrem do Prahy - cestující do Libně vystupují ve Vysočanech). Kudy který vlak pojede, pak záleží na spolupráci dispečerů jednotlivých dopravců a provozního dispečera. O změnu trasy si musí dispečer každého dopravce zažádat provozního dispečera SŽDC, a záleží na schopnostech a pružnosti každého z nich, což se značně liší u konkrétních osob.

Podobný případ se nedávno stal, kdy ze z Poříčan na Pečky z nějakého důvodu nejezdilo. Do Poříčan postupně dojely 2 EC Českých drah, Regio Jet a Leo Expres. Strojvedoucí LE po zjištění situace ihned volal provozního dispečera SŽDC, zda by nemohl jet přes Nymburk. Bylo mu odpovězeno, že pokud si dají KADR (žádost o trasu), není problém. Fíra zavolal jejich dispečerovi, ten si o trasu zažádal a za pár minut LE, který dojel jako poslední, odjížděl jako první na Sadskou za užaslých pohledů pracovníků ostatních dopravců, čekajících na zázrak.

PS: Druhý den, v rámci podání vysvětlení ke stížnosti nejmenované společnosti provozující žluté vlaky, se dipečerský aparát SŽDC zodpovídal z toho, že preferuje konkrétní dopravce před ostatními.
 

mikulda

Průvodčí
Správce
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Ano, ten dispečerský aparát měl začít odklony vyjednávat sám, tak to funguje v civilizaci.
 

Tom Kanka

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

mikulda napsal:
Ano, ten dispečerský aparát měl začít odklony vyjednávat sám, tak to funguje v civilizaci.
Souhlas. Správce dopravní cesty by měl zajistit náhradní trasu automaticky. Co je dopravci do toho, že nějaké zařízení patřící SŽDC nefunguje. Záležitostí dopravce by potom bylo ve vlastním zájmu jen to, aby jeho strojvedoucí měli na odklonových trasách seznání.
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Pěkný den,
kupujte, objednávejte. Dnes mi přistál do schránky. :)

http://www.vlakova-posta.cz/
 

Pawlik

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Pánové od fochu, nevíte, prosím, který předpis pojednává o spřahování vozidel?
Je definováno, jak musí být stlačeny nárazníky/dotažena šroubovka?
Díky.
 
F

FrantaVopička

Host
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Předpis ČD D2 od článku 1238. Ale nevím, jestli mám teď po ruce nejnovější předpis...
 

Pawlik

Průvodčí
RE: Předpisy a normy pro železniční dopravu

Díky, to je přesně ono, i když se zdá, že praxe vypadá poněkud drsněji, než uvádí předpis. :)
 
Nahoře