Otázka pro fíru

Ikarus280.08

Cestující
Ahojte, neviem kde to smerovať, asi tu to bude najvhodnejšie...
f54cb96fe45a9d78c4e8eb61022fadb1.jpg

Tu na fotke vidno, že na prototypovej gorile "chýbajú" jednak smerová páka ale aj páka kontroléra, a miesto toho sú tam akési tlačídka. Vie mi prosím niekto vysvetliť, ako sa s tým zaobchádzalo, prípadne, kedy sa prešlo na páčky ?
Ďakujem.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Je to takzvané "piáno". Krom 01 a 02 to měla ještě nějaký čas i 03, která se toho zbavila snad dokonce jako poslední až někdy v roce 86 či 87.
Zprava jsou vidět nad sebou 2 modrá tlačítka pro ovládání plnění PE převodníku EDB, pak je černý hříbek potvrzení bdělosti, dále nad sebou dvě hranatá/čtvercová tlačítka, jedno nearetované a druhé aretované pro volbu šuntů.
Podlouhlé utopené je nearetované, při lehkém stisku +1 a hluboký stisk ++ krokování stupňů. Nalevo od něj aretované pro -1 lehkým stiskem a -- zaaretováním hlubokým stiskem. Poslední vlevo je šíbr směru P/0/Z.
Nad pultíkem krokování je pod sešitovým jízdním řádem ještě schovaná barevná prosvětlovací klávesnice ARR a CB, které také přináleží dva displeje DIMM pod tou stříškou nad sešiťákem.
Líp je to vidět na CS200, kde bylo použito stejné/podobné řešení:
01.jpg
02.jpg
 

Luky

Posunovač
Ahoj,

mám prosbu. Nemáte prosím někdo fotografie z trati 196 z let 1994 - 2002? Chtěl bych pouze 10 fotek z doby, kdy tam ještě jezdil diesel na památku do svého rodinného alba, jako vzpomínku. Trať znám velmi dobře a jako kluk jsem jezdil kolem trati na výlety na kole. Děkuji moc.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Pánové zdravím.
Něvíte prosím někdo jaká byla povolená traťová rychlost Glucholazy - Mikulovice před rokem 1989? Nyní je tam 30, ale dle jízdního řádu pro vlak 3606 dle GVD 1988/89 nesedí jídzní doba, takže dedukuji, že tam v těch letech musela být povolená rychlost vyšší?
 

Venny

Provozní technik
To bude zřejmě podobná klasika jako u úseku Hrádek n.N. - Žitava. Pšonci nejsou zainteresováni na nějaké větší údržbě trati a na nabídky na spolufinancování nechtějí slyšet. Zájem na zkvalitnění provozu naopak je z naší a německé strany, jenže když jako na potvoru je tam mezi stanicemi kousek polské nudle.
 

MERIDIAN

Pokladník
Pánové zdravím.
Něvíte prosím někdo jaká byla povolená traťová rychlost Glucholazy - Mikulovice před rokem 1989? Nyní je tam 30, ale dle jízdního řádu pro vlak 3606 dle GVD 1988/89 nesedí jídzní doba, takže dedukuji, že tam v těch letech musela být povolená rychlost vyšší?
Dane, odhadoval bych to na 50km/h podle další části tratě, ale je to jen odhad.
 
Nahoře