Otázka pro fíru

Luky

Posunovač
Ahojky,

nemáte prosím zátěžové diagramy pro mašinku 380 a 750.7, docela by se mi hodily pro jízdu a sestavení vlaku v MSTS. Jezdím totiž nejraději do kopců na Vysočině. Když tak mi je prosím zašlete do zpráv. Děkuji.
 

adm.Jarda

Cestující
vechtr napsal:
Ve vysílačce se ozve např.: První záloho z depa u
Se12 proti modré na osmou obsazenou posun dovolen.

že tě huba nebolí, za to se berou prémie... na fóru  tak podle předpisu

* rad. zařízením ... NÁVĚSTIDLO XYZ se NOBSLUHUJE, KDO KDE ( uvede se nejen č. koleje ale i místo např. v Malešicích ) a KAM
... Návěstidlo Se28 se neobsluhuje, čtvrtá záloha v Malešicích z první koleje do první výtažné koleje posun dovolen...

* ostatním tele zařízením ( ústně, staniční rozhlas ) a je vyloučena možnost záměny místa tak se neuvádí název stanice/ místa. 
... Návěstidlo Se28 se neobsluhuje, čtvrtá záloha z první koleje do první výtažné koleje posun dovolen...
 

prolam

Provozní technik
Zdravím. Neví tu někdo náhodou jak probíhala služba fíry esa na obratu 443/442 v GVD 2013 (kde a kdy začínal, kde a kdy končil...)? 
Díky!
Prolam
 

matseb

Začátečník
prolam napsal:
Zdravím. Neví tu někdo náhodou jak probíhala služba fíry esa na obratu 443/442 v GVD 2013 (kde a kdy začínal, kde a kdy končil...)? 
Díky!
Prolam

Praha-Bohumín/Bohumín-Humenné-Bohumín/Bohumín-Praha
 

prolam

Provozní technik
matseb napsal:
prolam napsal:
Zdravím. Neví tu někdo náhodou jak probíhala služba fíry esa na obratu 443/442 v GVD 2013 (kde a kdy začínal, kde a kdy končil...)? 
Díky!
Prolam

Praha-Bohumín/Bohumín-Humenné-Bohumín/Bohumín-Praha

Chápu to správně, že se nad ránem v Bohumíně na esu fírové točili?
 

Luky

Posunovač
Pěkný večer,

rád bych se zeptal, jakou maximální tažnou sílu vydrží spřáhla na lokomotivách, kterými jsou osazeny např. těžké 195 tunové, americké, šestinápravové lokomotivy, obzvlášť, když jezdí spřaženy ve 4 lokomotivách? Podle mě, spřáhla musí vydržet sílu minimálně 2500 KN. Další otázka, z jakého materiálu jsou spřáhla lokomotiv vyrobena, když vydrží takový extrémní tah a obyčejná šroubovka na našich lokomotivách pouze 400 KN?

Docela by se hodilo, kdyby se na naše lokomotivy a nákladní vagony, pokud to samozřejmě lze vyrobit dělaly šroubovky, které by vydržely tah o dost více, než 400 KN kvůli těžkým nákladním vlakům tažených např. dvojčetem Tauruse zejména na sklonově náročných tratích.

Díky za odpovědi.
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
Pěkný den,
od kdy mají posunovači psychotesty? Docela mne po třech hodinkách bolí hlavička... Jen se bojím, když jsem dal u otázky (celkem 300) Díváte se rádi do ohně - Souhlasím..., že mám sklony k pyromanství. Aby ve finále k tomu nebylo tak i přihlíženo... :D
 

adm.Jarda

Cestující
Luky napsal:
Pěkný večer,

rád bych se zeptal, jakou maximální tažnou sílu vydrží spřáhla na lokomotivách, kterými jsou osazeny např. těžké 195 tunové, americké, šestinápravové lokomotivy, obzvlášť, když jezdí spřaženy ve 4 lokomotivách? Podle mě, spřáhla musí vydržet sílu minimálně 2500 KN. Další otázka, z jakého materiálu jsou spřáhla lokomotiv vyrobena, když vydrží takový extrémní tah a obyčejná šroubovka na našich lokomotivách pouze 400 KN?

