Otázka pro fíru

Dan J.

Strojvedoucí
Zdravím, měl bych jednu otázečku na reálný provoz na železnici, jak jinak než kvůli chystané aktivitě.;) Jedu se soupravou loko + 6 osobních vozů, v období provozu 1980. Souprava je tedy delší než nástupiště v zastaávkách. Takže tahám mašinu a polovinu vozu BDms za značku konce nástupiště, BDms je samozřejmě otočen služebním oddílem k lokomotivě. Je to zastavení v pořádku? Druhá věc, jsou stanice, kde jsou taky kratší peróny, a navíc v některých je mezi vjezdovým a odjezdovým vzdálenost menší, takže souprava mezi ně nevejde. Takže zde bych se chtěl zeptat na toto:
1. případ, vlak mezi návěstidla ve stanici vejde ale:
Vjíždím do stanice a na odjezdovým mám volno, pokud zastavím lokomotivou za odjezdovým, které je na konci nástupiště, tak mám poslední vúz u perónu, pokud zastavím před odjezdovým, mám tak vůz za nástupištěm, ale souprava jinak vejde před vjezdové. Jak bych měl v tomto řípadě stavět? Mohu jet lokomotivou až za odjezdové když je na něm volno?
2. Případ:
Do stanice jedu a na odjezdovým taky volno, ale pokud zastavím před odjezdovým, zadní část vlaku zasahuje za vjezdové, Jak bych měl stavět v tomto případě?

Předem díky za odpověď. S pozdravem Dan.
 

Pajavlaky

Signalista
DanJ: V pořádku to neni, najzazší místo zastavení je v tomto případě dveřma služebního oddílu u tabulky.
1. Měl bys stavět opět tak, abys u konce peronu opět zastavil prvníma dveřma osobního nebo služebního oddílu, bez ohledu na pozici návěstidla, je-li na něm volno :).
2. Nevim, jestli je tenhle případ vůbec možný, ale neměl by být problém. Jediné co, tak by se obvodu vjezdového návěstidla do odjetí tvého vlaku nevybavila hradlová zarážka resp. neuvolnily kojelové obvody a výpravčí by nemohl po dobu pobytu udělit traťový souhlas zadní dopravně.
To sem napsal pěknou blbost, samozřejmě, že traťový souhlas by neuděloval, když jej pro ten směr ani nemá, ale nemohl by dát odhlášku :).
 
Naposled editoval moderátor:

mikulda

Průvodčí
Dan J. napsal:
1. případ, vlak mezi návěstidla ve stanici vejde ale:
Vjíždím do stanice a na odjezdovým mám volno, pokud zastavím lokomotivou za odjezdovým, které je na konci nástupiště, tak mám poslední vúz u perónu, pokud zastavím před odjezdovým, mám tak vůz za nástupištěm, ale souprava jinak vejde před vjezdové. Jak bych měl v tomto řípadě stavět? Mohu jet lokomotivou až za odjezdové když je na něm volno?
Ano, pokud je to dovolené v SJŘ.
Pro vjezd všech vlaků osobní dopravy zastavujících v Ústí n. L. západ musí být současně zajištěna vlaková cesta i pro odjezd postavením cestového návěstidla do polohy dovolující jízdu. Strojvedoucí zastaví vlak tak, aby první vůz s cestujícími popř. služební vůz byl ještě u hrany nástupiště.
Dan J. napsal:
2. Případ:
Do stanice jedu a na odjezdovým taky volno, ale pokud zastavím před odjezdovým, zadní část vlaku zasahuje za vjezdové, Jak bych měl stavět v tomto případě?
Máš asi na mysli odjezdové z druhé strany. Pokud je za ním peron, tak zastavuj před odjezdovým návěstidlem, pokud ne, tak viz případ 1 :)
 

dem

Strojvedoucí
U nas je jeden taky pripad na Devinskom Jazere. Smer zo Zohoru do Bratislavy. Na konci peronu je odchodove navestidlo. (teraz je to zastavka, ale volakedy to bola mala stanica.) Keď je v polohe dovolujúcu jazdu tak nie je problém zastaviť s rušňom za navestidlom. Po dopravnej stránke je to úplne v poriadku. Ale je známe že české predpisy su vo veľa veciach iné..
 

dem

Strojvedoucí
Vchodové. Malá chybka. Významovo to isté. Takže zájdem v pohode zaňho keď je voľno, alebo výstraha.
 

pepeQ-2

Posunovač
Dotaz na fíru (y)

1) Prosím: Opravdu má moje oblíbená Žabotlamička tak strašně dlouhou brzdnou dráhu na tlakovzdušné brzdění ?
Mám jen EM 475.1047+048

2) Prosím: při vypnutí kontroléru jízdy na nultý stupeň probíhá ještě několik vteřin v realu akustické odpadání jízdních stykačů.
Jsem-li před značkou "Stáhni sběrač" potom:
stačí vypnout kontrolér na nulu před značkou nebo mám předjímat to že na úrovni značky musí být stykače již "vycvakané" a tedy tranční obvody v klidu ?

Děkuji za odpověď
pepeQ
 

mikulda

Průvodčí
pepeQ-2 napsal:
Dotaz na fíru (y)

1) Prosím: Opravdu má moje oblíbená Žabotlamička tak strašně dlouhou brzdnou dráhu na tlakovzdušné brzdění ?
Mám jen EM 475.1047+048

2) Prosím: při vypnutí kontroléru jízdy na nultý stupeň probíhá ještě několik vteřin v realu akustické odpadání jízdních stykačů.
Jsem-li před značkou "Stáhni sběrač" potom:
stačí vypnout kontrolér na nulu před značkou nebo mám předjímat to že na úrovni značky musí být stykače již "vycvakané" a tedy tranční obvody v klidu ?

Děkuji za odpověď
pepeQ

1) Ano, žába v reále opravdu brzdí vzduchem na pikaču
2) Před "Stáhni sběrač" by měl být kontrolér dotočený do nuly, tedy zvuky přehrané a ticho
 

augustus

Cestující
Mal by som tiež jednu otázku. Ako sa postupuje pri nefunkčnom oddielovom návestidle? Musí sa táto situácia riešiť s dispečermi?
Ďakujem za odpoveď
 

dem

Strojvedoucí
Podľa toho či máš rozkaz, či je to autoblok, alebo nie je , alebo nemáš rozkaz , ale máš prenos atď.....Dosť nejasne položená otázka.
 

Ondra.H

Provozní technik
augustus napsal:
Mal by som tiež jednu otázku. Ako sa postupuje pri nefunkčnom oddielovom návestidle? Musí sa táto situácia riešiť s dispečermi?
Ďakujem za odpoveď
Máš-li na mysli, oddílové návěstidlo automatického bloku, tak se postupuje jako by na něm byla návěst stůj. Takto hovoří předpis D2

Na návěst Stůj na oddílovém návěstidle automatického bloku musí vlak zastavit. Pro další jízdu po zastavení vlaku platí tyto postupy:
a) neobjeví-li se na oddílovém návěstidle automatického bloku po zastavení vlaku návěst dovolující další jízdu vlaku a není-li v traťovém oddíle za oddílovým návěstidlem vidět vlak, pokračuje vlak v další jízdě k dalšímu návěstidlu podle rozhledových poměrů; od tohoto návěstidla dále podle jeho návěstního znaku;
b) je-li v traťovém oddíle za oddílovým návěstidlem automatického bloku vidět konec vlaku, nesmí se ani po zastavení vlaku pokračovat v další jízdě. Odjede li předchozí vlak z dohledu a na oddílovém návěstidle automatického bloku se do pěti minut po jeho odjezdu neobjeví návěst dovolující jízdu, pokračuje vlak v jízdě k dalšímu návěstidlu podle rozhledových poměrů; od tohoto návěstidla dále podle jeho návěstního znaku;
c) zjistí-li strojvedoucí za jízdy na širé trati v době denní i noční, že je viditelnost zmenšena natolik, že nemůže spolehlivě zpozorovat konec vlaku nebo koncovou návěst alespoň na vzdálenost 100 metrů (posoudí to vlastním odhadem - např. podle trakčních stožárů), nesmí pokračovat v jízdě za oddílové návěstidlo automatického bloku zakazující jízdu podle ustanovení odstavce a) a b), ale musí čekat, zda se do pěti minut neobjeví na oddílovém návěstidle návěst dovolující jízdu;
d) neobjeví-li se do pěti minut po zastavení vlaku podle předchozího odstavce na oddílovém návěstidle automatického bloku návěst dovolující jízdu a návěstidlo ukazuje návěst Stůj, smí strojvedoucí pokračovat v další jízdě podle rozhledových poměrů k dalšímu návěstidlu bez ohledu na světlo návěstního opakovače vlakového zabezpečovače; od tohoto návěstidla dále podle jeho návěstního znaku.
 

Dráčik

Signalista
ondra.H: augustus píše, že prenos máš. Zhasnuté oddielové návestidlo, na opakovači volno - riadim sa opakovačom. Po našom - plný kotel.
 

Ondra.H

Provozní technik
Dráčik napsal:
ondra.H: augustus píše, že prenos máš. Zhasnuté oddielové návestidlo, na opakovači volno - riadim sa opakovačom. Po našom - plný kotel.
Máš pravdu, je to o odstavec níž za tím co sem tu zkopíroval.
 

passion

Pokladník
dem napsal:
Vchodové. Malá chybka. Významovo to isté. Takže zájdem v pohode zaňho keď je voľno, alebo výstraha.
Pri odchdoovom to až taká pohoda nie je.
Ž1 - 335. Vlak pripravený na odchod má stáť čelom pred odchodovým návestidlom. Ak v nevyhnutnom prípade stojí čelom za odchodovým.....
 

dem

Strojvedoucí
No tak už to dopíš celý článok. AK stojí za tak sa postupuje ako v staniciach bez odchodových návestidiel, takže žiadny prúser sa nekoná.
 
Nahoře