Docela by se hodilo, kdyby se na naše lokomotivy a nákladní vagony, pokud to samozřejmě lze vyrobit dělaly šroubovky, které by vydržely tah o dost více, než 400 KN kvůli těžkým nákladním vlakům tažených např. dvojčetem Tauruse zejména na sklonově náročných tratích.

Díky za odpovědi.

podle typu spřáhla, i v USA mají několik druhu ale např MCBA/ AAR je určen pro soupravy do 32 000 tun, Ft je omezena na cca 1550kN - zaokrouhleno při převodu z US jednotek, při obyč oceli, vysokopevnostní ocel jde zatížit až na 3000 kN. ale jinak pevnost šroubovky není pro vozbu dlouhých souprav nepřekonatelným limitem /* dá se použít šroubovka na 750kN */
 

Edie

Průvodčí
E499_2002 napsal:
Jen se bojím, když jsem dal u otázky (celkem 300) Díváte se rádi do ohně - Souhlasím..., že mám sklony k pyromanství. Aby ve finále k tomu nebylo tak i přihlíženo... :D

A jejda, on tě nikdo nevaroval? Tady zásadně dávat ne  :D.
 

prolam

Provozní technik
Zdravím! Neví někdo, co se dnes v podvečer dělo v Radotíně? Na 2.SK stála žehlička s jedním Bdtn-em a hydrou 007 s rozsvícenými koncovkami a na 3.SK nastartovaná 749.253. Díky za info!
 

Tonny

Začátečník
Dobrý večer,
rád bych se zeptal, jaká je správná technika jízdy při sjíždějí dlouhých klesání.
Brzdí se krátce a přerušovaně nebo se nastaví "nějaký" rozumný brzdný účinek a brzdí se víceméně trvale /nehrozí přehřátí obručí a brzd/?
Např. Jablunkov nebo Tišnovka, případně klesání do Kutné Hory /a mnoho jiných úseků - třeba Slavičín - Pitín/.
Díky.
 

Hynďa

Průvodčí
Je to na zvážení... Se špalíkama se pokoušim moc dlouho trvale nebrzdit takže chvíli udržuju rychlost, pak si to přibrzdim víc a na chvíli povolim. S kotoučema si dovolim trvale brzdit o něco dýl.
 

Tonny

Začátečník
Díky, takže v MSTS sice brzdy neuvařím, ale při sjíždění Tišnovky se mám v brejlovci co nakvedlat :)
 

ML636

Posunovač
Brejlovec a Zamráča jsou v MSTS naprosto mizerné, co se týče vlastností brzdiče. Pomalu nabíhá, účinek je slabý, pomalu povoluje a brzdy celého vlaku mají extrémní sklony k vyčerpání. Bohužel něco podobného panuje i na 854 a tyto problémy nejsou u elektrik. Zatím jsem tenhle komplexní problém neměl čas nějak řešit a tak na MSTS doporučuju spíše mírně nabrzdit a pokud je brzdný účinek odpovídající, držet to co nejdéle to půjde. Trochu si odbrzdit můžeme OL-2 neboli pomlčkou, trochu přibrzdit ťuknutím do polohy B. Korektnost této technologie je tragická, ale taktéž tragické je chování simulátorových brzd, které postrádají stupňovité odbrzďování a jakkoliv se chovají potrefeně.:confused:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Chování brzd, to se nedá takto všeobecně hodnotit. Každá mašinka může být jinak naladěná, tedy jeden brejlovec se může chovat jinak jako jiný brejlovec. Ladičů se tady vystřídalo hodně a každý to má trochu jinak. A co verze BIN, to jiné chování nejen brzd. Jel jsem žabotlamou v OR a chová se také jinak než v MSTS.
Ale v reálu se každá lokomotiva také chová jinak. Jedna souprava brzdí mizerně, jiná zase dobře. Zkrátka i v MSTS si fíra na každou mašinku a brzdu v ní musí nejprve zvyknout. Za další, v MSTS nelze nadefinovat 100% reálné chování. Vždy to bude něco za něco. Ale nic nebrání tomu, že si v tomto virtuálním světě můžeme pěkně pohrát.
 
Nahoře